Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Yleinen lätinä jä kitinä
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Teille kaikille persemiehille löytyi himottava saitti:
http://www.gilbertobakonyi.med.br/pla_glutea.htm
Kikkelis kokkelis.
Feiz

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Feiz »

On muute aika näpäkän näkösiä neitoja kohtuu näyttävis kuteissa. Ei noita tosin oo Suomalaisella naismallille suunniteltu, persejalat älkööt vaivautuko.
Edith

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Edith »

Keikaus kirjoitti:Teille kaikille persemiehille löytyi himottava saitti:
http://www.gilbertobakonyi.med.br/pla_glutea.htm
Toi toisteks ylin jälkeen -kuva on todellakin terhakka. Hilpeä.
Edith

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Edith »

Aito_Johanna kirjoitti: Lisäksi t-paidoissa herättää mielipahaa se, että nykyään melkein kaikista t-paidoista tehdään liian lyhyitä (poikkeus ovat tietysti telttamalliset paidat, jotka sopivat mukavaan suihkunjälkeiseen oleskeluun kotona, mutta jos siis haluaa katu- ja salonkikelpoisen ladyfit-mallisen paidan). Ei kiva, kun viimeistään ensimmäisen pesun jälkeen joutuu alituiseen kiskomaan helmaa vatsan päälle.
Ah, tämä on kyllä niin totta. Lisäksi pitäisi keksiä jokin välimuoto ladyfitin ja ison tasasen teltan väliin. Tai sitten mun pitäis pienentyä, että kaikki l-koon ladyfitit sopis ilman makkarankuorifiilistä vatsan kohdalta. Siis kun noi koot nyt vaan vaihtelee niin, että mulla on, ihan nyt esimerkiksi näistä ladyfit-paidoistakin, yks sopiva s/m-kokonen (ihQUa mutta totta) sekä pari liian pientä l-kokosta. Mutta niin, mä en tykkää siitä, että selkä paistaa aina jos vähänkin kumartuu.
huima

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja huima »

Haukotus.

Nähkää vähän vaivaa shoppailussa, niin kyllä löytyy. Ja jos ei löydy valmiina, niin löytyy ihmisiä jotka tekevät. Kuluttajana teillä on vaihtoehtoja.
Mylwin kirjoitti:#1: Printtipaidat. Ehdoton vitutuksen aihe #1. Voi vitun vittu, mitä järkeä on laittaa päälleen joku saatanan college missä lukee "Tötterström high scool 1994" tai "Hawaii country club established 1954"? Hä? En ole ikinä käynyt kummassakaan. Samalla tuollaisia riepuja päällään pitävät ihmiset kritisoivat Toijalan Esson mainospaitoja. Vittu. En myöskään ole koskaan ajanut moottoripyörää, enkä ole pätkääkään kiinnostunut niistä lentokoneista (mitälie) tai oikeastaan mistään muustakaan, mitä ne keksivät hirveisiin paitoihinsa painaa. Hassut paidat ovat sitten asia erikseen.
Luovuus on vaikeaa, ei sitä muuten nimitettäisikään luovuudeksi. Osta joko tyylikkäitä paitoja ilman painatuksia, tai käytä energiaa siihen että löydät mielenkiintoisia designeja - tai teetä itse. Tue nälkäistä designeria ja maksa heille luovuudesta, painatuksen voit järjestää jopa online.

Kyllä. Se tietää hintaa, ostit sitten jonkun tekemän tai oman teettämänä.

Muutama hyvä vinkki.

Los Angelesissa tekevät erittäin hyviä peruspaitoja brändillä American Apparel. On cool brändi ja tuotteet hyviä.

Defunker myy todella makeita design-paitoja, joita ainakin minulla osuvat minulla oikeaan hermoon. Hintaa on pari kymppiä ( taaloissa ) kappale, plus rahti, plus tulli, plus alv. - eli perille tullessa tyylikkäälle paidalle tulee hintaa.

T-paidan hinnat mun kaapeissa alle eurosta noin viiteen kymmeneen euroon kappale.
Mylwin kirjoitti: #4: Kengät. Melkein kaikki miesten kengät voisi oikeasti polttaa. Kävelyyn tarkoitetut "mukavat" kengät ovat kauttaaltaan jotain saatanan kiipeilykenkiä, jalkapallokenkiä tai sitten yo-yo-nigga-amerikka-tennareita, kirkuvissa neonväreissä. Missä ovat tavalliset kengät? Hä? Siis vähän laadukkaammat kuin prisman lenkkitossukat? Lisäksi vihaan niitä saatanan tikkauksia, joita on joka jeesuksen kengässä nykyään. Neliskanttisia kenkiä en tarvitse, koska jalkani ei ole neliskanttinen. Niistä kanooteista tulee lähinnä mieleen leningrad cowboys. Nauhattomat kengät ovat sellaisia ihmisiä varten, jotka eivät osaa solmia kengännauhojaan.
On toki kiinni jokaisesta itsestään mitä kengältä haluaa, mutta erilaisilla spekseillä löytyy hyviä kenkiä. Joskus parhaita kenkiä itselleni ovat olleet skeittaamiseen tarkoitetut tossut, jotka on valmistettu oikeasti kestämään käyttöä ja vaimentamaan iskuja. Hintaakin tosin on useita kymmeniä euroja, eikä löydy Prismasta.

Ja jos ei käytä tennareita, kunnollisia kävelykenkiä löytyy - mutta valitettavasti hintaluokka menee heti sinne sadan euron luokkaan. The Left Foot company tekee muotin mukaisia kenkiä tilaajan mittojen mukaan, ja eri liikkeistä löytyy toki pienissä erissä tuotuja kenkiä ulkomailta. Olen ollut erittäin tyytyväinen muutamaan pariin italialaisia käsin tehtyjä kenkiä, jotka ostin Ateneumin takana olevasta miesten vaateliike Solo:sta.

Hyviä paikkoja ostaa kenkiä: Berliini, Lontoo.
Mylwin kirjoitti: #5: Kaulahuivit, rannenauhat, puvuntakit joihin on ommeltu yhtään mitään ja sortsit jotka ylettyvät nilkkaan asti (=clamdiggersit).
Tarvitseeko enää enempää kertoa? Kaulahuivin tarkoitus on lämmittää. H&M:n paskarannenauhoilla voisi kuristaa niiden suunnittelijat, puvuntakkeihin ei jumalauta ommella mitään ja sortsit ovat sortsit, eivät ylety maahan asti.
Clamdiggerit ovat käteviä. Kaliforniassa hengaillessa opin arvostamaan niitä. Shortsit ovat liian lyhyet pidettäväksi missä tahansa - eivätkä todellakaan sovi mihin tahansa, ja pitkät housut taas voivat olla liian kuumat. Suomalaisessa kesässä ne ovat myös samalla tavalla käteviä.

Viime kesänäkin viiletin ympäri kaupunkia niissä, joskus joka pikkutakin kanssa.
Mylwin kirjoitti: #9: Takit. Nyt kun ollaan niin saatanan hienoja ja mannermaisia niin miestenkin takeista on tullut sellaisia pierunkuoriasusteita ettei niillä ole mitään virkaa. Naiset nyt tunnetusti pukeutuvat ensin johonkin paperinohueeseen takkiin ja sitten valittavat kun on kylmä uUuyyYyy!1!1. Hajotkoon siihen, mutta miksi miestenkin takeista on tehty sellaisia että kun kumarrut niin persevako loistaa? (koska housut ovat trendikkäästi vitun low fit ja pipunkarvatkin on pakko ajaa, ettei saa syytettä siveettömyydestä) Sitten takeissahan on AI-VAN pakko lukea jotain selässä. Ihan mitä tahansa, millä ei ole mitään merkitystä, mutta jotain.
Ei vaan mun takeissa. Ehkä et vain osaa ostaa?
tonyjl

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Miksi Hugo Bossin farkut on kokovalikoimaltaan lähinnä tajuttomille läskeille? Ainoita farkkuja jotka ovat fiksuja ja kestäviä ilman mitään turhia röyhelöitä ja mauttomuuksia mutta silti hienoja.

Miksi Tampereella ei ole fiksuja vaatekauppoja? Täältä saa aina lähteä ihan suosiolla Helsinkiin kun jotain tiettyä on mielessä mitä haluaisi ostaa.

Kuka ihmeen idiootti valitsee maahantuotavat vaatteet kun ei tarvitse Tukholmaa kauemmaksi mennä kun löytää jo paljon hienompaa. Tässä tapauksessa selitykseksi ei kelpaa että ruoho aidan takana on aina vihreämpää. Ulkomailla on vaan hienompia ja tyylikkäämpiä vaatteita. Ikävä asia mutta totta. Tuodaanko Suomeen jämät jotka eivät muualle kelpaa?
huima

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja huima »

tonyjl kirjoitti:Kuka ihmeen idiootti valitsee maahantuotavat vaatteet kun ei tarvitse Tukholmaa kauemmaksi mennä kun löytää jo paljon hienompaa. Tässä tapauksessa selitykseksi ei kelpaa että ruoho aidan takana on aina vihreämpää. Ulkomailla on vaan hienompia ja tyylikkäämpiä vaatteita. Ikävä asia mutta totta. Tuodaanko Suomeen jämät jotka eivät muualle kelpaa?
Jos meinaat oikeasti tekeväsi parempaa tulosta, niin myy itsesi sisääänostajaksi jollekin ketjulle - tai jollekin yksittäiselle liikkeelle joka itse tuo. Se ei ole helppoa - meinaan se tuloksen tekeminen.

Jos haluaa erilaista, kannattaa tukea niitä paikallisia liikkeitä jotka sitä tekevät - tai käydä itse hakemassa sieltä mistä saa niitä tyylikkäämpiä vaatteita. Jos se kannattaisi taloudellisesti, joka sitä tekisi jo - tai jos ei tee, niin siinähän on se bisnesidea vaikka sinulle.

... se rättikauppa ei vaan ole niin helppoa...

Juu, ostelen itse eniten vaatteita joko ulkomailla - tai parista erikoiskaupasta Helsingistä.
killkill

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja killkill »

tonyjl kirjoitti:Ainoita farkkuja jotka ovat fiksuja ja kestäviä ilman mitään turhia röyhelöitä ja mauttomuuksia mutta silti hienoja.
En tiedä minkälaista tarkoitat hienolla, mutta edullisia ja kestäviä perusfarkkuja kyllä löytyy täältä Mansestakin. Stockan "oma farkkumerkki" on hinnaltaan kilpailukykyinen ja laadultaan hyvä. Peruskamaa, ei mitään tingeltangelia.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

huima kirjoitti:Haukotus.

Nähkää vähän vaivaa shoppailussa, niin kyllä löytyy.

Ei vaan mun takeissa. Ehkä et vain osaa ostaa?
Niin, kuten tuossa aiemmin totesin, en ole aivan salettiin laittamassa pienistä tuloistani leijonanosaa mihinkään design-vaatteisiin. Varsinkin kun 85% niistäkin kelpaa lähinnä jalkaräteiksi.
Keskityin avautumaan keskitason vaatteista - ei prismahärveleistä eikä mistään ranskalaisista hipsuttimista.
Jostain syystä kun tällaiset keskiluokan kaupat (h&mseppäläjne) tekevät aivan käsittämättömän urpon näköisiä mallistoja. Niin. Minua kun ei kiinnosta, mikä on milloinkin IN tai OUT vaan ainoastaan se, mikä on mukava päällä. Jos keskiluokan kaupat lakkaisivat tuijottamasta Jasper Pääkköstä ja Teuvo Lomania trendsettereinä niin ehkä sinne saattaisi livahtaa jotain inhimmillistäkin välillä.

Hillittyä ja hyvin istuvaa. Printti toki saa olla, jos sillä on jotain merkitystä. Peruste "se näytti kivalta" ei riitä. Hassutukset ovat sitetn asia erikseen.
Cross-over-pukeutuminen on aivan perseestä, pidetään joko niitä urheilu-, tanssi-, iltapuku- tai denimviritelmiä mutta ei sekoiteta niitä.
Kuositkin ovat aivan perseestä, joko ne ovat jotain pierunkuorisatiinia, vakosamettia tai sitten jotain untuvaliiviä tai muuta aivan järkyttävää.
Kauluspaidat ovat ihan ok, mutta ei pelkässä kauluspaidassa viitsi aina kulkea.
Ihan perustennarit mallia superstarkin olisi aivan ok, ainut että en viitsisi laittaa puolta kuukausituloistani kenkiin. Superstarkopiotkin kelpaisivat, niitä on vain vähän hintsusti. Kunnon skeittitennareita en viitsi ostaa, lähinnä kokonsa takia.
Kenkä-marskissa, DinSkossa ja .. öö .. mikä se yksi paikka oli, en nähnyt ainuttakaan paria kenkiä, jotka olisin halunnut laittaa jalkaani. Pl. tietysti perusmustat nahkakengät, mutta sellaiset miulla on jo.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tähän kai sopii motto: köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa. Tosin suurin osa kallistakin vaatetuksista on paskalaatuista. Toinen juttu onkin kun ei ole ruumiinmuodoltaan oikein minkään standardin mukainen, esimerkiksi kenkien löytäminen räpylämallisiin numeron 46 lätysköihin on hivenen hankalaa.

Aika pitkällehän tässä tallusta army-vaatetuksessa kun nuo sattuvat olemaan kestäviä, käytännöllisiä, sisäänajettuina hyvinkin mukavia sekä niistä löytyy kokoja isollekkin perseelle. Toinen onkin sitten käsintehdyt "erikoisvaatetukset", joista yleensä joutunee maksamaan maltaita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

tonyjl kirjoitti:Miksi Hugo Bossin farkut on kokovalikoimaltaan lähinnä tajuttomille läskeille?
Rikkaat miehet on lihavia.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja annepa »

Olen täysin samaa mieltä nykymuodista. Huvittelemme joskus kavereiden kanssa kaupungilla pyörittelemällä silmiämme ja huokaisemalla "ei näin" kun vastaan tulee oikeen kertakaikkinen trendipetteri. Ja todennäköisesti petterit tekevät saman meille.

Vaatteiden löytäminen tätä nykyä ON hankalaa. Hyvin Harvoin tulee vastaan vaate josta kertakaikkiaan pidän (ja se istuu) ja se on kyllä silloin saatava. Teen vaatteita itse joten luulisi että saan mitä haluan ja hyvin istuvan vielä mutta kangaskauppojen valikoima on tätä nykyä karmaiseva. Hain esim toissavuonna kesämekon kangasta Helsingistä, Rovaniemeltä, Tampereelta ja viimein löysin sen sitten Helsingistä kun kangaskaupan valikoima oli muuttunut. T-paitaongelman olen ratkaissut sillä että ostan blankopaidan ja painan mahdolliset kuvat itse. Sopivanvärisen/-kokoisen/-laadukkaan paidan löytäminen on tosin joskus kiven takana...

Housujen löytäminen on suunnilleen mahdotonta. Jos on näin leveä perse, näin kapea vyötärö ja näin pitkät jalat niin kaupan housut eivät yleensä istu. Joskus olen ollut onnekas ja myyjänä on osaava henkilö joka osaa päältä katsomalla kertoa että onko juuri siinä kaupassa sopivaa mallia vai ei. Farkkukaupat ovat helpoimmat koska lahkeen pituus voi vaihdella samankokoisissa housuissa useilla senteillä ja malleja on useita.

Kengissä sama vaikeus jatkuu. Naisten kenkiä ei vaan tehdä näin isolle kaviolle. Olen löytänyt 10 vuotta sitten CATin kengät ja samaa mallia on menossa kolmas tai neljäs pari. Maksaa noin satasen pari ja kuljen niissä kesät talvet 2-3 vuotta. Nyt pelottaa että ne lopettaa sen mallin tekemisen ja taas on edessä tuskaa ja pohtimista mistä kunnon kengät. Addulta löysin sopivat tennarit joskus kymmenkunta vuotta sitten ja sitten ne meni lopettamaan sen tekemisen. Ah sitä piinaa kun piti löytää hyvät vapaa-ajan kengät vanhan mallin tilalle.

Tosin mulla on sama ongelma esim sisustuksessa joten taidan vain olla liian ranttu. Kuinka kauan kuvittelette että kuluu aikaa kun koittaa etsiä verhoja jotka ovat joulunpunaiset (ei siis oranssiin päin kääntyvä) JA sileää tekstuuria (ei siis mitään kudottuja kalanruotokuvioita) JA sekoitetta tai luonnonkuitua (ei siis polyesteriä) ja tästä viimisestä olisin vielä voinut tinkiä. Tämän tehtävän toimittamiseen meni muutama kuukausi, joskaan en tietysti kokopäiväisesti sisustustus- ja kangaksaupoissa kulkenut.

Yksinkertainen ei tunnu nykyään olevan kaunista joten olen vaatteiden hankinnan suhteen pulassa.

----
Tätä lukiessa tuli mieleen että hyvä kuva tuli mun kropan muodoista :D valtaisa perse, mitätön vyötärö, kilometrin pitkät koivet ja jalkaterät kokoa 52. Hyyvä. Ja yläkroppaa ei ole ollenkaan. Viiielä parempi :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
killkill

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja killkill »

annepa kirjoitti:... että hyvä kuva tuli mun kropan muodoista...
Älä huoli. Tuollakin kuvauksella alkaa tulla fanipostia. Guaranteed ;)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Lolita »

annepa kirjoitti:Kengissä sama vaikeus jatkuu. Naisten kenkiä ei vaan tehdä näin isolle kaviolle. :D
Tampereella Tullintorilla rautatieaseman vieressä on sellainen liike kuin Speciaali Koot, aivan ihania naisten kenkiä löytyy kokoon 47 saakka. Tuossa liikkeessä oma reilu neljäykkönen tuntui pieneltä.

Isojalkaisille miehille tuo liike myös vinkiksi, miesten kenkien koot jatkuivat johonkin viidenkymmenen päälle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
slam

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja slam »

Minulle on oikeastaan aivan sama, mitä sitä päällä on loppujen lopuksi. Baareihin sisälle pääseminen saattaa olla ainoa isoin ongelma. Jos mahdollinen kuvitteelinen vaimoke motkottaisi verkkareista ja muusta t-paita meiningistä. Sanoisin, vaan... et siin on rahaa, käy ostamassa... Stringejä en laittaisi ylleni... saattaisi tulla kylmä.
slam

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja slam »

Keikaus kirjoitti:
tonyjl kirjoitti:Miksi Hugo Bossin farkut on kokovalikoimaltaan lähinnä tajuttomille läskeille?
Rikkaat miehet on lihavia.
Rekkamiehet on matala palkka-alalla. :lol: ja aika moni on yläkanttiin painottunut
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lolita kirjoitti:
Tampereella Tullintorilla rautatieaseman vieressä on sellainen liike kuin Speciaali Koot
Aivammahtavaa! Kiitos tiedosta! Mun koko on oikeesti 42 (eikä 52) ja ainaki mieluisien juhlakenkien löytäminen on vaikeaa. Onneksi niitä ei nyt joka viikko tarvi ostella. Mutta käväsen tuola katsastamassa. Kiitos!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
huima

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja huima »

Mylwin kirjoitti:Niin, kuten tuossa aiemmin totesin, en ole aivan salettiin laittamassa pienistä tuloistani leijonanosaa mihinkään design-vaatteisiin. Varsinkin kun 85% niistäkin kelpaa lähinnä jalkaräteiksi.
Bluntlyhan sanoi jo tuossa että köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, ja se pätee tässäkin. Ja laadun löytäminen on vaikeampaa, kun suurimmassa osassa paikkoja kyse on kierron maksimoinnista ja ihmisistä jotka ostavat hyvin pitkälle hinnan perusteella.

Eli siis yleiset markkinat ympärillä ajavat tuotteiden tarjoavat tarjoamaan halvemmin tuotettuja tuotteita - ja selviytymis-mahdollisuudet nimenomaan laatuun panostaneilta pukimoilta ovat vähentyneet samaa vauhtia.

Mikä on muodin merkitys tässä kaikessa?

No totta mooses melkein kaikki kaikessa. Pukeutuminen ja elämäntavat ovat muuttuneet hyvin merkitykselliseksi osaksi ihmisten elämää ja sitä miten he ilmaisevat itseään. H&M muutti maailmaa siinä mielessä, että se käynnisti kautta maailman kamppailun hinnoilla tuotteilla jotka tarjosivat tavalliselle tallaajille mahdollisuuden pukeutua monipuolisemmin ja vaihtaa tyyliä, leikitellä ja kokeilla -- ilman suuria kustannuksia.

Bisnesmielessä idea on loistava, sillä kokonaisuutena kuluttajat kuluttavat enemmän useisiin huonolaatuisempiin vaatteisiin ja pitävät nimenomaan mahdollisuutta uusia, päivittää ja vaihdella vaatevarastoaan tärkeänä. Profit!

Tämä on aivan erilainen lähestyminen kuin pari vuosikymmentä sitten, kun ulsteri oli takki joka kesti isältä pojalle ja vielä ehkä kolmannellekin sukupolvelle. Faija on sen verran vanha patu, että häneltä on jäänyt välillä näitä vanhoja vaatteita jälkeen - ja usein vielä aivan järkyttävän hyvässä kunnossa jopa 40 vuoden käytön jälkeen.

Hyviä tuotteita löytyy vielä, niiden löytäminen on vain vaikeampaa JA hinta on selkeästi kalliimpi kuin verrokki massatuotettu H&M-tuote.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Ann »

PerttiMakimaa kirjoitti:Klassinen merkkihän on se kun ei enää ymmärrä nuorisopukeutumista. :)
Minun ongelmani vaatteiden saralla on lähinnä siinä, että tahtoisin shoppailla nuoriso/lastenosastolla, mutta olen liian turpea niihin mahtaviin he-man-paitoihin.

Oikeastaan ihan hyvä vaan, että tämän syksyn muoti on niin saatanallisen kamala. Eipähän tule tuhlattua rahaa vaatteisiin, kun vintillä on lumppua vaikka koko Ruandan tarpeisiin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti:Eipähän tule tuhlattua rahaa vaatteisiin
Repskops.
kun vintillä on lumppua vaikka koko Ruandan tarpeisiin.
Ruandassa onkin huutava tarve vaatteille kun siellä on aika kylmä, Einstein.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mylwin kirjoitti: Repskops.
Rahat menee salsaan ja kosmetiikkaan.
Ruandassa onkin huutava tarve vaatteille kun siellä on aika kylmä, Einstein.
Miksiköhän me sitten yläasteella tehtiin SPR:n tiliin sikäläisille lapsosille vaatteita? Kyllä niilläkin on pilit ja pimperot, jotka pitää peittää. Siellä on kylmät yöt.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti: Miksiköhän me sitten yläasteella tehtiin SPR:n tiliin sikäläisille lapsosille vaatteita? Kyllä niilläkin on pilit ja pimperot, jotka pitää peittää. Siellä on kylmät yöt.
10 vuotta sitten siellä olikin kylmempää! Ja ihmiset siveellisempiä. Nyt ne ovat katsoneet MTV:tä ja hilluvat neljä viidesosaa-alasti.
11-32 astetta näyttäisi olevan tällä viikolla. Ei kait ihan nakuna pärjäisi, joo.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Lilo

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Mylwin kirjoitti:
10 vuotta sitten siellä olikin kylmempää! Ja ihmiset siveellisempiä. Nyt ne ovat katsoneet MTV:tä ja hilluvat neljä viidesosaa-alasti.
11-32 astetta näyttäisi olevan tällä viikolla. Ei kait ihan nakuna pärjäisi, joo.
No jos ne kattoo MTV:tä niin ei kai niille nyt sitten jotkut muodista menneet vanhat rytkyt kelpaa, daah! :nuts:

Mut ehkä niillä voi vaikka tilkitä reikiä seinissä? :think:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Lilo kirjoitti:No jos ne kattoo MTV:tä niin ei kai niille nyt sitten jotkut muodista menneet vanhat rytkyt kelpaa, daah! :nuts:
Mut ehkä niillä voi vaikka tilkitä reikiä seinissä? :think:
Anna onkin muodissa aikaansa edellä.
Nytkin se ennustaa että tukisukkahousut ja taskuihin piilotettu sulatejuusto tulevat olemaan hittituote 2010-luvulla. Eli tällä hetkellä ullakolta löytyy varmasti ajan hermolla olevaa muotivaatetusta.

Reiäntukkeiksi ne varmasti kelpaisivat myös, MTV:ltä tutut strinkulat ja lannevaatteet lienevät kovimmassa huudossa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miesten muoti (ja vähän muidenkin)

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Voi teitä elintasolöllöjä ongelminenne.

Hyvä tavara maksaa, oli kyse vaatteista, elektroniikasta tai sotalaivoista. Tekisitkö itse mielelläsi omaa työtäsi puolella nykyisestä palkasta vain siksi että joku jannu Vaasasta kitisee ettei "toudellakaan" suostu maksamaan tuotteista nykyistä hintaa? Pitäkää tunkkinne, öttömönkiäiset. :D

Omasta mielestäni ongelma ei ole se, että Suomesta saisi liian friikkejä vaatteita vaan juuri päinvastainen: Suomesta ei saa tarpeeksi persoonallisia vaatteita! Veikkaan että osa teistäkin (ehkä pieni osa mutta jotkut sentään), jotka täällä mangutte yksiväristen t-paitojen, pesemättömien farkkujen ja muiden insinööriuniformun osien perään, laulaisitte toista laulua jos olisitte nähneet miten eri tyylisiä ja eri tavalla hyvännäköisiä vaatteita tässä maailmassa on. Suomeen niitä vain ei päädy, ainakaan toistaiseksi. Sisäänostoportaassa on liikaa katkeroituneita ja epäonnistuneita entisiä suunnittelijoita (hallitsevaa sukupuolta ei varmaan tarvitse edes mainita), joiden toiminta perustuu järkisyiden lisäksi siihen, että pääsee vähän "näpäyttämään" suunnittelija- ja tuotantoporukoita. Minulla on viimeinen valta päättää siitä mitä tekin työksenne teette, mitäs siihen sanotte?! Suomalainen mies haluaa tummansinisiä polyesteripukuja ja ruutuneuleita! Siinä ei mitään suunnittelua tarvita! Moni on sikäli ammattitaidottomia, että muotialaan kuuluva muuntautumiskyky ja uusien ajatusten nopea omaksuminen on heille vierasta. Onneksi nykyiset ostajat eläköityvät pääsääntöisesti seuraavan 15 vuoden sisällä, ja tilalle tulee nuorta, joustavaa ja hyvin koulutettua porukkaa.

Kunnioitan niitä, jotka ovat tarttuneet pulman edessä tuumasta toimeen ja ryhtyneet tekemään tai teettämään itse (vaikka tuo itse tekeminen onkin näennäisesti pois vaatesuunnittelijan palkkapussista). Huomautan lisäksi, että kauneus ei ole turhaa ihmisen elämässä. Ihminen voi paremmin kauniissa ympäristössä, ja kauniita esineitä käyttämällä (verrattuna rumaan ympäristöön ja rumiin esineisiin). Tässä en tarkoita kauneudella pelkkää pinnallista kauneutta - tuotteiden estetiikkaan kun vaikutta myös toimivuus ja mm. etiikka.

Toki itsekin kannattaisin nykyisen halparomppeiden yltiökuluttamisen sijaan kestävämpää vaihtoehtoa, jossa ihmiset ostaisivat laadukkaita ja kestäviä, kauniita vaatteita (jollaiset toki myös maksavat aika paljon). Vaan itsehän päätätte.
Vastaa Viestiin