Läheisten valokuvat työpöydällä

Yleinen lätinä jä kitinä
Dr.Diarrhea

Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Aihe on ollut mielessäni monesti kolleegoiden työhuoneissa poiketessani. Aika usealla, lähinnä miespuolisella työkaverilla on useimmiten lastensa valokuvia, mutta joillakin pelkästään vaimon kuva. Käsittääkseni vain vaimon otos on niillä, joilla ei ole lapsia.

Työsorvini taustalta siirtyi juuri toisiin tehtäviin kolleega X, jolla oli lähes kymmenkunta kuvaa ainoasta lapsestaan, eikä yhtään valokuvaa vaimostaan. Pidin X:ä jotenkin hassuna, eikö esmes kaksi kuvaa olisi riittänyt?

Pidätkö sinä työpaikallasi esillä kumppanisi kuvaa, lastesi kuvia tai vaikkapa perhepotrettia? Mitä mielestäsi kertoo ihmisestä se, että hän pitää tai ei pidä läheiskuvaa pulpetillaan?
elco

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja elco »

Lasketaanko läheisten kuviin oma kuva?
Dr.Diarrhea

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

elco kirjoitti:Lasketaanko läheisten kuviin oma kuva?
Vain sinun oma 8)
Mulli75

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Joillakin on oma koppi maisematoimistossa, mutta enimmäkseen ovat työn takia pois toimistosta. Voihan sen kuvan pitää lompakossa tai vaikka auton kojelaudan päällä. Joidenkin kavereiden kanssa ollaan juteltu näistä asioista. Jotkut eivät halua tuoda työpaikalla esille yksityiselämäänsä, joillekin se vaan on niin henk.koht. juttu, itselleni syynä on ollut se etten ole kauankaan istunut samassa paikassa kun on tullut muutto toiseen paikkaan. Sitten joutuu taas kaikki kuvat yms. henk. koht. tavarat kantamaan toiseen paikkaan. Voihan ne läheisimpien ihmisten kuvat olla vaikka tietokoneella työpöydän taustakuvana.
Dr.Diarrhea

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Suvinen kirjoitti:Omalla alallani harvalla on omaa koppia saati työpöytää. Vastaavana paikkana kuvia varten voisikin kai pitää lompakkoa?
Yleisesti olen sitä mieltä, ettei se oikein ole sama asia, jos vain on se oma työtila. Tilanteessasi kyse olisi pikemminkin hieman epäkelvosta asetelmasta.

Minun työpaikallani on satoja toimistokoppeja, joissa työskentelee 1-6 henkilöä/koppi, siten että trafiikkia on aika lailla ja ko. kuvat altistuvat näin ollen varmasti ulkopuolisten katseille.
Rouva Pupu

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ei oo, eikä taida tulla. Kotonakin on esillä neljä valokuvakehystä, jotka esittävät minuu ukon kanssa. Itserakkautta, too bad. Lompsassa ukon kuva.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä en ymmärrä sitä valokuvien esille laittelemista. Entisellä työkaverilla oli kuvia koirastaan ja miehestään, useampia molemmista. Nykyisestä työkaverista ilmestyi ensin lasten kuvat pöydälle ja rouva itse saapui pari viikkoa myöhemmin.

Se on työpaikka, ei sitä tarvitse koristella. Kyllä mä muistan, miltä mun perhe ja läheiset näyttävät ilman valokuviakin pöydällä. Itse asiassa pidän kaikenlaisen henkilökohtaisen koristelun ja romun raahaamista työpaikalle typeränä. Idiootteja kaikki.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dr.Diarrhea

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Lolita kirjoitti:Minä en ymmärrä sitä valokuvien esille laittelemista.
Vastasyntynyt lapsi on mielestäni ihan ok, siis yksi kuva hänestä. Kaikki sen yli on jotenkin imelää. Ihan kuin sitä perhe"onnea" tarvitsisi todistella muille. Onnellinen perhe-elämä ei mielestä vaadi ollenkaan todistelua työkavereille tai heidän kateellisia katseita.

En voi mitään, mutta tunnen itseni jotenkin tunkeilevaksi, hieman ulkopuoliseksi, kun saavun perheidyllinsä esilletuovan työkaverin juttusille, siis siihen "kaiken kynttilämeren ja täydellisen harmonian tyyssijaan".
segma

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja segma »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Vastasyntynyt lapsi on mielestäni ihan ok, siis yksi kuva hänestä. Kaikki sen yli on jotenkin imelää. Ihan kuin sitä perhe"onnea" tarvitsisi todistella muille. Onnellinen perhe-elämä ei mielestä vaadi ollenkaan todistelua työkavereille tai heidän kateellisia katseita.

En voi mitään, mutta tunnen itseni jotenkin tunkeilevaksi, hieman ulkopuoliseksi, kun saavun perheidyllinsä esilletuovan työkaverin juttusille, siis siihen "kaiken kynttilämeren ja täydellisen harmonian tyyssijaan".
JOS minulla olisi perhe ja JOS minulla olisi toimisto ja JOS olisin edes töissä, laittaisin kuvia kersoista ja vaimokkeesta lähinnä siksi, että siinä työn tuoksinassa voisi vilkaista niiden kuvia, että saa taas vähän lisäpontta työn touhuun. Siis silloin, kun tuntuu voimat ehtyvän. En usko, että monikaan niitä kuvia esittelyn vuoksi työpisteellään pitää.
Dr.Diarrhea

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

segma kirjoitti:...laittaisin kuvia kersoista ja vaimokkeesta lähinnä siksi, että siinä työn tuoksinassa voisi vilkaista niiden kuvia, että saa taas vähän lisäpontta työn touhuun.
Saman asian ajaa lompakossa tai pöytälaatikossa olevat kuvat. Jos ne kuvat on siinä koko ajan esillä, niin eikö vaikutus ennenpitkää laimene? Eihän painannostajakaan koko ajan ammoniakkia nuuhki!
segma

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja segma »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Saman asian ajaa lompakossa tai pöytälaatikossa olevat kuvat. Jos ne kuvat on siinä koko ajan esillä, niin eikö vaikutus ennenpitkää laimene? Eihän painannostajakaan koko ajan ammoniakkia nuuhki!
No lompakosta kaivelu on aina kolmepilkkukahdeksantoista kertaa hankalampaa kuin katseen nostaminen paperista (tai siirtäminen näytöltä) työpöydällä olevaan kuvatukseen. Sama pätee pöytälaatikkoon. Toisaalta taas sen luulisi olevan vain ja ainoastaan sen valokuvia pöydällä pitävän tyypin ongelma, jos kuvien vaikutus alkaisi laantua, ei luulisi sinua paljon haittaavan?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Työpöydälläni on yksi kehystetty juttu, läheisen pitserian esite.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dr.Diarrhea

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

segma kirjoitti:...ei luulisi sinua paljon haittaavan?
Koet olevasi alakynnessä, kun menit henkilökohtaisuuteen. Kyllähän minä ymmärrän pointtisi, kunhan ehdollistin sen penäten lisäperustelua.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Pöydällä ei ole mitään kuvia, mutta seläntakana on reminder muistuttamassa nöyryydestä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
segma

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja segma »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Koet olevasi alakynnessä, kun menit henkilökohtaisuuteen. Kyllähän minä ymmärrän pointtisi, kunhan ehdollistin sen penäten lisäperustelua.
Nah, just covering all the bases.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Työhuoneessa ei ole yhtään valokuvaa, kaiken maailman pikku leluja ja ajatusapuja on kyllä pilvin pimein mutta ei valokuvia.
En ole valokuvaihmisiä ylensäkkään vaikka kotona niitä on muutama hyllyssä, kyllä sen kuvan siitä omasta läheisestä saa kaivettua muistin syövereistä jos tulee tarve.
Muiden kuvia taas en juurikaan huomioi joten ne eivät siten edes häiritse.
Geetzu

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mulla on aina ollu yks kehystetty pöydällä. Se on ihan sen paikka vaan, ei pois irtoa. Pöytä on muutenkin aina samanlainen ja sen on oltava, ei minulla muita ongelmia sitten olekaan ei... Näyttö, Tiffany-lampa, IFK-matto hiirelle, kahvikuppi ja se kehys. Kuva vaihtelee, kehykset ei. Nyt siellä taitaa olla nauravainen isi-tyttö-pusutus raameissa.

Miehen pöydällä oli joskus kuva muksusta (akka pääsee aina vaan tietokoneen taustakuvaks) mut viimeks toimistolla käydessä huomasin sihteerinsä pöllineen omalle pöydälleen sen kuvan. Hassu tätskä.
Storia

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Storia »

Kyllä läheisten valokuvien pöydällä pitäminen on vaan auttamattomasti aika håmåa ja kielii ihmisestä, joka ei käytä koko kapasiteettiaan työhön, vaan pikemminkin mielikuva leijailuun Kotiliesi -tyyppisissä haaveunissa.
Ehkä just ja just sopii jonkun yksityisen terapeutin pöydän kulmille, muut pitäköön pöytälaatikossaan.
Storia

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Storia »

Geetzu kirjoitti:^ Ihan ihme lässytystä.
:wink: ehkä ihan vähän
Geetzu

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Storia kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:^ Ihan ihme lässytystä.
:wink: ehkä ihan vähän
Hö just ku ehin poistaa sen! :D
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Läheisten valokuvat työpöydällä

Viesti Kirjoittaja martza »

Mulla on aina ollut lasteni viimeisimmät kuvat työpöydälläni. Näitähän kuvia otetaan koulussa aina joka syksy, joten päivitys on aina ajantasalla kuvien suhteen.
Koskaan ei ole ollut aviosiippojen tai avopuolison kuvia työpöydälläni eikä tule olemaan.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Vastaa Viestiin