Sarasvuo etenee

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EveryWoman kirjoitti:Mites sitten vaikka se aiemmin mainitsemani alkoholismi? Alkoholi "tappaa" Suomessa vuosittain niin-ja-niin paljon ihmisiä, "aiheuttaa" suunnattomat määrät perhe- ja muuta väkivaltaa ja niin edelleen.
Alkoholin haittojen ehkäisystä keskustellaan ihan hallitustasollakin enemmän kuin työuupumuksesta ja säätely on ihan toista luokkaa, joten mikä tuo pointtisi on? Slippery slope -logiikkaan tukeutuminen?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:Painostaako Alko ihmisiä juomaan alkoholia toimeentulonsa menettämisen uhalla tai henkisellä väkivallalla? Kannustaako yhteiskunta lainsäädännöllään ihmisiä juomaan enemmän, hakkaamaan enemmän tai olemaan pitämättä terveydestään huolta? Ovatko umpisurkeat analogiat joku sukuvika vai mistä nyt tuulee?
Yhteiskunta painostaa ihmisiä juomaan mitä erilaisimmilla tavoilla, jotka ovat yhtä todellisia tai epätodellisia kuin työntekijän kokemus painostetuksi tulemisesta tietyntyyppisissä yrityksissä (pl. ne mahdolliset poikkeukset, jotka ihan oikeasti painostavat, mutta suurin osa yrityksistä ei toimi niin). Todellisuudessa työntekijällä on valta ja vastuu säätää työntekonsa määrä ja laatu hänelle itselleen sopivaksi (vai väitätkö siis, että sen vastuun pitäisi oikeasti olla konsulttifirmalla/investointipankilla/muulla saman kategorian työnantajalla?), ja alkoholin nauttijalla on valta ja vastuu nauttia sitä sopivasti. Tiedostetusti tai alitajuisesti koetusta henkisestä painostuksesta huolimatta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EveryWoman kirjoitti:Todellisuudessa työntekijällä on valta ja vastuu säätää työntekonsa määrä ja laatu hänelle itselleen sopivaksi (vai väitätkö siis, että sen vastuun pitäisi oikeasti olla konsulttifirmalla/investointipankilla/muulla saman kategorian työnantajalla?)
Työnantajalla on vain vastuu noudattaa lakia. Lain puitteissa työntekijä sitten hakee oman optiminsa työn, työpaikan ja työajan suhteen. Työntekijän valinta saattaa olla jopa työttömyys, joten kuinka työnantaja voisikaan olla vastuussa työntekijän valinnoista ja onko kukaan sellaista väittänyt?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

sivustahuutaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mites sitten vaikka se aiemmin mainitsemani alkoholismi? Alkoholi "tappaa" Suomessa vuosittain niin-ja-niin paljon ihmisiä, "aiheuttaa" suunnattomat määrät perhe- ja muuta väkivaltaa ja niin edelleen.
Alkoholin haittojen ehkäisystä keskustellaan ihan hallitustasollakin enemmän kuin työuupumuksesta ja säätely on ihan toista luokkaa, joten mikä tuo pointtisi on? Slippery slope -logiikkaan tukeutuminen?
Onko alkoholin myyntiä ja käyttämistä koskeva säätely mielestäsi ratkaissut käyttöön liittyvät ongelmat hyvin? Yritän saada hahmotettua sitä, onko joku täällä oikeasti sitä mieltä, että mainituissa tapauksissa työntekijän työmäärän ja -tahdin säätämisen pitäisi olla yrityksen vastuulla. Siis kun on kyse sellaisista töistä, joiden suhteen vain työntekijä itse voi arvioida sitä, minkä verran hän voi ja haluaa panostaa. Se, että joku osa ihmisistä ei ole osannut säätää työtahtiaan itselleen sopivaksi, ei ole hyvä perustelu sille, että vastuu pitäisi ottaa kaikilta pois.

Oma ratkaisuehdotukseni ongelmaan olisi ihmisten kouluttaminen, ei ylhäältä päin tuleva säätely (joka siis ei voisi toimia kovin hyvin, koska ihmiset kestävät, tavoittelevat ja jaksavat niin erilaisia asioita).
Tix

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Todellisuudessa työntekijällä on valta ja vastuu säätää työntekonsa määrä ja laatu hänelle itselleen sopivaksi
Missä todellisuudessa? Tutkimustiedon mukaan ei ainakaan suomalaisessa työelämässä. Edelleen, työmarkkinat eivät ole mikään pörssi, missä voi jatkuvalla kaupankäynnilla diilata itselleen sopivimman salkun, eikä ihmisten elämäntilanne (asuntolaina, lapset, sairaudet tms.) mahdollista työsuhteen päättämistä jos sen ehdot eivät todellisuudessa ole tyydyttävät tai edes lainmukaiset.

Mikä on se "valta" mikä tavallisella työntekijällä on itsensä irtisanomisen lisäksi?
elco

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:
elco kirjoitti:En ymmärrä, miksei huonon johtajan toimintaa saisi kritisoida, jollei itse ole parempi johtaja?

Toki niin saa tehdä, mutta kritiikki ilman näkemystä siitä, mikä olisi parempi vaihtoehto on silkkaa epärakentavaa länkyttämistä.
Jaaha. No jos johtamista ei voi kritisoida, jollei itse ole parempi niin millä ihmeen perusteella sitten voi pitää jotakuta hyvänä johtajana - jollei itse ole parempi? Efektiivisesti kaikki keskustelu johtamisesta on siis turhaa, jollei ole näyttöä tuloksista? Tehän maalaatte itsenne (taas) nurkkaan kuin Aku Ankka konsanaan. Ainoastaan Jack Welchin lainaaminen on sallittua, koska kukaan ei ole kovempi jätkä johtamaan kuin Jack. Vai?

So easy antaa itsestään kiistämättä vähän samanmoisen kuvan kuin Sarasvuo: arrogantti teini aikuisen miehen vartalossa (jos siis SE ei ole alle 20v). Jos päässä olisi yhtään mitään muuta kuin kuumaa ilmaa niin luulisi jo tajuavan, että viestinnässä vähintäänkin sisällön veroinen seikka on esitystapa. Jos sekä sisältö että esitystapa ovat täysin kelvottomia niin eipä taida viesti mennä läpi, kuten fiksumpi olisi esim. itsetuntemussaarnojenne heikosta läpimenosta voinut päätellä.

Toinen julkimo, joka jotenkin tulee mieleen SE:stä on David Hasselhoff: siitä nimittäin ei pirukaan ota selvää, että vedättääkö se vai onko se tosissaan. Jos se on tosissaan niin se on käsittämätön pelle, mutta jos se vedättää niin se on supersankari. Jälkimmäinen toivo käy kokoajan yhä ohuemmaksi.

David Hasselhoffin ja Jari Sarasvuon avioton lapsi. Enpä haluaisi sitä vesseliä pomokseni, en.
Viimeksi muokannut elco, 05.09.2007 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:tavallisella työntekijällä
Eikös me puhuttu konsulteista, investointipankkiireista ja sensellaisista aika epätavallisista työntekijöistä? En tiedä, onko olemassa ketään konsulttifirmassa jne. työskentelevää, jolla ei olisi mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa rennompaan ympäristöön juuri silloin kun sattuu huvittamaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EveryWoman kirjoitti:Oma ratkaisuehdotukseni ongelmaan olisi ihmisten kouluttaminen
Ei millään pahalla, mutta muistaakseni tuo on aina ollut ratkaisusi kaikkeen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Jaaha. No jos johtamista ei voi kritisoida, jollei itse ole parempi niin millä ihmeen perusteella sitten voi pitää jotakuta hyvänä johtajana - jollei itse ole parempi?
Toistan: aina voi kritisoida, mutta ilman rakentavaa sisältöä kritiikki ei johda mihinkään. Jos siis sinua ei kiusaa se, että sanomisesi ovat käytännön tasolla yhtä tyhjän kanssa, niin anna palaa.

