Haluatko aina tietää?

Yleinen lätinä jä kitinä

Haluatko tietää?

Haluan tietää. Aina.
22
47%
Useimmiten, mutta on asioita joita en olisi halunnut kuulla.
18
38%
Järkytyn / tyrmistyn tämän tästä kuulemastani ja haluaisin unohtaa paljonkin.
0
Ei ääniä
En halua tietää! LAALAAALAALAALAA!
6
13%
Em mää tiärä mittä.
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 47

Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Tuulenpuiska.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
RolloTomasi

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Haluatko tietää?
Mylwin kirjoitti:Tuulenpuiska.
Kompavastaus. :think:
Kid

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Haluan tietää. Aina.

Joskus sattuu, joskus ei. Se mikä ei tapa, vahvistaa...
Paskaaks siinä. Pakko tietää vaikka tieto lisää tuskaa...

HNmm...
Herra Manala

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

LAALAALAALAALAALAALAA!

On helvetin paljon asioita joita ei haluaisi tietää.

On toki paljon sellaisiakin asioita jotka haluaa tietää. Joidenkin asioiden suhteen koen lähes pakonomaista tarvetta tiedonkeruuseen. Esimerkiksi jos olen ostamassa jotain yli 50 euron teknistä laitetta, teen yleensä tunteja kestävää selvitystyötä ja vertailua mitä mikäkin juttu tarkoittaa ja miten se korreloi muihin markkinoihin.

Uskon, että on silti paljon enemmän asioita joita en halua tietää. En halua tietää miltä suolistossanne näyttää. En halua tietää vanhempieni seksielämästä. En halua tietää mitä huominen tuo tullessaan etc.

Enkä ainakaan halua tietää 6 miljardin ihmisen elämäntarinaa.
AarneAnkka

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Jos minulla olisi ääretön aivokapasiteetti, ei minua haittaisi vaikka siellä olisi Kaikki Maailmankaikkeuden Informaatio jäsenneltynä. Kunhan se pysyisi hallinnassa eikä pomppisi hyökynä päälle joka puolelta. Juoruaminen olisi aikast nastaa kun tietäisi Aivan Kaiken.

Mutta se kun ei tainnut olla tämän kyselyn pointtina, vaan yksittäiset asiat joita jotkin ihmiset eivät halua tietää. Huonot ja järkyttävät uutiset, esimerkiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Aina kaikki mahdollinen tieto, koska sen hulkkaaminen on paljon helpompaa kuin hankinta. Sitten vielä oikeitten johtopäätösten veto niistä tiedoista, joita on kertynyt, jos sekään on tarpeen.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tieto lisää tuskaa.
Vaikka pieni kipu kiihottaisikin,
jättäkää silti kertomatta.
AarneAnkka

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Esimerkki asiasta jota monet eivät halua kuulla:

Elokuvassa "Jali ja Suklaatehdas" on kohtaus, jossa Violet muuttuu siniseksi ja pullistuu palloksi, elikkäs mustikaksi.

Mutta mutta. On olemassa ns. inflaatiofetisistejä, jotka runkkaavat tällle kohtaukselle. Heistä on äärimmäisen kiihottavaa nähdä kun joku täyttyy ilmalla / nesteellä ja pullistuu.

Moniko olisi halunnut tietää? LAAALAALAA? Lisää asioita joita ette halua tietää löytyy esmes täältä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja Ann »

AarneAnkka kirjoitti:Lisää asioita joita ette halua tietää löytyy esmes täältä.
Miksi mennä merta edemmäs kalaan.
Rotan aivot valtasivat pääni.
hermine

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Siinä missä muilla ihmisillä se elämässä eteenpäinvievä voima voi olla viha, rakkaus tai kunnianhimo, mulla se on uteliaisuus (erityisesti asioihin, jotka eivät mitenkään minulle kuuluisi). Tuntuu että ihmissuhteisiinkin on ajanut enemmän halu ottaa jostain ihmisestä selvää kuin jotkun, öh, normaalit syyt (mitä ne nyt sitten ovatkin, kun sekin kenen kanssa viihtyy riippuu hyvin paljon juuri siitä, kenen kanssa vuorovaikutus antaa jonkinlaista uutta mutta kuitenkin omaan kokemusmaailmaan liitettävissä olevaa tietoa). En kauheasti ihmettelisi, vaikka päättäisin päiväni jollain snuff-pätkällä tai satanistien riiteissä, siinämäärin ihmismielen syrjäpolut kiinnostaa etten itsesuojelusyistä koskaan ole kenenkään mukaan kieltäytynyt lähtemästä.

Onhan sitä tietysti paljonkin asioita joita ei haluaisi kuunnella, mutta ei se mulla liity siihen, että jotenkin tahtoisin sulkea mieleni niiltä vaan enemmänkin että siihenkin vuorovaikutukseen kuluneen ajan ja vaivan olisi voinut käyttää myös oikeasti kiinnostavan itselleni jollaintapaa relevantin tiedon hankkimiseen. Ja kyllä mua voi synnytyskertomuksetkin kiinnostaa, muttei ruokapöydässä.
RolloTomasi

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

AarneAnkka kirjoitti:Esimerkki asiasta jota monet eivät halua kuulla:

Elokuvassa "Jali ja Suklaatehdas" on kohtaus, jossa Violet muuttuu siniseksi ja pullistuu palloksi, elikkäs mustikaksi.
Ehka tiedon vastaanottamisen oikea ajoitus tulisi ottaa huomioon: milloin ja miten haluaa jonkin asian tietaa.
Angita

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Valitsin vaihtoehdon "Useimmiten, mutta on asioita joita en olisi halunnut kuulla." Tavallaan haluan tietää, jotta voisin tehdä ikäville asioille jotain parantaakseni tilannetta, mutta kun se ei aina onnistu. Ihmissuhdeasiat ja juorut on tietenkin aina pakko kuulla.
slam

Re: Haluatko aina tietää?

Viesti Kirjoittaja slam »

Valitsin kakkosvaihtoehdon.

Joskus joutuu sellaiseen tilanteeseen, että ei välttämättä haluaisi tietää sanojan puheita. Puhtaasti ehkä vain siksi, että ei jaksa sillä hetkellä kiinnostua asiasta.

Tulppiakaan korville en laita, joten kuulen ihmisten mielipiteet toisistaan tai elämästään, vaikka en sillä hetkellä jaksaisikaan kuunnella.

Yleisesti ottaen olen kuitenkin kohtuu utelias.
Vastaa Viestiin