Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Eilen soitti taas kalsarimyyjä. En oikein keskittynyt kuuntelemiseen, mutta olisin siis luultavasti saanut pari paria "todella laadukkaita" kalsareita hintaan 3,80eur. Mielummin ostan alusvaatteeni kaupasta.
Älä löi! En ole hurrit!
Googlebot

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Yksi puhelinmyyjä oli niin sinnikäs että jouduin lopulta soittamaan toisella puhelimella poliisit paikalle ja hankkimaan lähestymiskiellon.

Toisen jouduin valitettavasti päästämään kärsimyksistään ennenkuin uskoi. Eipä ole sen jälkeen enää soitellut.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kimmen kirjoitti:Eilen soitti taas kalsarimyyjä. En oikein keskittynyt kuuntelemiseen, mutta olisin siis luultavasti saanut pari paria "todella laadukkaita" kalsareita hintaan 3,80eur. Mielummin ostan alusvaatteeni kaupasta.
Mua huvittii niin paljon ajatus siitä että mulle myydään puhelinmyynnillä kalsareita, että annoin lähettää koekappaleen. :-)
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Voe helevetti. Rikoin tänään sääntöjä ja vastasin puhelimeen kun siinä näkyi joku outo numero. Juuri kun pääsin kirjoittamasta se kostautui ja siellä ne yritti myydä mulle jotain uutta liittymää. (en kiinnostunut)
Kukkuluuruu!
Rouva Pupu

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Leila kirjoitti:Tilaakohan edes kukaan lehtiä normaalihinnalla, kun noita tarjouksia tuntuu ainakin aikakausilehdissä riittävän?
Kestotilaajat voi aika usein tähän laskea, tarjous jakson jälkeen hyppää sitten "normaaliin" hintaan. Ja sitten on tietysti tarjouksia ja "tarjouksia". Semmosia paketteja mitä itse myyn niin ei saa kyllä kupongillakaan siihen hintaan. Kestotilaus kuitenkin on ainoa vaihtoehto, jos lehti on niin mieleinen ettei jaksa odottaa 3-6kk, että taas saa kyseisen lehden "halvalla".
Sitten on tietysti säännölliset irtonumeron ostajat, jotka pitävät myyntiä humpuukina, ei voe mitään jos haluaa maksaa 7e lehdestä kun sen saisi tilattuna alle kolmen euron. Jokaisella lienee oikeus maksaa mitä haluaa.
Tänään myin ensimmäistä kertaa tilauksen periaatteelliselle ihmiselle, mielenkiinnosta halusi kerrankin kuulla "kusetus" hinnat. Siirty nopsaan kuponkitilaajasta puhelinmyyntiin.
Tietysti puhelimen kautta tulee huonojakin tarjouksia, sitä en kiellä. Motto on, että tarjous on hyvä kun irtonumeron hinnaksi jää alle puolet normaalista. Semmosilla ostan itse ja vaihtelen sujuvasti niin ei paina karenssit päälle.
Bliss

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Rouva Pupu kirjoitti:...
Ihan uteliaisuuttani. Mitä sä myyt?
Rouva Pupu

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Bliss kirjoitti: Mitä sä myyt?
Suht kaikkia kotimaisia lehtiä. Lähinnä suurempien lehtitalojen tuotteita.
Rouva Pupu

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mulle soitti rasittava puhelinmyyjä. Puhui niin nopiasti, etten ymmärtänyt mitään ja kaikenlisäks myi vielä tällä käsittelykulu metodilla, joka on a) huijausta ja b) helvetin epäselvää (me maksetaan koko lehti sun puolesta, maksa vaan käsittelykulut = normaali lehden tilaushinta). Me Naiset lehteä kauppasi 70e/12kk. Sanoin, että saan 60e/13kk. Siellä alkoi naureskelu ja naputtaminen mahdottomuudesta. Totesin, että kai minä myyjänä tiedän millä hinnalla saan. Kas kummaa, oli hinnastot juuri muuttunut. Nooh, ei se ole mahdollista jos ei meilläkään. En tilannut, ostan aina itseltäni kaikki lehdet muutenkin.
Ystävä osti juuri saman lehden 6kk/69,90e kupongilla. Tietysti olin sanonut, että kysele aina varmuudeks miulta kun tiedän sitten onko hyvä tarjous vai ei. Nyt tuli sitten hänelle "hätä", mutta olenpa vapaalla niin en pääse kumoamaan sitä omalla myynnilläni. Elämä on.
Aito_Johanna

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mä en rupea puhelinmyyjien kanssa keskustelemaan ollenkaan. Heti, kun kuulen, että luurissa on puhelinmyyjä, painan puhelunlopetusnappia edes hyvästejä sanomatta.
Jotenkin tämä tuntuu kännykällä tehtynä vähemmän tylyltä kuin luurin korvaan lyöminen perinteisellä puhelimella. Vai tuntuuko puhelinmyyjistä? Itkevätkö he itsensä iltaisin uneen minun kaltaisteni epäasiakkaiden takia? Jos jollakulla on kokemusta asiasta, kertokee. (En tosin taida sittenkään muuttaa helppoa ja toimivaa tapaani.)
Yhden lehtimyyjän numero mulla on talletettuna kännykän muistiin nimellä Lehtimyyjä. Siinähän soittelee, hähää. En vastaa.
Rouva Pupu

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Aito_Johanna kirjoitti:Mä en rupea puhelinmyyjien kanssa keskustelemaan ollenkaan. Heti, kun kuulen, että luurissa on puhelinmyyjä, painan puhelunlopetusnappia edes hyvästejä sanomatta.
Jotenkin tämä tuntuu kännykällä tehtynä vähemmän tylyltä kuin luurin korvaan lyöminen perinteisellä puhelimella. Vai tuntuuko puhelinmyyjistä? Itkevätkö he itsensä iltaisin uneen minun kaltaisteni epäasiakkaiden takia.
Ei itketä. Ylipäätänsä törkeät asiakkaat vaan piristää päivää. Varsinkin kun luulevat laittaneensa luun kurkkuun tjmv. Luurin kiinni lättääjät on kategoriassa " ei käytöstapoja". Varsinkin ne, jotka lättäävät luurin kiinni kun on toivottamassa hyvää päivänjatkoa. Sanotaan, että yksi kymmenestä on luurin lättääjä/muuten törkeä. Se on aika vähän.
prosessi

Re: Ihan mukavalla asialla tässä soittelen...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Eilen pikkusiskoni kuulemma piristi kummasti soittajan päivää...

Taustatietoina farssille mainittakoon, että pikkusiskoni kännykkäliittymä on aiemmin ollut isäni firman liittymä, ja kun se on siirretty pikkusiskolleni, eivät uudet tiedot ole päivittyneet numerotiedustelun tietoihin. Sieltä puhelinnumero viittaa vain yritykseen, eikä sillä ole edes nimettyä käyttäjää.

No, eräs sijoitusneuvontaa harjoittava yritys sitten oli saanut numeron käsiinsä ja myyntimies soitti kun olimme siskoni kanssa syömässä mustikkapiirakkaa. Mies esitteli itsensä hyvin epäselvästi, ja pikkusiskoni kuvitteli soittajan olevan joku kaverinsa. Niinpä hän esittelyn jälkeen kysyi mieheltä "siis kuka sä oikeen oot?". Mies mykistyi hetkeksi, mutta esitteli itsensä sitten kohteliaasti uudelleen ja kysyi, onko yritys *** tuttu. Siskoni siihen "joo, yks mun kaveri on siellä töissä". Tässä vaiheessa mies ilmeisesti jo yritti puistella vahaa pois korvastaan, mutta tilanne vain eteni pahemmaksi. Hän jatkoi spiikkiään tiedustelemalla, josko siskollani olisi minuutti aikaa, johon siskoni "ei ole, on juuri mustikkapiirakan syönti kesken".

Siinä vaiheessa mies linjan toisessa päässä alkoi jo tyrskiä, mutta selitti vielä kiltisti mistä hän olisi halunnut puhua. Siskoni vetosi edelleen mustikkapiirakkaan, jolloin mieskin vaihtoi tyyliä, ja sanoi, että jos siskoni ei pälättäisi koko ajan, olisi hän jo saanut asiansa sanottua. Yritti sitten kovasti houkutella siskoani johonkin tilaisuuteen, vetoamalla että "kamoon, se on ilmaista ja kaikkea", mihin siskoni totesi, että "en mä nyt kyllä voi sua ilahduttaa lupaamalla tulla". Siihen mies, että siskoni oli jo kummasti ehtinyt piristää hänen päiväänsä.

Saattoivat saada hieman omalaatuisen kuvan isäni yrityksen toimintatavoista...
Vastaa Viestiin