Alkogallup

Yleinen lätinä jä kitinä

Alkoholiannosten keskimääräinen viikkokulutus

Mies: 1 - 12 annosta
16
21%
Mies: 13 - 18 annosta
3
4%
Mies: 19 - 24 annosta
5
7%
Mies: 25 tai enemmän viikossa
7
9%
Nainen: 1 - 8 annosta
21
28%
Nainen: 9 - 13 annosta
2
3%
Nainen: 13 - 16 annosta
1
1%
Nainen: 16 tai enemmän viikossa
3
4%
Olen absolutisti
3
4%
Olen hottis ja juon ehkä yhden kuukaudessa
15
20%
 
Ääniä yhteensä: 76

Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kerrankin oli vaihtoehto muakin varten!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Olenko siis hottis? :?
Vihtahousu

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Tänään nimipäivää juhlistavat kaikki otto-nimiset, joten eiköhän oteta! :beer:
Edith

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Edith »

Totta kai näin ihqul palstal riittää hottiksii!
Dr.Diarrhea

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

PerttiMakimaa kirjoitti:Olenko siis hottis? :?
Oman elämäsi hottis. Kaikkien homojen ikoni, he eivät vaan vielä tunne sinua.
Dr.Diarrhea

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Vihtahousu kirjoitti:Tänään nimipäivää juhlistavat kaikki otto-nimiset, joten eiköhän oteta! :beer:
Jos jostain kumman syystä päästään tänään cupissa jatkoon, lupaan tulla kaapista ja juoda makeaa sidukkaa aka homolimppaa.
Chubs

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Äh, nyt tuli mullekin vaihtoehto. Mut ehdin jo ruksia tuon 1-8 viikossa-vaihtoehdon. Nyt vaihtis jonkun teidän enemmän ryypiskelevän hottiksen kanssa!
PerttiMakimaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Dr.Diarrhea kirjoitti:...he eivät vaan vielä tunne sinua.
Koetetaan säilyttää asiantila.

Öh, jos laulelutuokioni ylhäällä jäi epäselväksi haluan korostaa, että en yksiavioisena suhtaudu parisuhteeseeni kevyesti. Tunnen suurta halua korostaa asiantilaa huolettoman kommenttini jälkeen... :oops:
Chap

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Chap »

Vihtahousu kirjoitti:Tänään nimipäivää juhlistavat kaikki otto-nimiset, joten eiköhän oteta! :beer:
Ensi viikolla on Yrjön päivä, silloin sopii lopettaa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Clay »

Chubs kirjoitti:Äh, nyt tuli mullekin vaihtoehto. Mut ehdin jo ruksia tuon 1-8 viikossa-vaihtoehdon. Nyt vaihtis jonkun teidän enemmän ryypiskelevän hottiksen kanssa!
Eipäs kun nyt kiltisti juot vaan sen kahdeksan annosta viikossa, pystyt siihen takuulla!
Nyt penikseni on fantastinen!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Melnais »

SADD-arvo 2. Tämä olisi pitänyt tehdä kolme vuotta sitten kun asteikko ei olisi riittänyt.

Mun mielestä tällaisiin kyselyihin saisi lisätä muutaman kohdan, kuten esim.:

-Jos lähdet viettämään iltaa ystävien kanssa, kuuluuko alkoholi osaksi iltaa?

-Käytätkö alkoholia rentoutuaksesi työviikon jälkeen?

-Jos juhlissa/aterialla on tarjolla alkoholia ja alkoholiton vaihtoehto, kumman yleensä valitset?

-Käytätkö alkoholia urheilutapahtumissa, messuilla, kansanjuhlissa yms. tilaisuuksissa?

-Otatko pohjia aina ennen varsinaista juhlatilaisuutta?

-Pidätkö alkoholia käyttämättömiä tylsinä?

