Fantasiointia

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriDaavid

Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Fantasioista kertominen on tosi noloa.

Minä aloitan.

Viimeksi fantasioin kehittäväni Suuren yhtenäisteorian.

Einsteinkin oli suhteellisusteorian julkaistessaan tuntematon patenttivirkamies.

Miksen minäkin räjäyttäisi maailmankuvan! Saisin fysiikan Nobel-palkinnon jne.
PerttiMakimaa

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:Fantasioista kertominen on tosi noloa.

Minä aloitan.

Viimeksi fantasioin kehittäväni Suuren yhtenäisteorian.

Einsteinkin oli suhteellisusteorian julkaistessaan tuntematon patenttivirkamies.

Miksen minäkin räjäyttäisi maailmankuvan! Saisin fysiikan Nobel-palkinnon jne.
Fantasion ääälyttömän suuresta talosta rauhallisessa ympäristössä, jossa voisin heitellä pesäpalloa poikieni kanssa.

Uittu, haaveilenko nuorentaavetin paikasta? :)

edit
CandyMan

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

NuoriDaavid kirjoitti:Viimeksi fantasioin kehittäväni Suuren yhtenäisteorian.

Einsteinkin oli suhteellisusteorian julkaistessaan tuntematon patenttivirkamies.

Miksen minäkin räjäyttäisi maailmankuvan! Saisin fysiikan Nobel-palkinnon jne.
Kumpi on sinulle eteenpäin piiskaava voima: teorian kehittäminen vai siitä saatava tunnustus? Kehittäisitkö teoriaa samalla innolla jos se tulisi aina jäämään vain sinun tietoosi etkä tulisi saamaan siitä myöskään mitään tunnustusta? Millä perustein valitsit funtsintakohteeksesi juuri kyseisen teorian ja aihealueen (haastavuus, tunnettavuus, sattumalta tms.)? Eikö sinun kannattaisi mieluummin keskittyä esim. universaalin ja tehokkaan syöpälääkkeen kehittämiseen, olisi myös lähempänä omaa ammattialaasi?

Minun pitää ihan funtsia mistä fantasioisin. Oikeastaan vähän pelästyin kun erään henkilön kysyessä en osannut sanoa mitä haaveita ja suuria tulevaisuudensuunnitelmia minulla on. Kaupassa ainakin pitäisi käydä ja parturikin alkaa kohta tulla taas ajankohtaiseksi. PC:nkin voisi joskus päivittää, ja alkanut miettiä pitäiskö auto vaihtaa uudempaan nyt kun tuo nykyinen on siinä kunnossa että siitä ehkä saisikin jotain välirahaa. Siinä nyt tärkeimmät.
NuoriDaavid

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

CandyMan kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Viimeksi fantasioin kehittäväni Suuren yhtenäisteorian.

Einsteinkin oli suhteellisusteorian julkaistessaan tuntematon patenttivirkamies.

Miksen minäkin räjäyttäisi maailmankuvan! Saisin fysiikan Nobel-palkinnon jne.
Kumpi on sinulle eteenpäin piiskaava voima: teorian kehittäminen vai siitä saatava tunnustus? Kehittäisitkö teoriaa samalla innolla jos se tulisi aina jäämään vain sinun tietoosi etkä tulisi saamaan siitä myöskään mitään tunnustusta? Millä perustein valitsit funtsintakohteeksesi juuri kyseisen teorian ja aihealueen (haastavuus, tunnettavuus, sattumalta tms.)? Eikö sinun kannattaisi mieluummin keskittyä esim. universaalin ja tehokkaan syöpälääkkeen kehittämiseen, olisi myös lähempänä omaa ammattialaasi?
JOtenkin tuollainen lääketieteellinen fantasiointi ei iske. Mistähän se johtuu?

Tietää, että tuollaisia läpimurtoja ei tehdä kuin äärimmäisen kovalla työllä ja vuosien puurtamisella (lahjakkuuden ja onnen lisäksi). Realismi haittaa tässä fantasiointia

Tuollaista Einstein-tyylistä "tuntematon patenttivirkamies muuttaa kaiken"-skenaariota on helpompi fantasioida. Lisäksi Oma ala ei koskaan tunnu yhtä kiehtovalta.

Totta mooses fantasiaan kuuluu myös Nobel palkinto jne maine ja kunnia.

CandyMan kirjoitti: Kaupassa ainakin pitäisi käydä ja parturikin alkaa kohta tulla taas ajankohtaiseksi. PC:nkin voisi joskus päivittää, ja alkanut miettiä pitäiskö auto vaihtaa uudempaan nyt kun tuo nykyinen on siinä kunnossa että siitä ehkä saisikin jotain välirahaa. Siinä nyt tärkeimmät.
:D Kun fantasiat ovat tätä tasoa, niin pelottaa ajatellakin, mitä on todellisuus.
MGandhi

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Oikeesti! Te kolme! Hommatkaa huone!
PerttiMakimaa

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

MGandhi kirjoitti:Oikeesti! Te kolme! Hommatkaa huone!
Selvisihän se sinunkin fantasiasi. :)
CandyMan

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

NuoriDaavid kirjoitti:
CandyMan kirjoitti: Kaupassa ainakin pitäisi käydä ja parturikin alkaa kohta tulla taas ajankohtaiseksi. PC:nkin voisi joskus päivittää, ja alkanut miettiä pitäiskö auto vaihtaa uudempaan nyt kun tuo nykyinen on siinä kunnossa että siitä ehkä saisikin jotain välirahaa. Siinä nyt tärkeimmät.
:D Kun fantasiat ovat tätä tasoa, niin pelottaa ajatellakin, mitä on todellisuus.
Öhöm, minä sentään toteutan fantasioitani! Kävin tänään kaupassa ostamassa viikonloppuruoat, 43€. Huomenna taidan ylittää hurjimmatkin kuvitelmani menemällä ravintolaan syömään.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja Clay »

NuoriDaavid kirjoitti: Viimeksi fantasioin kehittäväni Suuren yhtenäisteorian.
Eiks olis päheempää kehittää jotain aivan uutta - GUTin parissa käyskentelee jo fyysikkoja kuin hiekanjyviä meressä.

Minä haaveilen välillä, että olis jotain päämääriä elämässä.
Nyt penikseni on fantastinen!
NuoriDaavid

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Clay kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Viimeksi fantasioin kehittäväni Suuren yhtenäisteorian.
Eiks olis päheempää kehittää jotain aivan uutta - GUTin parissa käyskentelee jo fyysikkoja kuin hiekanjyviä meressä.

Minä haaveilen välillä, että olis jotain päämääriä elämässä.
No onhan ne sitä pohtineet 30 vuotta, mutta eivät ole saaneet valmista.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Fantasiointia

Viesti Kirjoittaja Leila »

Minä haaveilen usein ihan vain lottovoitosta, tosi isosta jättipotista. Elämä muuttuisi tosi mukavaksi, kun olisi paljon rahaa. Haaveen toteutumista hidastaa se, että lottoan harvoin enkä silloinkaan muista tarkastaa kuponkia. Lapsen menestyksestä haaveilen toki myös, se olisi jopa parempaa kuin oma.
Äiti ei tiedä
Vastaa Viestiin