Häät

Yleinen lätinä jä kitinä
ninnithequeen

Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Saatiin sitten tästäkin aiheesta sota aikaiseksi.

Minä haluan ihan pikkiriikkiset häät, korkeintaan 20 vierasta, kiitos. Tarjolla perunamuussia, poronkäristystä ja hernerokkaa.

Vaan eipä käy. Ukkokulta tahtoo iiiisot häät, johon voi kutsua sitten jokaisen lapsuudenkaverinsa. Vittu ei näin.

Ja morsiamen vanhempien pitää maksaa häät. In my ass!
Käsittämätöntä.


Jaan tämän asian teidän kanssa koska olen total idiot. Tai sitten arvostan mielipiteitänne.

Ajatuksia?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

ninnithequeen kirjoitti:Saatiin sitten tästäkin aiheesta sota aikaiseksi.
Mites toiveidenne vieraslistojen koostumukset? Jos äijänkutale haluaa kutsua nimenomaan niitä kavereita roppakaupalla, ja itse kutsuisit lähinnä läheisimmät sukulaiset, ehdotan häät + hääbileet -yhdistelmää. Häihin vieraaksi ukit ja mummit ja ohjelma sen mukaan, bileisiin rennompaa menoa kestävät/toivovat "teidän näköiset" ihmiset, jotka eivät ehkä kuitenkaan niin välitä kirkossa istumisesta, ja rajumpaa ohjelmaa.

Yleisesti ottaen kai ajatellaan, että se päättää joka maksaa.
ninnithequeen

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hyvä pointti EW:ltä.

Mulla ei ole kuin yksi isovanhempi enää elossa, hänkin nuorempi kuin mieheni vanhemmat :roll:

Tyhmä juttu ja sattuu, mut jotain ajatuksia nyt tarttisin...
ninnithequeen

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyseessä on lähinnä muodollisuus. Maistraatti on ihan ok mulle. Kunhan saan saman sukunimen mikä lapsellani on.

Mut ei. Isot bileet pitäs olla. Voi vitun halleluja.

Eiks se yleensä mee toisin päin? Että nainen vinkuu upeita kirkkohäitä?
Ärh.
Bliss

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Ja morsiamen vanhempien pitää maksaa häät.
Noh... siinä tapauksessa joo, jos olisit neitsyenä asunut häihin saakka äidin ja isin hoivissa.


Mutta asiaan..
Todennäköisesti teidän pitää molempien joustaa, koska kyseessä on kuitenkin teidän molempien häät. Aloittakaa siitä vieraslistasta. Kumpikin kirjoittaa paperille KAIKKI ne vieraat, jotka paikalle haluaa. Sitten katsotte, moniko nimi listoissanne mätsää, eli toisinsanoen laskette yhteen Ninnin listan ja Markon listan :D
Sitten teette budjetin unohtamatta siitä yhtään mitään (hitto, mä olen nyt kuutena viime vuotena järjestellyt ystävien häitä!!). Kun luulette, että kaikki on jo kasassa, lisätkää summaan vielä ainakin 500 euroa....
Tarjoilun järjestäminen ei ole ihan halpaa, vaikka kuinka olisi tuttuja pitopalveluihmisiä ja vapaaehtoisia talkootarjoilijoita. Hyvä ruoka on kallista, viini on kallista, puhumattakaan muista juomista.
Maistraatilla ja kirkolla sinänsä ei ole eroa, koska itse vihkiminen ei maksa mitään, kustannukset tulevat ihan kokonaan noista puitteista. Esimerkkinä meidän häät: Kulut noin 12 euroa, plus bensat n. 400km ajomatkaan :wink:

Ihan oikeesti, mun on katkaistava juttu tähän, hääaiheesta voisin kirjooittaa noin kilometrin pituisen jutun :roll:
Elukka

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Elukka »

ninnithequeen kirjoitti:Eiks se yleensä mee toisin päin? Että nainen vinkuu upeita kirkkohäitä?
No kiitti vaan. :kele:
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja JoeB »

ninnithequeen kirjoitti:
Ja morsiamen vanhempien pitää maksaa häät. In my ass!
Käsittämätöntä.

Ajatuksia?
Kuka maksaa kulut, määrä myös paljon juhlista. Eli jos morsiammen vanhempien pitää maksaa häät niin silloin he myös päättävät minkälaiset häistä tulee ja ketä kutsutaan (tai vähintäänkin määrittelevät budjetin) niinhän se oli aikoinaankin.

Henkilökohtaisesti omat hääni kustannukset tulevat ihan omasta kukkarostani jolloin tuleva vaimo ja minä päätämme kuinka isot bileet tulee.

Edit.
Tietysti jos joku haluaa välttämättä lisätä vierasmäärää niin se toki onnistuu mikäli hän myös löytää rahoituksen siihen.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ninnithequeen kirjoitti: Vaan eipä käy. Ukkokulta tahtoo iiiisot häät, johon voi kutsua sitten jokaisen lapsuudenkaverinsa. Vittu ei näin.
voisitko ehdottaa sille että kutsuu vaikka polttareihinsa kaikki lapsuuden kaverinsa ja pidätte häät pienimuotosena?

meille jokainen vieras tuli maksamaan n. 35 € (siis ruokien ja juomien puolesta). siihen päälle laskette tilojen vuokran, tarjoilijat, kuvaukset, kukat, koristelut, kutsut, kiitoskortit, puvut, mahdollisen hääyön, häämatkan jne.

tietenkin noilla sun toivomilla ruoilla jää ruokailun osuus pienemmäksi.

eli voit yrittää kääntää miehes pään kustannuslaskelmalla. "Toivomani häät maksavat 1500€, sinun haluamasi häät maksavat 8000€. Mistäs ajattelit rahat tuohon pieraista? En nimittäin koe hirveän mielekkäänä että minun tai minun vanhempieni pitää maksaa 6,5 tuhatta siitä että voit pitää bileet kavereitten kanssa..."

jotenkin nätimmin ja kivemmin muotoilet :wink:
Me transmitte sursum, Caledoni!
ninnithequeen

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elukka kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Eiks se yleensä mee toisin päin? Että nainen vinkuu upeita kirkkohäitä?
No kiitti vaan. :kele:
No mitä se pikkuvaimo nyt siellä kitisee :lol:
ninnithequeen

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja morsiamen vanhempien pitää maksaa häät.
Noh... siinä tapauksessa joo, jos olisit neitsyenä asunut häihin saakka äidin ja isin hoivissa.
No näin ei päässy käymään :roll:
Mutta asiaan..
Todennäköisesti teidän pitää molempien joustaa, koska kyseessä on kuitenkin teidän molempien häät. Aloittakaa siitä vieraslistasta. Kumpikin kirjoittaa paperille KAIKKI ne vieraat, jotka paikalle haluaa. Sitten katsotte, moniko nimi listoissanne mätsää, eli toisinsanoen laskette yhteen Ninnin listan ja Markon listan :D
Kiitos, mä olinkin jo unohtanu herran nimen...
Mun lista koostuu vanhemmista, broidista, tädistä, Nuutista ja Kotihomosta. Kotihomo on vielä lupautunu kaasoksi :lol:

Mutta toinen tahtoo koko kaverilaumansa häihin. Hitto. Se kutsuu ne aina tyttären synttäreillekin. En mä omia kavereitani tytön synttäreille sentään kutsu, kummit ja sukulaiset vaan. Ja tytön omat kaverit.

Ihan oikeesti, mun on katkaistava juttu tähän, hääaiheesta voisin kirjooittaa noin kilometrin pituisen jutun :roll:
Eiku jatka vaan, mää haluun kuulla kyl.
Sheetlord

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

ninnithequeen kirjoitti:Minä haluan ihan pikkiriikkiset häät, korkeintaan 20 vierasta, kiitos... Ukkokulta tahtoo iiiisot häät, johon voi kutsua sitten jokaisen lapsuudenkaverinsa. Vittu ei näin
Hähähä! Sympatiaa tulee, meillä juttu meni alussa tasan toisinpäin. Tosin MISSÄÄN vaiheessa en kuullut ehdotusta, että morsiamen vanhemmat maksaisivat häät - kuten en edellisissäkään häissä. Vittu tämä naimisiinmeno on harrastuksena melkein kalliimpaa kuin tekniikkasukellus, sano... Jotenkin alan tuntea sielunkumppanuutta Liz Taylorin kanssa ;)

Uskon kyllä, että saatte aikaan jonkinlaisen kompromissin. Mies yleensä kyllä ymmärtää järkisyitä - esimerkiksi kustannuksia.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja cardic »

