Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Yleinen lätinä jä kitinä

Mieleesi tulevat värit viikonpäiville ja kuukausille!??

Minä aistin mielessäni selkeät värit viikonpäiville ja kuukausille
1
14%
Aistin selkeät värit mielessäni vain viikonpäiville
0
Ei ääniä
Aistin selkeät värit mielessäni vain viikonpäiville
0
Ei ääniä
Aistin selkeät värit mielessäni vain kuukausille
0
Ei ääniä
Minulla on muutama päivä tai kuukausi, johon assosioin jonkun värin.
3
43%
Minä en aisti mitään värejä mielessäni päiville tai kuukausille
2
29%
Kuulen tällaisen ajatuksen tuntea värejä ensimmäistä kertaa nyt.
1
14%
Olen ollut kertomatta asiasta muille, mutta minulla on tämä piirre
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 7

Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ajattelin kysyä, miten koet viikonpäivät ja kuukaudet?

Itse tunnustan, että minulla on jokaiselle viikonpäivälle ja kuukaudelle ollut mielessäni lapsesta asti (todennäköisesti vauvasta) selkeät eri värit!

Jos tämä kuulostaa aivan oudolta, mainitse sekin! Tämä ei ole outoa, vaan on ihan asiallinen kysymys!

Paitsi kyselyn, voisit lisätiedoksi laittaa eri värit, jotka koet mielessäsi.

Minä laitan sitten myös.

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
PerttiMakimaa

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Usein juttujasi lukiessa näen punaista...
Geetzu

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

On on on! Muutama. Siis joulukuu on yhtä kuin kirkkaanpunainen, elokuu on oranssi ja oma kuukauteni eli marraskuu on harmaa. Harmaa on lempivärini yhdessä ruskeen kanssa (en keksi ruskeelle mitään kuukautta, päivii en keksi millekään paitsi et sunnuntaisin käytän yleensä pinkkiä).
Bhven

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Torstai on pierun värinen, muut päivät vähän haalistuneempia.
NuoriDaavid

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kalsareissa keltainen tulee eteen ja ruskea taakse, mutta viikonpäivistä tai kuukausista en osaa sanoa.
ninnithequeen

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bhven kirjoitti:Torstai on pierun värinen, muut päivät vähän haalistuneempia.
Minkä värinen on pieru?

Mä kuvittelin pienenä, että pieru on sellainen vihreä, läpinäkyvä kupla, vähän niinku saippuakupla :D
NuoriDaavid

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

ninnithequeen kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Torstai on pierun värinen, muut päivät vähän haalistuneempia.
Minkä värinen on pieru?
Torstain värinen.
Bliss

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:pieru on sellainen vihreä, läpinäkyvä kupla, vähän niinku saippuakupla
Eipä, kun kellertävän harmaa savupilvi. Samanlainen kuin lievästi viallisesta 2-tahtimoottorista pölähtää. :wink:
chevilyn

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

Taipumus tunnetaan nimellä synestesia. Tätä ei esiinny minulla missään muodossa. Tylsää sinänsä.
Zeb

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Joitakin on. Maanantai on punainen, heinäkuu on vihreä, elokuu keltainen, syyskuu punaruskea ja tammikuu vaaleansininen, nämä nyt selkeimpinä. Lisäksi jotkut äänet ovat tietynvärisiä, ainakin lauluäänistä tulee mieleen Tarja Turunen, joka on burgundinpunainen ja jo lapsuudesta Arja Koriseva, joka on tummanpuoleinen aniliininpunainen (en tykkää tästä väristä enkä myöskään Arjan äänestä). Tässäpä tajunnanvirtaa nopiasti naputellen.
Zeb

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

PerttiMakimaa kirjoitti:Usein juttujasi lukiessa näen punaista...
Elä nyt Pertsa noin sano kun kaveri kerrankin kirjoittaa jotain luettavaa jossa on jonkilainen sisältökin! Mä oon ihan innoissani kun vertaan tätä "hienolle naiselle riittää yksi mulkku" -postauksiin Suvisen ruokapäiväkirjaa koskien jne jne jne...
Bhven

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

ninnithequeen kirjoitti: Minkä värinen on pieru?

Mä kuvittelin pienenä, että pieru on sellainen vihreä, läpinäkyvä kupla, vähän niinku saippuakupla :D
Torstai on hernekeitto ja ruisleipäpäivä, joten tuonne vihreän ja ruskean välimaastoon se menee. Toisaalta olen pohtinut, että olisi ratkiriemukasta, jos pierut olisivat aina sen värisiä minkä väriset alushousut kulloinkin on jalassa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mielenkiintoista. Chevilynille kiitos erityisesti kun antoi talle asialle nimen! Etsin netista sitten enemman asiasta!

Itsellani on seuraavat varit selkeina!

ma harmaa,ti vaaleamman harmaa, ke vihrea, to ruskea (tosiaan, hehheh) pe punainen, la keltainen, su valkoinen

tam valkoinen, hel keltainen,maa sininen,huh punainen, tou keltainen, kes vihrea,hei keltaruskea, elo ruskea, syy samanruskea kuin elo, lok keltaruskea, mar harmaa, jou punainen.

Tulevat vaan heti mieleen nama varit kun paivasta puhutaan.

Stadinarskan postaus oli taa
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
PerttiMakimaa

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Zeb kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Usein juttujasi lukiessa näen punaista...
Elä nyt Pertsa noin sano kun kaveri kerrankin kirjoittaa jotain luettavaa jossa on jonkilainen sisältökin! Mä oon ihan innoissani kun vertaan tätä "hienolle naiselle riittää yksi mulkku" -postauksiin Suvisen ruokapäiväkirjaa koskien jne jne jne...
Äh, pitää sinunkin olla se järjen ääni. Ja juuri kun otsikkoa katsellessa meinasin kirjoittaa tänne, että "kuukautisten väriäkö täällä kysellään?". Se mielleyhtymä tänä aamuna otsikosta tuli.

Kato mitä sä teit. Nyt minun on kai ihan pakko mennä lukemaan Suvisen ruokapäiväkirjaa... :)
Storia

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Storia »

En "aisti" mitään värejä viikonpäiville, mutta onhan näistä huuhaa teorioita ja opuksia kirjoitettu:
Maanantai kuuluu kuulle, väri on indigo. Tiistai marsille, väri on punainen. Keskiviikko merkuriukselle, väri kirkkaan sininen, torstai jupiterille, väri oranssi. Perjantai venukselle, väri vihreä, lauantai saturnukselle, väri ruskea ja sunnuntai auringolle, väri keltainen tai valkoinen.

Maanantai on paras päivä ruoanlaittoon, uimiselle, siivoukseen, yleensä veden kanssa läträykseen.
Tiistaina onnistuvat tarkkuutta vaativat työt, leikkaukset, terveyden hoitaminen.
Keskiviikko suosii puheiden pitämistä ja esitelmiä, opiskelua, kieliä.
Torstaina syntyvät parhaat urheilutulokset, laajentumisyritykset, ponnistukset.
Perjantaina ostokset, treffit, kauneudenhoito.
Lauantaina maanviljely, istuttaminen, puutarhatyöt, sadonkorjuu, ratkaisut, armeijakuria vaativat tehtävät.
Sunnuntaina meditaatiot, juhlat, laulutunnit, tanssi jne.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Usein juttujasi lukiessa näen punaista...
Elä nyt Pertsa noin sano kun kaveri kerrankin kirjoittaa jotain luettavaa jossa on jonkilainen sisältökin! Mä oon ihan innoissani kun vertaan tätä "hienolle naiselle riittää yksi mulkku" -postauksiin Suvisen ruokapäiväkirjaa koskien jne jne jne...
Äh, pitää sinunkin olla se järjen ääni. Ja juuri kun otsikkoa katsellessa meinasin kirjoittaa tänne, että "kuukautisten väriäkö täällä kysellään?". Se mielleyhtymä tänä aamuna otsikosta tuli.

Kato mitä sä teit. Nyt minun on kai ihan pakko mennä lukemaan Suvisen ruokapäiväkirjaa... :)
Olinkin ihan yllattynyt, etta Pertsa otti NYT kantaa kun olen aloittanut ehka tylsemman hyvin asiallisen kauden postauksissa. Mutta pyrin poistamaan jatkossakin mahdollisen tylsyyden kiinnostavilla aiheenaloituksilla!!Jos vain olisi aikaa Kitinaan!

Nojoo, tuollaiset jutut minulta koittelevat kai joidenkin huumorintajua, mutta en milloinkaan halua loukata toista!Se olisi sielun koyhyytta!

Suvisen ruokapaivakirjoissakin, tai siis minun arvosteluissani niihin, on enemman maltillisuutta nyt. Toki niissa on huumoria koska Suvinen itse on selvimmin hyvaksynyt postaukseni ja miksipas ei olisi. Niissa ruokapaivakirjoissa on ihan jarkea, minun kommenteissa. Ne kommentit vain pitaa lukea ja karsia huumori pois!

Kiitos kun luet niita, sinakin. Itse kylla nauran niille, mutta jos en nauraisi, olisi se perin kummallista!

SA
ilman sen kummempaa tittelia
siis ihan tavallinen pahkapaahan mina!!
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Zeb

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

PerttiMakimaa kirjoitti:Kato mitä sä teit. Nyt minun on kai ihan pakko mennä lukemaan Suvisen ruokapäiväkirjaa... :)
Eli tykkäät Turskasta kuitenkin! Arvasin! :D
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Onko sinulla viikonpäivillä ja kuukausilla mielessäsi värit?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Zeb kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Kato mitä sä teit. Nyt minun on kai ihan pakko mennä lukemaan Suvisen ruokapäiväkirjaa... :)
Eli tykkäät Turskasta kuitenkin! Arvasin! :D
Johaan nyt toki!
Mut täytyy sanoa, että olin harvinaisen fiksu sanoessani et hienolle naiselle riittää yksi mulkku. Niinhän asia on. Jos oltais Pohojanmaalla, siellä vielä lastakin nimitettäisiin mulkuksi, hyih. Prosessin ei tarvitsisi olla huolissaan oikeinkirjoituksesta!

Turska menöö tutimaan! Miten käyttäydyn unessa jos Ninni tulee melonit käsissään ja ryhtyy tunkemaan niinkuin vonkausketjussa haaveili, kas siinä yön kysymys

SA
:D
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin