Alkogallup

Yleinen lätinä jä kitinä

Alkoholiannosten keskimääräinen viikkokulutus

Mies: 1 - 12 annosta
16
21%
Mies: 13 - 18 annosta
3
4%
Mies: 19 - 24 annosta
5
7%
Mies: 25 tai enemmän viikossa
7
9%
Nainen: 1 - 8 annosta
21
28%
Nainen: 9 - 13 annosta
2
3%
Nainen: 13 - 16 annosta
1
1%
Nainen: 16 tai enemmän viikossa
3
4%
Olen absolutisti
3
4%
Olen hottis ja juon ehkä yhden kuukaudessa
15
20%
 
Ääniä yhteensä: 76

Tix

Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Tix »

Selvitetään kerralla montako alkoholistia ja alkoholiongelmaista täällä on, jotka uskaltavat asian myöntää. Vastaa omalta arvioltasi keskimäärin kuluttamasi annosmäärä

Yksi alkoholiannos:
4cl 40% alkoholia
12 cl viiniä
Pullo olutta tai siideriä

ja jos kehtaat niin teet seuraava testi:

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/sadd

Sain itse Sadd-arvon 1. Tarkoittaisi että alkoholiriippuvuuteni on vain hyvin lievää.
Vihtahousu

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Sadd-arvoni on 10, kohtalaista riippuvuutta. Ei mitään uutta siis.

edit: viikkosatsi 19-24 annosta.
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 17.04.2007 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chubs

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Mä juon ehkä yhden kuukaudessa. Mulle ei ole vaihtoehtoa ruksattavaksi!
didi

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja didi »

Muuten olisi tullut nolla, paitsi että parina viime kertana olen joutunut halailemaan posliinia seuraavana aamuna.

Vastaus: 1-8 annosta.
MGandhi

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Tix kirjoitti:
ja jos kehtaat niin teet seuraava testi:

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/sadd
En kehtaa. Pelkään liikaa tuloksia. Niin kauan en ole alkoholisti, kun mikään internettesti muutoin ei todista!
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Chubs kirjoitti:Mä juon ehkä yhden kuukaudessa. Mulle ei ole vaihtoehtoa ruksattavaksi!
Baaripöydältä strippaavasta yksi kuukaudessa mimmiksi. Vaude. Aika lailla samixet nykyään itselläkin, mutta se känniketju piti avata... :)
Tix

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chubs kirjoitti:Mä juon ehkä yhden kuukaudessa. Mulle ei ole vaihtoehtoa ruksattavaksi!
Aasi tuu apuun! Fiksaa sinne vaihtoehto "Olen Chubs ja juon ehkä yhden kuukaudessa."
BettyB.

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Olipa muuten tyhmä testi. Jos ruksit yhdenkin kohdan (esim. ton oksentelu tai vaikka hetkittäiset muistinmenetykset) niin olet jo lievästi riippuvainen. En nyt kuitenkaan koe riippuvuudeksi jos vaikka kerran vuodessa pikkujouluissa menee vähän lujempaa, jos muina aikoina käyttö on rajallista. Kai noita övereitä sattuu kelle tahansa, edes kerran elämässä.

Vai kiellänkö tässä nyt vaan alkoholiongelmani?
Viimeksi muokannut BettyB., 17.04.2007 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

BettyB. kirjoitti:Olipa muuten tyhmä testi. Jos ruksit yhdenkin kohdan (esim. ton oksentelu tai vaikka hetkittäiset muistinmenetykset) niin olet jo lievästi riippuvainen. En nyt kuitenkaan koe riippuvuudeksi jos vaikka kerran vuodessa pikkujouluissa menee vähän lujempaa, jos muina aikoina käyttö on rajallista. Kai noita övereitä sattuu kelle tahansa, edes kerran elämässä.
Onkohan sinulla ongelma? :)
Chubs

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Chubs »

PerttiMakimaa kirjoitti: Baaripöydältä strippaavasta
:?:
Dr.Diarrhea

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Suurimmalla osalla varmasti vaihtelu on suurta. Jos otan tarkastelujaksoksi tämä vuoden, niin olen nauttinut rock-henkisiä virvokkeita kaikki viisi kertaa. Tämä on minulle tosi vähän. Kaksi kertaa ollut baarissa, jolloin kulutus on useimmiten 15-20 annosta. Sitten kolmasti kotona kalsariteemalla, jolloin kulutus on luokkaa 6-10. 2x17,5=35. 3x8=24. 35+24=59~60 annosta siis koko vuonna. Kaikki tämä siis 15:ssä viikossa. 60/15=4.