Sheetlord kirjoitti:
Uskon kyllä, että saatte aikaan jonkinlaisen kompromissin. Mies yleensä kyllä ymmärtää järkisyitä - esimerkiksi kustannuksia.
mitas niista kustannuksista on valia jos ei tartte ite maksaa
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Leila »

Me mentiin silloin aikanaan naimisiin ihan vaan maistraatissa. Miehen vanhemmat eivät tykänneet siitä yhtään, sillä he olisivat halunneet juhlia poikansa häitä isosti. Millä ihmeellä me kaksi opiskelijaa olisi hääjuhla maksettu? Aika paskamainen ja kaikin puolin epäreilu olisi ollut sekin vaihtoehto, että appivanhemmat olisivat maksaneet häät. Ne juhlat olisi juhlittu sitten vanhusten tahdon mukaan ja minä olisin jäänyt ikuiseen kiitollisuuden velkaan. Minun porukoilla ei olisi ollut varaa tai edes halua kustantaa sellaisia juhlia. Nän jälkikäteen meitä itseämme ratkaisumme ei harmita, vaikka lähisuvun pettymys olikin suuri.

Ninnille en nyt osaa sen erityisempiä neuvoja antaa. Kyllä te miehesi kanssa varmasti jonkinlaiseen kompromissiin pääsette, aikuisia ihmisiä kun olette. Pääasia niissä juhlissa on kuitenkin teidän rakkaus ja halu virallistaa parisuhde.
Äiti ei tiedä
Geetzu

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

cardic kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:
Uskon kyllä, että saatte aikaan jonkinlaisen kompromissin. Mies yleensä kyllä ymmärtää järkisyitä - esimerkiksi kustannuksia.
mitas niista kustannuksista on valia jos ei tartte ite maksaa
Jepa. Tähän ketjuun on hippasen vaikee osallistua kun tajusi, että sulho tosiaan kai olettaa vaimokkeensa vanhempien piffaavan kaiken.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Geetzu kirjoitti:
cardic kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:
Uskon kyllä, että saatte aikaan jonkinlaisen kompromissin. Mies yleensä kyllä ymmärtää järkisyitä - esimerkiksi kustannuksia.
mitas niista kustannuksista on valia jos ei tartte ite maksaa
Jepa. Tähän ketjuun on hippasen vaikee osallistua kun tajusi, että sulho tosiaan kai olettaa vaimokkeensa vanhempien piffaavan kaiken.
what! :shock: ei kai kukaan tommosta oikeesti nykyään odota?

Tämähän tarkoittaa sitä, että ninnin ei tarvitse tehdä enää päivääkään töitä, koska miehen kuuluu hankkia elatus perheelleen. Se myös tarkoittaa sitä että ninnin pitää saada huomenlahjaksi asunto/maatila yms. jotta ei joudu asumaan kadulla/sukulaisten nurkissa ja pystyy jotenkin turvaamaan itsensä ja lastensa toimeentulon jos miehelleen sattuu jotain.

onko myötäjäisistä jo sovittu? pöytä, penkki ja neljä metriä lakanakangasta?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Edith

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Edith »

par-sky kirjoitti: voisitko ehdottaa sille että kutsuu vaikka polttareihinsa kaikki lapsuuden kaverinsa ja pidätte häät pienimuotosena?
Kyllä mun mielestä polttariväki on kutsuttava myös häihin. Muuten jäis se mieli, että halutaan vaan rahat pois, kun polttariosallistuminenkin voi maksaa ihan hitosti. Siinä vaan kattelis vieressä kun polttarisankari lentää pienoislentokoneella tms. ja maksais ittensä kipeeksi, muttei kumminkaan varsinaiseen juhlaan huolittais.

Reilumpaa olis tosiaan se, että olis ne pienet varsinaiset häät ja niiden jälkeen toisena päivänä sitten kaveribileet.
Sheetlord

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Geetzu kirjoitti:...että sulho tosiaan kai olettaa vaimokkeensa vanhempien piffaavan kaiken.
Ei jamulauta. Mä olen juossut aivan väärien daamien perässä. Vieläkö joku tosissaan elää 1900-luvun alkua tässä asiassa?
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Meillä on häät ens elokuussa. Itse maksetaan kaikki, pidetään aika isot kemut. Mun porukat sano, että ne haluaa sitten "vähän osallistua kustannuksiin". Olis kiva tietää onko se osallistumien 50 egee vai 5 tuhatta.

Mä oon samaa mieltä siitä, että polttareita on vähän kökkö pitää jos ei kutsuta häihin niitä samoja, toisaalta häistä on nykyään niin erilaisia variaatioita että mitkään etiketit ei enää kovasti päde.
nami nami
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tässä yks päivä kyselin yhtä työkaveria ensviikolle päivänä X kylään. Kyseli, jotta tapahtuuko meillä sillon jotain? Vastasin, että joo, oishan tuossa vähän juhlan aihetta.... Ensimmäisenä alko melkein jo hymy naamalla onnittelemaan, jotta "Onkos ne semmosia rengasjuhlia?". Melkein kauhistuin. Ei, ei nyt sentään. Ajatus siitä ensimmäisestä renkaasta hirvittää, koska sittenhän tarvii jo melkein alkaa suunnitella häitä ja niistä koituu niin tajuton stressi, etten halua yrittää edes ajatella koko aihetta.
No, onnekseni tuo ei ainakaan vielä ole ymmärtänyt kosia...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Teet kaiken valmiiksi paperille, lasket vieraat ja tarjoilukulut per lärvi. Toi mainitsemas ruoka oli "edullinen", ne viinat, skumpat ja hääkakut sit maksavat. Annat laskelmat miehelles ja katot muuttuuko ääni kellossa. Veikkaan että toimii. Niin ja haluut TARPEEKSI kallii sormuksen, jotta täytyy vähä ees tinkiä jostain muusta :wink:
Viimeksi muokannut syttiK, 19.12.2006 9:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
ninnithequeen

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin, nyt pitää vähän korjata, olin huonosti muotoillut tuon alun...
Ei ukkokulta kuvittele, että miun vanhemmat maksaa, miun vanhemmat HALUAISIVAT maksaa, koska niin kuuluu tehdä kuulemma. Näin ovat siis aina puhuneet...

Ongelma nyt on tosiaan siinä että toinen tahtoo isot häät, toinen pienet. No onhan tässä aikaa tapella onneksi vielä :roll:
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja syttiK »

ninnithequeen kirjoitti: Ongelma nyt on tosiaan siinä että toinen tahtoo isot häät, toinen pienet. No onhan tässä aikaa tapella onneksi vielä :roll:
Niinpä. Tuossa saatte vääntää käsiä kaksin käsin ja kompromissejä on molempien varmasti tehtävä puolin ja toisin.

Mä en ite perusta mistään isosta. Musta on hullua kestitä sukulaisia [tai kavereita, jotka ei ole mukana "tässä" elämässä"], niitä kun sitten on vähän liikaa.. Ja laittaa siihen yhteen päivään menemään kymppitonni. Ei se päivä kuitenkaan tuu muille kuin hääparille. Ah, laitan ennemmin nekin rahat uuteen keittiöön :oops:

BTW Ninni, maistraatissako te astutte avioliiton auvoiseen satamaan?
Kuulostipa typerältä.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
ninnithequeen

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

syttiK kirjoitti:BTW Ninni, maistraatissako te astutte avioliiton auvoiseen satamaan?
Kuulostipa typerältä.
Tästä on käännetty kans jo...Mä haluaisin Soukan Kappelissa, jossa muksukin on kastettu. Ja se rakas pappi vielä vihkisi jonka rippileireillä olin isosena monta vuotta. Se kun ei onnistu, niin maistraatti on ainoa vaihtoehto, mulle.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Vadim »

ninnithequeen kirjoitti:Vaan eipä käy. Ukkokulta tahtoo iiiisot häät, johon voi kutsua sitten jokaisen lapsuudenkaverinsa. Vittu ei näin.
Kyllähän siipan täytyy saada elää päivänsä prinsessana!

Kyllähän tämä pitäisi tietää, kun miehiin sekaantuu. Häät ovat heille tärkeä asia, ja siksipä he katsovat etuoikeudekseen päättää kaikesta. Alistu hyvällä, jos haluat ukkokultasi pitää.
CandyMan

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Pappi pitää muistaa tilata ajoissa. Mikään ei ole nolompaa kuin häät joihin pappi tuodaan jälkitoimituksena. Se pitää ehtiä koristellakin kermavaahdolla ja kulkusilla ennen esilletuomista.
Vastaa Viestiin