Elätkö yli varojesi?

Yleinen lätinä jä kitinä

Elätkö yli varojesi?

Kyllä elän, rahoja ei saa hautaan mukaan
11
41%
En elä, ei ole varaa/halua velkaantua
16
59%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Elätkö yli varojesi?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Storia kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:
Oprah :h: ihan mun heroine...
Oprah on ehkä paskinta mitä telkkarista tulee.
Oprah ja sen show nyt on vain heijastuma Amerikasta. Sen luonnollisuutta ja eläytymiskykyä täytyy kuitenkin ihailla. En ihmettele, että sen apinalauman keskellä massi virtaa daamin luo.
Juu, ja me Eurooppalaiset ollaan niin paljon parempia. Oprah on samaa paskaa, millä Suomen keltaiset sanomatkin myyvät.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Elätkö yli varojesi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuukauden budjetti onkin vielä plussalla, taidan lähteä köpöttelemään työpäivän jälkeen kruunuradioon tai marekille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Elätkö yli varojesi?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Elätkö yli varojesi?

Nippa nappa, siinä rajamailla mennään. Jos Visa-sedän vinguttaminen on yli varojen elämistä, niin elän. Maksan kuitenkin säännöllisesti Visa-sedälle laskuni pois. Ajattelen, ennen kuin vingun ja vingutan korttia.

Mistä luulet sen johtuvan?

Tällähetkellä vanha opintotuen takaisinperintä, koulutusmaksu ja auton remontti (joita kaikkia kuukausittain lyhentelen ehkä hitusen liikaa) kuormittavat tuota budjettia reilusti. Voinen toki tehdä asialle jotain, ehkä enskuussa.

Mitä ilman et kertakaikkiaan voisi elää?

Ei mulla rahaa mihinkään sellaiseen ns. turhuuteen mene, jota ilman en voisi elää. No joo, ehkä Savon sanomat vois olla semmonen, jonka voisi lakkauttaa, mutta en halua.

Mistä voisit tinkiä?

joistain heräteostoksista... ja joo, auto on tällähetkellä välttämättömyys, mutta ei liene tuossa loppuvuodesta enää niin välttämätön. Tätä asiaa olen pohtinut viimeaikoina jonnin verran...

Onko mielessäsi jonkin elämäntapa/status, jota ylläpidät tietyn vaikutelman takia?

Ei.

Kadehditko itseäsi rahallisesti paremmin toimeentulevia kanssaihmisiä?

En.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
isohaara

Re: Elätkö yli varojesi?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

mustaenkeli kirjoitti:Elätkö yli varojesi?

Nippa nappa, siinä rajamailla mennään. Jos Visa-sedän vinguttaminen on yli varojen elämistä, niin elän. Maksan kuitenkin säännöllisesti Visa-sedälle laskuni pois. Ajattelen, ennen kuin vingun ja vingutan korttia.
Niin, miten se nyt otetaan? Vingutan kyllä käytännössä kuukausittain VISAA, mutta toisaalta maksan laskun kokonaisuudessaan heti palkasta pois. Jälkikäteissäästämistä.
Stinky

Re: Elätkö yli varojesi?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Elätkö yli varojesi?
En elä. Rahaa jää lähes joka kuukausi "ylimääräistä" lainan, laskujen, safkan ym jälkeen.

Mitä ilman et kertakaikkiaan voisi elää?
Öö...No tietty päivänselviä asioita kuten sapuska.

Mistä voisit tinkiä?
Ns. hemmottelulehdistä kuten avotakka.

Onko mielessäsi jonkin elämäntapa/status, jota ylläpidät tietyn vaikutelman takia?
Ei ole.

Kadehditko itseäsi rahallisesti paremmin toimeentulevia kanssaihmisiä?
En. Mulla on asiat hyvin. Pelkkä raha ei tee onnelliseksi.
PerttiMakimaa

Re: Elätkö yli varojesi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Nyt kysyn teiltä arvon Kitisijät:

Elätkö yli varojesi?
En.

Mistä luulet sen johtuvan?
Olen joutunut harjoittelemaan taloudenpitoa hieman vaikeampinakin aikoina.

Mitä ilman et kertakaikkiaan voisi elää?
Ruokaa?

Mistä voisit tinkiä?
Vaatteista, autoilusta, asumisesta

Onko mielessäsi jonkin elämäntapa/status, jota ylläpidät tietyn vaikutelman takia?
Ei suoranaisesti. Koetan elää siten, että minulla ja ihmisillä lähelläni olisi hyvä olla.

Jos ylläpidät, millä tavoin?
-

Kadehditko itseäsi rahallisesti paremmin toimeentulevia kanssaihmisiä?
Joskus, lähinnä silloin kun tulee hetki että lääniä pitäisi olla lisää.
Vastaa Viestiin