Jne. Asenteitahan nämä peilaavat. Tuskin sellaista kysymyspatteristoa onkaan joka voisi täysin osoittaa ongelman ellei puhuta aivan selkeästä överöinnistä. Aina löytyy poikkeuksia ja erilaisia jaksoja elämästä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Geetzu

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Chubs kirjoitti:Äh, nyt tuli mullekin vaihtoehto. Mut ehdin jo ruksia tuon 1-8 viikossa-vaihtoehdon. Nyt vaihtis jonkun teidän enemmän ryypiskelevän hottiksen kanssa!
Sori, kerkesin jo ruksimaan 1-8:n.
Bliss

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ärh. Ei vaihtoehtoa mulle. En ole hottis, en juo edes sitä yhtä kuukaudessa, mutta en ole myöskään absolutisti, vaikka viimeisten vuosien aikana en olekaan koskenut alkoholituotteisiin.
Absolutismi on totaalikieltaytymistä, enkä mä semmonen ole. :x
Chap

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Chap »

Bliss kirjoitti:Ei vaihtoehtoa mulle.
Joo, kyllä on taas aloittelijameininkiä näissä gallupeissa kun ei osata laittaa kaikkia tuulenpuiska, haista homo, juon kuravettä jne. -vaihtoehtoja.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sadd-testi antoi tulokseksi nolla, ehkä olisi pitänyt vähän kiristää arvostelua. Toisaalta, joskus testi on antanut tulokseksi 13 (vai 18?), joten tyytyväinen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Ansiokas avaus. Aiheesta oli niin paljon mielipiteitä, että hyvä tehdä asiaa selkeyttävä kysely.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ehe ehe.

SADD-arvoni on 3, koska vastasin "lähes aina" kysymykseen Juotko miten paljon haluat riippumatta siitä, mitä seuraavana päivänä pitäisi tehdä? Ja juon siis ehkä yhden kuukaudessa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Clay »

EveryWoman kirjoitti:Ehe ehe.

SADD-arvoni on 3, koska vastasin "lähes aina" kysymykseen Juotko miten paljon haluat riippumatta siitä, mitä seuraavana päivänä pitäisi tehdä? Ja juon siis ehkä yhden kuukaudessa.
Tämähän vain todistaa miten tarkoitushakuisia alkoholismikyselyt ovat.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Sain tulokseksi 1.

En ota viinasta kuin silloin , kun (aika harvoin) lähden ulos la:na jhk baariin/yökerhoon ja silloinkin otan niin, että olen ns. selvänä, en ota liikaa siis. Olen myös lähtenyt ja ollut aivan vesiselvänä ko.paikoissa, sekin ok, kunhan paikasta vaan löytyy tanssilattia - muuten en paikkaan lähde, ainakaan yleensä. Pointti: hauskaa voi pitää ilman viinastakin.

Ainoastaan kerran yhtenä juhannuksena, monta vuotta sitten, hyvän ystävän kotikemuissa otin yli äyräitten ja jouduin menemään ystävän avuin sohvalleen makaamaan, kun aloin nähdä mustaa edessäin tajunnan pimentymisen uhatessa. Onneksi tajunta ei mennyt.

