oma blogini

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Aivopesu vihjauksiin vastaan näin:

Meidän lapsilla on mahdollisuus valita mitä elämältään valitsevat .... olemme heille sen sanoneet monesti ja teroittaneet sitä, että he saavat valita mitä elämällään tekevät .........

Ei kannata lausua lausuntoja, joista ei tiedä mitään, siten tulee herkästi panettelijaksi ja valehtelejaksi ....... :(
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:Aivopesu vihjauksiin vastaan näin:

Meidän lapsilla on mahdollisuus valita mitä elämältään valitsevat .... olemme heille sen sanoneet monesti ja teroittaneet sitä, että he saavat valita mitä elämällään tekevät .........

Ei kannata lausua lausuntoja, joista ei tiedä mitään, siten tulee herkästi panettelijaksi ja valehtelejaksi ....... :(
En mahda mitään sille, että minusta oppisi ovat samanlaista huuhaata kuin vaikka ufouskovaisilla tai skientologeilla. Sitä olen monesti yrittänyt sinulle osoittaa, ja aina lipsut kuin saippua pois. Toistan että uskon sinun itsekin tietävän että olet huuhaaäijä, sinä et vain välitä siitä.

Jos lapsesi saavat kuulla juttujasi kaikki päivät, kyllä se aivopesusta käy. Ei siinä auta, jos kulttisi sisällä silloin tällöin sanotaankin, että lapset saavat itse valita ja sitten taas propaganda jatkuu.

Sinulle on Petri annettu täälläkin ihan riittävästi tulea ja perusteita, että osaisit jo irtautua kultistasi ja luopua hullutteluistasi. Mutta sinä et halua. Ja jos lapsesi kerran muka saavat valita mitä elämällään tekevät.. mites sitten jos he luopuvat kristinuskosta? Vieläkö sitten sinulle "Elämä hymyilee Hänen kanssaan" ja pysyt opissasi.. jonka mukaan omat ei-kristityt lapsesi kituvat ikuisesti Helvetissä? Vaikka voisit lopettaa tuon pelleilysi nyt heti.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Jes 45

1 ¶ Näin sanoo Herra voidellulleen Koorekselle, jonka oikeaan käteen minä olen tarttunut kukistaakseni kansat hänen edestään ja riisuakseni kuninkaitten kupeilta vyöt, että ovet hänen edessään avautuisivat eivätkä portit sulkeutuisi:

2 Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat.

3 Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.

4 Palvelijani Jaakobin ja valittuni Israelin tähden minä kutsuin sinut nimeltä ja annoin sinulle kunnianimen, vaikka sinä et minua tuntenut.

5 ¶ Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,

6 jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,

- (kirjoitettu noin 701-681 eKr. – toteutui 539 eKr.)



Tämä profetia on hämmästyttävä profetia, koska siinä Jumala osoittaa ja näyttää, että Hän hallitsee aikoja ja historiaa sekä saa jumalattomat ihmiset toteuttamaan Hänen sanansa profeetallisen ilmoituksen.



Jesajan kautta noin 701-681 eKr. Jumalan sanoi avaavansa Babylonin portit Persian kuningas Koorekselle (Koores =Kyyros). Hämmästyttävää on, että profetian sana tuo esille kuninga Kooreksen nimen yli sata vuotta ennen kuin Koores oli edes syntynyt! Profetian sana ilmoittaa, että Israelin tähden Jumala kutsuu Kooreksen vapauttamaan juutalaiset. Huomattavaa on profetiassa esiintyvä sanonta: "että ovet hänen (Kooreksen) edessään avautuisivat eivätkä portit sulkeutuisi". Persian kuningas Koores lähti sotimaan vuonna 539 eKr. Babylonia vastaan. Babylonin kaupunki oli vahvasti suojattu ja vartioitu; Babylon oli suojattu vesihaudoilla ja Babylonin muurit olivat noin 20 metiä paksut sekä noin 90 metriä korkeat, muuria ympäröi 250 vartiotornia. Vuonna 539 eKr. Koores valloitti Babylonin kaupungin ja vapautti juutalaiset ja salli heidän palata pakkosiirtolaisuudesta takaisin omaan maahansa. Näin tuokin profetia toteutui ja Koores todellakin vapautti Israelin kansan huolimatta Babylonin vahvoista varustuksista.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja Ann »

Koores, Kyyros, poteitous, potaatous..

Pitäiskö munkin alkaa blogittaa? Miksei nunnankin..

Btw, Pete.. Mistä sen tietää tuleeko ne kehoitukset Jumalalta vaiko Jumalan ääneksi naamioituneelta Perkeleeltä? Eikö ole aika hemmetin rankkaa olla jatkuvasti valppaana, varsinkin kun Jumala käyttää noinkin hankalaa salakieltä? Että miksei se sano ihan reilusti vaan Kyyros, homous on syntiä ja maailmanloppu tulee 28.5.2007? Miksi pitää davintsikoodeilla? Onko se sitten ihmekään, jos jengi haureilee ja houreilee vääriin suuntiin, kun opas puhuu arvoituksin..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Ann kirjoitti:Koores, Kyyros, poteitous, potaatous..

Pitäiskö munkin alkaa blogittaa? Miksei nunnankin..

Btw, Pete.. Mistä sen tietää tuleeko ne kehoitukset Jumalalta vaiko Jumalan ääneksi naamioituneelta Perkeleeltä? Eikö ole aika hemmetin rankkaa olla jatkuvasti valppaana, varsinkin kun Jumala käyttää noinkin hankalaa salakieltä? Että miksei se sano ihan reilusti vaan Kyyros, homous on syntiä ja maailmanloppu tulee 28.5.2007? Miksi pitää davintsikoodeilla? Onko se sitten ihmekään, jos jengi haureilee ja houreilee vääriin suuntiin, kun opas puhuu arvoituksin..
Tuo Koores juttu oli ihan selvää kieltä, niin kuin moni muukin profetia ....joissakin kohdin on kuvakieltä, mutta Jeesuksen opetuslapsi kyllä sen erottaa mikä on kuvakieltä ja kirjaimellista tulkintaa ...

Esim. Jeesuksen sanonta Minä olen Viinipuu on kuvakieltä, sillä Jeesus ei ole viinipuu, vaan vertaa itseään viinipuuhun ...
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja Ann »

PetriFB kirjoitti: Esim. Jeesuksen sanonta Minä olen Viinipuu on kuvakieltä, sillä Jeesus ei ole viinipuu, vaan vertaa itseään viinipuuhun ...
Liikaa kun Jessen hedelmiä nauttii menee järki?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Ann kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Esim. Jeesuksen sanonta Minä olen Viinipuu on kuvakieltä, sillä Jeesus ei ole viinipuu, vaan vertaa itseään viinipuuhun ...
Liikaa kun Jessen hedelmiä nauttii menee järki?
Ei mene vaan kun viettää aikaa Jeesuksen seurassa uskoen Häneen palautuu se järki, jonka synti on sumentanut ...
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Geetzu kirjoitti: Kiva kuulla, jänskääthän kanssani. <3
takuulla, ja elän hengessä mukana (omien jänskäilyjenikin kanssa...).
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Jos joskus vastaisit ja väittelisit esim gattacan kysymyksiin jollain muulla kuin puuduttavilla lainauksilla "hyvästä kirjasta" , jotka siis ei ole sinun ajatuksia vaan lainattua paskaa. Eli jos vaikka vastaisit joskus omin sanoin eikä valmiilla kaavalla

Mutta eihän se käy.

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Bliss

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:eikä ole aikoihin toiminut mun messengeri, sen voi todistaa kuka tahansa kavereista.
Ei ole näyttäny toimivan juu :evil:
NuoriDaavid

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gattaca kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos Petri on onnellinen, niin ei se ole sinulta tai minulta pois.
Niin sinä tosiaan ajattelet maailmaa vain sen kautta onko se sinulta pois vai ei. Aatteiden rumuus ja sairaus ei merkitse sinulle mitään, jos oma välitön etusi ei ole kyseessä?

No koetetaan sen kautta ja sun etujen kannalta.
Onko sinulta pois vai ei, että on onnellisia kommunisteja, jotka haluavat ottaa rahat sinulta pois? Ehkä Suomessa he eivät onnistu, mutta kuitenkin Suomenkin kommunistit toistelevat kommunistioppeja, niiden maiden oppeja jossa aateveljensä ovat saaneet miljardin ihmisen rahat pois? Suloista kun aivopesevät lapsensakin samaan oppiin? Onhan sinusta vain tärkeintä, että ne kommunistit ovat onnellisia? Ei tulisi mieleesikään sanoa heille mitään vastaan? :D
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. En kuitenkaan koe Petriä uhkana. Hänenlaisiaan on ollut aina, eikä Suomi silti ole fundamentalistikristittyjen vallassa, eikä mikään näytä, että näin olisi myöskään tapahtumassa.

Mitä tulee kommunisteihin, niin ei heistä nykyään ole Suomessa vaaraa, ovat hajonneet niin moniin keskenään riitelevään leiriin ja kannatus on vakaassa laskussa. Jokus 70-luvulla olisin ollut huolissani.

En jaksa kantaa huolta eteläamerikan vasemmistohallituksista, asioiden subjektiivinen merkittävyys on kääntäen verrannollinen etäisyyden neliöön.
NuoriDaavid

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ann kirjoitti:Koores, Kyyros, poteitous, potaatous..

Pitäiskö munkin alkaa blogittaa? Miksei nunnankin..

Btw, Pete.. Mistä sen tietää tuleeko ne kehoitukset Jumalalta vaiko Jumalan ääneksi naamioituneelta Perkeleeltä? Eikö ole aika hemmetin rankkaa olla jatkuvasti valppaana, varsinkin kun Jumala käyttää noinkin hankalaa salakieltä? Että miksei se sano ihan reilusti vaan Kyyros, homous on syntiä ja maailmanloppu tulee 28.5.2007? Miksi pitää davintsikoodeilla? Onko se sitten ihmekään, jos jengi haureilee ja houreilee vääriin suuntiin, kun opas puhuu arvoituksin..
Olen tätä miettinyt ja vastaus on ilmeinen.

Jos Jumala olisi kovin selkeä, esim ilmoittaisi, että maailmanloppu tulee 28.5.2007 00.00 GMT ja kertoisi, että nyt on 8 päivää aikaa tehdä parannus. Lisäksi kertoisi, että uskonvahvistamiseksi syntisiä aloitetaan teloittaa sekunnin välein. Tämän ilmoituksen jälkeen eri puolilta maailmaa alkaisi tulla viestejä, miten ihmisiä on kuollut kirkkaalta taivaalta tulleeseen salamaniskuun.

Uskoakseni tämä olisi niin selkeä ja vakuuttava viesti, että esim. minä ja Annakin kääntyisimme synnintuntoon ja alkaisimme uskoa.

Jos viesti olisi siis vastaansanomattoman selkeä, niin myöskin ne, jotka eivät taivaaseen välttämättä kuulu, alkaisivat uskoa.

On parempi pitää viesti epäselvänä ja harhautusmielessä esim. laittaa dinosauruksen luita maan alle jne kaikkea sekoittavaa. Jyvät erottuvat akanoista selvemmin, junous.
Geetzu

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mustaenkeli kirjoitti:(omien jänskäilyjenikin kanssa...).
Jei! :]
Sheetlord

Re: oma blogini

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Gattaca kirjoitti:Myth Busted.
:jee: Ikävä kyllä ottelut logiikan vs uskon välillä on tuomittu päättymään jälkimmäisen hyväksi. "Usko" kun on universaali lupapassi olla välittämättä aistihavainnoista, tieteestä, tutkimustuloksista tai ns. maalaisjärjestä.
Vastaa Viestiin