Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Kyllä
19
73%
En
7
27%
 
Ääniä yhteensä: 26

Tix

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rahkapussi kirjoitti:Ja silikoni muka lisää tissiin maitorauhasia ja sitä kautta hedelmällisyyttä? Juu ei, kyl kyse on imagosta, molemmissa tapauksissa: "Moni kakku päältä kaunis... jne jne."
Viittasin lähinnä rasvaimuihin yms. Lihasta ei voi leikata lisää. Silikonit eivät mielestäni paranna tissejä.
Rahkapussi

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Tix kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:Ja silikoni muka lisää tissiin maitorauhasia ja sitä kautta hedelmällisyyttä? Juu ei, kyl kyse on imagosta, molemmissa tapauksissa: "Moni kakku päältä kaunis... jne jne."
Viittasin lähinnä rasvaimuihin yms. Lihasta ei voi leikata lisää. Silikonit eivät mielestäni paranna tissejä.
On vaan miehiä, joilla ei esim. kasva lihas, vaikka yrittäisivätkin. Esim. tositv-sarjassa Unelmien poikamies Pariisissa (The Bachelor) on sellainen sporttinen poikamies, jolla on söpö nassu (tosin muuten tylsän oloinen hemmo), mutta kamalan laihat keppijalat ja OLEMATTOMAT pohkeet, yyh, tosi epämiehekästä.
Elukka

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Rahkapussi kirjoitti:kamalan laihat keppijalat ja OLEMATTOMAT pohkeet, yyh, tosi epämiehekästä.
Sovinistisika!!!!1!1!! :buuuu:
Pyry-Matias

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mulkkua vois pari tuumaa venyttää. Onko "se" muuten kauan kipeä skalpellin jäljiltä?
Viimeksi muokannut Pyry-Matias, 12.08.2007 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rahkapussi

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Elukka kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:kamalan laihat keppijalat ja OLEMATTOMAT pohkeet, yyh, tosi epämiehekästä.
Sovinistisika!!!!1!1!! :buuuu:
*röh röh* Guilty! Spank me, I'm a very noty girl :twisted:
Elukka

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Rahkapussi kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:kamalan laihat keppijalat ja OLEMATTOMAT pohkeet, yyh, tosi epämiehekästä.
Sovinistisika!!!!1!1!! :buuuu:
*röh röh* Guilty! Spank me, I'm a very noty girl :twisted:
:p: :twisted:
Storia

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Suvinen kirjoitti: Siis mitäääää!! Haukutaanko täällä Travisia, Unelmieni Poikamiesprinssiä! Kattooko joku siis todellakin miehen pohkeita?
Pohkeista en tiedä, enkä niitä tiiraa, mutta Traviksen kohtalo kyllä kiinnostaa! Kumman luulet, että valitsee: Moanan, jonka kanssa on hiljaa helppo olla vai sen toisen, joka on kotikulmien bööna ja lastentarhan ope?
Stinky

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mitään en kyllä leikkelemään menisi, en rasvaimuun enkä implanttimeininkiin. Ei vaan ole tarvetta. Läskit saa (jos jaksaa) sulamaan liikunnalla ja oikeella ravinnolla. Tukkaa voi laitattaa kampaajalla ja meikki tekee (jos jaksais) ihmeitä.
Hammasraudat on ollut pentuna purentavian takia ja pari luomea on poistettu selästä ko rintsikan nauhat hankas niitä ikävästi.
Lasketaanko silmäluomien kestopigmentointirajaus kauneuskirurgiaksi? Ei kait. Noh, semmosta menin tekemään.

