Makkara

Yleinen lätinä jä kitinä
Tix

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Tix »

Kyllä sen kaksi wilhelmiä syö kesässä. Noin muuten suosin olutnakkeja, jos pitää jotain suoleen työnnettyä syödä. Eli heikomman varustuksen ystäviä täälläkin, taidan olla sen verran takakireä että hookoon blööt sun muut rasvajauhopallot ei vaan iske.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja nexie »

Jonain taannoisena grillikautena sai hyviä chilimaustettuja (?) kalkkunamakkaroita, oiskohan ollut Wilhelm-merkkisiä. Eivät olleet niin rasvaisia kuin peruswurstit ja mausteet toimivat. En tiedä onko niitä tai mitään vastaavaa enää tarjolla vai kuolaako ostava Suomi vain rasvaisen sian perään...
Don't Panic!
Pyry-Matias

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Pienenä isi osti aluksi HK:n blöötä, sit oli pitkä Camping-vaihe. Aikuisiällä olen oppinut syömään kiinteämpiä, lihapitoisempia maggaroita, mut maustetuista en välitä. Tosi nihkeetä siis. Enää ei uppoo HK:n sininen ollenkaan, kun se on jotenkin ällöä, tosi epäterveellistä ja kaikkee sellasta, niinku junttia kans 8)

Kesässä piperrän ehkä kymmenkunta rasvasarvea, aina sinapin kera. Hyvää joskus, sano.
PerttiMakimaa

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

LIDL:n "Nürnbergerit" ovat kyllä parhaita (eli ne pienet sormenkokoiset bratwurstit, maistuvat ihan esikuviltaan). Lihaa ja makua.

Kotimaisista makkaroista menevät Portin ukko-pekat ja kabanossi/wilhelmit. Mieluiten juustopainoksina.
Bliss

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Bliss »

En juurikaan syö makkaraa. No, noin kerran kolmessa vuodessa voi mennä joku grillibalkan, mutta muuten ei.
bedlam

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Makkarasta tulee jostain syystä helposti sellanen yökköoksetus. Pari kertaa kesässä tulee syötyä sellasissa grillailukaljottelukekkereissä, enkä mä kyllä erilaisten makkaroiden makueroista mithään tajua.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Juuri nyt makkaranpaisto kuulostaa todella miellyttävältä aatokselta, kärsin vissiinkin koti-ikävästä. Tavallisesti kuitenkin sattuu niin, että muutaman makkaran jälkeen, no, makkara ei enää maistu, eikä olokaan ole kovin hyvä. Pienenä pidin Campingistä, kuten kiimainen poliisimmekin, mutta Wilhelm ei ole hullumpaa. Bratwurstkin on kyllä ihan hyvää, mutta kesägrillailu tapahtuu yleensä perinteisemmin välinein. Tässä ollaan suomalaisia eikä mitään saksalaisia. Perkele.


EDIT: Olen muuten varsin nälkäinen, makkaranhimoa tuskin saadaan tyydytetttyä huomenissakaan, vaikka jonkinlainen juhannusmuistelo tarjolla onkin.
Tix

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vadim kirjoitti:Tässä ollaan suomalaisia eikä mitään saksalaisia. Perkele.
Nurkkapatriotti! Maalaisjuntti! Kökkötraktori! Muukalaisvihaaja!
Pyry-Matias

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Vadim kirjoitti: kiimainen poliisimmekin
Äläs nyt. Pirteänsuloinen sihteerimme tuli vaivihkaa äsken ovellemme toivottelemaan jusseja. Olin yksin työn touhussa. Sanavalmiina neitona saan hänen kanssaan aikaiseksi usein pikku flirttiin ja hymyn kareisiin päättyvän nokitustyylisen jutustelun.

Hän on varattu, ja joka kerta tuntuu kuin jutustelumme loppuisi jotenkin kesken. Tiedäthän, rakas Vadim-setä, sen ristiriitaisen mutta kihelmöivän tunteen 8) No, viatontahan tämmönen juu. Mutta olenko mielestäsi tunkeileva, tahditon jopa karkea piirtäessäni jokaiseen hänelle osoittamaani pikku työasiapyyntööni kivoja hymiöitä? Lolitakin vois vastata 8)
asuntojenhinnatnousevat
Wannabe-kitisijä
Viestit: 2
Liittynyt: 12.06.2007 16:20

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja asuntojenhinnatnousevat »

Pyry-Matias kirjoitti:Äläs nyt. Pirteänsuloinen sihteerimme tuli vaivihkaa äsken ovellemme toivottelemaan jusseja. Olin yksin työn touhussa. Sanavalmiina neitona saan hänen kanssaan aikaiseksi usein pikku flirttiin ja hymyn kareisiin päättyvän nokitustyylisen jutustelun.

Hän on varattu, ja joka kerta tuntuu kuin jutustelumme loppuisi jotenkin kesken. Tiedäthän, rakas Vadim-setä, sen ristiriitaisen mutta kihelmöivän tunteen 8) No, viatontahan tämmönen juu. Mutta olenko mielestäsi tunkeileva, tahditon jopa karkea piirtäessäni jokaiseen hänelle osoittamaani pikku työasiapyyntööni kivoja hymiöitä? Lolitakin vois vastata 8)
Parasta näissä itsekeksityissä "tapahtui muuten tänään" -jutuissa on ehdottomasti hauskat asiavirheet.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Pyry-Matias kirjoitti:Hän on varattu, ja joka kerta tuntuu kuin jutustelumme loppuisi jotenkin kesken. Tiedäthän, rakas Vadim-setä, sen ristiriitaisen mutta kihelmöivän tunteen 8) No, viatontahan tämmönen juu. Mutta olenko mielestäsi tunkeileva, tahditon jopa karkea piirtäessäni jokaiseen hänelle osoittamaani pikku työasiapyyntööni kivoja hymiöitä? Lolitakin vois vastata 8)
Eieiei. Kyllähän tällainen eroottinen virittely sopii mainiosti makkaraketjuun. Mutta älä vie makkaraa toisen suusta, se on kerrassaan sopimatonta.

Kalervo Palsan tuotantoon perehtyneenä luulin, että polluasemalla mennään vaan junaa. Olen pettynyt!
NuoriDaavid

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vadim kirjoitti: Kalervo Palsan tuotantoon perehtyneenä luulin, että polluasemalla mennään vaan junaa. Olen pettynyt!
Suomen poliisi on niin liberaali, että heteroitakin suvaitaan. Mites teillä UM:ssä?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Clay »

Olen tänä kesänä halunnut maistella uusia tulokkaita, kun aikaisempina vuosina olen syönyt about pelkkää kabanossia tai Wilhelmia. Tähän mennessä positiivisin tuttavuus on ollut Ukko-Pekka ja suurin pettymys chili-sinihomejuustobalkan. Huomenna taas luultavasti grillaan, mutta en vielä tiedä mitä.
Viimeksi muokannut Clay, 21.06.2007 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Vadim »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vadim kirjoitti: Kalervo Palsan tuotantoon perehtyneenä luulin, että polluasemalla mennään vaan junaa. Olen pettynyt!
Suomen poliisi on niin liberaali, että heteroitakin suvaitaan. Mites teillä UM:ssä?
Mä en ole UM:ssä, joten vaikea sanoa. Ymmärtääkseni siellä on etupäässä naisia, en tiedä miten tämä istuu kokonaiskuvaan.
Viimeksi muokannut Vadim, 21.06.2007 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tapsa-miitissä erehdyin syömään pari mitälie-campinkiä, tai jotain. Ihan saakutin pahoja olivat, mutta kun oli nälkä.

Kotimaisista oma suosikkini on Vatajan makkarat, ovat lihaisia ja todella mehukkaita.

Mutta Bratwurstihan se oikea makkara on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Googlebot

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Camping on jauhomakkara pahimmasta päästä. Miten niin monet muistavat mainita juuri sen? Koska se on halvinta?

En ole aikaisemmin myöskään kuullut että HK:n sinistä käytettäisiin grillimakkarana. Se on tarkoitettu keittoihin, uuniin ja pyttipannuihin, ei grilliin tai nuotioon. Olette outoja. Grillatkaa mieluummin vaikka vaahtokarkkeja, ne ovat parempia.

Tämän päivän jussiruokaostokset maksoivat 115€, huomenaamulla lähtö mökille. Lihapuoli (sikaa ja nautaa) on lähinnä muuta kuin makkaraa, vaikka taisi sinne näön vuoksi mennä kaksi pakettia juustokabanossiakin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Seikka, joka vie kaiken uskottavuuden makkarajutuiltani:

Pidän Atrillista. Mutta vain kylmänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ihme hienostelijoita palsta täynnä. Mulle käy kaikki makkarat ja syön niitä mielelläni ja paljon. Tapsa-miitissä pidin tiukasti kiinni siitä, etten lyö viime vuotista ennätystäni, yhdeksää makkaraa. Tänä vuonna söin viisi. Herkkua ovat A-luokan makkarat ja bratvursti, muut makkarat tulevat heti kakkosena. HK-bleu ei ole grillimakkara, se sitten taas kaikkine kopioineen menee muussa ruuassa.

Edit: uusimmassa Kuluttaja-lehdessä on vertailu grillimakkaroista. Kaikkea muuta on vertailtu paitsi makua. A-luokan makkarat sisältävät enemmän rasvaa kuin tavalliset makkarat, kalorimääriltään huitelevat jokseenkin samoissa.

Mitä sitten "jauhomakkaroihin" tulee, niin Camping ei ole 41% lihapitoisuudellaan mikään ihan jauhomakkara, kun verrataan esim. Atrilliin tai Poprilliin (17% ja 15%).
Viimeksi muokannut Lolita, 21.06.2007 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Makkaraa menee lähinnä kesäisin, joskus sitten uunin kautta muulloinkin. Sama se mitä merkkiä, kaikki käy. Taitaa kyllä max. kaksi makkaraa upota kerralla sinapin ja ketsupin kera... ja fetasalaatti lisukkeena on kaiken komeuden kruunu.
Pyry-Matias

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Googlebot kirjoitti:Camping on jauhomakkara pahimmasta päästä. Miten niin monet muistavat mainita juuri sen? Koska se on halvinta?

En ole aikaisemmin myöskään kuullut että HK:n sinistä käytettäisiin grillimakkarana. Se on tarkoitettu keittoihin, uuniin ja pyttipannuihin, ei grilliin tai nuotioon. Olette outoja. Grillatkaa mieluummin vaikka vaahtokarkkeja, ne ovat parempia.

.
Hei, relaa! Niinku mitä välii? Uhkaako muiden valinta sinua, onko se sinulta pois? Kuulostat Manalalta.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Grillaaminen on kivaa, toisille. Enempi tulee natustettua salaatteja sun muita, mut noi makkarat on sellasia, jotka tökkii.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
ninnithequeen

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Normi-Wilhelmistä on muodostunu meijän perheen suosikki.

Oltiin vähän aikaa sitten tuossa lähellä lastentapahtumassa ja ostettiin sieltä grillimakkarat. Se olikin semmonen juustomikäliehookoonblöö ja ekasta puraisusta turskahti sitten tulikuumat juustot miun suuhun. Ukko ja puol pitäjää rupes nauramaan tietysti mun karjaisulle ja varsinkin sille, minkä näkönen se makkara oli, valkoinen juustovana päässään :lol:
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Se olikin semmonen juustomikäliehookoonblöö ja ekasta puraisusta turskahti sitten tulikuumat juustot miun suuhun. Ukko ja puol pitäjää rupes nauramaan tietysti mun karjaisulle ja varsinkin sille, minkä näkönen se makkara oli, valkoinen juustovana päässään :lol:
Noi on kyl just parhaita! Juustomikätahansablöö, tai aurajuusto... vaiks on ne pippuritsydeemitki ihan jees. :)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Quarter

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Wilhelm. Parempaa ei toistaseks o tullut vastaan. Ikisuosikki valkosipuli-aurajuusto tarttu mukaan kaupasta sekä kokeiluna se aito chili. Saas nähä... ja A-makkaraa sen pitää olla, eikä mitään leivosmassaa pahvikuoressa.
SaintJohnPerse

Re: Makkara

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Muistan kun ekan kerran maistoin Kabanossia, niin ihmettelin miksi se maistuu jotenkin omituiselta. En oikein pitänyt siitä ja palasin Campingin pariin. Myöhemmin keksin, että se oli se lihan maku, joka noissa makkaroissa häiritsi
Vastaa Viestiin