Itsetunto ja persoona

Yleinen lätinä jä kitinä
Vihernikki
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 31.01.2006 18:31

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Vihernikki »

NuoriDaavid kirjoitti:"Elämä on helppoa" (TM) on moniportainen itsensäkehittämismenetelmä, jossa voi edetä vain askelma kerrallaan ja seuraavalle portaalle voi nousta vasta, kun kaikki edellisen portaan opinnot on suoritettu ja kurssimaksut maksettu.
Mihin voi ilmoittautua?

Viherpiipertäjän elo ei ole koskaan helppoa.
Se ekologinen vaihtoehto!
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Keikaus kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Keikku, en tarvitse sen toimintaa itselleni, minulla on jo oma toimiva näkemykseni ja olen siitä onnellinen. Ehkä sinä haluaisitkin sen, jos näin aletaan tuputtaa omia kantoja..?
En missään nimessä! Mun toimii paremmin! :wink:
Kukin tyylillään, mutta minä arvostan kovasti Keikun asennetta.

Viihdyn paljon mieluummin positiivisten ja hauskojen ihmisten kanssa kuin maailmantuskaa tms kokevien.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

BrianW kirjoitti: Kukin tyylillään, mutta minä arvostan kovasti Keikun asennetta.
Viihdyn paljon mieluummin positiivisten ja hauskojen ihmisten kanssa kuin maailmantuskaa tms kokevien.
No se nyt on selvä, sähän oletkin ihmisrakas ukkeli..

Ja kuka sanoo etteivätkö muutkin kuin ylitöpositiiviset ihmiset olisi hauskoja? Kuule, voi olla niin, että yltiöpositiivisuus on paradoksisesti ikävää pitemmän päälle; täytyy olla särmää, hei.

Voin omasta puolestani sanoa, etten jaksa minäkään olla niiden ihmisten (ei viittaus kehenkään, muistelen tässä erästä entistä ystävääni, joka vuosia sitten harjoitti tätä jee-jee-ismiä) kanssa jotka näkevät kaiken väkipakolla jee-jee-hyvänä ja pitävät omaa pakkotilaansa normina siihen vaihtoehtoon nähden, että näkisi elämässä muitakin sävyjä kuin auringon pissisyyden.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

HellBell kirjoitti: Voin omasta puolestani sanoa, etten jaksa minäkään olla niiden ihmisten (ei viittaus kehenkään, muistelen tässä erästä entistä ystävääni, joka vuosia sitten harjoitti tätä jee-jee-ismiä) kanssa jotka näkevät kaiken väkipakolla jee-jee-hyvänä ja pitävät omaa pakkotilaansa normina siihen vaihtoehtoon nähden, että näkisi elämässä muitakin sävyjä kuin auringon pissisyyden.
No, ihmiset kyllä näkevät sitä, mitä haluavat nähdä ja myöskin heijastavat omaa olotilaansa muihin. Kun on paska olo, muutkin ovat paskoja ja surkeita ja kun on mukava olo, kaikilla muillakin tuntuu olevan mukavaa. Ihan ok ja inhimillistä, kunhan välillä tsekkaa, ettei ainakaan edellinen ole jäänyt päälle kauhean pitkäksi aikaa. Samoin ihmiset vetävät ihmeellisiä johtopäätöksiä muista ihmisistä menneiden kokemusten perusteella. Niitä johtopäätöksiä ainakin pitäisi silloin tällöin tsekata, ettei esim. näe kaikkia ihmisiä sellaisina tai tällaisina. Ja yleensäkin kannattaa miettiä, kun puhuu kaikista ihmisistä, että ketä miettii.
Nimim. Dr. Phil puhuu kauttani ja minä kuuntelen
Kikkelis kokkelis.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Keikaus kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Voin omasta puolestani sanoa, etten jaksa minäkään olla niiden ihmisten (ei viittaus kehenkään, muistelen tässä erästä entistä ystävääni, joka vuosia sitten harjoitti tätä jee-jee-ismiä) kanssa jotka näkevät kaiken väkipakolla jee-jee-hyvänä ja pitävät omaa pakkotilaansa normina siihen vaihtoehtoon nähden, että näkisi elämässä muitakin sävyjä kuin auringon pissisyyden.
No, ihmiset kyllä näkevät sitä, mitä haluavat nähdä ja myöskin heijastavat omaa olotilaansa muihin. Kun on paska olo, muutkin ovat paskoja ja surkeita ja kun on mukava olo, kaikilla muillakin tuntuu olevan mukavaa. Ihan ok ja inhimillistä, kunhan välillä tsekkaa, ettei ainakaan edellinen ole jäänyt päälle kauhean pitkäksi aikaa. Samoin ihmiset vetävät ihmeellisiä johtopäätöksiä muista ihmisistä menneiden kokemusten perusteella. Niitä johtopäätöksiä ainakin pitäisi silloin tällöin tsekata, ettei esim. näe kaikkia ihmisiä sellaisina tai tällaisina. Ja yleensäkin kannattaa miettiä, kun puhuu kaikista ihmisistä, että ketä miettii.
Nimim. Dr. Phil puhuu kauttani ja minä kuuntelen
Joo, tuota noin.. Ei mulla ainakaan ole paska olo, olen onnellinen ja tykkään elosta omalla tavalllani, kuten sinäkin omallasi.

Nyt on vain niin, etteivät aaltopituutemme jälleen kohtaa, eivät ollenkaan ja silloin voi olla hyvä miettiä sieltäkin suunnalta, mitä johtopäätöksiä tekee. Sitä heijastaa, mitä heijastaa. Pätee sinnekin ja jokaisen omiin tulkintoihin.

Tämä sun pakkomielle siihen, että kaikilla pitäisi olla aivopestysti sama "kaikki on ihanaa"-juttu päällä, kytekettynä, on mun mielestä jotain, josta voidaan olla hyvin eri mieltä ja jota tulkita hyvin eri tavoin.
Robotti-meininkiä, jos multa kysytään. Mutta ei kysytä..

Miksi et halua nähdä mustaa aurinkoa? Se on ihan hauska kuule.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

HellBell kirjoitti: Nyt on vain niin, etteivät aaltopituutemme jälleen kohtaa, eivät ollenkaan ja silloin voi olla hyvä miettiä sieltäkin suunnalta, mitä johtopäätöksiä tekee. Sitä heijastaa, mitä heijastaa. Pätee sinnekin ja jokaisen omiin tulkintoihin.
Totta tuokin. Aina välillä pitää tutkailla sisintään. Musta on vaan niin mukava kertoa muille ihmisille, miten niiden pitäisi elää ja ajatella. Mun täytyisi varmaan kirjoittaa kirja ja saada se oma tv-show pian, ettei lähiympäristö kärsi kohtuuttomasti. :wink:
Kikkelis kokkelis.
Eline

Re: Itsetunto ja persoona

Viesti Kirjoittaja Eline »

Mulla on jollut jostain syystä huono itsari ja ei hajuakaan mistä moinen johtuu. Esim. pikkusiskolla kun on täysin toisin eli mikään kasvatuskaan ei ole voinut millään vaikuttaa. Pahimmista ajoista olen päässyt ja tällä hetkellä sanoisin että itsetuntoni on varsin terveellä pohjalla. Toki se vois parempi olla enkä hanttiin pistäis mutta pääasia että tulen toimeen itseni kanssa, kunnioitan ja hyväksyn itseni. Tuo tosin vaihtelee mutta päällisin puolin voisin sanoa että olen ihan tyytyväinen toimintaani. Et siinä mielessä ihan hyvä itsetunto vaikka taustalla on ikuisesti sellaisen huonoitsetuntoisen häivähdys ja joissain asioissa se vaan tulee enemmän esiin kuin toisissa.

Et ota ny tästäki selvää... :roll:
Vastaa Viestiin