Eilenkin katoin extriim meikoveria. Mä vaan en tajua ihmisiä. Monesti ne naiset ja miehet on varsin katseenkestäviä semmosenaan ja sit niistä muokataan Barbeja ja Kenejä. Yök!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Stinky kirjoitti:Eilenkin katoin extriim meikoveria. Mä vaan en tajua ihmisiä. Monesti ne naiset ja miehet on varsin katseenkestäviä semmosenaan ja sit niistä muokataan Barbeja ja Kenejä. Yök!
Mä katoin kans pitkästä aikaa. Siitä miehestä tuli kamala! Se olisi ollut ihan katseenkestävä jo pelkällä hampaiden oikomisella. Eikä se never-been-kissed-neitokaan mitenkaan erityisen ruma ollut, toisenlaiset silmälasit tai ei laseja ja vähän meikkiä naamaan niin a vot! Kaunis siitä kyllä tuli, ja pisteet siitä ettei laitettu kumitissejä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Joskus ei niin kaukana menneisyydessä olin ehdottoman kielteinen kaikenlaisen esteettisen plastiikkakirurgian suhteen. Haluaisin ajatella, että syynä mielen muuttumiseen on erilaisten mielipiteiden ja elämäntapojen hyväksyminen, eli kasvanut kyky nähdä vaihtoehtoja. Voi kyllä olla, että oma ikääntyminen saa ajattelemaan lihan roikkumista.

Voisin tulevaisuudessa nähdä itseni kohottamassa silmäluomia tai jossain hammasoperaatiossa. Samoin peiliin katsoessa mietin mitä teen kun tämä suloinen ketunkuonoaika joskus loppuu, siihen en ole vielä saanut vastausta kehitettyä. Naiseus ei poistu ryppyjen tai riippurintojen mukana mutta kyllä oman ulkonäön muutuminen vaikuttaa siihen koenko itseni positiivisesti. Ei voi mitään. Turvonneena ei ole kiva olla, tuskin kovin roikkuvanakaan. Varovainen kyllä silikoneille siis tiettyjen reunaehtojen täyttyessä.

Tähän liittyy ikääntymisen hyväksyminen, jota en näe karttelevani. En tahtoisi nytkään olla 20-vuotias mutta toki tahtoisin ikääntyä kohtalaisen normaalisti enkä valahtaa kerralla polviin joka kohdasta. Koitan vaikuttaa lopputulokseen terveellisillä elämäntavoilla, sillä tupakointi, liiallinen alkoholinkäyttö, stressi, univaje, rasvainen, ravinneköyhä tai liiallinen ravinto tai liikunnan puute nyt eivät ainakaan auta pitämään pakettia kasassa. Jos omat keinot eivät auta pitänee harkita leikkauksia. Ei kuitenkaan hinnalla millä hyvänsä, kovin suuria kirurgisia operaatioita en ole valmis käymään läpi vain kiristääkseni nahkaani, leikkaukseen sisältyy aina riskejä jotka eivät ole mielestäni suhteessa uhkeampaan ulkonäköön.

Näin ajattelen nyt mutta ajatukset saattavat muuttua. Tilanne olisi kovin toinen jos sairastuisin vakavasti, ehdat tissit tuskin olisivat murheista suurin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Rahkapussi