4 annosta viikossa siis tänä vuonna. Kuitenkin kesällä kulutus ainakin tuplaantuu, joten koko vuoden lukema voisi liikkua 7-8 viikkoannoksen hujakoilla. Valitsin siis ylimmän pylvään.
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Chubs kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Baaripöydältä strippaavasta
:?:
Olo on kuin Joonas Hytösellä. Korjaa jos olen väärässä reiässä.

Taidan sekoittaa sinut tähän ananasmimmiin, Impikö se uusin nicki on?
Chubs

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Chubs »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Chubs kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Baaripöydältä strippaavasta
:?:
Olo on kuin Joonas Hytösellä. Korjaa jos olen väärässä reiässä.

Taidan sekoittaa sinut tähän ananasmimmiin, Impikö se uusin nicki on?
Ananasmimmi? Impi?
Taidat sekoittaa, ei sitten mitään hajua mistä puhut.
Tix

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Tix »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Suurimmalla osalla varmasti vaihtelu on suurta. Jos otan tarkastelujaksoksi tämä vuoden, niin olen nauttinut rock-henkisiä virvokkeita kaikki viisi kertaa. Tämä on minulle tosi vähän. Kaksi kertaa ollut baarissa, jolloin kulutus on useimmiten 15-20 annosta. Sitten kolmasti kotona kalsariteemalla, jolloin kulutus on luokkaa 6-10. 2x17,5=35. 3x8=24. 35+24=59~60 annosta siis koko vuonna. Kaikki tämä siis 15:ssä viikossa. 60/15=4.

4 annosta viikossa siis tänä vuonna. Kuitenkin kesällä kulutus ainakin tuplaantuu, joten koko vuoden lukema voisi liikkua 7-8 viikkoannoksen hujakoilla. Valitsin siis ylimmän pylvään.
Kertakulutus on terveysriski pääasiassa jos menee alkoholimyrkytystilaan tai loukkaantuu tumpeloidessa. Siksi keskimääräinen kulutus on tärkeämpää kuin satunnaiset piikit - joskin toistuva ankara humalajuominen voi taas näkyä sadd-testin tuloksissa.
NuoriDaavid

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:Olipa muuten tyhmä testi. Jos ruksit yhdenkin kohdan (esim. ton oksentelu tai vaikka hetkittäiset muistinmenetykset) niin olet jo lievästi riippuvainen. En nyt kuitenkaan koe riippuvuudeksi jos vaikka kerran vuodessa pikkujouluissa menee vähän lujempaa, jos muina aikoina käyttö on rajallista. Kai noita övereitä sattuu kelle tahansa, edes kerran elämässä.

Vai kiellänkö tässä nyt vaan alkoholiongelmani?
Testissä oli tarkoitus tarkastella viimeksi kulunutta kahtatoista kuukautta. Jos oksensit kerran kesällä 91 niin sitä ei lasketa.

Aika tiukallehan testi on viritetty. Lisäksi kysymykset ovat monitulkintaisia.

1. Onko sinun vaikea olla ajattelematta juomista?

-Jos esim on uudenvuodenaatto ja mietit lähteäkö oluselle vai ei, niin tarkoittaako tämä, että ei voi olla ajattelematta juomista?

Suunnitteletko päiväsi sen mukaan, milloin ja missä voit juoda?
-Mitä tämäkin tarkoittaa?
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Chubs kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Chubs kirjoitti: :?:
Olo on kuin Joonas Hytösellä. Korjaa jos olen väärässä reiässä.

Taidan sekoittaa sinut tähän ananasmimmiin, Impikö se uusin nicki on?
Ananasmimmi? Impi?
Taidat sekoittaa, ei sitten mitään hajua mistä puhut.
Pahoittelen. Jostakin jäi sellainen Lohjalta Turkuun ja tein liian suoria johtopäätöksiä.

No, samixi kumminkin. Vaudea et kyllä sittenkään saa. Sori. :)
Dr.Diarrhea

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Chubs kirjoitti: Ananasmimmi? Impi?
Taidat sekoittaa, ei sitten mitään hajua mistä puhut.
Onko tämä Impi muuten ex-fly77? Oikeastaan ei sillä väliä. Pertti, ehdin kuitenkin syvästi huolestua seksuaalisista mieltymyksistäsi, sillä miten lihaa syövä hetsku voi sekoittaa Chubsin...öööh, kehenkään 8)
Tix

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Taidan sekoittaa sinut tähän ananasmimmiin, Impikö se uusin nicki on?
Impi on blonti ja kaiken lisäksi rauhoittunut, menossa naimisiinkin.
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
Chubs kirjoitti: Ananasmimmi? Impi?
Taidat sekoittaa, ei sitten mitään hajua mistä puhut.
Onko tämä Impi muuten ex-fly77? Oikeastaan ei sillä väliä. Pertti, ehdin kuitenkin syvästi huolestua seksuaalisista mieltymyksistäsi, sillä miten lihaa syövä hetsku voi sekoittaa Chubsin...öööh, kehenkään 8)
Kaiva flaikkarin kuvat jostakin ennen kuin alat huutelemaan. :)

Juu, häneksi sotkin.
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Taidan sekoittaa sinut tähän ananasmimmiin, Impikö se uusin nicki on?
Impi on blonti ja kaiken lisäksi rauhoittunut, menossa naimisiinkin.
Minusta näissä naisissa on kyllä samaa näköä. Blondaamisia en muista. Ollaanpa on-topicissa. :)
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Clay »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
Chubs kirjoitti: Ananasmimmi? Impi?
Taidat sekoittaa, ei sitten mitään hajua mistä puhut.
Onko tämä Impi muuten ex-fly77? Oikeastaan ei sillä väliä. Pertti, ehdin kuitenkin syvästi huolestua seksuaalisista mieltymyksistäsi, sillä miten lihaa syövä hetsku voi sekoittaa Chubsin...öööh, kehenkään 8)
Pärtillä on jo nainen, ei se muita naisia vilkuile.. eihän?

p.s. en ole alkoholisti
Viimeksi muokannut Clay, 17.04.2007 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Vihtahousu

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Suvinen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Suunnitteletko päiväsi sen mukaan, milloin ja missä voit juoda?
-Mitä tämäkin tarkoittaa?
No minä tulkitsin sen niin, että jos olen illalla lähdössä baariin niin suunnittelen päiväni sen mukaan, että olen oikeassa paikassa oikeaan aikaan, kyydit on järjestetty ja suunnittelen myös seuraavan päivän sitten jo valmiiksi niin, ettei ole mitään menoja siellä häiritsemässä krapulapäivän viettoa. Selvä alkoholisti, siis.
Jeespoks, mäkin oon holisti kun ostan jaffat valmiiks samalla kun bisset kaupasta.
Dr.Diarrhea

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

NuoriDaavid kirjoitti:
Suunnitteletko päiväsi sen mukaan, milloin ja missä voit juoda?
-Mitä tämäkin tarkoittaa?
Itse ajattelen alkoholin ottoon liittyvän suunnitelmallisuuden positiivisena, alkoholismia lieventävänä seikkana. On eri asia pysyykö suunnitelmassaan, mutta johan järkevä ja muutakin elämää omaava ihminen lähtökohtaisesti suunnittelee muuta elämää ainakin osaksi "haittaavan" alkoholinkäyttönsä kannalta. Olipa tosiaan huono kysymys.
Viimeksi muokannut Dr.Diarrhea, 17.04.2007 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Clay kirjoitti:Pärtillä on jo nainen, ei se muita naisia vilkuile.. eihän?
En tietenkään. Ei katsoa saa ei koskea saa, joku voi tulla ikkunan taa... :hevikaraoke:
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Clay »

Vihtahousu kirjoitti: Jeespoks, mäkin oon holisti kun ostan jaffat valmiiks samalla kun bisset kaupasta.
Mä olen jopa ostanut ruuat sillä perusteella mitä alkoholijuomaa aion nauttia, tosi eXtremé.
Nyt penikseni on fantastinen!
Vastaa Viestiin