Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Sain tuossa meilin yläaste/lukioajan luokkatoverilta. Misupuoliselta.
Hän oli kuulemma siskonsa kanssa muistellut lukiossa kirjoittamaani ainetta, joka oli "julkaisukelpoinen". Ja "naureskellut kippurassa" pelkästä muistosta. Kaikki sillä luokalla olettivat, että minusta tulee kirjailija. (niinhän se oikeastikin meni, pelkkiä kymppejä ja stipendi) Nyt tuo nainen oli onnistunut Googlettamaan minut monista samannimisistä ja kysyy, olenko se minä ja tuliko minusta kirjailija.

Voi vittu.
Jotenkin ei tee mieli vastata.
Ei tullut kirjailijaa.
Sekin on vielä tulevaisuuden haave. Kunnes tajuan, että minulla ei enää ole aikaa. Kyvytkin rapistuneet niinkuin Kitinästäkin "saattaa" huomata.

Ja muutenkin olen ollut surkea runkluuseri. Masentunut työtön enimmäkseen. No nythän minulla on omaisuutta, onpas joo, mutta asun silti vanhempieni kanssa!

Te olette lähes kaikki "äsken syntyneitä" minuun verrattuna.
Mutta joko alkaa tulla tuntemuksia, että elämä ei ole mennyt niinkuin haaveilitte?

Miten sen kanssa pärjää?
Olisiko paras Ally McBealin pomon Fishin:
"Joskus tulee ajatus, että olen haaskannut elämäni ja luopunut haaveistani. Siihen auttaa vain yksi keino: "EI PIDÄ AJATELLA" :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Dr.Diarrhea

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Älä helvetissä ala taas sitä samaa ruikutusta!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Älä helvetissä ala taas sitä samaa ruikutusta!
En.
Tarkoitus että muutkin ruikuttais niin minulle tulis parempi mieli. :D
Mutta te olette liian nuoria, ette ole ehtineet turhautumaan elämäänne ... avoinna kaikki portit eikä vielä suljettu takanain... :roll:
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Dr.Diarrhea

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Gattaca kirjoitti:Tarkoitus että muutkin ruikuttais niin minulle tulis parempi mieli.
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia. Mennyt elämä vittu ihan tuubiin. Jengi syö kädestä. Sain ekan kerran pillua ala-asteella, kun jumppamaikattaren sijainen vokotteli mut liikuntavälinevaraston varjoihin ja tarjos nannaa joka ruplalla. Julkaisin Finlandian voittaneen esikoiseni viisivuotiaana, kun turhauduin laimeaan kirjaskeneemme. Miksi jatkaa, kun ymmärrät varmasti mistä on kyse? Täytyy juoda wiski loppuun, jotta ehdin tyydyttää makkarissa onanoivat pystytisukaksoset - olen kuitenkin täydellinen herrasmies.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Annampa taas saman neuvon kun muutaman kerran muillekin elämänsä valittajille. (Ei niin, että olisi neuvot juuri sukseeta saaneet)

Ota vastuu itsestäsi ja tee asialle jotain.

Tossa iässä ehtii vielä paljon kun vaan alkaa heti.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Bliss

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Turha parkua kun on jo paskat housuissa.
Ei se nyt varmaan ihan kaikilla muillakaan ole mennyt just niin kuin kouluikäisenä suunnitteli. Pitää olla tyytyväinen siihen mitä on saanut, eikä tavoitella kuuta taivaalta. Luulis tuohon ikään mennessä oppineen jo.
NuoriDaavid

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mulla on kyllä mennyt aivan putkeen.

Tarkoitus oli saada hyväpalkkainen homma, komea talo, komea auto (okei, tuo nyt vielä välivaiheessa, 50v lahjaksi olen Ferraria haaveillut), vaimo ja lapsia.

Työajalla voin jauhaa paskaa kitinässä tai vaihtoehtoisesti tutustua kvanttifysiikan perusteisiin.