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Suvinen kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:tositv-sarjassa Unelmien poikamies Pariisissa (The Bachelor) on sellainen sporttinen poikamies, jolla on söpö nassu (tosin muuten tylsän oloinen hemmo), mutta kamalan laihat keppijalat ja OLEMATTOMAT pohkeet, yyh, tosi epämiehekästä.
Siis mitäääää!! Haukutaanko täällä Travisia, Unelmieni Poikamiesprinssiä! Kattooko joku siis todellakin miehen pohkeita? Tää oli mulle ihan uutta. Muistan kun eksä valitti jatkuvasti, kuinka pohkeisiin on niin vaikea saada massaa. Nauroin sille silloin, että kuka hitto niitä pohkeita nyt katsoo? Rumat ja karvaiset ne on, oli niissä sitten paljon tai vähän lihasta. Parhaimman näköiset miehen jalat ovat verhottuina farkkuihin! :P
Hih, kyl mä katson. Mutta kun mulla on taustalla liikuntatausta, hierojantutkinto sekä kuvataideopintoja (runsaasti alastoman, elävän mallin piirtäminstä) takana, niin jotenkin mua kiinnostaa hirveästi ihmisten muodot ja ryhdit. Mua ei kiinnosta, onko ihminen lihava vai laiha, vaan miten geenit ovat muovanneet kehoa/kehotyyppiä, miten mahdollinen treeni tai sen puutos on vaikuttanut ja miten hän kantaa kehoansa. Itse kun en ole ihan hentoinen hernekeppi, niin arvostan miehessä lihaksikkaan vantteraa ulkomuotoa. Mut nää on näitä makuasioita, ei niistä voi kiistellä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Rahkapussi kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:tositv-sarjassa Unelmien poikamies Pariisissa (The Bachelor) on sellainen sporttinen poikamies, jolla on söpö nassu (tosin muuten tylsän oloinen hemmo), mutta kamalan laihat keppijalat ja OLEMATTOMAT pohkeet, yyh, tosi epämiehekästä.
Siis mitäääää!! Haukutaanko täällä Travisia, Unelmieni Poikamiesprinssiä! Kattooko joku siis todellakin miehen pohkeita? Tää oli mulle ihan uutta. Muistan kun eksä valitti jatkuvasti, kuinka pohkeisiin on niin vaikea saada massaa. Nauroin sille silloin, että kuka hitto niitä pohkeita nyt katsoo?
Hih, kyl mä katson.
mä voin luovuttaa pohkeista ylimäärästä lihasta unelmien poikamiehelle paraisista ja suvisen exälle. vaikee muka saada lihasta... mutta milläs sen lihaksen saisi vähemmäksi?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Ehkäpä voisin käyttää kauneuskirurgiaa. Eihän tästä kaksi lasta kantaneesta kropasta saa enää siloista millään, mutta jotain pientä voisi yrittää. Ikävää ja kiusallista leikkausarpea voisi korjata, botuliinia voisi laittaa otsalle kulmakarvojen välisiä ryppyjä oikomaan ja tulevaisuudessa ehkä pitäisi vähän luomia kohottaaa. Tässä on kyllä nyt muutakin rahan menoa, joten ihan ajankohtaisia hankkeita nuo edellä mainitut eivät ole. Ja mitä ihmisetkin ajattelis, jos maanviljelijä alkaisi panostaa ulkonäköönsä!?
Äiti ei tiedä
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sanasta sanaan samaa mieltä Lolitan kanssa. Tissijuttukin pitää niiiin paikkansa. Isommat todella tekee läskin näköseksi. Joskus ku ne on vähä turvonnu, esim ennen menkkoja, niin on ihan kauhee norsu olo, ja ällöttää oma olemus. Kai sitä on niin tottunu siihen ettei siellä oo mitään. Ja selälleen ku pötkähtää niin nehän häviää täysin olemasta :mrgreen: En silti ottais fyllinkiä, en en en! Yäk.
NuoriDaavid

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Asiakeskustelusta siirrettyä:
EveryWoman kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ettet vain yliarvioisi omaa havainnointi- ja päättelykyäsi?

Sinulla ei ole mitään todellista mahdollisuutta tietää, mistä hyvänpäiväntuttujen asiakkaittesi ongelmat juontavat.

Yhtä hyvin minä voin väittää, että heidän ongelmiensa syy on se, että he vierailevat liian usein muotivaateliikkeessä. Todennäköisesti sekään ei pitäisi paikkaansa.

Korrelaatio ei merkitse kausaliteettia.
Itse asiassa työpaikkani ei ole mikään Stocka vaan sikäli erikoinen tapaus, että suurin osa kanta-asiakkaista voidaan rinnastaa keskihyviin ystäviin, jos arvioidaan vain sitä, minkä verran minä tiedän heidän elämästään (eikä lainkaan esimerkiksi sitä, minkä verran he tietävät minun elämästäni). Luulen, että suurehko osa tästä tiedosta on jopa sellaista, jota he eivät edes kerro oikeille ystävilleen. Kaikki eivät toki kerro kaikkea minullekaan, vaan vanhemmille myyjille jotka ovat palvelleet samoja asiakkaita jopa kymmeniä vuosia (ja jotka työn erityisluonteen vuoksi aika ymmärrettävästikin välillä purkavat näitä asioita hieman puolueettomammalle ja luotettavalle taholle, siis minulle).