Ja yhden kerran, synttäreideni juhlinnan yhteydessä, otin niin paljon hotshotteja sun muita tarkoin vain väkeviksi (elimistö ottaa ne ookoosti, mutta tiettyjä muita lievempiä alkoholijuttuja ei) luokiteltuja viinaksia että silloinen hyvä ystäväni hämmästeli sitä moneen kertaan vielä synttäreiden jälkeenkin sanoin "En olisi uskonut ellen olisi itse nähnyt, joit pienen talon verran.. ja olit ihan okei" paitsi että seuraavana aamuna ratikassa koin meripahoinvoinnilta tuntuvaa oloa ja jouduin siinä sitten vielä (taas kuin farssista) nousemaan paikoiltain ylös ja auttamaan ratikassa kuskilta reittineuvoa kysyneitä japanilaisia turisteja - kuski ei osannut englantia ja kuulutti apua matkustajilta, joita oli japanilaisten turistien lisäksi vain minä ja pari mummoa- ja siinä sitten viherkasvoisena hieman räjähtäneen näköisenä kääpiönä koitin ilmentää herrasmiesmäistä kohteliaisuutta ja avuliaisuutta viimeisen päälle hattuliineihinsa ja kameroihinsa kytkeytyneille japanilaisille turisteille. Huvittavinta tuossa vielä se, kun kaikki tietävät etten tajua hölkäsen pöläystä paikoista ja reiteistä, että olisin tasavarmasti viimeisin jolta kysyä minkäänlaista suunnistusneuvoa ja sitten joudun pakotetusti pölisemään jtk reiteistä. Onneksi homma meni tuossa niin, että kysyin suomeksi kuskilta siitä reitistä josta japanilaiset erittäin huonolla englannilla kysyivät minulta ("What is where? What you mean?" ) ja sitten sanoin sen englanniksi takaisin heille, käsiliikkein avuin.. vähän kuin miimikko paitsi äänisäestyksin. Thank you, thank you, kummarreltiin (meripahoinvoinnista melkein kärsivälle tässäkin koettelemusta, ettei laatta olisi lentänyt turistien eteen, ettei kohtelias herrasmieskääpiö olisi mokannut viimesekunneilla..) ja sitten menin istumaan paikalleni. Kotonani sitten lepäsin ja annoin ns. meripahoinvoinnin vyöryä rauhassa ylitseni. Japanilaisia ei ollut lähettyvillä, sain olla räjähtänyt in cognito.
Tuosta farssista useampi vuosi aikaa.

Harvoissa ne kerrat on, kun on ottanut liikaa. Kolme-neljä kertaa. Viimeisin vuosi sitten, periaatteessa vahingossa. Ystävä suositteli silloin hirveää Long Island Tea-drinkkiä kokeiltavaksi ja otin semmoisen, jonka jälkeen, valkoinen tyllimekko päällä, päädyin lopulta laattaamaan kotioven suljettuani eteisen lattialle. Ko.drinkissä on liian monta viinasta miksattuna samaan, että vaikka vain yhden otti, niin elimistö ei tykännyt, kun se tykkää vaan puhtaasta viinaksesta, mieluiten, jos niikseen tulee.


Edit: asiakorjaus.
Viimeksi muokannut HellBell, 17.04.2007 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Hahaa, supergallup!
Oon yleensä niin päissäni aamusta iltaan, että ei siinä mitään annoksia muista laskea.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Mulla vaihtelee toi annosten määrä illassa aika paljon, en yleensä pysy laskuissa mukana.
Eilen join neljä A-tuoppia ja olin kotona jo kahdeksalta, hyvä päivä!
Usein lipsahtaa jonnekin sinne 8-10 tuopin hujakoille, kolmosta kylläkin.
Eilen olin päättäny ottaa vaan pari joten piti juoda nelosta.
Pajauttaminen hidastaa kivasti juonti tahtia, mutta koska alkoholi kuiteski on mun drug of choice niin tykkään nauttia kännistä useimmiten ihan sellaisenaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Clay »

Hellu kirjoitti:..mutta koska alkoholi kuiteski on mun drug of choice niin tykkään nauttia kännistä useimmiten ihan sellaisenaan.
Amatööri!! Rauhottavat sopii viinan kanssa ihan perfektly!
Nyt penikseni on fantastinen!
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Clay kirjoitti:
Hellu kirjoitti:..mutta koska alkoholi kuiteski on mun drug of choice niin tykkään nauttia kännistä useimmiten ihan sellaisenaan.
Amatööri!! Rauhottavat sopii viinan kanssa ihan perfektly!
Mieltymyksensä kullakin, mä tykkään yleensä kuvitella olevani skarppina.
Noi hitaat vähän vaikeuttaa sitä.
imbesiili

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Alko, loppu.

Olen hottis ja juon, ehkä yhden kuukaudessa, ehkä enemmän.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Alkogallup

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

SADD-arvosi on 4

Että semmoinen testi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin