Pankkiautomaattinosto

Yleinen lätinä jä kitinä

Automaattinosto?

20€
12
22%
40€
14
25%
50-60€
11
20%
70-90€
4
7%
100-140€
6
11%
150-190€
1
2%
200€ tai yli
2
4%
En käytä käteistä vaan maksan aina kortilla
5
9%
 
Ääniä yhteensä: 55

Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Clay »

140, jos tilillä on niin paljon, muuten vähemmän.
Nyt penikseni on fantastinen!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Toisen gallubin aihe voisi olla: pitäisikö pankkikorttiostossa olla minimiraja? Aiemminhan se oli kai 30mk tjsp. Minusta sellainen pitäisi ehdottomasti olla - esim. kymppi. Hermo palaa totalmente, kun jossain makuunissa gazillioona teiniä maksaa 1,20€ irtokarkkiostoksensa kortilla.
Sirukortit melkein ratkaisivat tuon ongelman. Harmi vaan, että näpäyttelylaitteet on suunnittellut sama käytettävyyden suurlähettiläs kuin bussien kortinlukulaitteet.
Dr.Diarrhea

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

elco kirjoitti:Kolmas gallubin aihe voisi olla, että onko jollain ollut 200€ seteliä lompakossaan.
Tai minkä värinen se on? Joskus saanut lahjaksi 100 mutta ei sen isompia. 240:kään ei ole tullut seinästä koskaan muodossa 100+ muut tai 100+100+muut. Minkälainen on tilanne, kun esim. 200:n seteli on lompakossa? Tulee mieleen pankista nostettu pimeä palkanmaksu.
NuoriDaavid

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Maksan aina Visalla. Koska Visan vuosivuokra on kiinteä, on taloudellisesti järkevää maksaa kaikki Visalla, koska se tarkoittaa, että olen mahdollisimman paljon velkaa Luottokunnalle kiinteällä maksulla. Minulla on siis mahdollisimman paljon Luottokunnan rahaa itselläni.
Geetzu

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Koska masterini on niin hiano (IFK), toki sitä pitää höylätä ihan kaikkialla. Mutta koska olen höyrähtänyt hieman ja käyttänyt nyt pari kertaa julkista liikennettä (!!!), olen päättänyt pitää kolikoita aina hollilla noin kympin verran. Eilen nostin 20e (yleisin nosto mulla), ojennan sen bussikuskille sitten kun seuraavaksi tavataan. Samana päivänä jaan sitten baarimiehelle toki.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Geetzu kirjoitti:Eilen nostin 20e (yleisin nosto mulla), ojennan sen bussikuskille sitten kun seuraavaksi tavataan. Samana päivänä jaan sitten baarimiehelle toki.
Teet kaksi ihmistä onnelliseksi. Niin sitä pitää.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kerran yks poitsu jäi bussista, kun sillä oli vaan 50e eikä kuskilla ollu antaa takas. Et mieluummin niitä hiluja.

TerQuin kuljettajaystävällinen matkustaja
jokapäiväinen käyttäjä
en vois elää ilman julkisii
Prepare for the worstest.
Geetzu

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

nowaysis kirjoitti:TerQuin kuljettajaystävällinen matkustaja
Neiti hyvä, saitte ylipuhuttua. Ostan ensin setelillä tupakkaa ja purkkaa.

Hah, kerran pienessä pöhnässä yritin keskiovista sisään ja kuski huus, ettei mitään asiaa sieltä. "Rouva on hyvä ja tulee kassan kautta!" - ai vittu et nolotti. Mupelsin sitten, että yleensä lykin lasta ja möngin ilmaseks tai ajan isin mersulla...
bedlam

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja bedlam »

nowaysis kirjoitti:Kerran yks poitsu jäi bussista, kun sillä oli vaan 50e eikä kuskilla ollu antaa takas.
Eikö tuon pitäisi olla päinvastoin kuskin eikä matkustajan murhe?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja par-sky »

olisi kovin mukava jos automaatista saisi tosiaan ulos niitä kymppejä (hitto, mikä ettei vitosiakin) ihan vaikka vaan jo bussimatkustelun takia. täällä kun ei kuskin tarvitse ottaa vastaan kymppiä isompaa seteliä (!), joten sen kakskymppisen kanssa voi jäädä rannalle ruikuttamaan. kun ei voi maksaa pankkikortillakaan.

enhän mä käytä käteistä kuin busseihin, pysäköinti mittareihin (mitkä nekään ei muuten huoli 20€ seteleitä) ja baareihin silloin harvoin kun niihin eksyn. nykyään todella harvoin, kun baarikaverit muutti pois, yksi olisi jäljellä mutta sen ukko haluaa aina mukaan ja aina samaan paikkaan (joka on hanurista).
Me transmitte sursum, Caledoni!
Geetzu

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

bedlam kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Kerran yks poitsu jäi bussista, kun sillä oli vaan 50e eikä kuskilla ollu antaa takas.
Eikö tuon pitäisi olla päinvastoin kuskin eikä matkustajan murhe?
Markka-aikana ei muuten aina päässy satkukaan kourassa bussiin.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja JoeB »

80e koska se on suurin summa jonka saa vain 20e seteleinä. Käsittääkseni sen jälkeen alkaa kone lykätä sen 50e setelin mukaan. Nostan todella harvoin käteistä koska käytän pääasiassa korttia kaikkiin ostoksiin, ainoastaan jos on tarkoituksena lähteä fiksatulla budjetilla baariin niin otan sen käteisenä että tietää sitten paljonko on vielä jäljellä.
Viime kesänä tosin tein poikkeuksen ja pidin jatkuvasti käteistä mukana, paljon näppärämpää maksaa jäätelö tms pikkuostos kiskalta kolikoilla kuin kortilla.
bedlam

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Geetzu kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Kerran yks poitsu jäi bussista, kun sillä oli vaan 50e eikä kuskilla ollu antaa takas.
Eikö tuon pitäisi olla päinvastoin kuskin eikä matkustajan murhe?
Markka-aikana ei muuten aina päässy satkukaan kourassa bussiin.
Mun mielestä kyllä tuossa tilanteessa pitäisi päästää ilmaiseksi kyytiin. Eihän se nyt matkustajan vika ole, ettei kuskilla ole vaihtorahaa kassassa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja aasi »

bedlam kirjoitti:Mun mielestä kyllä tuossa tilanteessa pitäisi päästää ilmaiseksi kyytiin. Eihän se nyt matkustajan vika ole, ettei kuskilla ole vaihtorahaa kassassa.
... ja kohta kaikki kokeilisivat tarjota vain sitä satkua.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Dr.Diarrhea

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

aasi kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Mun mielestä kyllä tuossa tilanteessa pitäisi päästää ilmaiseksi kyytiin. Eihän se nyt matkustajan vika ole, ettei kuskilla ole vaihtorahaa kassassa.
... ja kohta kaikki kokeilisivat tarjota vain sitä satkua.
Mietin, että jos asia on jossain selkeästi etukäteen ilmoitettu ja ihmisen voidaan katsoa tämän tienneen, niin ei kait tuon mitenkään kiellettyä pitäisi olla. Tietysti, jos ihmisen terveys tmv. on uhattuna esim. paleltumisen vuoksi, niin tämä menee edelle.
bedlam

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja bedlam »

aasi kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Mun mielestä kyllä tuossa tilanteessa pitäisi päästää ilmaiseksi kyytiin. Eihän se nyt matkustajan vika ole, ettei kuskilla ole vaihtorahaa kassassa.
... ja kohta kaikki kokeilisivat tarjota vain sitä satkua.
Harvemminhan nyt kaupassakaan joutuu tilanteeseen, jossa kassa pyytää palauttamaan tuotteet hyllyyn, koska asiakkaalla on liian suuret setelit.
Dr.Diarrhea kirjoitti:Mietin, että jos asia on jossain selkeästi etukäteen ilmoitettu ja ihmisen voidaan katsoa tämän tienneen, niin ei kait tuon mitenkään kiellettyä pitäisi olla. Tietysti, jos ihmisen terveys tmv. on uhattuna esim. paleltumisen vuoksi, niin tämä menee edelle.
Ei meillä ainakaan busseissa lue, että "Ei suuria seteleitä", "Maksu kolikoilla tai kyyti koivilla".
Tix

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Maksan aina Visalla. Koska Visan vuosivuokra on kiinteä, on taloudellisesti järkevää maksaa kaikki Visalla, koska se tarkoittaa, että olen mahdollisimman paljon velkaa Luottokunnalle kiinteällä maksulla. Minulla on siis mahdollisimman paljon Luottokunnan rahaa itselläni.
Sama vika.

Käteistä ei tarvitse kuin parkkimaksuihin, karkin ostamiseen makuunista ja baarin narikkaan.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja JoeB »

bedlam kirjoitti: Ei meillä ainakaan busseissa lue, että "Ei suuria seteleitä", "Maksu kolikoilla tai kyyti koivilla".
Voisi olla tehokas tuo Kanadassa ja USA:ssa käytetty malli hyvä eli matkustajat syöttävät bussiin tullessaan kolikoita koneeseen eikä vaihtorahaa tule. Jos ei ole kolikoita niin siinähän kävelet.
Tosin siellä joka paikkaan muuallekkin pitää olla niitä 25c kolikoita joten kaikilla niitä taskuissaan kuitenkin on.
Tix

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Tix »

Beddis on ihan oikeassa. Käyvällä Suomen valuutalla maksettaessa maksusta ei saa kieltäytyä. Itse en suostuisi poistumaan bussista jos kuski kitisisi ettei ole vaihtorahaa. Siinä tulisi poliisi ennemmin paikalle ennen kuin minä jäisin bussista. Oikeus se on porvarillakin matkustaa.
Geetzu

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kuljettajan toiminta

Miksi kuljettaja ei hyväksynyt 50 euron seteliä?

Kuljettaja on velvollinen ottamaan vastaan enintään 20 euron setelin ja antamaan siitä vaihtorahat. Kuljettajan vaihtokassa pidetään turvallisuussyistä kohtuullisen pienenä.

| HKL |
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tix kirjoitti:Beddis on ihan oikeassa. Käyvällä Suomen valuutalla maksettaessa maksusta ei saa kieltäytyä. Itse en suostuisi poistumaan bussista jos kuski kitisisi ettei ole vaihtorahaa. Siinä tulisi poliisi ennemmin paikalle ennen kuin minä jäisin bussista. Oikeus se on porvarillakin matkustaa.
Onko pakko antaa myös vaihtorahaa?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tix kirjoitti:Beddis on ihan oikeassa. Käyvällä Suomen valuutalla maksettaessa maksusta ei saa kieltäytyä. Itse en suostuisi poistumaan bussista jos kuski kitisisi ettei ole vaihtorahaa. Siinä tulisi poliisi ennemmin paikalle ennen kuin minä jäisin bussista. Oikeus se on porvarillakin matkustaa.
Joo-o. Entäs kaikki matkakortin haltijat, jotka saavat paleltua jonon hännillä ulkona paukkupakkasissa iät ja ajat kun kaikki sikaporhot tunkee ekana bussiin ja maksaa vuorotellen isoimmalla setelillä jonka lompsasta löytävät? Kuka meitä suojelee, kysyn vaan?

:evil:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Tix

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja Tix »

aasi kirjoitti:Onko pakko antaa myös vaihtorahaa?
Ei. Se onkin eri juttu. Siksi fiksulla porvarilla onkin matkakortti.
nokkaelain

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mylwin kirjoitti:Kuka urpo jotain käteistä käyttää? Sitä varten ne kortit on tehty.
Maksan yleensä käteisellä, vaikka Visa onkin. Syy on ehkä omituinen: jos maksan setelillä/kolikoilla, tiedän ajattelematta, katsomatta ja säilyttämättä kuitteja, mitä olen suunnilleen maksanut. Visaa kannattaisi käyttää, jos jaksaisi muuttaa tapojaan.

Kymppejä en kaipaisi automaattiin muuten kuin juuri bussia varten; 20 euroakaan en muista nostaneeni. Kerran viime vuonna Helsingissä bussikuski aloitti älyttömän kitinän ja vittuilun, kun maksoin kympillä; se nyt on jo kohtuutonta. Ratikassa sentään voi maksaa kännykällä.

200 euron seteli on tainnut kerran olla lompakossa. En viitsinyt pitää sitä siellä, joten laitoin sen yöpöydän laatikkoon ja löysin sen puolen vuoden päästä:)
Avatar
ismo
Kitisijä
Viestit: 12
Liittynyt: 11.09.2006 1:38

Re: Pankkiautomaattinosto

Viesti Kirjoittaja ismo »

Maksan aina käteisellä.

En luota sähköiseen rahaan. Pelkään että joku vakoilee mitä ostan.
Vastaa Viestiin