Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Yleinen lätinä jä kitinä

Automaatinen nopeusvalvonta on mielestäni..

Suorastaan välttämätön
9
21%
Hyvä keksintö
10
23%
Ihan ok
11
26%
Neutraali juttu
4
9%
Pieni kiusa
3
7%
Ikävämpi juttu
1
2%
Aivan suolesta
5
12%
 
Ääniä yhteensä: 43

Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja ak »

saira kirjoitti:Yleensä itse ajan 5km/h alle sallitun ettei vaan tule sakkoa. Rajaa tuohon en tiedä minäkään, kiinnostaisi kyllä kuulla oikea vastaus.
Tommonen vähän alle rajoituksen ajaminen (hyvällä kelillä) muuten lisää varmasti aika paljon ohituksia ja sitä kautta heikentää yleistä liikenneturvallisuutta enemmän kuin muutaman kilometrin ylinopeus.

Tähän saa tulla jeesustelemaan, että ei kellään niin kiire ole, että 5-10 km/h tiputus oikeasti haittaisi yms..
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja saira »

Totta. Ei ole kivaa olle muiden tukkeena ja ilman kameroita ajan sallittua nopeutta tai sen 1-2km/h ylitse.
NuoriDaavid

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:Totta. Ei ole kivaa olle muiden tukkeena ja ilman kameroita ajan sallittua nopeutta tai sen 1-2km/h ylitse.
No helevatta soikoon, kyllä sitä nyt sallittua nopeutta saa ajaa, oli kameroita tai ei.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja saira »

Mä lupaan tulla tähän ketjuun raportoimaan kamerakammosta paranemisesta!
Bliss

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mun mielestä yhdentekevää. En harrasta ylinopeutta, joten tuskin tulen kuvatuksi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

prosessi kirjoitti: Ongelmana noissa kuitenkin on se, että ne yleensä sijoitetaan pitkille suorille tieosuuksille, joilla ylinopeuden aiheuttamat riskit ovat selkeästi pienempiä kuin mutkaisilla ja mäkisillä teillä, eli niitä käytetään korkeintaan rahastukseen, muttei liikenneturvallisuuden aitoon lisäämiseen.
se pömpeli on ihan turha sijoittaa mutkaan tms. sillä auton liikkuessa vinoon/sivusuunnassa ei kuvasta saa mitään tolkkua rekisterinumerosta.

Juu, hyväksyn siis, mutta niitä on kovin helppo huijata. mutta karsiipahan pois niitä joilla suoranopeudet nousevat aivan älyttömyyksiin.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Bhven

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hyväksyn. Pahaksun kaahareita.
Toimistorotta

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Kuten aina ennenkin, miltei kaikki Kitinän keskustelut ovat entisen toistoa. Mielipiteet eivät näköjään myöskään muutu miksikään.
prosessi

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Toimistorotta kirjoitti:Kuten aina ennenkin, miltei kaikki Kitinän keskustelut ovat entisen toistoa. Mielipiteet eivät näköjään myöskään muutu miksikään.
Nääh, tämän ketjun aikoihin olin noiden pömpelien hölmöä sijoittelua vastaan, vaikken sinänsä itse pömpeleitä vastaan. Nykyään, autottomana ja Suomen itäisissä osissa ajamattomana ei voisi vähempää kiinnostaa niiden sijoittelukaan. Tämä välinpitämättömyys johtuu ehkä siitä, että olen pumpulissa elävän onnellinen...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kattava automaattinen keskinopeuksia mittaava valvonta tekisi todennäköisesti liikenteestä sujuvampaa ja turvallisempaa. Tuohan tulee tapahtumaan muutaman vuoden sisällä.

Luultavasti keskinopeuksien mittaaminen tulee myös nostamaan rangaistuksia, koska esim. 20km/h ylinopeus vaikkapa 100 km matkalla voidaan katsoa vakavammaksi jutuksi kuin pelkän tolpan kohdalla mitattu ylinopeus. Navigaattoreista ja tutkanpaljastimista tulee aika lailla turhia sakkojen välttelyssä.

Itse olen ottanut kaksi kertaa päiväsakot ajamalla letkassa suoraa hyvää tietä tyhjän tietyömaan läpi. Tuosta syystä parempi valvonta olisi kiva, koska voisin keskittyä ratissa nukkumiseen kun letkat ajaisivat aina oikeaa vauhtia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:Millähän tavalla rangaistuksia mielestäsi pitäisi nykyisestään nostaa?
Luultavasti esim. 15km/h keskimääräisetä ylityksestä 100km matkalla saisi isommat sakot kuin nykyisen rikesakon. En tosin ota kantaa siihen, pitäisikö noin tehdä. Niin tulee kuitenkin luultavasti käymään. Tuollaista ylitystä kun ei voi selittää vahingoksi.
Bhven

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

exPertti kirjoitti:http://www.bbc.co.uk/news/magazine-10762590

Britanniassa puretaan nopeuskameroita pois teiltä.
Pömpelit taitavat olla muutenkin käyttöikänsä kalkkiviivoilla.

EU:n komissio sääti vuonna 2004 direktiivin, jolla pyritään saamaan sähköiset tiemaksut laajasti käyttöön jäsenvaltioissa.

Satelliittipaikannuksen ja matkapuhelinverkkoja hyödyntävän tekniikan avulla:

- Kiinteä autovero poistuu.
- Verotetaan liikkumista ajetun matkan, ajankohdan ja ajopaikan perusteella.
- Peritään henkilöautoilta tavallista korkeampaa maksua ruuhka-aikana kohteissa, joissa olisi käytettävissä myös joukkoliikenne.
- Keskinopeuteen perustuva nopeusvalvonta.
- Avoin palvelujärjestelmä: Autoilija saa käyttöönsä sähköisen ajopäiväkirjan, reitti- ja pysäköintiopastuksen, hälytys- ja huoltopalvelut sekä ajotyylistä kertovan palautteen, jolla tähdätään polttoaineen kulutuksen vähentämiseen. Yrityspuolella järjestelmän keräämiä tietoja voivat hyödyntää autovakuutusyhtiöt ja leasingyhtiöt, jotka haluavat määritellä maksuperusteensa nykyistä oikeudenmukaisemmin - mikä osaltaan vähentää päästöjä ja onnettomuuksia.

Suomen hallitus hyväksyi keväällä älykkään liikenteen strategian. Yksi sen tavoitteista on, että uuden satelliittiperusteisen tiemaksujärjestelmän säädökset olisivat valmiit ennen vuotta 2012, jolloin järjestelmän käyttöönottaminen voitaisiin näin päätettäessä aloittaa.

Koko maan kattava auton käyttöön perustuva maksujärjestelmä syrjäyttäisi vähitellen auton hankintaveron (Toim. huom. uskokoon ken tahtoo hah hah).
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hyväksytkö automaattisen nopeusvalvonnan?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Bhaven kirjoitti:Suomen hallitus hyväksyi keväällä älykkään liikenteen strategian. Yksi sen tavoitteista on, että uuden satelliittiperusteisen tiemaksujärjestelmän säädökset olisivat valmiit ennen vuotta 2012, jolloin järjestelmän käyttöönottaminen voitaisiin näin päätettäessä aloittaa.
Tuskin kuitenkaan toimii vielä muutamiin vuosiin, vaikka päätös tulisi.
- Verotetaan liikkumista ajetun matkan, ajankohdan ja ajopaikan perusteella.
- Peritään henkilöautoilta tavallista korkeampaa maksua ruuhka-aikana kohteissa, joissa olisi käytettävissä myös joukkoliikenne.
Aika kova haaste km-korvauksilla ajaville.. Itsellä olisi mahdollisuus käyttöetu autoon, mutta se ei taida poistaa pulmaa. Kuitenkin työn suorittamiseksi on liikuttava väärään aikaan ja väärässä paikassa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin