Kuulutko ammattiliittoon?

Yleinen lätinä jä kitinä

Maksan edunvalvonnasta:

Yhdelle liitolle
17
55%
Useammalle liitolle
0
Ei ääniä
En kenellekään
14
45%
 
Ääniä yhteensä: 31

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tottahan toki kuulun. Onhan se kalliimpaa kuin pelkkä työttömyyskassa, eikä jäsenyydestä suoraan mitattavia henkilökohtaisia hyötyjä ole koskaan siunaantunut. Mutta näenkin asian ikäänkuin poliittisena velvollisuutena: sopimusyhteiskuntaa ja yhteistä hyvää on tuettava, vaikka moinen solidaarisuus egoistisen oman voiton maksimoinnin kanssa joskus olisikin ristiriidassa. Voi tätä sosiaalista omatuntoa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
isohaara

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

^Sopimusyhteiskunnasta tulee sellainen perstuntuma, että vähän turvallisemman olon tuo kuulua liittoon, kun paikallinen sopiminen tuntuu lähestyvän NATO-jäsenyyden lailla. Yksittäinen työntekijä, kuten minä, on kuitenkin aika helppo naruttaa tekemään töitä pienemmillä etujen parannuksilla.
Tix

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Liittoon kuulumisessa on kyse voimapolitiikasta - paremmin järjestäynyt osapuoli vie yleensä toista. Jos miettii kannattaako järjestäytyä, niin sellainen pieni yrityskin kuin Nokia on järjestäytynyt. :roll:
slam

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja slam »

en harrasta
Elukka

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

En koe minkään liiton ajavan minun etuani, joten en kuulu.
Googlebot

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Kuulun liittoon (TEK) koska he ajavat asioitani pyyteettömästi ja antaumuksella. Jos en kuuluisi, veikkaisin että elämäni olisi ihan viturallaan ja kirjoittelisin keskellä yötä kännissä jonnekin helvetin internet-keskustelupalstalle.
Tix

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Googlebot kirjoitti:Kuulun liittoon (TEK) koska he ajavat asioitani pyyteettömästi ja antaumuksella. Jos en kuuluisi, veikkaisin että elämäni olisi ihan viturallaan ja kirjoittelisin keskellä yötä kännissä jonnekin helvetin internet-keskustelupalstalle.
Repsis. TEK = Terveisiä Elinkeinoelämän Keskusliitosta. Se liitto, joka varmistaa etteivät ylemmät toimihenkilöt koskaan lakkoile millään alalla :)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Nip kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Tix kirjoitti:palkkatilastoja tuskin tarvitsen, aika harva työnantaja viitsii juristin kanssa riidellä.
Riitelevät tai eivät, tuskin työnantajat suostuvat maksamaan mitä ikinä keksit palkaksi toivoa. Palkkatilastojen etuna on selvittää itselleen millä tasolla oma markkinahinta liikkuu ja tarvittaessa todentaa asia työnantajalle selvänä tilastona.
Palkkatilastoista ja -suosituksista on ollut hyötyä ainakin minulle... -so I agree.
Teillähän on vaikeaa. Mulle vaan kerrotaan että paljonko tänä vuonna maksetaan palkkaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Chap

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mylwin kirjoitti:Teillähän on vaikeaa. Mulle vaan kerrotaan että paljonko tänä vuonna maksetaan palkkaa.
Nii-i. Sä oot tekevinäsi töitä, ne on maksavinaan palkkaa.
Elukka

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Mylwin kirjoitti: Teillähän on vaikeaa. Mulle vaan kerrotaan että paljonko tänä vuonna maksetaan palkkaa.
Meidän palkoilla maksetaan teidän palkat.
Storia

Re: Kuulutko ammattiliittoon?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Olen journalistiliiton jäsen. Selusta on turvattu.
Vastaa Viestiin