Itsetunto ja persoona

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja BrianW »

CandyMan kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Olen vakaasti sitä mieltä, että jos tarvitsee alkoholia itsetuntonsa kohottamiseen, niin silloin itsetunto on surkea.
"Vain lääkkeeksi". Ihan samaan tapaan kuin korkeaa verenpainetta lasketaan verenpainelääkityksellä. Et kai sinä veisi kosteasilmäiseltä diabeetikkolapseltakaan hänen insuliinipiikkiään, ethän?

Ihme alkoholivastaisia mielipiteitä. Teitä taitaa vain ärsyttää kun joku vapautuneen juopunut ääliö tuli säheltämään pöytäänne ja vei kaikki naiset/miehet/lapset.
Kyllä. Olen nähnyt viime-aikoina niin paljon alkoholiin liittyviä ikäviä asioita, että minusta useimpien olisi parempi olla ilman sitä. Ovatko ihmiset todella niin surkeita, etteivät pysty pitämään hauskaa ja kommunikoimaan ilman viinaa ?

Mietinkin sellaista, että jos tulisi jokin korkeampi voima, ulko-avaruudesta, jumalista tms, joka yhtäkkiä veisi alkoholin vaikutuksen, mitä tapahtuisi ?

Moniko tällä hetkellä täysin tunnistamaton kaappijuoppo saisi slaagin, mitä tapahtuisi spurguille ym
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Vihtahousu

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

BrianW kirjoitti: Mietinkin sellaista, että jos tulisi jokin korkeampi voima, ulko-avaruudesta, jumalista tms, joka yhtäkkiä veisi alkoholin vaikutuksen, mitä tapahtuisi ?

Moniko tällä hetkellä täysin tunnistamaton kaappijuoppo saisi slaagin, mitä tapahtuisi spurguille ym
Varmastikin moni rapajuoppo sais slaagin. Mietittäessä hyöty&haitta-suhdetta kansakunnallisella tasolla, niin voisin hyväksyä säteen avaruudesta joka poistaisi alkoholinvaikutuksen ichmisiin.
NuoriDaavid

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Keikaus kirjoitti:Kannattaa kysyä ammattiauttajalta, jos ei tiedä, mitä on hyvä itsetunto.
Pahus kun en tiedä, onko tämä kieli poskessa heitetty provo vai ei.

Jos en tiedä, mikä on australiankuutiomeduusa, Thurstonin geometrisointiotaksuma tai intermezzo, niin pitääkö silloinkin kääntyä ammattiauttajan puoleen? Vai riittääkö ainoastaan mielenkiinnon suuntaaminen itseään kiinnostaviin asioihin?
Dr.Diarrhea

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

NuoriDaavid kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Kannattaa kysyä ammattiauttajalta, jos ei tiedä, mitä on hyvä itsetunto.
Pahus kun en tiedä, onko tämä kieli poskessa heitetty provo vai ei.
En mäkään tiedä. Kolleegani Phil voisi myös auttaa?
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

NuoriDaavid kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Kannattaa kysyä ammattiauttajalta, jos ei tiedä, mitä on hyvä itsetunto.
Pahus kun en tiedä, onko tämä kieli poskessa heitetty provo vai ei.
Jos en tiedä, mikä on australiankuutiomeduusa, Thurstonin geometrisointiotaksuma tai intermezzo, niin pitääkö silloinkin kääntyä ammattiauttajan puoleen? Vai riittääkö ainoastaan mielenkiinnon suuntaaminen itseään kiinnostaviin asioihin?
Kyllä Keikku on ihan tosissaan.

Ei tätä ketjua avattu Keikku siksi, että tässä olisi epätietoisuutta itsetunto-asioista. Päinvastoin. Kiintoisaa nähdä eri näkemyksiä ko.asiasta. Se että sinä luotat ammattiauttajan sanaan tässä ja siihen että aurinkoinen maailma on kaikkein kivoin, poikkeaa omasta näkemyksestäni melko radikaalisti.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Hellu »

BrianW kirjoitti:Moniko tällä hetkellä täysin tunnistamaton kaappijuoppo saisi slaagin, mitä tapahtuisi spurguille ym
Kai sitä olis siirryttävä kovempaan kamaan.
Moni alkkis on aina ollut perusmasentunut.
Mä olin lapsena tosi surkea tapaus, aina murehtimassa eikä mikään ollu hyvin.
Kun vedin ekat kännit niin tuli sellanen fiilis että tältähän musta pitäis aina tuntua!
Kun sitten vedin ne ekat överikännit niin ymmärsin myös sen nurjan puolen..
Ei voi mitään, kännissä vaan on kivaa.

Tää viikko on tipaton, paitsi huominen kun on palaveri.
Ja siis perjantaina saa aina ottaa.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

BrianW kirjoitti: Mietinkin sellaista, että jos tulisi jokin korkeampi voima, ulko-avaruudesta, jumalista tms, joka yhtäkkiä veisi alkoholin vaikutuksen, mitä tapahtuisi ?
Muuttaisin Lappiin erakoksi enkä koskaan enää tulisi ihmisten ilmoille.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
CandyMan

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

BrianW kirjoitti:Mietinkin sellaista, että jos tulisi jokin korkeampi voima, ulko-avaruudesta, jumalista tms, joka yhtäkkiä veisi alkoholin vaikutuksen, mitä tapahtuisi ?
Valtion verotulot romahtaisivat ja me kaikki menisimme vittuun. Mitäs sitten tehtäisiin kun siinä tilanteessa ei kannattaisi enää edes vetää viinaa vitutukseen?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

HellBell kirjoitti:Se että sinä luotat ammattiauttajan sanaan tässä ja siihen että aurinkoinen maailma on kaikkein kivoin, poikkeaa omasta näkemyksestäni melko radikaalisti.
Öö... Mutta aurinkoinen maailmahan on kaikkein kivoin. Muut ihmiset tykkää ja itselläkin on kiva olo. Hommat sujuvat ja silleen. Kaikesta voi etsiä sen aurinkoisen puolen ja ratkaisun.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Keikaus kirjoitti: Öö... Mutta aurinkoinen maailmahan on kaikkein kivoin. Muut ihmiset tykkää ja itselläkin on kiva olo. Hommat sujuvat ja silleen. Kaikesta voi etsiä sen aurinkoisen puolen ja ratkaisun.
Hyvä että toimii sulle. Optimismin näkemistä eri asioissa kannatan mäkin, mutten sitä että maailma ja ihmiset olisivat aurinkoisia kaiken aikaa ja että kaikkiin ihmisiin on ihana tutustua . On paskoja ihmisiä ja maailmassa on paskaa, mutta toki niistäkin löytää sen hauskan puolen, mustaa iloa siitä. Vai pitäskö sanoa ruskeaa ..;-)
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja BrianW »

CandyMan kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Mietinkin sellaista, että jos tulisi jokin korkeampi voima, ulko-avaruudesta, jumalista tms, joka yhtäkkiä veisi alkoholin vaikutuksen, mitä tapahtuisi ?
Valtion verotulot romahtaisivat ja me kaikki menisimme vittuun. Mitäs sitten tehtäisiin kun siinä tilanteessa ei kannattaisi enää edes vetää viinaa vitutukseen?
Mutta auttaako viina oikeasti vitutukseen ? Ihan oikeasti.

Ihan vakavsti näitä pohdiskelen. Eräs aikoinaan minulle hyvin rakas henkilö tuhosi viime vuosina viinalla itsensä ja on paljon muitakin.

Rollolle, miksi. Mietipä asiaa ihan rehellisesti.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

BrianW kirjoitti: Rollolle, miksi. Mietipä asiaa ihan rehellisesti.
Huonon sosiaalisen itseluottamuksen / itsetunnon vuoksi, joka johtaa sosiaalisiin pelkoihin ja tekee ihmisten parissa olemisen pelottavaksi ja epämiellyttäväksi kokemukseksi. (Voisi siitä pidemmänkin vastauksen kirjoittaa, mutta tuo nyt ensialkuun.)
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

HellBell kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Öö... Mutta aurinkoinen maailmahan on kaikkein kivoin. Muut ihmiset tykkää ja itselläkin on kiva olo. Hommat sujuvat ja silleen. Kaikesta voi etsiä sen aurinkoisen puolen ja ratkaisun.
Hyvä että toimii sulle.
Toimii kaikille. :wink: Takaan sen. Jos ei toimi, annan lämmintä kättä.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Keikaus kirjoitti:
HellBell kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Öö... Mutta aurinkoinen maailmahan on kaikkein kivoin. Muut ihmiset tykkää ja itselläkin on kiva olo. Hommat sujuvat ja silleen. Kaikesta voi etsiä sen aurinkoisen puolen ja ratkaisun.
Hyvä että toimii sulle.
Toimii kaikille. :wink: Takaan sen. Jos ei toimi, annan lämmintä kättä.
Keikku, en tarvitse sen toimintaa itselleni, minulla on jo oma toimiva näkemykseni ja olen siitä onnellinen. Ehkä sinä haluaisitkin sen, jos näin aletaan tuputtaa omia kantoja..?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

HellBell kirjoitti:Keikku, en tarvitse sen toimintaa itselleni, minulla on jo oma toimiva näkemykseni ja olen siitä onnellinen. Ehkä sinä haluaisitkin sen, jos näin aletaan tuputtaa omia kantoja..?
En missään nimessä! Mun toimii paremmin! :wink:
Kikkelis kokkelis.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Keikaus kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Keikku, en tarvitse sen toimintaa itselleni, minulla on jo oma toimiva näkemykseni ja olen siitä onnellinen. Ehkä sinä haluaisitkin sen, jos näin aletaan tuputtaa omia kantoja..?
En missään nimessä! Mun toimii paremmin! :wink:
Eikä toimi. Ehkä itsesi kohdalla, muttei kaikkien muiden.
NuoriDaavid

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

HellBell kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Keikku, en tarvitse sen toimintaa itselleni, minulla on jo oma toimiva näkemykseni ja olen siitä onnellinen. Ehkä sinä haluaisitkin sen, jos näin aletaan tuputtaa omia kantoja..?
En missään nimessä! Mun toimii paremmin! :wink:
Eikä toimi. Ehkä itsesi kohdalla, muttei kaikkien muiden.
Mulla on kaikista paras.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla on kaikista paras.
No jaa. En menisi vannomaan.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

NuoriDaavid kirjoitti: Mulla on kaikista paras.
Mut mulla on pisin!
NuoriDaavid

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Keikaus kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulla on kaikista paras.
No jaa. En menisi vannomaan.
HellBell kirjoitti: Mut mulla on pisin!
Se parhaiten nauraa, jolla eniten maksavia asiakkaita seminaarissa.

Minulla ja elcolla on jo suunnitteila stadionkiertue

"Elämä on helppoa 2007"
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

NuoriDaavid kirjoitti:
Se parhaiten nauraa, jolla eniten maksavia asiakkaita seminaarissa.

Minulla ja elcolla on jo suunnitteila stadionkiertue

"Elämä on helppoa 2007"
Siis oikeammin: se parhaiten nauraa, jolla eniten kakkaa housuissa! ;-D

Muistanet.. Paskis-club..
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

NuoriDaavid kirjoitti: Se parhaiten nauraa, jolla eniten maksavia asiakkaita seminaarissa.

Minulla ja elcolla on jo suunnitteila stadionkiertue

"Elämä on helppoa 2007"
Missä on "Kakin kukkaruukkuihin" -seminaari ja workshop? :wink: Mä kyllä haluan ihan oman tv-shown.
Kikkelis kokkelis.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Hellu »

BrianW kirjoitti:Mutta auttaako viina oikeasti vitutukseen ? Ihan oikeasti.
No totta helvetissä, mikään ei auta vitutukseen yhtä hyvin kuin alkoholi.
NuoriDaavid

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

HellBell kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Se parhaiten nauraa, jolla eniten maksavia asiakkaita seminaarissa.

Minulla ja elcolla on jo suunnitteila stadionkiertue

"Elämä on helppoa 2007"
Siis oikeammin: se parhaiten nauraa, jolla eniten kakkaa housuissa! ;-D

Muistanet.. Paskis-club..
Tottakai. Karvakantiset jäsenkirjat mukaan!
NuoriDaavid

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Keikaus kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Se parhaiten nauraa, jolla eniten maksavia asiakkaita seminaarissa.

Minulla ja elcolla on jo suunnitteila stadionkiertue

"Elämä on helppoa 2007"
Missä on "Kakin kukkaruukkuihin" -seminaari ja workshop?
Ei pidä tyhjentää koko pajatsoa kerralla. "Elämä on helppoa" (TM) on moniportainen itsensäkehittämismenetelmä, jossa voi edetä vain askelma kerrallaan ja seuraavalle portaalle voi nousta vasta, kun kaikki edellisen portaan opinnot on suoritettu ja kurssimaksut maksettu.
Vastaa Viestiin