Kauneuskirurgiasta jotkut puhuvat meille myyjille aivan avoimesti, eikä niiden puheiden perusteella ole erityisen vaikea muodostaa näkemystä siitä, miten suhde kauneuskirurgiaan ja omaan ulkonäköön muuttuu sitä mukaa kun käyttökertojen määrä lisääntyy. Muutos on hämmästyttävän samanlainen henkilöstä toiseen. Myös muodin aktiivinen seuraaminen tietystä näkökulmasta vaikuttanee samankaltaisesti, joten sikäli et ole tuossa heitossasi niin väärässä kuin ehkä ajattelit. Se, mitä kaikkia ongelmia tästä voi seurata, onkin sitten enemmän omaa arviotani - tokihan asiakkaat pyrkivät ensisijaisesti tuomaan esiin elämänsä hyviä puolia eivätkä vatvomaan itse omasta elämästään tunnistamiaan ongelmia. Logiikkani muodostuu sitä kautta että mietin, millä tavoin oma elämäni olisi erilaista jos suhtautuisin kauneuskirurgiaan, muotiin, itseeni ym. seikkoihin samoin kuin nämä esimerkkihenkilöt.

Olin juuri menossa kirjoittamaan omasta suhteestani kauneuskirurgiaan tuonne rahkiksen ketjuun, koska siellä se on kuitenkin enemmän on topic, joten ehkä siirryt kommentoimaan sinne?
Edelleen on muna-kana-ongelma. Kumpi on ensin: kauneuskirurgia vai ongelma ja onko kyseessä pelkkä korrelaatio ilman kausaalista yhteyttä ja mihin suuntaan mahdollinen kausaliteetti on.
Tix

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Oikeastaan EW:n kirjoittelut vain vahvistavat kantaani! Suomessahan olisi selkeästi tilausta toimintansa eettisesti kestävälle pohjalle perustavalle plastiikkakirurgille, joka ei vain suorittaisi toimeksiantoja sen mukaan mitä asiakas haluaa vaan hoitaisi asiakasta kokonaisuutena, kuten hyvät lääkärit tekevät. Uuden nenän sijasta ohjaus pätevälle psykiatrille tai keskustelu operaation pitkän aikavälin vaikutuksista jne. Asiakkaan edun vastaisista toimenpiteistä kieltäytyminen voisi nostaa paineita siihen, että muiden olisi seurattava esimerkkiä vastaavalla itsesäätelyllä.

Toki on niinkin, että Tallinnan lihaleikkaamot tekevät rahasta joka tapauksessa mitä vaan. Mutta uskoisin, että hyvämaineiselle plastiikkakirurgille joka ottaa asiakkaansa vastaan ihmisinä joilla on ongelma eikä uuden mersun käsirahana olisi markkinat. Vastaavan tyyppistä ihmisten ongelmien ratkaisemiseen tähtäävää työtä teen nytkin ja kieltäydyn asiakkaan kannalta vahingollisista toimenpiteistä riipumatta siitä, mitä he itse ovat asiasta mieltä.

Uskoisin myös edelleen, että ammattieettisesti kestävällä pohjalla plastiikkakirurgi voi parantaa hyvin monen ihmisen elämänlaatua riipumatta sitä onko kyse lääketieteellisin vai kosmeettisin perustein tehtävästä operaatiosta - siitä huolimatta, että EW esittää toisentyyppisiä esimerkkejä kuin ne jotka tiedän.
chevilyn

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

Ajatuksen tasolla voisin ainakin käyttää kauneuskirurgiaa. Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväinen ulkonäkööni, mutta jos tulevaisuudessa esimerkiksi rypyt alkaisivat häiritä, niin miksipä ei. Itse asiassa nyt kun alan miettiä asiaa, niin nenäni on murtunut aikoinaan ja sen voisi tietenkin korjauttaa, vaikka ei se kyllä edes häiritse minua. Tosin äitini huomautti viime tapaamiskerralla, että nenäni ei näytä enää samalta kun ennen. Nyt en tiedä miten pystyn elämään tämän epätäydellisyyden kanssa. Pelkään, että tulevaisuudessa näen painajaisia Pinokkiosta ja itken itseni iltaisin uneen. Tai sitten en.

