Lisääntyivätkö ne ennen vai jälkeen uusien nopeusrajoituksien? Vai niitäkin alempien entistä uudempien nopeusrajoituksien.Tix kirjoitti:Öh. No jos esim. poliisin sakotukset lisääntyvät samalla työsuoritteella (tunneissa) törkeistä ylinopeuksista ja rattijuopumuksista n. 15% vuositasolla niin kai se merkitsee jotain? Ei kai poliisi ilokseen rikoksia keksi? Tai vakuutusyhtiön onnettomuustilastoja väärentele?PerttiMakimaa kirjoitti:Onko aiheesta oikeaa puolueetonta tutkimustietoa? Väittäväthän samat tutkimukset silti kerran kaksi vuodessa, että "asenteet liikenteessä ovat kovenneet" eli rajoituksia pitää taas alentaa. Niiden täytyy olla jo käsittämättömän kovat kun ne tätä tahtia ovat elinaikani kovenneet. Uskaltaako tuonne ilman Hummeria enää mennäkään?
Mistä ihmeestä johtuu, että ihan joka ikinen rikkoo nykyään nopeusrajoituksia? Poliisitkin lähtivät ohittelemaan männä päivänä kun jono kakat housussa ajoi rajoituksen mukaan.
En ole asiasta mitenkään ylpeä, mutta ajoin tänään "törkeää ylinopeutta", kuten kaikki muutkin siinä nelikaistaisella 50 km/h nopeudelle. Eli mittarissa oli 15 km/h+, eikös se noissa nopeuksissa jo riitä? Lolita auta. Entä miten paljon törkeitä ylittäjiä löytyy kun mitataan näitä 40 km/h Hkin sisääntuloväyliä? Mikä se raja niissä oli?
Onko kukaan koskaan ajanut rajoituksen mukaan Hkin keskustaan tullessa?
Olisiko niin, että mikä ei ole oikeus ja kohtuus ei saa olla lakikaan?