E-pillerit

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: E-pillerit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Bliss kirjoitti:(ensin Trikvilar - lieneekö sitä enää edes kaupan, ja viimeiset ainakin 10 vuotta Femoden)...
On Trikvilar yhä olemassa, minä popsin niitä eikä ole koskaan ollut mitään oireita tai ongelmaa niiden kanssa. Ensimmäisen kerran hankin pillerit joskus parikymppisenä. Lääkäri oli puoskari: määräsi minulle Femilar-merkkisiä pillereitä, jotka on tarkoitettu yli 40-vuotiaille vaihdevuosipotilaille.

Sitten sain hormonikuurin, jotta saadaan kuukautiset alkamaan uudelleen, koska ne loppuivat Femilarien takia. Trikvilarien ansiosta sain normaalin kuukautiskierron. Muutoin olisi menkat tulleet ehkä parin kuukauden välein tai muutaman kerran vuodessa. Kierto ei pysy kasassa ilman pillereitä (tai en tiedä, pysyisikö nykyään, mutta enpä ajatellut kokeilla).
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: E-pillerit

Viesti Kirjoittaja swirl »

Söin Diane Novaa lähes kolme vuotta polykystisen munasarjaoireyhtymän hoitoon, kun viimein alkoi raksuttaa… mun mielialani järkyttävät heittelyt ja itkuherkkyys alkoivat samaan aikaan kuin pillereiden popsiminen. En vain ollut tajunnut sitä aiemmin, koska muuten pillerit tekivät elämästäni huomattavasti helpompaa vähentämällä kuukautiskipuja ja vuodon määrää radikaalisti.

Vaihdoin loppujen lopuksi Yasminiin, josta ei ole ollut mitään ongelmia. Enää en vollota, jos joku katsoo mua oudosti ja verenpainekin laski roimasti, vaikka ei se hälyttävän korkea ollutkaan. Ainoa negatiivinen puoli on se, etten saa Yasmineista Kela-korvauksia, niin kuin sain Diane Novasta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: E-pillerit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: E-pillerit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

:P Tuo on hauska, pitääkin heti ryhtyä taiteilemaan! Teen ehkä korvikset kanssa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: E-pillerit

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Muutamaa eri pillerilaatua oon kokeillu ikävuosina 17-20. Mercilon oli viimeisin merkki. Näistä sivuvaikutuksista tuolloin mainittakoon: mielialojen vaihtelut, itkuherkkyys, herkkä hermostuminen, seksihalujen huomattava lasku, paikkojen kuivuus, kuukautiskipujen poisjäänti ja kuukautiskierron täsmällistyminen. Niin ja se muisti kun ei ole maailman paras, niin eihän nuita tullu muistettua ees joka päivä ottaa... ja korvaukseksi napostelin pariakin pilleriä päivässä jos edellispäivän nappi oli ottamatta.
Mielialaan vaikuttavat oireet kuitenkin niin voimakkaat, että totesin elämän olevan helpompaa ilman pillereitä.

Aikani venkoiltuani asennutin ittelleni kolmeksi vuodeksi ehkäisykapselin, semmosen implantin käsivarteen, ihon alle. Implanon oli tuotenimi. Tuo osoittautui hyväksi konstiksi. Hinta-laatusuhde täsmäsi oikein kivasti, kuukautisvuoto niukkeni huomattavasti (menkat tuli ehkä muutaman kuukauden välein), ei menkkakipuja eikä mielialamuutoksia. Ei vaikuttanut negatiivisesti seksuaaliseen haluun/haluttomuuteen eikä tarttenu miettiä ehkäisyä vakituisen kumppanini kanssa sen kummemmin. Toimi mulle siis mitä loistavemmin.

Vaikka, mukavimmalta se kai silti on tuntunu elää ilman mitään ylimääräsiä hormoneja elimistössä.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Vastaa Viestiin