Veikkaan, että suurin kynnys olisi kipu ja riskit, jotka liittyvät kaikkiin leikkauksiin. Epäilen siis, että mikään asia ei ala häiritä minua niin pahasti ulkonäössäni, että turvautuisin kauneuskirurgian apuun. Koskaan ei kuitenkaan kannata sanoa ei koskaan. Aika näyttää.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Saatiinhan tästä kunnon ketjukin aikaiseksi, kiitokset Fägäri-tädille.

Ensimmäisenä on sanottava, että en ole mikään absolutisti mitä tulee ulkonäköön liittyvään tuunaukseen. Huomion kiinnittäminen pukeutumiseen, meikkaaminen ja liikuntaharrastukset kehonmuokkaustarkoituksessa ovat perustavoitteeltaan samaa sarjaa kauneuskirurgian kanssa. Kaksi olennaista eroa kauneuskirurgiassa kuitenkin on noihin muihin nähden. Yleensä (!) leikkaava kirurgi on eri henkilö kuin asiakas. Tuloksena on siis kirurgin kädenjälkeä, ei asiakkaan omaa tai luonnon (liikuntaharjoituksen) muovaamaa. Toinen ero on tuloksen pysyvyydessä. Toki kirurgisenkin toimenpiteen tuloksen voi halutessaan yrittää peruuttaa, mutta koskemattomaan lähtötilanteeseen ei kuitenkaan voi koskaan päästä.

Nuorempana asenteeni kauneuskirurgiaa kohtaan ei ollut yhtä kielteinen kuin nykyisin. Sitten, opiskelualani vaatimusten vuoksi, opettelin photoshoppaamaan. Nyt olen kokenut kuvankäsittelijä, ja olen kaunistamistarkoituksessa kajonnut ties kuinka monien mallitypyjen naamavärkkeihin ja vartaloihin. Ennen kuin joku ehättää kommentoimaan jotakin siitä, että nainen ei muka kateuksissaan voisi photoshopata toisesta naisesta oikeasti kaunista (tällaisenkin kommentin olen joskus kuullut), huomautan että kyse on aina ollut henkilökohtaisista ammatillisista projekteistani, joissa toki on minunkin etuni mukaista että vaatteita esittelevä malli näyttää mahdollisimman hyvältä.

Photoshoppaushan on eräänlaista digitaalista kauneuskirurgiaa, paitsi sata kertaa vaivattomampaa, ja sen keinoin voi toteuttaa sellaisiakin juttuja jotka leikkelemällä eivät onnistuisi ollenkaan. Se, että erilaisten muutosten tekeminen on verrattaen helppoa, on johtanut minut huomaamaan ettei kaunistamispyrkimyksissä haasteellisinta olekaan se asian tekninen puoli (vaikka kirurgisissa menetelmissä sekin on epäilemättä erittäin haasteellista), vaan sen määrittäminen, mikä oikeastaan on kaunista ja mikä ei.

Harjaantumattomana aloittelijana tietysti luulin, että mitä siloitellummat ja täydellisemmät piirteet henkilölle tehdään, sitä kauniimpi hänestä tulee. Mitä enemmän kokemusta olen saanut, sitä vahvemmin kallistun kuitenkin sille kannalle, että orgaaninen, henkilön omista lähtökohdista syntyvä kauneus on sitä kauneinta kauneutta. Täydellisen virheetön ihminen ei näytä kauniilta, koska virheettömyys ei kuulu ihmisyyteen. Mikä toimenpide sitten parantaa henkilön ulkonäköä ja mikä ei? Itseltäni sen oppiminen on vaatinut vuosien harjaantumista, enkä vieläkään aina osu oikeaan. Saatan esimerkiksi ajatella, että jonkin kuopan tai tummien silmänalusten poistaminen lisäisi kauneutta, mutta verrattuani kymmeniä kertoja alkuperäistä ja photoshopattua vaihtoehtoa saatan todeta, että kävikin päin vastoin. Kauneuskirurgit eivät useinkaan toimi kovin hyvinä oman ammattitaitonsa käyntikortteina - esimerkiksi professori Nordströmin estetiikantaju on minun näkökulmastani selvästi vielä aika kehittymätöntä, ainakin jos arvion perustaa hänen omaan (selvästi "paranneltuun") ulkonäköönsä. Tämä ei sinänsä ole mikään ihme. Plastiikkakirurgilla ei ole käytössään undo-nappia kuten photoshoppaajalla, joten photoshoppaamalla voi käydä läpi kaikki mahdolliset eri vaihtoehdot miljoona kertaa nopeammin ja niiden esteettisen arvon arviointi ja vertailu onnistuu helpommin.

On sanomattakin selvää, että vaikka olen aika hyvä arvioimaan photoshoppauksen tarvetta muiden ihmisten suhteen, itseni suhteen se on vielä paljon vaikeampaa (ellei mahdotonta). Itseään ei koskaan voi katsoa yhtä objektiivisesti kuin jotakuta toista katsoo. Omien kuvieni suhteen olenkin asettanut rajat photoshoppaukselle: ajoittain kasvojani koristavat finnit otan pois, koska ne eivät ole muutenkaan pysyviä eivätkä siksi kuulu identiteettiini, ja valojen ja varjojen tasapainoa voin korjata, ellei se kuvassa ole valmiiksi luonnollinen. Muuta käsittelyä en lähde itselleni tekemään. Tämä siksi, että en kehittäisi itselleni todellisesta ulkonäöstäni poikkeavaa identiteettiä, mikä puolestaan saattaisi jossakin vaiheessa lisätä kauneuskirurgian houkuttelevuutta silmissäni.

Miksi sitten pyrin karttamaan nimenomaan kauneuskirurgiaa enkä esim. meikkaamista tai pukeutumiseen liittyvää stailausta? Kirurgian vaarallisimpana puolena pidän sitä, että työn tulos sekä a) peruuttamatonta että b) ihmiskätten aikaansaannosta. Ihmisen esteettinen näkemys on poikkeuksetta sidoksissa aikaan. Ihminen ei voi koskaan työssään saavuttaa täydellisen ajatonta kauneutta. Esimerkkinä 80-luvulla tehdyt huulien täyttämiset, jotka näyttävät nyt, kolmisenkymmentä vuotta myöhemmin, järjestäen aika karuilta. 80-luvun kauneuskäsitys oli kuitenkin sikäli erilainen, että tuskin näiden huulien omistajat ja niitä leikanneet kirurgit omana aikanaan pitivät leikkauksia epäonnistuneina. Olisin aika kauhuissani, jos kasvojani koristaisi tällä hetkellä sama meikkaustyyli, joka minulla oli käytössä kymmenen vuotta sitten. Meikin voi onneksi pestä pois milloin tahtoo ja kokeilla uusia, sopivampia tyylejä mielensä mukaan. Koska huulia tai muita kasvonpiirteitä ei voi vaihtaa kuin paitaa (tai kuin päällystakkia, jota vaihdetaan vähän harvemmin), pidän parempana vaihtoehtona tyytyä luonnollisesti muodostuneeseen vaihtoehtoon, jota ei katsota ajan muuttuessa pois muodista menneeksi.

Vielä yksi ongelma photoshoppauksessa/kauneuskirurgiassa on asioiden suhteellisuus. Jotakuta voi häiritä se, että hänellä on leveä nenä, mutta jos nenää kavennetaan, kasvot näyttävät siihen verrattuna suhteettoman leveiltä, leuka huonon muotoiselta jne. Yhden muutoksen kokonaisvaltaista vaikutusta on mahdotonta arvioida täydellisesti etukäteen. Asiantuntevat kirurgit onneksi auttavat asiakkaitaan välttämään pahimpia virheliikkeitä ja kieltäytyvät leikkaamasta silloin, kun eivät usko lopputuloksen miellyttävän asiakasta. Tässäkin rajanveto on kuitenkin hankalaa, ja koska täydellisyyttä ei ole mahdollista saavuttaa, sitä tavoitteleva joutuu päättymättömään kierteeseen. Aina jokin kohta voisi olla "kauniimpi".

Sitten on vielä se, että minä haluan näyttää mahdollisimman orgaanisesti kauniilta vielä 80-vuotiaanakin. Mitä enemmän ja mitä rajummin toimenpitein ihmistä leikataan nuorena, sitä luonnottomamman näköiseksi hän muuttuu vanhetessaan. Silloin vaihtoehdot ovat lähinnä käydä leikkauksissa niin usein, että näyttää jatkuvasti korjatulta siloposkelta, mikä jossakin vaiheessa luo hieman pelottavan kontrastin henkilön todelliseen ikään nähden, tai hyväksyä tappionsa jossakin vaiheessa, jolloin todennäköisesti toivoo että ainakin ne polvissa roikkuvat terhakkaat poski-implantit olisi jätetty aikanaan laittamatta. No joo, implantit voi toki poistattaa jos alkavat näyttää aivan törkeiltä, mutta silloinkin häviönä on se, että oma identiteetti ei ole kehittynyt ruumiillisen vanhenemisen kanssa tasatahtia. Jos ei ole oppinut tunnistamaan luonnollista kauneuttaan nuorempana, se voi olla selvästi vaikeampaa kertarykäyksenä sitten vanhana, kun nuorekkuuden säilyttäminen käy ylivoimaiseksi.

Syyni karttaa kauneuskirurgiaa on siis yksinkertainen: haluan olla itselleni sopivimmalla tavalla kaunis, tasapainoisesti ja pitkään. En silti yritä sanoa, että jo ensimmäinen toimenpide johtaa suoraan helvettiin, enkä edes yritä määritellä, mitkä toimenpiteet lasken kauneukirurgiaan kuuluviksi. Enkä varsinkaan moralisoida ketään, jota leikkaukset kiinnostavat tai jolle niitä jopa on jo tehty.

*

Sitten disclaimer-osuuteen.

On paljon sellaistakin kauneuskirurgiaa, jossa ei ole minkäänlaisena tavoitteena täydellisyys. Rekonstruktiivista kirurgiaa käyttäisin varmasti esim. pahan onnettomuuden jälkeen itsekin, koska yhtäkkinen ulkonäön muutos voi olla identiteettikriisin paikka. Silloin siis pyrkisin saamaan tutun ulkonäköni takaisin.

Lisäksi on sanottava, että hiljattaisen julkisuuskeikkani jälkeen ymmärrän paljon paremmin niitä kestojulkkiksia, jotka hysteerisesti parantelevat ulkonäköään, myös kirurgian avulla. Vaikka hyvin tiedän, että kameran linssi yhdistettynä tiettyihin kuvakulmiin lihottaa ja vääristää ja että valaistus vaikuttaa rajusti siihen, millainen kuva kohteesta tulee, olin yllättynyt että minusta sai niinkin plösön ja epämääräisen näköisen kuin vaikkapa Anna-lehden ja Hesarin kuvissa. Etenkin Annan kuvassa näytän lähes kymmenen kiloa todellisuutta paksummalta (tiedän, koska olen joskus oikeasti ollut sen verran painavampi). Jos olisin julkisuudessa jatkuvasti, ja edes jokin osa kuvista olisi tuota luokkaa, kokisin varmaan voimakastakin tarvetta laihduttamiseen ja sen epäonnistuessa rasvaimuihin ja kaksoisleuan pois leikkauttamiseen jne., jotta näyttäisin kuvissa samalta kuin olen tottunut näyttämään luonnossa. Ja tämä siitä huolimatta, että niin kauan kuin muistan, olen ollut ulkonäkööni ja painooni tyytyväinen.
Zeb

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vastasin etten käyttäisi, olettaen etten mitään ruumiinvammoja onnistu itselleni hankkimaan. Ehkä kuitenkin, jos joku kaikkien ryppyjen äiti joskus iskee naamaani, saattaisin siihen Botoxia harkita, mutta leikkauksia - ei kiitos! Saattaisin toki olla toista mieltä jos olisin kovin tyytymätön johonkin ruumiinosaani.
Herra Manala

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Tissit on alkaneet vähän roikkua. Oon alkanut miettimään.
Googlebot

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Onneksi miehet eivät tarvitse kauneuskirurgiaa, koska karun näköiset äijjät ovat popp. Voisitteko kuvitella jonkun Daniel Craigin menossa ottamaan botoxia pyllyyn? Ei sitä saa tuosta enää yhtään ilmeettömämmäksi vaikka kuinka tunkisi mömmöä nahkaan.

Kuva
Geetzu

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Craigin luomet tarttee todnäk nostaa kymppivuoden päästä.
Googlebot

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Geetzu kirjoitti:Craigin luomet tarttee todnäk nostaa kymppivuoden päästä.
Paskat. Karut miehet menevät plastiikkikirurgiaan enintään saadakseen lisää uskottavia arpia ja uurteita naamaansa, jotka kertovat eletystä elämästä ja vaarallisista tilanteista. "Bengalin tiikerin hyökkäys"-arpisetin saa selkään ja naamalle tonnilla, mukana aitoustodistus sekä aidonnäköinen tiikerinnahkamatto.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Googlebot kirjoitti:Paskat. Karut miehet menevät plastiikkikirurgiaan enintään saadakseen lisää uskottavia arpia ja uurteita naamaansa, jotka kertovat eletystä elämästä ja vaarallisista tilanteista.
Meitsin klinikka myy murtuneitä neniä, kukkakaalikorvia ja arpia huomattavalla alennuksella.

*Tirty harry diplomi seinällä*
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Käyttäisitkö kauneuskirurgiaa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Googlebot kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Craigin luomet tarttee todnäk nostaa kymppivuoden päästä.
Paskat. Karut miehet menevät plastiikkikirurgiaan enintään saadakseen lisää uskottavia arpia ja uurteita naamaansa, jotka kertovat eletystä elämästä ja vaarallisista tilanteista. "Bengalin tiikerin hyökkäys"-arpisetin saa selkään ja naamalle tonnilla, mukana aitoustodistus sekä aidonnäköinen tiikerinnahkamatto.
:rofl:

Tuosta luomihommasta tulikin mieleeni, että muutamalle sukulaisnaiselle on neljän-viidenkymmenen vuoden iässä tehty yläluomileikkaus; ei esteettisistä syistä, vaan siksi että he näkisivät eteensä. Voi hyvinkin olla, että omat luomeni alkavat jossakin vaiheessa roikkua samanlaisina pusseina silmien päällä. Silloin vaihtoehtoni ovat joko mennä Kelan korvaamaan, fysiologisen haitan poistavaan luomileikkaukseen, jonka seurauksena kulmakarvat jäävät suhteettoman lähelle silmiä, tai valita esteettisen kirurgian piiriin kuuluva toimenpide, jossa otsanahkaa kiristetään, jolloin sekä kulmakarvat että luomet nousevat ylöspäin. Enpä osaa sanoa, kumman tuossa tapauksessa mieluummin valitsisin - riippunee siitä, minkälainen tilanne on siinä vaiheessa.
Vastaa Viestiin