Sarjamurhaajat

Yleinen lätinä jä kitinä
feliformia

Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja feliformia »

Jostain syystä sarjamurhaajat ovat todella kiehtovia. Fred ja Rosemary West, Ian Brady ja Myra Hindley, Graham Young, Ed Gein, Ted Bundy, Jeffrey Dahmer ja lukemattomat muut. Näiden tarinoita olen lukenut ja pohtinut pienessä mielessäni, mikä tekee ihmisestä ”pahan” ja saa tappamaan uudestaan ja uudestaan. Ja mikä psykopaateissa kiinnostaa ihmisiä niin kovasti? Tiedän etten ole yksin perversioni kanssa.

Tällä hetkellä seuraan innolla – jos niin voi sanoa – Ipswichin sarjamurhatutkimuksia, jotka tekee mulle henkilökohtaisesti erityisen mielenkiintoisiksi se, että olen itse asunut Ipswichissä.


Ja se kitinän oma sarjamurhaaja voidaan jättää pois laskuista...
Sheetlord

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Pahuus on kiehtonut ihmisiä aina. Missäpä muussa pahuus kiteytyykään niin mediaseksikkäästi kuin ylikansallisen suuryhti... öö, sarjamurhaajissa. Sinänsä aika kenkku ilmiö, koska latvalahot saavat kimmokkeita toistensa veritöistä ja friikeimmät yrittävät rikkoa edeltäjiensä niitto-ennätyksiä...
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Clay »

Ethan Nolin on Suomen suurin sarjamurhaaja.
Nyt penikseni on fantastinen!
CandyMan

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Eiku Mannerheim oli lahtarisika.

Niin mistä se johtuu että ainakin Amerikoissa sarjamurhaajat ovat aina valkoisia miehiä (jos tämä urbaani legenda pitää edelleen paikkansa)? Jäävätkö mustat aina kiinni ekan tapon jälkeen, ja eivätkö kinkit pysty tappamaan muita tehokkaasti fysiikkansa takia? (Bruce Lee oli poikkeus ja kaiken lisäksi kuollut poikkeus.) Ja sama naisten kanssa? No okei, jotain mustia leskiä on ollut maailman historiassa, mutta motiivit ovat olleet erilaiset.

EDIT: Äh unohdin sen Aileen Wuornoksen.
ninnithequeen

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sarjamurhaajan käsi vasemmalla:
http://www.city.fi/kuvagalleria/image.php?id=454596

EDIT: huomatkaa kuvan ensimmäinen kommentti.
Rouva Pupu

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

CandyMan kirjoitti: Niin mistä se johtuu että ainakin Amerikoissa sarjamurhaajat ovat aina valkoisia miehiä (jos tämä urbaani legenda pitää edelleen paikkansa)?
Ja sitten oli yksi...

Hmm, ja mites oli ne Washingtonin (?) ampumiset, mihin kategoriaan mahtoivat kuulua. Tummaihoisia hekin.

Tuota Brittein tilannetta en ole seurannut, olisikohan ainesta moderniksi Jack the Ripperiksi. Tuo Kityn tapaus... muistaakseni virallisia keskusteluja ym. kuunneltuani, ei sovellu sarjamurhaaja kastiin. No, ei ainakaan omilla kriteereilläni ;)
ninnithequeen

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Rouva Pupu kirjoitti:Tuo Kityn tapaus... muistaakseni virallisia keskusteluja ym. kuunneltuani, ei sovellu sarjamurhaaja kastiin. No, ei ainakaan omilla kriteereilläni ;)
Hyvännäkönen, suloinen, ihku.
Eiks se jo riitä? Sama se vaikka onkin homo.

(mä en vieläkään usko, että hän ois tehny kellekkään mitään pahaa)
Rouva Pupu

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

ninnithequeen kirjoitti: Hyvännäkönen, suloinen, ihku.
Eiks se jo riitä? Sama se vaikka onkin homo.
(mä en vieläkään usko, että hän ois tehny kellekkään mitään pahaa)
Murhaaja kyllä, sekaisin kyllä, sarjamurhaaja... nääh.
silsis

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja silsis »

ninnithequeen kirjoitti:(mä en vieläkään usko, että hän ois tehny kellekkään mitään pahaa)
Jos et ole hänen äitinsä, niin mä en usko, että sä et usko mitä yllä sanot. Jokainen ihminen tekee jollekin joskus pahaa, kun vanhemmaksi elää. Miten ihmeessä se sulta unohtui?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Oon tainnut suositella tätä kirjaa ennenkin tässä yhteydessä: Emmanuel Carreren Valhe. Ei ole edes kauhean paksu.. ja siitähän mä tunnetusti oon valmis tinkimään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
ninnithequeen

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

silsis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:(mä en vieläkään usko, että hän ois tehny kellekkään mitään pahaa)
Jos et ole hänen äitinsä, niin mä en usko, että sä et usko mitä yllä sanot. Jokainen ihminen tekee jollekin joskus pahaa, kun vanhemmaksi elää. Miten ihmeessä se sulta unohtui?
Mä olen huono ihminen, ja haluan uskoa ystävistäni vain hyvää.
Uskomaton juttuhan se oli enivei.

En suostu uskomaan, olen perehtynyt keissiin kyllä, ja nyt ollaan sormet ristissä että Antti pääsee vapauteen. Nih.
Rouva Pupu

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ann kirjoitti:Oon tainnut suositella tätä kirjaa ennenkin tässä yhteydessä: Emmanuel Carreren Valhe. Ei ole edes kauhean paksu.. ja siitähän mä tunnetusti oon valmis tinkimään.
Sumutuksen mestari kirjan päähenkilö olla, ainakin sen 18vee.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Rouva Pupu kirjoitti:
Sumutuksen mestari kirjan päähenkilö olla, ainakin sen 18vee.
Sitäkin. Läheisillä oli myös laput aika tiiviisti silmillä. Eikä ainakaan mun makuuni päähenkilö ollut paha. Selkärangaton kylläkin. Yhtymäkohtia joko löytää, tai sitten ei.
Rotan aivot valtasivat pääni.
feliformia

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja feliformia »

Rouva Pupu kirjoitti: Tuota Brittein tilannetta en ole seurannut, olisikohan ainesta moderniksi Jack the Ripperiksi.
Brittitabloidit ainakin tekevät kärkkäästi vertauksia Jack The Ripperiin ja Yorkshire Ripper Peter Suttcliffeen, joka 70-80-lukujen taitteessa tappoi 13 naista.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Rouva Pupu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Hyvännäkönen, suloinen, ihku.
Eiks se jo riitä? Sama se vaikka onkin homo.
(mä en vieläkään usko, että hän ois tehny kellekkään mitään pahaa)
Murhaaja kyllä, sekaisin kyllä, sarjamurhaaja... nääh.
Mikäs tyyppi tää oli? En edes muista enää.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vastustan kiusausta avata "Sarjahurmaajat"-ketju.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lilo kirjoitti:Vastustan kiusausta avata "Sarjahurmaajat"-ketju.
Anna mennä! Vapauta sisäinen ööö... joku juttusi!
Geetzu

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ann kirjoitti:Ei ole edes kauhean paksu.. ja siitähän mä tunnetusti oon valmis tinkimään.
*kops* x)
ninnithequeen kirjoitti:En suostu uskomaan, olen perehtynyt keissiin kyllä, ja nyt ollaan sormet ristissä että Antti pääsee vapauteen. Nih.
Sekopää sinäkin. Saatana. Vittu mä nään siitä hullusta murhaajakusipäästä painajaisia vieläkin ja jos pääsee oikeesti vapaaks niin toivon jonkun miksaavan sille semmosen lääkedrinksun, että hoh. Ihan vaan ihkumieleni vuoks.
ninnithequeen

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:En suostu uskomaan, olen perehtynyt keissiin kyllä, ja nyt ollaan sormet ristissä että Antti pääsee vapauteen. Nih.
Sekopää sinäkin. Saatana. Vittu mä nään siitä hullusta murhaajakusipäästä painajaisia vieläkin ja jos pääsee oikeesti vapaaks niin toivon jonkun miksaavan sille semmosen lääkedrinksun, että hoh. Ihan vaan ihkumieleni vuoks.
No höpönhöpön taas.

Mistä sä tiedät, että ne sedät ei ole itse pillereitään popsineet? Häneltä saatuja kyllä, mutta mutta...käyttäjiä itsekin. Se tässä ahdistaa.
feliformia

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja feliformia »

Äh, olisihan se pitänyt arvata, että tämä keskustelu menee tuon jutun jauhamiseksi. Ei ois pitänyt avata ollenkaan :roll:
Sheetlord

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Rouva Pupu kirjoitti:Hmm, ja mites oli ne Washingtonin (?) ampumiset, mihin kategoriaan mahtoivat kuulua. Tummaihoisia hekin
Nyt rupesi vaivaamaan, mistä olen tämän "serials are middle-aged whiteys" -yleistyksen saanut päähäni. Oliko "Uhrilampaissa" jotain tämän suuntaista?
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

feliformia kirjoitti:Äh, olisihan se pitänyt arvata, että tämä keskustelu menee tuon jutun jauhamiseksi. Ei ois pitänyt avata ollenkaan :roll:
Mikä vitun "juttu" :?: :?: :?: Kertokaa jo, ennenkuin palaa käpy. Minä en muista tuollasta juttua!
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Rouva Pupu

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sheetlord kirjoitti: Nyt rupesi vaivaamaan, mistä olen tämän "serials are middle-aged whiteys" -yleistyksen saanut päähäni. Oliko "Uhrilampaissa" jotain tämän suuntaista?
Ehkä se useimmiten on näin, sitten muutama poikkeus sekoittaa hieman pakkaa. Ilmeisesti se liittyy jollakin tavalla profilointiin, jota en osaa, siksi ei ole vastaustakaan (enkä edes googleta). Ei juuri edellä mainittujen lisäksi tule mieleen muita tapauksia: niitä ei joko ole, niistä ei tiedetä, niistä ei olla kiinnostuneita. Tulisiko tietoomme, jos esimerkiksi kehitysmaissa riehuisi sarjamurhaaja, epäilen ellei tekijä sattuisi olemaan valkoihoinen. Luokittelu. Sarjamurhaaja, massamurhaaja, sarjaraiskaaja, kansanmurhaaja.
Geetzu

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Mistä sä tiedät, että ne sedät ei ole itse pillereitään popsineet? Häneltä saatuja kyllä, mutta mutta...käyttäjiä itsekin. Se tässä ahdistaa.
No enhän mä tiedä en. Oon aina ollu vähän sellanen hassunassu et jos joku tuomitaan murhariks ni sehän kans sitä on. Vaik eihän se oikees elämäs niin mene, pitäishän mun tietää, Prisonbreakiakin katselen! Ja oikeestihan oon sitä mieltä et se on sekopää koska se on mulle sekopäisiä juttuja laukonu. (Plus pitää mua maailman idiooteimpana lehmänä, mikä jeesas mua muodostamaan nää tylyt lauseeni x)) En mä nyt toki oikeesti silti kuolemaa toivo, vähän voin vetää takas.
feliformia kirjoitti:Äh, olisihan se pitänyt arvata, että tämä keskustelu menee tuon jutun jauhamiseksi. Ei ois pitänyt avata ollenkaan :roll:
Norenore.
Mut en jatka. Ja ei, en ymmärrä mikä niissä sarjamurhaajissa vetää. Missään pahiksissa.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Sarjamurhaajat

Viesti Kirjoittaja cardic »

ootteko miettiny miks jenkkilassa sarjamurhaajista ilmotetaan yleensa yks etunimi ja kertatappajista kaks.
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Vastaa Viestiin