Kehut sen sijaan johtavat ainakin hyvään mieleen, joka taas voi johtaa vaikka mihin. Tosin kehumisessakin kannattaisi olla jokin pointti, vaikkapa se että on oikeasti kokemusta kehuttavan alaisena olosta, jolloin kehut perustuvat ainakin jollakin tavalla todellisuuteen.
Efektiivisesti kaikki keskustelu johtamisesta on siis turhaa, jollei ole näyttöä tuloksista? Tehän maalaatte itsenne (taas) nurkkaan kuin Aku Ankka konsanaan.
Puhu vain omasta puolestasi. Edit: Tarkennetaan vielä väärinkäsitys: en minä ainakaan henkilökohtaista näyttöä kaipaa, vaan ihan sen kertomista, mikä omasta mielestä olisi kritisoitua tapaa parempi vaihtoehto.
Enpä haluaisi sitä vesseliä pomokseni, en.
Jotenkin minusta tuntuu, että voit huokaista helpotuksesta. :D
Viimeksi muokannut EveryWoman, 05.09.2007 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

sivustahuutaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Oma ratkaisuehdotukseni ongelmaan olisi ihmisten kouluttaminen
Ei millään pahalla, mutta muistaakseni tuo on aina ollut ratkaisusi kaikkeen.
*hihii* Ja tulee aina olemaan!

Touché. :D Pitää varmaan ryhtyä konsultiksi, kuten Crowbar jo toivoikin.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
So Easy kirjoitti:Vai oliko se sinunkin tapauksessasi joku muu jota on kolhittu (nythän on selvinnyt, että sekä Tixillä että sinulla ei kummallakaan mitään ongelmaa näiltä tiimoin ole ollutkaan, ja on valitettu vain muiden puolesta)?
Eikö elämä ole ikinä kolhinut sinua?
Tixin ja Elukan puheenvuoroissa hämmentää se, että niissä väitetään systeemissä olevan vikaa, perustellen tätä sillä että systeemi kolhii ihmisiä, mutta samalla kieltäen että tästä kolhituksi tulemisesta olisi omakohtaista kokemusta :arrow: keskustelu muuttuu silkaksi käsienheilutteluksi kun ei löydy yhtäkään keskustelijaa, joka olisi omakohtaisesti kokenut systeemin huonot puolet.
Minä muuten olen kokenut markkinatalouden huonot puolet karuimmillaan. Kirjoitin kirjan eläintemme käyttäytymisen mielenkiintoisista ja huvittavista piirteistä. Jokainen sen lukenut on pitänyt siitä erittäin paljon, myös kustannustoimittajat (yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mutta olinkin epähuomiossa kirjassa tehnyt pilaa hänenkaltaisistaan ihmisistä...). Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, ettei kirja ollut tarpeeksi tietokirjamainen, ja toisaalta se ei ollut ollenkaan fiktiivinen, joten markkinointi olisi ollut hyvin hankalaa.

Puhumattakaan siitä, että WSOY:n toimittajan mukaan ihmisille kelpaavat vain sellaiset eläinkirjat, joissa kädestä pitäen ja kuvilla varustettuna opetetaan eläinten hoitoa ja koulutusta. Esimerkkinä hän mainitsi Tuire Kaimion, jonka hevos- ja koirankoulutuskirjat myyvät sairaan hyvin, mutta jonka kirja mainoksissa käytettävien eläinten opettamisesta, kuvaamisesta ja niiden kanssa sattuneista kommelluksista ei myynyt ollenkaan. Hän itse asiassa totesi suoraan, että ihmiset ovat tyhmiä, ja minä olen yksi niistä, jotka joutuvat kärsimään sen tosiasian takia. Markkinatalous on.
Kolmaalta: keskustelette tässä henkilön kanssa, joka noudattaa useinkin täällä mainittuja paskoja työoloja, vapaaehtoisesti ja täysin palkatta, ja pitää sitä pääasiassa ihan hyvänä järjestelynä. Jos tämä on mahdollista, miksei sama systeemi + verrattaen muhkea palkkapussi olisi sitä myös (osalle ihmisistä)? Jos edustatte itse luokkaa En ole sellaisessa työssä enkä haluaisikaan olla, miten se antaa teille uskottavaa pohjaa perustella ettei mainittu järjestely voi olla kenenkään kannalta toimiva ja hyvä?
Tunteeko joku täällä sellaisen ihmisen, joka olisi koko elämänsä jaksanut tuollaista ja ollut vielä jälkeenpäinkin tyytyväinen? Minä taidan edustaa sitä luokkaa, joka haluaisi suojella ihmisiä heiltä itseltään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EveryWoman kirjoitti:Eikös me puhuttu konsulteista, investointipankkiireista ja sensellaisista aika epätavallisista työntekijöistä? En tiedä, onko olemassa ketään konsulttifirmassa jne. työskentelevää, jolla ei olisi mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa rennompaan ympäristöön juuri silloin kun sattuu huvittamaan.
Noissa putiikeissa harvinaisen iso osa on partnereita ja johtajia (johtajilla on johtajasopparit). Tuosta syystä noiden firmojen rividuunarit tulee erottaa edellisistä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EveryWoman kirjoitti:Tixin ja Elukan puheenvuoroissa hämmentää se, että niissä väitetään systeemissä olevan vikaa, perustellen tätä sillä että systeemi kolhii ihmisiä, mutta samalla kieltäen että tästä kolhituksi tulemisesta olisi omakohtaista kokemusta :arrow: keskustelu muuttuu silkaksi käsienheilutteluksi kun ei löydy yhtäkään keskustelijaa, joka olisi omakohtaisesti kokenut systeemin huonot puolet.
Eli jos kaikki sormet ovat tallella, niin ei saa valittaa suojalaitteettomasta työkoneesta? Läheltäpititilanteita ei lasketa. Ja kun vielä joku vanhaparta vieressä lohkaisee, että 'Hyvin oon pärjänny seittemälläkin!', niin kaikki on kunnossa?
Tix

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Eikös me puhuttu konsulteista, investointipankkiireista ja sensellaisista aika epätavallisista työntekijöistä? En tiedä, onko olemassa ketään konsulttifirmassa jne. työskentelevää, jolla ei olisi mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa rennompaan ympäristöön juuri silloin kun sattuu huvittamaan.
Noissa putiikeissa harvinaisen iso osa on partnereita ja johtajia (johtajilla on johtajasopparit). Tuosta syystä noiden firmojen rividuunarit tulee erottaa edellisistä.
En minä tiedä mistä EW puhuu. Minä puhun ihan tavallisesta ylemmästä toimihenkilöstä - sama se mikä tutkinto tai työpaikka.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Tixin ja Elukan puheenvuoroissa hämmentää se, että niissä väitetään systeemissä olevan vikaa, perustellen tätä sillä että systeemi kolhii ihmisiä, mutta samalla kieltäen että tästä kolhituksi tulemisesta olisi omakohtaista kokemusta :arrow: keskustelu muuttuu silkaksi käsienheilutteluksi kun ei löydy yhtäkään keskustelijaa, joka olisi omakohtaisesti kokenut systeemin huonot puolet.
Eli jos kaikki sormet ovat tallella, niin ei saa valittaa suojalaitteettomasta työkoneesta? Läheltäpititilanteita ei lasketa. Ja kun vielä joku vanhaparta vieressä lohkaisee, että 'Hyvin oon pärjänny seittemälläkin!', niin kaikki on kunnossa?
Pitää löytää se sisäinen sankari, jonka avulla suojalaitteettomuus ei enää pelota ollenkaan...
NuoriDaavid

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti: Minä muuten olen kokenut markkinatalouden huonot puolet karuimmillaan. Kirjoitin kirjan eläintemme käyttäytymisen mielenkiintoisista ja huvittavista piirteistä. Jokainen sen lukenut on pitänyt siitä erittäin paljon, myös kustannustoimittajat (yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mutta olinkin epähuomiossa kirjassa tehnyt pilaa hänenkaltaisistaan ihmisistä...). Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, ettei kirja ollut tarpeeksi tietokirjamainen, ja toisaalta se ei ollut ollenkaan fiktiivinen, joten markkinointi olisi ollut hyvin hankalaa.

Puhumattakaan siitä, että WSOY:n toimittajan mukaan ihmisille kelpaavat vain sellaiset eläinkirjat, joissa kädestä pitäen ja kuvilla varustettuna opetetaan eläinten hoitoa ja koulutusta. Esimerkkinä hän mainitsi Tuire Kaimion, jonka hevos- ja koirankoulutuskirjat myyvät sairaan hyvin, mutta jonka kirja mainoksissa käytettävien eläinten opettamisesta, kuvaamisesta ja niiden kanssa sattuneista kommelluksista ei myynyt ollenkaan. Hän itse asiassa totesi suoraan, että ihmiset ovat tyhmiä, ja minä olen yksi niistä, jotka joutuvat kärsimään sen tosiasian takia. Markkinatalous on.
Ja se, että kirjasi ei kiinnostaisi ostavia asiakkaita, oli markkinatalouden vika? Miten homma pitäisi tässä tapauksessa hoitaa? Odotan rakentavaa ehdotusta.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Vadim »

EveryWoman kirjoitti:Yritän saada hahmotettua sitä, onko joku täällä oikeasti sitä mieltä, että mainituissa tapauksissa työntekijän työmäärän ja -tahdin säätämisen pitäisi olla yrityksen vastuulla.
Lainsäätäjä on sitä mieltä, ja niin olen minäkin.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Vadim »

sivustahuutaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Oma ratkaisuehdotukseni ongelmaan olisi ihmisten kouluttaminen
Ei millään pahalla, mutta muistaakseni tuo on aina ollut ratkaisusi kaikkeen.
Eikös se ollutkaan se itsetuntemus?
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Minä muuten olen kokenut markkinatalouden huonot puolet karuimmillaan. Kirjoitin kirjan eläintemme käyttäytymisen mielenkiintoisista ja huvittavista piirteistä. Jokainen sen lukenut on pitänyt siitä erittäin paljon, myös kustannustoimittajat (yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mutta olinkin epähuomiossa kirjassa tehnyt pilaa hänenkaltaisistaan ihmisistä...). Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, ettei kirja ollut tarpeeksi tietokirjamainen, ja toisaalta se ei ollut ollenkaan fiktiivinen, joten markkinointi olisi ollut hyvin hankalaa.

Puhumattakaan siitä, että WSOY:n toimittajan mukaan ihmisille kelpaavat vain sellaiset eläinkirjat, joissa kädestä pitäen ja kuvilla varustettuna opetetaan eläinten hoitoa ja koulutusta. Esimerkkinä hän mainitsi Tuire Kaimion, jonka hevos- ja koirankoulutuskirjat myyvät sairaan hyvin, mutta jonka kirja mainoksissa käytettävien eläinten opettamisesta, kuvaamisesta ja niiden kanssa sattuneista kommelluksista ei myynyt ollenkaan. Hän itse asiassa totesi suoraan, että ihmiset ovat tyhmiä, ja minä olen yksi niistä, jotka joutuvat kärsimään sen tosiasian takia. Markkinatalous on.
Ja se, että kirjasi ei kiinnostaisi ostavia asiakkaita, oli markkinatalouden vika? Miten homma pitäisi tässä tapauksessa hoitaa? Odotan rakentavaa ehdotusta.
Ei sille voi mitään, se on vain surullista. Esimerkki siitä, miten markkinatalous on kyykyttänyt minut niin, että olen jäänyt hyvin avuttomaksi. Ei niitä lukijoita löytyisi yhtään sen enempää, vaikka kirja julkaistaisiin jollain tuella.
Tix

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vadim kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Yritän saada hahmotettua sitä, onko joku täällä oikeasti sitä mieltä, että mainituissa tapauksissa työntekijän työmäärän ja -tahdin säätämisen pitäisi olla yrityksen vastuulla.
Lainsäätäjä on sitä mieltä, ja niin olen minäkin.
Olen tismalleen sitä mieltä. Yrittäjät ja johtajat voivat itse määrittää tekemänsä työn määrän, mutta esimiehen alaisena oleva ei voi koskaan, kun suoritettavien tehtävien määrä ja niihin kuluva aika eivät ole valinnaisia. Tästä työaikalakikin lähtee - sen ulkopuolella ovat hierarkian yläpäässä olevat henkilöt, joiden työajan käytöstä päättää vain hän itse.
Elukka

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Elukka »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Viiksien kasvattaminen näemmä kannattaa...
Kelpaisit kyllä myös ilman.
*mustis* :kele:
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Mida »

Heeei.

Onks oikeesti niin, että kaikki löytäs vaan jos ettis ja osais, ni jonkun oman jutun, jonka kanssa vois vuosia puurtaa ihan vaan sen jutun ilosta ja jos hyvin käy, ni ansaitaki?

Öö... Oikeesti? Määki haluun.

Peeäs: noteerakkaa ny prkl.
Elukka

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Elukka »

So Easy kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Yritys voi korkeintaan todeta, että ei meillä mikään pakko ole olla töissä jos ei jaksa painaa 24/7.
Mitä muuta pitäisi tehdä? (tosin tiedän että monet firmat tekevät enemmän, myös tuntiseurantaa hyödyntäen (millä tosin ei ole juuri mitään tekemistä työaikalain kanssa), ovat valmiita panostamaan todella huomattavasti työntekijöidensä jaksamiseen, koska kuten tässäkin ketjussa on aiemmin todettu niin kokenut työntekijä on firmalle paljon arvokkaampi kuin tuore keltanokka)

Tuntuu että unohdetaan että tässä puhutaan erittäin vaativista työtehtävistä, joista ko. yritykset laskuttavat asiakkailtaan huomattavia summia -- juuri siksi että saavat niin lyhyissä ajoissa aikaan niinkin paljon. Maailma muuttuu koko ajan vieläpä kiihtyvässä tahdissa, ja aika todellakin on rahaa. Jos ei halua moisiin hommiin, ei kenekään todellakaan ole pakko.
Olette te tuon EW:n kanssa kyllä oikein kunnon Wanhan hyvän ajan ruukinpatruunoita.

Sinusta siis on ihan oikein ja hyväksyttävää, että firma saa vaatia työntekijää uhraamaan kaiken aikansa, ihmissuhteensa ja lopulta terveytensä Pyhän Talouskasvun alttarille - ja jos tämä malli ei työntekijälle sovi, niin monoa persuksiin vaan?

Minusta ei ole, ja olen koko lailla huolestunut siitä, että tuon tyyppinen ajattelu tuntuu olevan leviämässä niistä konsulttifirmoista ja lakitoimistoista muillekin aloille.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Mida kirjoitti:Heeei.

Onks oikeesti niin, että kaikki löytäs vaan jos ettis ja osais, ni jonkun oman jutun, jonka kanssa vois vuosia puurtaa ihan vaan sen jutun ilosta ja jos hyvin käy, ni ansaitaki?

Öö... Oikeesti? Määki haluun.

Peeäs: noteerakkaa ny prkl.
Luonteestahan tuo on kiinni, jotkut löytävät ja toiset taas eivät.
Elukka

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:
Mida kirjoitti:Heeei.

Onks oikeesti niin, että kaikki löytäs vaan jos ettis ja osais, ni jonkun oman jutun, jonka kanssa vois vuosia puurtaa ihan vaan sen jutun ilosta ja jos hyvin käy, ni ansaitaki?

Öö... Oikeesti? Määki haluun.

Peeäs: noteerakkaa ny prkl.
Luonteestahan tuo on kiinni, jotkut löytävät ja toiset taas eivät.
Löytyy löytyy, pitää vaan olla Sisäinen Sankari™.

...Näin ohimennen todettuna: $arasvuon konseptista löytyy muuten aika lailla yhteneväisyyksiä skientologian kanssa.
Vastaa Viestiin