Viranomaistoiminnan voimattomuus

Yleinen lätinä jä kitinä
Tix

Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Tix »

Tässä on kyllä hyvä esimerkki siitä, että toisinaan oikeusvaltioperiaate johtaa siihen, että yhteiskunta suojelee paremmin rikollisia kuin tavallisia ihmisiä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007082 ... 6_uu.shtml

Mahtaisikohan silminnäkijöitä löytyä, jos joku lapsen vanhempi kävisi antamassa ehdottoman 30 pesäpallomailalyönnin tuomion kyseiselle hiipparille? Jos itse sattuisin paikalle, väittäisin että äijähän hutki itse itseään.
Googlebot

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Siitä vaan Tixi vapaasti pesismailan kanssa kytikselle ostarille. Oletko paskanjauhaja vai toteuttaja? :) Siinä olisi sekin hyvä puoli että voisit oikeudessa edustaa itseäsi, varmasti löytäisit tarvittavat porsaanreiät. Minä en valitettavasti osallistu noitakokkoihin, liian tuhatviissataalukulaista minun makuuni.

Jotenkin voisi kuvitella että JOS virkavalta ei todellakaan voi mitään kyseiselle ahdistelijalle, syrjäytyy hän joka tapauksessa kovinkin nopeasti yhteisöstä kun aikuiset uhkailevat häntä avoimesti kadulla ja opettavat lapsiaan välttelemään kyseistä henkilöä. Muistan omastakin lapsuudestani kuinka kaverit yms. varoittelivat aina ties kenestäkin lenkkeilijästä "Toi on joku hullu, se käy aina tuolla metsässä runkkaamassa ja pyytää lapsia mukaansa". Väitteiden todenperäisyyttä en tullut omalta osaltani koskaan todistaneeksi, mutta sai se silti pikkupojan varomaan ja useista aikuisista tuli kaikkien silmissä merkittyjä ihmisiä.
Viimeksi muokannut Googlebot, 26.08.2007 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Tix »

Googlebot kirjoitti:Siitä vaan Tixi vapaasti pesismailan kanssa kytikselle ostarille. Oletko paskanjauhaja vai toteuttaja? :)
Palataan asiaan sitten jos minulla joskus on lapsia.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tix kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:Siitä vaan Tixi vapaasti pesismailan kanssa kytikselle ostarille. Oletko paskanjauhaja vai toteuttaja? :)
Palataan asiaan sitten jos minulla joskus on lapsia.
Tui !

Elämäntehtäväsi tässä!

Sellaista vaan, että jos tönäiset joskus (ritspuks+litsis) ja saat lapsia, lopettaisit ainakin sitten tuon väkivaltainen asenteesi/luonteesi!
Kerro myös että olet katunut "tappamistani", jookosta!

ystävällisin terveisin

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Googlebot

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Kerrankin luulin että SA ottaisi kantaa keskustelun alla olevaan asiaan eikä vain märehtisi jotain aikoja sitten kokemaansa palstavääryyttä, mutta ei.

Ai niin mutta munhan piti olla reagoimatta enää SA:n viesteihin, sori...
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Googlebot kirjoitti:Kerrankin luulin että SA ottaisi kantaa keskustelun alla olevaan asiaan eikä vain märehtisi jotain aikoja sitten kokemaansa palstavääryyttä, mutta ei.

Ai niin mutta munhan piti olla reagoimatta enää SA:n viesteihin, sori...
Joo, myönnetään nyt tuo, ettei olisi ollut tarpeellista muistuttaa tuosta turhasta.En enää muistuta. Se on sitä, minkä haluan poistaa viesteistäni... Kiitos Googlebot, parannan tapani nyt ja kommentoin asiaa:

Otetaan nyt sitten kantaa toki. Ongelma on mitä vakavin tietenkin. Ihmismieli on kummallinen. Itse olen aina pitänyt rikollisia, vankeja, jotenkin eri rotuisena kuin meidät muut ihmiset. Heillä on ajatusmaailma niin erilainen ja tiedämmehän, että rikollisissa moni on psyykkisesti vakavasti sairas ja psykoottinen. Useinhan siinä näkyvät suuri itsekkyys ja toisita täydellinen välittämättömyys. Empatian puute.
Tottakai ylivoimaisen vaikeata on ymmärtää tai tuntea sympatiaa näitä sairaita kohtaan, jotka vaanivat "kilttejä" ihmisiä, olivat he sitten aikuisia tai lapsia. Lapsien kohdalla usein reagoimme enemmän, koska heidän psyykkeensä vielä kehittyy tai voi kehittyä väärään suuntaan.
Mutta emme kyllä aseille voi mitään, olimme me sitten pikkuvauva tai raavas mies.

Kyllä minä lisäisin paljon sairaanhoitoa ja en päästäisi avohoitoon selkeitä väkivaltarikollisia ilman todellisia perusteita.
Mutta on kestämätön tilanne, jos tällainen kostetaan väkivallalla. Se hajoittaa oikeusvaltion tämä itsenäinen oikeuden otto omiin käsiin, jota Tix haluaa.
Mutta tosi on, jos oma lapseni joutuisi rikollisen käsiin...silloin ottaisin yhteyttä Tixiin ja suunnittelisimme jotain. Ihmismieli kestää varmaan vain tietyn rajan alle!

Sen pidän tosi naurettavana, että rikolliset ikäänkuin itse laittavat rikoksensa "pahemmuusjärjestykseen" ja käyttävät väkivaltaa niitä kohtaan, jotka kokevat pahana! Se on kyllä mielen köyhyyttä.

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Geetzu

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Minäpä kyllä ihan ihmettelen vanhempien itsensäpidättelykykyä (mikä sana, oh) tässäkin asiassa. Nojaan omaan mieheeni, luotan siihen, että hän jotenkin pystyy takoa päähäni järkeä jos lapsemme joutuu namusedän juttusille, enkä joudu ainakaan ihan heti linnaan pahoinpitelystä/taposta/murhasta...
Vihtahousu

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

4:s kärähdys kuukauden sisällä ratista
Johan se on kumma ettei tuommosia urpoja saada telkien taakse ennenkuin tappaa jonkun :?

Namusedät vois viedä kaikki saunan taakse tai karkoittaa siperiaan. Parempi olla kertomatta henkilöllisyyttä jos mun jälkikasvuun joku joskus koskee.
Elukka

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vihtahousu kirjoitti:4:s kärähdys kuukauden sisällä ratista
Johan se on kumma ettei tuommosia urpoja saada telkien taakse ennenkuin tappaa jonkun :?

Namusedät vois viedä kaikki saunan taakse tai karkoittaa siperiaan. Parempi olla kertomatta henkilöllisyyttä jos mun jälkikasvuun joku joskus koskee.
:komp:
Rattijuopoilta voitais vallan hyvin napata kortin lisäksi auto valtiolle, jos ei hommaan muuten tule tolkkua.
Pedofiileiltä myös rikoksentekoväline takavarikkoon!
prosessi

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Googlebot kirjoitti:Jotenkin voisi kuvitella että JOS virkavalta ei todellakaan voi mitään kyseiselle ahdistelijalle, syrjäytyy hän joka tapauksessa kovinkin nopeasti yhteisöstä kun aikuiset uhkailevat häntä avoimesti kadulla ja opettavat lapsiaan välttelemään kyseistä henkilöä. Muistan omastakin lapsuudestani kuinka kaverit yms. varoittelivat aina ties kenestäkin lenkkeilijästä "Toi on joku hullu, se käy aina tuolla metsässä runkkaamassa ja pyytää lapsia mukaansa". Väitteiden todenperäisyyttä en tullut omalta osaltani koskaan todistaneeksi, mutta sai se silti pikkupojan varomaan ja useista aikuisista tuli kaikkien silmissä merkittyjä ihmisiä.
Minullakin kummasti tuosta jutusta muistui oma lapsuus mieleen, erityisesti se 9-vuotias hysteerinen tyttö, jota ahdistelija mukamas oli seurannut sisällä kaupassa, toi muistoja mieleen.

Asuin lapsuuteni Helsingissä Paloheinässä, joka vielä silloin oli hyvinkin metsäinen paikka. Lapsiakin siellä tietysti asui paljon, joten ainakin yksi itsensäpaljastaja siellä viihtyi Pakilan ala-asteen takaisessa metsässä. Itse satuin näkemään hänet kaksi kertaa, joista toisen yhdessä silloisen parhaan kaverini kanssa. Jostain syystä oudosti käyttäytyvä oikea ihminen ei kuitenkaan ollut yhtään niin pelottava kuin kaikki ne kuvitelmat, joita vanhempien varoitukset saivat aikaiseksi.

Niinpä me emme pelänneet ollenkaan tuota paljastelijaa, mutta sen sijaan yhteen sähköpylvääseen mustalla tussilla kirjoitettu teksti "Jauhiainen raiskaa", jonka kerran satuimme näkemään juuri 9-10-vuotiaina, sai aikaan juuri tuollaisia hysteerisiä paniikkireaktioita. Kuvittelimme, että milloin kukakin kanssamme samaan suuntaan kulkeva mies oli juuri tuo pelottava Jauhiainen, joka seurasi meitä. Ja vaikka henkilö vaihtui kerrasta toiseen, tuntui silti aina siltä, että meitä ihan varmasti seurattiin.

Voi vain kuvitella miten paljon helpompaa on päästä tuohon hysteeriseen tilaan, kun vanhemmat mitä ilmeisimmin ovat varoittaneet kaikista ulkomaalaisen näköisistä miehistä. Puhumattakaan siitä, että tuollaista hysteriaa lietsomalla estetään lapsia ymmärtämästä, että se naperokerhon kiva setäkin voi tehdä ikäviä asioita.

Jostain kumman syystä minusta myös tuntuu, että tämä keskustelu on käyty jo ainakin kertaalleen täsmälleen samoin sanoin...
PerttiMakimaa

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:Siitä vaan Tixi vapaasti pesismailan kanssa kytikselle ostarille. Oletko paskanjauhaja vai toteuttaja? :) Siinä olisi sekin hyvä puoli että voisit oikeudessa edustaa itseäsi, varmasti löytäisit tarvittavat porsaanreiät. Minä en valitettavasti osallistu noitakokkoihin, liian tuhatviissataalukulaista minun makuuni.

Jotenkin voisi kuvitella että JOS virkavalta ei todellakaan voi mitään kyseiselle ahdistelijalle, syrjäytyy hän joka tapauksessa kovinkin nopeasti yhteisöstä kun aikuiset uhkailevat häntä avoimesti kadulla ja opettavat lapsiaan välttelemään kyseistä henkilöä. Muistan omastakin lapsuudestani kuinka kaverit yms. varoittelivat aina ties kenestäkin lenkkeilijästä "Toi on joku hullu, se käy aina tuolla metsässä runkkaamassa ja pyytää lapsia mukaansa". Väitteiden todenperäisyyttä en tullut omalta osaltani koskaan todistaneeksi, mutta sai se silti pikkupojan varomaan ja useista aikuisista tuli kaikkien silmissä merkittyjä ihmisiä.
Sinä olet kyllä aivan liian viherhippi minun sopiakseni käsitykseeni valkoisesta työtätekevästä miehestä.

Eli sinusta tämä ongelma hoitaa itse itsensä? Tämä logiikka on kuulemma käytössä muuallakin Suomessa, kun tuomareita ohjeistetaan pitämään tuomiot naurettavan pieninä etteivät vankitilastot nouse.

On ihan pakko turvautua naurettavaan rinnastukseen ja pohtia hoituukohan rattijuopumusongelmakin tällä tavalla? Ei mutta sehän on valkoisen roskajoukon hommia se.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Vadim »

PerttiMakimaa kirjoitti:Sinä olet kyllä aivan liian viherhippi minun sopiakseni käsitykseeni valkoisesta työtätekevästä miehestä.
Kyllä ainoa oikea valkoinen työtätekevä mies on sellainen, joka menee ja ojentaa kättäpitemmällä heppua, jota epäilee pahanteosta. Ei silläkään niin väliä, onko epäily perusteltu vai ei, kunhan saa kunnolla dunkkuunsa; ja jos kyseessä on karvakäsi, niin pahat sillä oli mielessä joka tapauksessa, ja vaikkei ollutkaan, niin sitten varoitukseksi muille!
PerttiMakimaa

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Vadim kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Sinä olet kyllä aivan liian viherhippi minun sopiakseni käsitykseeni valkoisesta työtätekevästä miehestä.
Kyllä ainoa oikea valkoinen työtätekevä mies on sellainen, joka menee ja ojentaa kättäpitemmällä heppua, jota epäilee pahanteosta. Ei silläkään niin väliä, onko epäily perusteltu vai ei, kunhan saa kunnolla dunkkuunsa; ja jos kyseessä on karvakäsi, niin pahat sillä oli mielessä joka tapauksessa, ja vaikkei ollutkaan, niin sitten varoitukseksi muille!
Jos tämä kaveri paljastuu syyttömäksi lupaan etsiä jostakin vihreät vaatteet päälle ja tarjoan Teille pojille kamomillateet jossakin päin pk-seutua. Jos et sieltä Hebul..Kabulista kotiin selviä niin pitää jotain muuta kai keksiä.

Jäätkö jo odottelemaan teehetkeä?
Geetzu

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Vadim kirjoitti:Ei silläkään niin väliä, onko epäily perusteltu vai ei, kunhan saa kunnolla dunkkuunsa; ja jos kyseessä on karvakäsi, niin pahat sillä oli mielessä joka tapauksessa, ja vaikkei ollutkaan, niin sitten varoitukseksi muille!
Just saanu kuukauden ehdollista, samalla tutkitaan syyllistyikö muutama viikko takaperin eri lapsen hyväksikäyttöön, ja tulee tarjoamaan karkkia omalle tytölleni... Että ihan teelle aattelin ihanan miekkosen pyytää! :D

En voi ajatuksilleni mitään, mutta jokaikinen lakiin ja suureen oikeuteen tässäkin asiassa luottaja pitäis viedä ladon taakse namuhetkelle.
Googlebot

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

PerttiMakimaa kirjoitti:Sinä olet kyllä aivan liian viherhippi minun sopiakseni käsitykseeni valkoisesta työtätekevästä miehestä.
Olen aikaisemminkin huomannut että käsityksesi maailmasta ja ihmisistä on kovin stereotyyppinen ja mustavalkoinen. Sellaisia te heinähatut tuppaatte vähän olemaan. :)
Eli sinusta tämä ongelma hoitaa itse itsensä?
Ei, vaan minusta nyt testataan oletko toteuttaja vai paskanpuhuja. Otas nyt se pesismaila käteen ja lähde vähän hutkimaan karvakäsiä.

Toin vain esille että jos kerran herra on naamansa kera kaikkien tiedossa, ihmettelen jos hän pystyy kuitenkin muka täysin häiriöttömästi kulkemaan muiden kansalaisten seassa pitäen koko kaupunginosaa "kauhun vallassa".

Mitä sinun mielestäsi kyseisessä tapauksessa pitäisi tehdä? Miten tarkalleen muuttaisit lakia, vai ehdotatko laittomuuksiin turvautumista?
Tämä logiikka on kuulemma käytössä muuallakin Suomessa, kun tuomareita ohjeistetaan pitämään tuomiot naurettavan pieninä etteivät vankitilastot nouse.
Tällaisesta määräyksestä en olekaan kuullut, mutta uskon sinulla olevan sisäpiirin tietoa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Noin yleisesti kannatan liberaalia kriminaalipolitiikkaa, mutta tällaisessa tapauksessa olisi kyllä paikallaan että joku leipoisi äijää lättyyn. Ei niin että syntyisi vakavia vammoja mutta niin että hän lopettaisi urpoilunsa. :kele:

Tai ehkä niin ei ole vielä tapahtunut jos ko. paskaläjä on joku Tony Halmeen tapainen muskelimanu... :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Niba »

On nyt viime aikoina saatu selville sekin, ettei patologiseen pedofiiliin auta mikään koulutus, kuntoutus tai kastraatio. Ominaisuus kun kuuluu heidän psyykkeeseensä. Vaikka Munat leikattaisiin pois, tulevat he toteuttamaan unelmiaan, koska ei heidän mielestään pohjimmiltaan ole mitään väärää siinä rakkaudessa, jota tuntevat pikkupoikia tai pikkutyttöjä kohtaan. On vain hyväksyttävä kyseisten ihmisten olemassaolo?

Mitä heille sitten pitäisi tehdä on vaikea kysymys, koska yhdenkään lapsen ei pitäisi joutua kokemaan moisia sekaantumisia edes vanhempiensa taholta. Sillä vaikka näitä tummempia pedofiileja liikkuu, on "normaalilta" vaikuttavien vanhempienkin joukossa aina muutama tapaus. Tietenkin osa noistakin voi olla esim. avioeron aikana löytyneitäl "lapsiinsekaantujia".

Pedofiileillä on heikko mahdollisuus parantua sairaudestaan, koska useimmat heistä eivät tunne olevansa millään lailla sairaita.
Voisiko noihin ihmisiin vaikka upottaa joku hälytin, mikä alkaa piippaamaan jos he menevät alueille jossa lapsia tai että poistuvat alueelta jossa heidän on lupa liikkua? Kaikenlaiset väkivaltaan pohjautuvat ratkaisut tuskin tulevat kyseeseen, kuolemantuomiokin tuskin riittää pelotteeksi pedofiileille, joita löytyy KAIKISTA yhteiskuntaluokista.
Pyyhin Netikettiin..
Geetzu

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä tykkään Niba sun uudesta kirjoitustyylistä, älä kiltti vaihda sitä enää. Pus.

(ps. Ei ihan offailua; näin unta exästäni, joka jostain syystä oli pyydetty hakemaan tyttäremme tarhasta. Oli sitten kaapannut lapsen ja vienyt lomalle Thaikkuihin! Hemmetti. Aamulla kun heräsin oli piiiitkästä aikaa puhelimessa viesti tältä exältä. En ymmärrä. Puhelin oli kaukana unipaikastani koko yön, joten mikään viestin lukeminen unenpöpperössä - eikä viestiä ollut avattukaan - ei tosiaan voinut vaikuttaa uniini, ihan skitsoa. Muksu nukku onneks tyytyväisenä prinsessa-untaan.)
PerttiMakimaa

Re: Viranomaistoiminnan voimattomuus

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:Mitä sinun mielestäsi kyseisessä tapauksessa pitäisi tehdä? Miten tarkalleen muuttaisit lakia, vai ehdotatko laittomuuksiin turvautumista?
Tämä logiikka on kuulemma käytössä muuallakin Suomessa, kun tuomareita ohjeistetaan pitämään tuomiot naurettavan pieninä etteivät vankitilastot nouse.
Tällaisesta määräyksestä en olekaan kuullut, mutta uskon sinulla olevan sisäpiirin tietoa.
Nykyinen laki ilmeisesti antaa mahdollisuuden palauttaa tämän herran alkuperämaahansa. Eli en muuttaisi. Siinä kohtaa jos se heppu edes vilkaisisi minun lastani olisi tilanne eri.

Etsin sitä linkkiä oikeusprofessorin kommentista liittyen "myrkkyhoitajaan". Hän mainitsi aiheesta siinä kun ihmeteltiin miksei edes törkeästä varkaudesta saa tuomiota. Jatkan hakua.
Vastaa Viestiin