Tyylikysymys

Yleinen lätinä jä kitinä
Herra Manala

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

BettyB. kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Vai oliks tää statementin pointti ainoastaan "must läskit on ihan kauheit eikä ne voi tehdä itteään siedettäviks vaik miten pukeutuis"? Laihduttanut viime aikoina?
Osuinko arkaan paikkaan kun piti mennä henkilökohtaisuuksiin? Tää on aina se surkein rimanalitus.
Ei tässä ollut mitään henkilökohtaista rimanalitusta. Kirjoituksiesi sisällöstä nyt vain oli aika helppo tulkita edellämainittu: Hyväkroppainen pukeutuu miten haluaa, "läski" taas joutuu pukeutumaan omasta mielestäsi joka tapauksessa väärällä tavalla. Eli toisin sanoen luot tuplastandardit ja hyväksyttävyysarvot ihmisille heidän ruumiinrakenteidensa mukaan, et todellisen pukeutumisensa mukaan. Vaikka aloitkin kiertelemään, tuo quottauksessa oleva asiallinen kysymykseni on edelleen voimassa. Joten oliko tuo se statementin pointti mitä kysyin, vai mikä oli?
Ja jos vaikka sun mielestä olisinkin läski, mitä selkeästi tässä yrität vihjata, niin saanen silti pitää mielipiteeni asiasta? Vai oletko todellakin sitä mieltä ettei meillä läskeillä saa olla mielipidettä muista läskeistä?

Ja oikea muoto tossa laihdutusasiassa lienee "Laihtunut viime aikoina?" eikä "Laihduttanut viime aikoina?". Siinä on se sama ero kun paskanpuhumisella ja toteuttamisella.
Ei, en yritä vihjata että olet läski, vaikka yrität itse vääntääkin että sanamuotoni on ollut väärä. "Laihduttanut viime aikoina?" on nimenomaan oikein eikä "Laihtunut viime aikoina?" mikä toki viittaisikin siihen suuntaan että pitäisin sinua läskinä, ja olisi henkilökohtaisuus. Ikävä kyllä en kirjoittanut niin, eikä suuhuni tarvitse yrittää tunkea sanoja niin, että asiat muuttaisivat merkityksensä.

Edellämainittu sanamuoto siksi, että tekstistäsi alkoi jotenkin paistamaan että olet suorittanut jotain efforttia ja tuloksia kroppasi suhteen, ja se olisi aiheuttanut aika selvää ylpistymistä. Olenko pahastikin väärässä? Et ole laihduttanut?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Vadim »

chevilyn kirjoitti:Mikäli tilaisuus on juhlava ja tarkoitus on antaa asiallinen vaikutelma, niin kauluspaita housuihin ja mikäli tilaisuus on rennompi niin paidan helman voi jättää housujen päälle. Jälkimmäinen edellyttää sen ettei paita ole liian pitkä.
Kauluspaitaa, joka istuu, ei voi pitää housujen päällä. Toisaalta jokainen säädyllinen kauluspaita on tarpeeksi pitkä, toisin sanoen liian pitkä pidettäväksi housujen päällä.

Suuren vatsan ongelma on, että kauluspaita korostaa sen muotoa ja saa sen näyttämään suuremmalta kuin se onkaan, ellei paidanhelmaa sitten jätä housujen ulkopuolelle. Eittämättä telttamaiset paidantapaiset peittävät mahan paremmin, mutta toisaalta vaatteen muoto kärsii. En ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi ihmiset ostavat XXXXLLLLL -kokoja, jos niihin ei ole välttämätöntä tarvetta, mutta luuviuluna ymmärtämättömyyteni on varmaan ymmärrettävää.
chevilyn

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

PerttiMakimaa kirjoitti: Minulle on opetettu hyviä käytöstapoja läpi käytäessä, että ihminen antaa pukeutumisellaan signaalin siitä millaisena pitää osallistumaansa tilaisuutta.
Mikäli henkilö haluaa mennä baariin pikkutakissa ja kauluspaidassa, niin veikkaan, että kukaan ei katso kieroon jos hänellä on paita housujen päällä. Tämähän olisi käytännöllinenkin ratkaisu, koska yleensä ihmiset humaltuvat baarissa ja loppuillasta paidan tunkeminen housuihin voi käydä yllättävän vaikeaksi tehtäväksi. Viikonloppuiltaisin näkee kaduilla miehiä, joilla on ryppyinen kauluspaita puoliksi tungettuna housuihinsa. Hyvin hupaisaa.
Vadim kirjoitti: Kauluspaitaa, joka istuu, ei voi pitää housujen päällä. Toisaalta jokainen säädyllinen kauluspaita on tarpeeksi pitkä, toisin sanoen liian pitkä pidettäväksi housujen päällä.
Kauluspaitoja on muunkinlaisia kuin niitä tärkättyjä ja prässättyjä. Eri asia on sitten se haluaako käyttää niitä.
Bhven

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Bhven »

PerttiMakimaa kirjoitti:Minulle on opetettu hyviä käytöstapoja läpi käytäessä, että ihminen antaa pukeutumisellaan signaalin siitä millaisena pitää osallistumaansa tilaisuutta.
Aivan täyttä paskaa. Signaalit tulee laittaa perseeseen. Kyllä häihin, hautajaisiin ja bisnes-tapaamiseen voi mennä farkuissa ja teepaidassa. Sinulle on opetettu väärin.
PerttiMakimaa

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bhven kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Minulle on opetettu hyviä käytöstapoja läpi käytäessä, että ihminen antaa pukeutumisellaan signaalin siitä millaisena pitää osallistumaansa tilaisuutta.
Aivan täyttä paskaa. Signaalit tulee laittaa perseeseen. Kyllä häihin, hautajaisiin ja bisnes-tapaamiseen voi mennä farkuissa ja teepaidassa. Sinulle on opetettu väärin.
Mikä meidän sanomisissamme oli ristissä? Kyllä jos menet bussiness tapaamiseen tai hautajaisiin farkuissa ja t-paidassa annat selvästi signaalin mitä ajattelet tapahtumasta.

Vrt. Menet sukujuhliin samassa asussa kuin Bruce Willis Jokikytässä. :)
Pyry-Matias

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mulla on iltapäivällä sijoitusneuvottelu Nordeassa. Aion pukeutua tänhetkiseen työkostyymini: kulunut lippis, Dunderdonin huppari, siniset sortsit ja sandaalit. Mitäs siihen sanotte 8)
chevilyn

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

PerttiMakimaa kirjoitti: Kyllä jos menet bussiness tapaamiseen tai hautajaisiin farkuissa ja t-paidassa annat selvästi signaalin mitä ajattelet tapahtumasta.
Mielestäni loppupeleissä kyse on enemmän siitä minkälaisen kuvan ihminen haluaa antaa itsestään kuin siitä mitä ajattelee tapahtumasta. Mikäli joku ilmestyy farkuissa ja t-paidassa hautajaisiin, niin enemmän hänen asuvalintansa ainakin minulle kertoo hänestä itsestään kuin siitä kunnioittaako hän tapahtumaa vai ei.
PerttiMakimaa

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

chevilyn kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Kyllä jos menet bussiness tapaamiseen tai hautajaisiin farkuissa ja t-paidassa annat selvästi signaalin mitä ajattelet tapahtumasta.
Mielestäni loppupeleissä kyse on enemmän siitä minkälaisen kuvan ihminen haluaa antaa itsestään kuin siitä mitä ajattelee tapahtumasta. Mikäli joku ilmestyy farkuissa ja t-paidassa hautajaisiin, niin enemmän hänen asuvalintansa ainakin minulle kertoo hänestä itsestään kuin siitä kunnioittaako hän tapahtumaa vai ei.
Kyllä pukeutuminen on ihan peruskamaa, kuten keskustelijoitten läpi ei saa kulkea, mistä suunnasta tulija avaa oven, miten jalkoja pidetään, jne. jne.
Pyry-Matias

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

PerttiMakimaa kirjoitti:Kyllä pukeutuminen on ihan peruskamaa, kuten keskustelijoitten läpi ei saa kulkea, mistä suunnasta tulija avaa oven, miten jalkoja pidetään, jne. jne.
Mites tämä? Olin tänä kesänä kastetilaisuudessa, josta papin poistuessa huikkasin hänelle: "Moro!" Äitini myöhemmin paheksui käytöstäni liian arkisena. Tiedän, että olen joskus rääväsuu ja suorapuheinen, enkä viitsi kunnioittaa vanhoja perinteitä, vaan mielummin "luon jotain uutta" 8)
PerttiMakimaa

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pyry-Matias kirjoitti:Mites tämä? Olin tänä kesänä kastetilaisuudessa, josta papin poistuessa huikkasin hänelle: "Moro!" Äitini myöhemmin paheksui käytöstäni liian arkisena. Tiedän, että olen joskus rääväsuu ja suorapuheinen, enkä viitsi kunnioittaa vanhoja perinteitä, vaan mielummin "luon jotain uutta" 8)
No comments. :)
Geetzu

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pyry-Matias kirjoitti:Mites tämä?
Höpöhöpömutsi. Oishan "moro poro" tietysti jättäny hauskemman fiiliksen.

Muksuni kastetilaisuudessa pappi, äitini ja minä keskustelimme irtosuhteista, vahinkoraskauksista ja omasta halustaan yksinhuoltajiksi rupeavista äideistä... Pappi oli ihana, toivotti halatessa "kaikkea hyvää", johon minä liikuttuneena lisäsin, että "maailmassa on kyllä oltava sopivasti paskaakin". Äitini ja pappi keskustelivat vielä aikansa siitä mikä on sopivasti, minä hain ensimmäisen viskiryyppyni kuukausiin isin baarikaapista.

