Lävistykset ja tatuoinnit

Yleinen lätinä jä kitinä
safi

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja safi »

irmelianneli kirjoitti: mutta kieli.. huuiii!? Ja joutuuko sitä lässhyttämään kuin kauan sitte...
Kaverille laitettiin kieleen läväri jokunen aika sitten, eikä kuulemma sattunut yhtään. Ei myöskään sössöttänyt yhtään, mutta syöminen oli aluksi todella hankalaa. Jatkuvasti sai olla kurlaamassa jollain tökötillä, ettei reikä tulehtuisi.
Sössöttäminen on kyllä mahdollista ja jopa pysyvää, jos koru laitetaan väärään paikkaan. Ammattilaisen luulisi kyllä tietävän mihin reikä kuuluu tehdä, mutta mistä niiden ammatitaidon sitten varmasti tietää..
Tiikeriankka

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

LillyMunster kirjoitti:.....
Ei mitään vikaa, jos ovat hyvällä maulla väsätty eikä niitä ole liikaa. Miehillä ei pistä silmään, jos on enemmän mutta kyllä esim. se leopardimies on aika överi. Naisen koristelu pitää tehdä paljon harkitummin, ettei näytä rosvolta.

Itsellä on pari tatuointia ja lävistys kielessä, toistaiseksi. Yhden tatuoinnin voisin ehkä ottaa vielä..
Tiikeriankka

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

safi kirjoitti:Ammattilaisen luulisi kyllä tietävän mihin reikä kuuluu tehdä, mutta mistä niiden ammatitaidon sitten varmasti tietää..
Joo kyllä kannattaa suositusten perusteella se teettää. Kunnon lävistäjillä on myös jonkun sortin oikea koulutuskin. Itselleni teki tämä Yazka.
Kid

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Löytyypi molempia.
Kuvia kolme, lävistyksiä neljä + nenässä koru ja korviksia 8 kpl.
Tykkään!
Muut koristelkoon itsensä tai olkoot ilman. Ei väliä.
ninnithequeen

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Reijät korvissa ja 3 tatuointia. Ensimmäisen tatskan teki kaveri neulalla, löytyy vasemmasta kämmenselästä, tökerö sydän josta menee nuoli läpi. On jo niin osa minua etten itse edes huomaa sitä. On ollut olemassa jo 15 vuotta. Sitten löytyy edelleen keskeneräinen kuva käsivarresta, jonka entinen pomoni teki ilmaiseksi, kun olin hänen ensimmäinen koe-kaniininsa :D Kuvassa on ruusu ja perhonen, ja se pitäis nyt saada valmiiksi vihdoin...
Sitten löytyy lantiosta yksi kirjain. Kaunokirjoituksella toki. Ihan pieni sekin.
Lävistyksiä en hanki. Tatuointeja ehkä joskus lisää, ihan omaa itseäni varten. Sormukset ja korvikset riittää nyt koristukseksi.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Impi »

Korvareikiä on yhteensä kolme. Siihen jää meitsin lävistykset: naamaan en tahdo ja napaa mulla ei ole.

Tytölle olen tehnyt jo kuusi korvareikää. Tosin samaan kohtaan.

Tatska saattaa tulla sitten, kun keksin jonkun, mikä kuvaa minua ja asennettani elämään. Ja sellaista kuvaa olisi aika vaikea tiivistää mihinkään symboliin... Olen miettinyt hepreankielistä tekstinauhaa, mutta ei sekään oikein ole hyvä.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Yönmustaritari

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

LillyMunster kirjoitti:Mielipiteitä? Onko sinulla, ja jos ei ole, ottaisitko? Mitä mieltä olet kun näet niitä muilla?

Mielikuva tatuoinneista vain vankilakundien ja merimiesten yksinoikeutena on jo suurelta osin ohitettu, mutta edelleen paheksuntaa ilmenee. Samoin lävistykset ovat yleistyneet todella paljon viime vuosina.

Missä kulkee sinun rajasi lävistyksin ja tatuoinnein itsensä koristelussa?
Ei ole rautaa eikä mustetta. Taisin joskus alaluokilla täräyttää, jonkun hakaneulan korvalehdestä läpi hetkeksi mutta eipä siinä kauaa kestänyt, kun tajusin k.o muodin olevan perseestä.

Ylipäätään vastustan hassuja hattuja, sormipattereita munan kusiputkessa ja vammaisia tatuiointeja vaikkakin viime aikoina on viehättänyt ottaa koreankirjoitusta kaalisoppa, honda ja myyräkuume käsivarsiin.
Avatar
Pirjo
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 16.10.2005 16:23
Paikkakunta: HeLLsinki

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Rrrrakastan omaa tatuointiani. Se on juuri sellainen että sitä ei kaikki näe ja tällä yksityiskohdalla on mielestäni hauska kiusia vastakkaista sukupuolta.. Tatuointi on vielä "kaunis"; tatuoijani piirsi sen raakaversion paperille sillä hetkellä kun menin ottamaan tatuointiani. Siitä tiesi että mies osaa oikeasti piirtää eikä vedä vain mallista jotain pa:ta... Tatuointini tuo mieleen lämpimiä muistoja ensimmäisestä poikaystävästäni enkä vaihtaisi sitä mihinkään..

Lävistyksiä olen myös harkinnut mutta otan ne varmaan vasta kun omaan vakituisen työpaikan :) Osa työnantajista kun ei suhtaudu niihin kovin lempeästi.. Ja en edes tiedä mihin ottaisin lävärin. Ehkä kannattaa harkita vielä koska korvissani olleet reiätkin tulehtuivat ja menivät umpeen muutamassa kuukaudessa niiden ottamisen jälkeen... :?
coldheart cynic
that's what's become of me
coldheart cynic
that's what you've made of me
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Kittys kirjoitti:Tatskat, kuten läväritkin on jees. Mä tykkään...Kuhan niissäkin pysyy suhteellisuudentaju, eikä koristele/ rumenna itteensä niillä läpikotasin.
Juurikin näin.

Itseltä löytyy vain yksi kulmalävistys ja korvista toisessa on reikiä yksi ja toisessa kolme. Lisäreiät harkinnassa, ehkä nenään ja joku tappi tms korvan ylärustoon. Hammaskorua olen myös harkinnut. katsellaan ilmaantuvatko. Tatuointia ei ole, vielä. Haluaisin kyllä kovin. Osittain kyse siitä, ettei 100 prosenttista varmuutta siitä minkä kuvan haluaisi ihoonsa hakkauttaa, muutamia hyviä vaihtoehtoja kyllä, ehkä hakkauttaisi ne kaikki (?). Suurimmaksi osaksi kuitenkin syy tatuoimattomuuteeni löytyy puhtaasti niiden hinnasta. Kun ei ole rahaa niin ei ole. Ehkä kuitenkin joskus. *haaveilee*
DeliriumTremens

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

kolme tatskaa löytyy ja huulilävistys.

Se on kiva että niitä ei enää katota silleen kuin ihminen olisi todella outo tai jotain... Mutta on se masentavaa että asiakaspalvelutyössä lävistys pitäisi ottaa pois... En mä haluu!!!!!!!!!!
Starflare

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Starflare »

DeliriumTremens kirjoitti:kolme tatskaa löytyy ja huulilävistys.

Se on kiva että niitä ei enää katota silleen kuin ihminen olisi todella outo tai jotain... Mutta on se masentavaa että asiakaspalvelutyössä lävistys pitäisi ottaa pois... En mä haluu!!!!!!!!!!
Älä hei huuda noin kovaa, mun ikkunat helisee vieläkin :wink: . Itselläkin on ollut huulilävistys ja kaveri vielä tempaisi sen siihen, vitutti kyllä aika huolella kun se piti sitten ottaa armeijan takia pois, enkä ole vielä saanut aikaiseksi laitattaa sitä uudestaan.
Avatar
Rive
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 10.11.2005 13:32

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Rive »

Kaksi tatuointia, kolmas suunnitteilla.
Ollut neljä lävistystä kaksi oli otettava pois: kielestä ja huulesta ja kaksi jäljellä: navassa ja nännissä.
Venytystä aloittelen korviin, seuraavaksi varmaan puolen sentin korut tai jotain.

Tykkään tosi paljon sekä lävistyksistä että tatuoinneista, miellyttävät silmää ja niiden teko tuntuu kivalle. :wink:
^kipu on kivaa^
Herra Manala

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mitäs mieltä olette vauvojen koruttamisesta?

Itseäni puistatti tuossa yksi päivä, ja meinasin jopa suuttua, kun näin alle puheikäisellä poikavauvalla korvakorut.
Geetzu

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Herra Manala kirjoitti:Mitäs mieltä olette vauvojen koruttamisesta?

Itseäni puistatti tuossa yksi päivä, ja meinasin jopa suuttua, kun näin alle puheikäisellä poikavauvalla korvakorut.
No ei suututa, mutta en näe mitään järkeäkään tossa. En siis omalleni laittaisi tai antaisi laittaa. Mikähän siinä koruttamisessa on syynä, pelkkä estetiikkako? Vai voisiko aikaisin rei'ittämällä tottua paremmin rihkamaan tms? Vai uskaltaako kukaan edes laittaa vauvaan muuta kuin täyskultaa? Itse en laittaisi... Mä pystyn hyvin huonosti pitämään iholla mitään muuta kuin kultaa (kielessä kirurginterästä?) ja korvat rikottu vasta joskus ala-asteen lopulla.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Herra Manala kirjoitti:Mitäs mieltä olette vauvojen koruttamisesta?

Itseäni puistatti tuossa yksi päivä, ja meinasin jopa suuttua, kun näin alle puheikäisellä poikavauvalla korvakorut.
Aika vanha tapa. Silloin, kun minä synnyin, oli jo hyvin monella tyttövauvalla korvikset. Itsellenikin oli ensin aiottu teetättää, mutta kuitenkin venytettiin siihen asti, kun olin 6-vuotias.

Ehkä ajat ovat siinä mielessä muuttuneet, että tänä päivänä reikiä tehdään jo poikavauvoillekin :roll: Itse en ehkä tuohon sortuisi.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Herra Manala kirjoitti:Mitäs mieltä olette vauvojen koruttamisesta?
Jooh... Mielestäni korut (ja tatuoinnitkin) ovat jokaisen oma asia ja valinta, ja näin ollen en oikein osaa ymmärtää koruja lapsilla, siis sen ikäisillä, jotka eivät ole niitä itse valinneet tai pyytäneet.

Oli olemassa jopa uskomus, että korvakosut ehkäisisivät korvatulehduksia, tätä yleistä pikkulasten riesaa. Se oli ilmeisesti syynä taannoiseen "buumiin" rei'ittää lapsien korvanlehdet.
Hoh. Kaikkea sitä keksitäänkin.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
ninnithequeen

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:Mitäs mieltä olette vauvojen koruttamisesta?

Itseäni puistatti tuossa yksi päivä, ja meinasin jopa suuttua, kun näin alle puheikäisellä poikavauvalla korvakorut.
Ei ei ja ei.

Anteeksi taas tietynlainen kärjistys, mutta eikös jossain kehitysmaissa ole tapana reijittää mukulat heti syntymän jälkeen. Kenenkään kulttuuria mollaamatta.... :roll:
Herra Manala

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

mozart kirjoitti:Aika vanha tapa. Silloin, kun minä synnyin, oli jo hyvin monella tyttövauvalla korvikset. Itsellenikin oli ensin aiottu teetättää, mutta kuitenkin venytettiin siihen asti, kun olin 6-vuotias.

Ehkä ajat ovat siinä mielessä muuttuneet, että tänä päivänä reikiä tehdään jo poikavauvoillekin :roll: Itse en ehkä tuohon sortuisi.
Ai, olet femakko? Itse olen tähän saakka kuvitellut nimimerkkisi perusteella jotain muuta.

Ottaen huomioon miten vahvoja pelkotiloja pienet lapset voivat kivun takia synnyttää, ja minkälaisia traumoja siitä voi jäädä esimerkiksi lääkärikäyntejä kohtaan, on minusta ehdottomasti väärin altistaa pieni lapsi lävistyskivuille. Varsinkin kun perusteet jäävät yleensä tasolle "Olisihan se ihanaa kun meidän Vilperi näyttäisi niin menevältä city-vauvalta korvakorujensa kanssa!"

Jokaisella pitäisi olla oikeus oman kehonsa koskemattomuuteen. On totta, että tämä ei päde täysin sen ikäisiin lapsiin, jotka eivät itse kykene suoriutumaan vielä edes perustarpeistaan, mutta järkeä saa silti käyttää. Korvien puhkomista ei voi perustella millään lapsen omalla edulla, siksi se menee mielestäni sen rajan taakse, jota vanhemmilla ei ole oikeus päättää lapsensa puolesta.

Ennen kakarat itkivät kun vanhemmat eivät antaneet ottaa lävistyksiä tarpeeksi nuorena (näin ainakin oman pikkusiskoni suhteen, joka lopulta hankki napalävistyksensä äidin ja isän vastustamisesta huolimatta 15-vuotiaana). Nykyään ne itkevät kun vanhemmat poraavat kakaransa täyteen reikiä ennenkuin ne osaavat edes puhua.

Oi aikoja, oi tapoja.
ninnithequeen

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti: Ennen kakarat itkivät kun vanhemmat eivät antaneet ottaa lävistyksiä tarpeeksi nuorena (näin ainakin oman pikkusiskoni suhteen, joka lopulta hankki napalävistyksensä äidin ja isän vastustamisesta huolimatta 15 vuotiaana). Nykyään ne itkevät kun vanhemmat poraavat kakaransa täyteen reikiä ennenkuin ne osaavat edes puhua.

Oi aikoja, oi tapoja.
Toisaalta totta. Perheitä on silti niin erilaisia. Osa reijittää vekaransa vauvana, osa vastustaa kaikkea mahdollista vastaavaa, ja syystä. Mitä teini nyt ymmärtää? Myöhemmin katuvat kuitenkin, kapinointiahan se vaan...

Arvatkaa oman isäni reaktio kun hankin ensimmäisen minimaalisen ja tökerön tatuointini 14-vuotiaana?
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Muruni kaveri on tatuoija ja joka helvetin kerta kun näen sen, se alkaa jauhamaan "mitäs Lipalle naputellaan"-mantraansa.
Se on jo tarjoutunut jo tekemään ilmaiseksi, riutuu reppana epätoivossaan.
nami nami
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei tule eikä ole tatskoja ja reikiä minussa on riittämiin, ei tarvi lisää, ajatelkaas ihohuokosia? Nekin on reikiä ihossa..:shock:
en ymmärrä miksi terveet ja ehjät ihmiset haluaa vahingoittaa itseään..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Herra Manala kirjoitti:Ai, olet femakko? Itse olen tähän saakka kuvitellut nimimerkkisi perusteella jotain muuta.
En luokittele itseäni mihinkään :D Mielipiteeni muodostuvat eri asiayhteyksissä ihan itsenäisesti ilman mitään aatetta tai -ismiä ;)

Mistäs tuo tupsahti mieleesi? Lähinnä totesin vain, että tänä päivänä myös pojille laitetaan korvikset. Luuloni/uskoni mukaan näin ei yleisesti tehty vaikkapa parikymmentä vuotta sitten.

Allekirjoitan kommenttisi jatkon. Fiksua puhetta.
Enthu

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Manalan kanssa samoilla linjoilla en yhtään tykkää että jo vauvaiässä laitetaan reikiä korviin...kas kun ei tatskoja täyteen samantien
ja koulupojillakin tollaset korvikset tms näyttää aika typeriltä...
yleinen ohjesääntö vois olla että tehköön lapsi keholleen mitä huvittaa kun on täysi-ikäinen eikä enää täysin vanhempien holhouksen alainen :!:
Hebuli

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Penisrengasläväri löytyy kyllä. Ekat pari kuukautta sattui ihan saatanasti aina kusella käydessä, mutta siihen tottui nopeasti, ilmeisesti hermopäätteet tuhoutuivat vähitellen ja tunto meni koko peniksestä.

Tatskat ajattelin ottaa kivespusseihin vuodenvaihteessa, toiseen "oikea" ja toiseen "vasen" jotta tietää mihin lahkeeseen mikin kuuluu, kun ei viitsi niitä aina samaankaan lahkeeseen molempia tunkea.

Naamaani en viitsi rautaa tunkea koska joudun työskentelemään valtavien magneettien läheisyydessä.
Enthu

Re: Lävistykset ja tatuoinnit

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Hebuli kirjoitti:Penisrengasläväri löytyy kyllä. Ekat pari kuukautta sattui ihan saatanasti aina kusella käydessä, mutta siihen tottui nopeasti, ilmeisesti hermopäätteet tuhoutuivat vähitellen ja tunto meni koko peniksestä.

Tatskat ajattelin ottaa kivespusseihin vuodenvaihteessa, toiseen "oikea" ja toiseen "vasen" jotta tietää mihin lahkeeseen mikin kuuluu, kun ei viitsi niitä aina samaankaan lahkeeseen molempia tunkea.

Naamaani en viitsi rautaa tunkea koska joudun työskentelemään valtavien magneettien läheisyydessä.
Sarkasmia toivottavasti :shock: :roll: :o
Vastaa Viestiin