Voisiko elämältä enempää toivoa?
Aito_Johanna

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Gattaca kirjoitti: Sain tuossa meilin yläaste/lukioajan luokkatoverilta. Misupuoliselta.
Luin tuon viimeisen sanan kaksi kertaa muodossa "miespuoliselta", kunnes tajusin, että siinähän lukeekin "misupuoliselta" eli normisuomeksi siis ilmeisesti naiselta.
Nyt Gattaca lähetät sille mukavan vastauksen, jossa lasket leikkiä kirjailijahaaveistasi ja esittelet itsesi menestyvänä tilanomistajana.
Joskus entiselle koulukaverille lähetetty kuulumistenkyselymeili on vain entiselle koulukaverille lähetetty kuulumistenkyselymeili, mutta sekin mahdollisuus on otettava huomioon, että kyseinen misupuolinen on kaikki nämä vuodet vain miettinyt tekosyytä ottaa sinuun yhteyttä. :mrgreen:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Eikö tää nyt ole yksinkertaista? Vastaat misukalle, että kyllä, sinusta todella tuli kirjailija, mutta yhtään teosta ei vielä ole julkaistu koska olet päättänyt ensin perehtyä kunnolla kirjailijalta vaadittuihin alkoholinkäyttötapoihin. Olet tältä osin jo lähes täysinoppinut, joten kunhan käsikirjoitus vihdoin on kasassa, kustantamot tulevat taistelemaan sinusta ja kaikki kirjallisuudenopiskelijatytöt myös.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
PerttiMakimaa

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Huutelin lukiossa, että minulla pitää olla 30v:nä oma Porsche. Ostin sitten Lacie Design by Porschen 30-vuotiaana. :D

Eli kyllä hätä keinot keksii. Vain silloin kuin itse olet luovuttanut on liian myöhäistä. Kieltämättä jos ajattelee näitä sinun elämänkokemuksiasi joita tällekin palstalle on vuotanut voisit ehkä kirjoittaa fiktiivistä kirjallista teosta pohjois-savolaisesta vanhastapojasta rakennemuutoksen myllerryksissä. Siinä voisi olla loistavia hahmoja, kuten runkkupapereita siivoava ymmärtäväinen äiti - madonnamainen hahmo ja ilkeä eno/setä/muu sukulainen... :)

Muutenkin minusta ihminen on sellainen otus, että hän saattaa jäädä tekemään jotakin jonka joskus päähänsä sai kymmeniksi vuosiksi. Siksi minusta ihmisen pitäisi aika-ajoin pysähtyä miettimään miksi teen tätä mitä juuri nyt teen ja olisiko jotain siitä syytä muuttaa.
CandyMan

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Gattaca kirjoitti:Mutta joko alkaa tulla tuntemuksia, että elämä ei ole mennyt niinkuin haaveilitte?
Ei ihan mennyt, mutta en valita eikä ihmeemmin ahdistakaan (ainakaan enää). Ongelmasi ei luultavasti ole niinkään se ettei elämä ole mennyt niinkuin olet suunnitellut, vaan se ettei "mitään" ole tapahtunut. Jopa epäonnistuneita yritelmiä on mukavampi muistella kuin ei-mitään.

Mutta joo, paremmin sulla asiat ovat kuin monella muulla. Mehtää on ja pystytisuinen rakastava äitikin. Mieti sitäkin paljas perse pystyssä metroasemalla nukkunutta hemmoa jonka Sipsi bongasi wabbuna. Vaihtaisitko paikkaa kyseisen hemmon kanssa?
Tix

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gattaca kirjoitti:Mutta joko alkaa tulla tuntemuksia, että elämä ei ole mennyt niinkuin haaveilitte?
Ei. Olen ihmissuhteita lukuunottamatta saavuttanut käytännössä kaiken mitä olen tavoitellutkin (tavoitteet alhaalla?) ja ihmissuhteissakin pääosin kyse on omista valinnoista/mokista. Minulla voisi olla kaunis rakastava vaimo ja pari muksua jos haluaisin, mutta en ole niin halunnut.

Sen kummemmin en mieti menneitä epäonnistumisia tai pettymyksiä, kun aina on kuitenkin mahdollisuus rakentaa jotain uutta. Epäonnistuneeksi taitaisin kokea itseni vasta siinä tilanteessa, että luovuttaisin tavoittelemasta haluamiani asioita.

En tarvitse viisikymppiseksi ferraria. Corvette riittää. 8)
Bliss

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tix kirjoitti: En tarvitse viisikymppiseksi ferraria. Corvette riittää. 8)
Tylsyys tuommonen Corvette :P
Maserati Quattroporte vois olla oiva 50-v lahja itselle...
PerttiMakimaa

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bliss kirjoitti:Maserati Quattroporte vois olla oiva 50-v lahja itselle...
Tuollaista en jaksaisi sinne asti odottaa... :)
eps

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja eps »

Luin juuri naisesta, joka suoritti yliopiston loppututkinnon 95-vuotiaana. Kuolema kuittaa univelat, mutta sitä ennen ei ole liian myöhäistä.

e.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Valitan, Gattaca. Olenhan vielä nuori ja paljon on varmasti edessä, mutta muuten kuin naisasioiden suhteen pyyhkii hyvin. Oikeastaan teen tällä hetkellä juuri sitä, mitä 15-vuotiaana haaveilin tässä vaiheessa elämääni tekeväni, vaikka ehkä parin vuoden viiveellä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Dr.Diarrhea

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Suvinen kirjoitti:Kaikkivoipan Vapahtajamme Dr.Philin sanoin: haaveet muuttuvat suunnitelmiksi siinä vaiheessa, kun otat ensimmäisen askeleen niiden toteuttamiseksi.
Tuli Philistä mieleeni, että níin osuvia ja konkreettisia neuvoja kuin mies usein antaakin, on hänen pakonomainen järjestelmällisyytensä ja tavoitteellisuutensa elämänlaadun määrittäjänä minulle vierasta.

Onnellinen perhe, hieno ura, valtava sosiaalinen verkosto ja huikea taloudellinen menestys. Mielestäni aika vanhanaikaista ja kaavoittunutta. Kyllä nykypäivän opeilla pitäisi pystyä sallimaan erilaiset elämänmallit ja monimuotoisemmat tavoitteenasettelut.

Ei ole ihme, jos Philin(kin) menestysopeilla aivopesty ihminen masentuu, kun tulee niitä aivan luonnollisia vastoinkäymisiä, eikä elämä menekään yhtä menestyksekkäästi kuin oli alun perin pitänyt. Toisaalta Philhan oikeastaan kuvastaa koko jenkkiyhteiskunnan menestyskeskeistä ihmisarvon määrittelyä eli raha, työ ja sosiaalinen verkosto.
Sheetlord

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Olen alkanut muotoilla uutta elämänfilosofiaa. Se tarvitsee vielä myyvän nimen, mutta ydinajatuksen voisi kiteyttää sanoilla "tyydy siihen mitä oikeasti tarvitset".

Yksi syy siihen, miksi koko maailma on menossa päin helvettiä löytyy ihmisten pohjattomasta ahneudesta sekä kauppamiesten patologisesta innosta tuputtaa meille tavaroita, joita ilmankin pärjäisimme. Koska suurtakaan omaisuutta ei saa tästä maailmasta kukaan mukaansa, miksi ei käyttäisi aikaansa elämänlaadun parantamiseen ja onnellisuuden lisäämiseen pienillä asioilla - sen sijaan että raataa itsensä hengiltä kootakseen omaisuuden, josta poispilattu ja laiska jälkikasvu sitten voi käräjillä tapella..

Joku koiranleuka varmaan kiiruhtaa vastaamaan tähän että "luuserin defenssimekanismi! Kun kundi tajuaa ettei tule saavuttamaan merkittävää menestystä elämässään, hän verhoilee saamattomuutensa tekohenkisiin ja muka-yleviin motiiveihin" ;)
Chubs

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Musta piti tulla suuri taiteilija. Ihmissuhteet kusee, en vaan kykene.
Muilta osin on kyllä elämä sujunut paremmin kuin nuorena osasi kuvitellakaan. :)
PerttiMakimaa

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Sheetlord kirjoitti:Olen alkanut muotoilla uutta elämänfilosofiaa. Se tarvitsee vielä myyvän nimen, mutta ydinajatuksen voisi kiteyttää sanoilla "tyydy siihen mitä oikeasti tarvitset".

Yksi syy siihen, miksi koko maailma on menossa päin helvettiä löytyy ihmisten pohjattomasta ahneudesta sekä kauppamiesten patologisesta innosta tuputtaa meille tavaroita, joita ilmankin pärjäisimme. Koska suurtakaan omaisuutta ei saa tästä maailmasta kukaan mukaansa, miksi ei käyttäisi aikaansa elämänlaadun parantamiseen ja onnellisuuden lisäämiseen pienillä asioilla - sen sijaan että raataa itsensä hengiltä kootakseen omaisuuden, josta poispilattu ja laiska jälkikasvu sitten voi käräjillä tapella..

Joku koiranleuka varmaan kiiruhtaa vastaamaan tähän että "luuserin defenssimekanismi! Kun kundi tajuaa ettei tule saavuttamaan merkittävää menestystä elämässään, hän verhoilee saamattomuutensa tekohenkisiin ja muka-yleviin motiiveihin" ;)
Nääh, itsekin on huomannut että rahan yms. resurssien käyttö on kohdentunut viime vuosina. Ilman rahaa tai vähällä rahalla hommattavista asioista saa kummasti iloa. Kuten elinympäristön kohentamiseen tähtäävät toimet.

Olemmeko vaan vanhempia (ja viisaampia)? :)
Sheetlord

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

PerttiMakimaa kirjoitti:Olemmeko vaan vanhempia (ja viisaampia)? :)
Naehaeh. Vanheneminen ei ole ainakaan minulle antanut viisautta, mutta sen sijaan jonkinlainen näkemys asioista on syntynyt.
NuoriDaavid

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:Olen alkanut muotoilla uutta elämänfilosofiaa. Se tarvitsee vielä myyvän nimen, mutta ydinajatuksen voisi kiteyttää sanoilla "tyydy siihen mitä oikeasti tarvitset".
Kuva

Nykyään kuuminta hottia on

God Wants You To Be Wealthy

"Release Your Wealth Builder – NOW!"

"As a matter of fact, you are OBLIGATED to produce wealth. "
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elämä ei ole mennyt lainkaan niin kuin suunnittelin ja kuvittelin. Tielle on osunut jotain paljon parempaa ja jotain on jäänyt osumatta. Sen olen kyllä huomannut, että ihan turha ajaa takaa jotain utopistisia unelmia, jotain mitä "kaikkien" kuuluu haluta ja tavoitella. Parempi tähdätä minua miellyttäviin asioihin ja tehdä asiat omalla tavallani.

Aika hyvä elämä tähän asti, mutta mä olenkin aika kunnianhimoton ja laiska.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Aito_Johanna

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Näyttää siltä, että aika monella täällä muut tavoitteet on saavutettu paitsi ihmissuhteisiin liittyvät. Liityn joukkoon. Kymmenen vuotta sitten kuvittelin, että löytäisin elämänkumppanin aiemmin, ennen opintojen päättymistä tai hyvin pian sen jälkeen. Muuttaisin miehen kanssa pois Helsingistä jonnekin omakotitaloon.
Ei mennyt niin nopeasti ja suoraviivaisesti, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna en kyllä vaihtaisi elämääni elämää muuhun. Kivaahan minulla on ollut, ja kaikki mahdollisuudet ovat edelleen tavoiteltavissa.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Todellisuus puraisee kun menneisyys muistuttaa.

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Gattaca kirjoitti:Te olette lähes kaikki "äsken syntyneitä" minuun verrattuna.
Mutta joko alkaa tulla tuntemuksia, että elämä ei ole mennyt niinkuin haaveilitte?
Olen 21-vuotias. Ala-asteen lopusta lukion loppupuolelle olin hyljeksitty, kiusattu, ruma, finninen, huonoitsetuntoinen, tyhmäksi itsensä tunteva, aina samoissa vaatteissa nuhruuntuva itsensäviiltelijä. Olin monta vuotta masentunut, surullinen ja yksinäinen, kunnes päätin suunnitelmallisesti tehdä jotain. Mikään ei muuttunut, ja olen edelleen samanlainen. Ainoa ero on se, että minusta tuntuu hyvältä. Tuskinpa tätä tunnetta enää kadotan, vaikken koskaan mitään saavuttaisi.
Vastaa Viestiin