Asuni oli kuitenkin moitteeton, tosin kengät turvotuksen vuoksi näyttivät hieman turhan tuhdeilta säärilleni (valokuvatkin rajattu kivasti tuon tyyliseikan vuoksi).
NuoriDaavid

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:Mulla on iltapäivällä sijoitusneuvottelu Nordeassa. Aion pukeutua tänhetkiseen työkostyymini: kulunut lippis, Dunderdonin huppari, siniset sortsit ja sandaalit. Mitäs siihen sanotte 8)
Sinun rahojasihan siellä sijoitetaan, eli saat pukeutua niin kuin haluat.
William Somerset

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

chevilyn kirjoitti:Mikäli joku ilmestyy farkuissa ja t-paidassa hautajaisiin, niin enemmän hänen asuvalintansa ainakin minulle kertoo hänestä itsestään kuin siitä kunnioittaako hän tapahtumaa vai ei.
Se nimenomaan kertoo hänestä sen, että paskat nakkaa koko tilaisuudesta. Eli olisi kai oikein tuossa tapauksessa jäädä suosiolla kotiin kuin ilmestyä paikalle mahdollisesti pahoittamaan omaisten mieltä? Jos ei sen vertaa piittaa muista ihmisistä ja muiden ihmisten tunteista, niin pysykööt poissa näistä tapahtumista joissa oletetaan ihmisten ymmärtävän kunniottaa tilaisuutta pukeutumalla asianmukaisesti. Toinen juttu on jos erikseen ilmoitetaan että asu on vapaa, tulkaa vaikka vaipoissa.
chevilyn

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

William Somerset kirjoitti:
chevilyn kirjoitti:Mikäli joku ilmestyy farkuissa ja t-paidassa hautajaisiin, niin enemmän hänen asuvalintansa ainakin minulle kertoo hänestä itsestään kuin siitä kunnioittaako hän tapahtumaa vai ei.
Se nimenomaan kertoo hänestä sen, että paskat nakkaa koko tilaisuudesta.
Nääh. Juntti mikä juntti. Eivät kaikki edes osaa käytöstapoja tai pukeutumiskoodeja. Eri asia on sitten jos niistä piittaamatta haluaa tulla paikan päälle epäsiisteissä vaatteissa. Silloin se kertoo ettei hän kunnioita tilaisuutta.
Pyry-Matias

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

William Somerset kirjoitti:...tulkaa vaikka vaipoissa.
:D Joka suvussa on ns. mustia lampaita, jotka ovat asosiaalisia, syrjäytyneitä, böndejä tai muuten vaan far and out ihan perussivistyskyssäreistä, kuten juuri asianmukaisesta pukeutumisesta. Mua usein jopa säälittää nämä ihmiset, jotka eivät suinkaan kunnioituksen puutteesta, vaan esimerkiksi rahan, jopa tiedonkin puutteesta eivät pukeudu asianmukaisen kunnioittavasti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pyry-Matias kirjoitti:Mulla on iltapäivällä sijoitusneuvottelu Nordeassa. Aion pukeutua tänhetkiseen työkostyymini: kulunut lippis, Dunderdonin huppari, siniset sortsit ja sandaalit. Mitäs siihen sanotte
Hienoa! Suosittelevat sinulle varmasti turvallista ja superhajautettua 100 rahaston pyramidia. Yhdistetyt hallintopalkkiot vain 6%.
Tix

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ootte työ kyllä yksiä. Tyylikkyys muodostuu aina kokonaisuudesta, eikä ole mitään koodia sille että paidan KAULUS määräisi sen helman sijainnista.

Kaksi asiaa on ihan helvetin selviä:

1. Pukupaita menee housuihin ja ostetaan niin istuvana ettei säkitä.

2. Rento kauluksellinen paita voi olla joko housuissa tai housujen päällä, pääasia että itsestä tuntuu mukavalta. Tällöinkin istuvuus on avainasia. Pussittava paita on aina ruma. Ja liian korkealle kiskotut housut, vyö + väkisin housuin tungettu paidanhelma on kenties hölmöintä miltä ihminen voi näyttää pl. tuulipuku ja miesten caprit.

Paidan helman pituudesta ja mallista näkee yleensä varsin mainiosti kumpaan käyttöön se on ensisijaisesti suunniteltu.

Pääasia että se paita on päällä julkisella paikalla. Onneksi kesäterassiläskiperseet alkaa hiljalleen kadota katukuvasta.
prosessi

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:Ootte työ kyllä yksiä.
Äläs nyt, mitä me ihmiset tekisimme ilman sääntöjä? Ajattelisimme? Tuskin.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Clay »

Kerran täällä tyylikysymyksiä pohditaan, niin voiko puvun kanssa laittaa sandaalit?
Nyt penikseni on fantastinen!
Aito_Johanna

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Clay kirjoitti:Kerran täällä tyylikysymyksiä pohditaan, niin voiko puvun kanssa laittaa sandaalit?
:google: http://www.iltalehti.fi/muoti/200606264651143_tq.shtml
So Easy

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja So Easy »

[EDIT: antaapa sittenkin olla ihan kokonaan.]
Viimeksi muokannut So Easy, 23.08.2007 20:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tyylikysymys

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tällä naamalla ei tarvitse välittää missä se paita luuraa, hommat on puissa jo muutenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin