Sarasvuo etenee

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti: Olen tismalleen sitä mieltä. Yrittäjät ja johtajat voivat itse määrittää tekemänsä työn määrän, mutta esimiehen alaisena oleva ei voi koskaan, kun suoritettavien tehtävien määrä ja niihin kuluva aika eivät ole valinnaisia. Tästä työaikalakikin lähtee - sen ulkopuolella ovat hierarkian yläpäässä olevat henkilöt, joiden työajan käytöstä päättää vain hän itse.
Mitä hemmettiä? Olemmeko me samaa mieltä jostain? Tässä on kyllä jotain mätää.
Tix

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vadim kirjoitti:
Tix kirjoitti: Olen tismalleen sitä mieltä. Yrittäjät ja johtajat voivat itse määrittää tekemänsä työn määrän, mutta esimiehen alaisena oleva ei voi koskaan, kun suoritettavien tehtävien määrä ja niihin kuluva aika eivät ole valinnaisia. Tästä työaikalakikin lähtee - sen ulkopuolella ovat hierarkian yläpäässä olevat henkilöt, joiden työajan käytöstä päättää vain hän itse.
Mitä hemmettiä? Olemmeko me samaa mieltä jostain? Tässä on kyllä jotain mätää.
Poikkeus vahvistaa säännön.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vadim kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta muistaakseni tuo on aina ollut ratkaisusi kaikkeen.
Eikös se ollutkaan se itsetuntemus?
Suurin osa tarvitsee koulutusta itsetuntemukseen.
elco

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti: Poikkeus vahvistaa säännön.
Poikkeus vahvistaa saannon. Hommatkaa huone!
Tix

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Tix »

elco kirjoitti:
Tix kirjoitti: Poikkeus vahvistaa säännön.
Poikkeus vahvistaa saannon. Hommatkaa huone!
Juristeilla on saantosuoja.
elco

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti: Juristeilla on saantosuoja.
Epäilemättä, mutta ainoastaan kondomi suojaa taudeilta.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:
Tix kirjoitti: Juristeilla on saantosuoja.
Epäilemättä, mutta ainoastaan kondomi suojaa taudeilta.
Saantosuoja taitaa kyllä olla kondomiakin turvallisempi, kortsu kun voi puhjeta.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Tix kirjoitti:

Olen tismalleen sitä mieltä. Yrittäjät ja johtajat voivat itse määrittää tekemänsä työn määrän, mutta esimiehen alaisena oleva ei voi koskaan, kun suoritettavien tehtävien määrä ja niihin kuluva aika eivät ole valinnaisia. Tästä työaikalakikin lähtee - sen ulkopuolella ovat hierarkian yläpäässä olevat henkilöt, joiden työajan käytöstä päättää vain hän itse.
Jaa. Kivaapa on yrittäjänä lukea, että voi itse määrätä tekemänsä työn määrän.

Tottahan se on.

Voi tehdä aivan samoin kuin olen suositellut niille, jotka kokevat tulevansa riistetyksi työpaikoillaan, eli vaihtaa hommaa. Mutta kun on sellainen velvollisuudentunto, että kun ne palkkatyöläiset ovat lähteneet sen normityöpäivän jälkeen, niin pitää kuitenkin hoitaa vielä ne kaikki hommat, jotka jäivät heiltä tekemättä ja joista kuitenkin on asiakkaan kanssa sovittu + yrityksen hallintohommat. Ja on nähty, että siihen työtekijän päivään mahtuu kaikenlaista webissä surffailua yms yms.

Suurin työllistäjä maassamme on pienet yritykset ja kylläpä minä veikkaan, että niissä yrittäjä taatusti painavat pidempää päivää kuin keskivertotyöläiset. Tottahan heillä on sitten eräitä vapauksia ja etujakin mutta eikö esimerkiksi siitä, että työllistää ihmisiä (kuten tekee Sarasvuokin) pidä saadakin?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
NuoriDaavid

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Minä muuten olen kokenut markkinatalouden huonot puolet karuimmillaan. Kirjoitin kirjan eläintemme käyttäytymisen mielenkiintoisista ja huvittavista piirteistä. Jokainen sen lukenut on pitänyt siitä erittäin paljon, myös kustannustoimittajat (yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mutta olinkin epähuomiossa kirjassa tehnyt pilaa hänenkaltaisistaan ihmisistä...). Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, ettei kirja ollut tarpeeksi tietokirjamainen, ja toisaalta se ei ollut ollenkaan fiktiivinen, joten markkinointi olisi ollut hyvin hankalaa.

Puhumattakaan siitä, että WSOY:n toimittajan mukaan ihmisille kelpaavat vain sellaiset eläinkirjat, joissa kädestä pitäen ja kuvilla varustettuna opetetaan eläinten hoitoa ja koulutusta. Esimerkkinä hän mainitsi Tuire Kaimion, jonka hevos- ja koirankoulutuskirjat myyvät sairaan hyvin, mutta jonka kirja mainoksissa käytettävien eläinten opettamisesta, kuvaamisesta ja niiden kanssa sattuneista kommelluksista ei myynyt ollenkaan. Hän itse asiassa totesi suoraan, että ihmiset ovat tyhmiä, ja minä olen yksi niistä, jotka joutuvat kärsimään sen tosiasian takia. Markkinatalous on.
Ja se, että kirjasi ei kiinnostaisi ostavia asiakkaita, oli markkinatalouden vika? Miten homma pitäisi tässä tapauksessa hoitaa? Odotan rakentavaa ehdotusta.
Ei sille voi mitään, se on vain surullista. Esimerkki siitä, miten markkinatalous on kyykyttänyt minut niin, että olen jäänyt hyvin avuttomaksi. Ei niitä lukijoita löytyisi yhtään sen enempää, vaikka kirja julkaistaisiin jollain tuella.
Eihän tuo ole markkinatalouden vika vaan demokratian: ihmiset saavat itse valita mitä lukevat.
Chap

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ja se, että kirjasi ei kiinnostaisi ostavia asiakkaita, oli markkinatalouden vika? Miten homma pitäisi tässä tapauksessa hoitaa? Odotan rakentavaa ehdotusta.
Ei sille voi mitään, se on vain surullista. Esimerkki siitä, miten markkinatalous on kyykyttänyt minut niin, että olen jäänyt hyvin avuttomaksi. Ei niitä lukijoita löytyisi yhtään sen enempää, vaikka kirja julkaistaisiin jollain tuella.
Eihän tuo ole markkinatalouden vika vaan demokratian: ihmiset saavat itse valita mitä lukevat.
Eihän se nyt demokratian vika ole? Jos minut valitaan demokraattisesti Suomen diktaattoriksi Suur-Suomi-teemaan perustavalla kampanjalla, tulen tekemään prosessin kirjan eläinten käyttäytymisestä pakolliseksi joka kotiin ja sen osaamisen pääsyvaatimukseksi Valtion työpaikoille (muita työpaikkoja ei ole). Äänestäkää minua!
NuoriDaavid

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Ei sille voi mitään, se on vain surullista. Esimerkki siitä, miten markkinatalous on kyykyttänyt minut niin, että olen jäänyt hyvin avuttomaksi. Ei niitä lukijoita löytyisi yhtään sen enempää, vaikka kirja julkaistaisiin jollain tuella.
Eihän tuo ole markkinatalouden vika vaan demokratian: ihmiset saavat itse valita mitä lukevat.
Eihän se nyt demokratian vika ole? Jos minut valitaan demokraattisesti Suomen diktaattoriksi Suur-Suomi-teemaan perustavalla kampanjalla, tulen tekemään prosessin kirjan eläinten käyttäytymisestä pakolliseksi joka kotiin ja sen osaamisen pääsyvaatimukseksi Valtion työpaikoille (muita työpaikkoja ei ole). Äänestäkää minua!
Tarkennus: se ei ole demokratian vika, vaan äänestäjien. Kansa on vaihdettava.
NuoriDaavid

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Asetun Chapin vastaehdokkaaksi. Davelandiassa Prinsessa ja puoli valtakuntaa kuuluu joka työläisen pakolliseen lukemistoon.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Mida »

Elukka kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Mida kirjoitti:Heeei.

Onks oikeesti niin, että kaikki löytäs vaan jos ettis ja osais, ni jonkun oman jutun, jonka kanssa vois vuosia puurtaa ihan vaan sen jutun ilosta ja jos hyvin käy, ni ansaitaki?

Öö... Oikeesti? Määki haluun.

Peeäs: noteerakkaa ny prkl.
Luonteestahan tuo on kiinni, jotkut löytävät ja toiset taas eivät.
Löytyy löytyy, pitää vaan olla Sisäinen Sankari™.

...Näin ohimennen todettuna: $arasvuon konseptista löytyy muuten aika lailla yhteneväisyyksiä skientologian kanssa.
Mää en kyl usko teitä ennenko SE tulee kertoon millai asia o. Se ku eka Tixille motkotti, ettei tuo ilmeisesti ole vielä löytäny sitä omaa juttuaan. En määkää oo. Siis, että maailmassa on joku sellanen juttu? Tää tarvii kyl saada tietää.
Elukka

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Elukka »

So Easy kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Kyseisen "näkymättömän käden" olemassaolosta on yhtä paljon todisteita kuin näkymättömästä vaaleanpunaisesta yksisarvisesta.
Ikinä kuullut olkiukko -argumentaatiovirheestä? Kannattaisi perehtyä asioihin ennen kuin lähtee kritisoimaan.
Varsinainen pointti, joka tässä nyt näyttää menneen kokonaan ohi, oli seuraava:
Adam Smithin teorioihin ihastuneet eivät koskaan tunnu huomaavan teorian ja käytännön välistä ammottavaa kuilua. Voiton maksimointi ei aina olekaan sama asia kuin asiakkaan saaman hyödyn tai varsinkaan yleisen hyvinvoinnin maksimointi, vaan on monesti suorassa ristiriidassa kahden viimeksi mainitun kanssa. Voittoa kun voi viivan alle kiskoa vaikkapa määräävän markkina-aseman väärinkäytöllä (katso Microsoft), härskisti alihankkijoita kyykyttämällä (katso LIDL, IKEA) tai sitten repimällä katteen työntekijöiden selkänahasta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Elukka kirjoitti:Adam Smithin teorioihin ihastuneet eivät koskaan tunnu huomaavan teorian ja käytännön välistä ammottavaa kuilua. Voiton maksimointi ei aina olekaan sama asia kuin asiakkaan saaman hyödyn tai varsinkaan yleisen hyvinvoinnin maksimointi, vaan on monesti suorassa ristiriidassa kahden viimeksi mainitun kanssa.
Juu, tuo on kyllä kaikkien tiedossa ja siksi kaikissa kehittyneissä maissa on olemassa mm. kilpailulainsäädäntö sun muuta.

Markkinatalouden kritisointi on lapsellisen helppoa, koska nimenomaan markkinatalouden kehittäjät ovat sormella osoittaneet ne mahdolliset epäoptimaaliset tilanteet. Ongelmat tulevatkin vastaan vasta sitten, kun pitäisi löytää keinot tuottaa markkinatasapainoa parempi lopputulos. Onko esim. sinulla keinoja tähän? Kerro kuinka IKEA saadaan toimimaan kokonaishyvinvoinnin kannalta tehokkaammin?
Tix

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja Tix »

BrianW kirjoitti:Voi tehdä aivan samoin kuin olen suositellut niille, jotka kokevat tulevansa riistetyksi työpaikoillaan, eli vaihtaa hommaa. Mutta kun on sellainen velvollisuudentunto, että kun ne palkkatyöläiset ovat lähteneet sen normityöpäivän jälkeen, niin pitää kuitenkin hoitaa vielä ne kaikki hommat, jotka jäivät heiltä tekemättä ja joista kuitenkin on asiakkaan kanssa sovittu + yrityksen hallintohommat. Ja on nähty, että siihen työtekijän päivään mahtuu kaikenlaista webissä surffailua yms yms.
Onkohan sinulla liian vähän palkkatyöläisiä, kun heiltä jää hommia tekemättä? Sovitkohan asiakkaiden kanssa enemmän kuin työntekijäsi ehtivät normaalityöaikana tehdä? Pyydätkö heitä jäämään ylitöihin ja lupaat reilusti maksamaan ylityökorvaukset liioista lupauksistasi?

Jos olet nähnyt, että siihen työpäivään mahtuu webin surffailua ja töitä on tekemättä, mikset anna varoituksia + potkuja? Kuullostaa, ettet oikein osaa johtaa yritystäsi kovin tehokkaasti.
BrianW kirjoitti:Suurin työllistäjä maassamme on pienet yritykset ja kylläpä minä veikkaan, että niissä yrittäjä taatusti painavat pidempää päivää kuin keskivertotyöläiset. Tottahan heillä on sitten eräitä vapauksia ja etujakin mutta eikö esimerkiksi siitä, että työllistää ihmisiä (kuten tekee Sarasvuokin) pidä saadakin?
Työllistäminen on hyvä juttu, kunhan tekee sen a) polkematta ihmisten palkkoja b) pakottamatta näitä työskentelemään ilmaiseksi yliaikaa tai c) kohtelemalla alaisiaan vain ihmisinä pelkän tulonlähteen sijasta. Sarasvuolla on juu pieniä etuja verrattuna työntekijöihinsä. Esim. tulotaso.
Viimeksi muokannut Tix, 06.09.2007 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Adam Smithin teorioihin ihastuneet eivät koskaan tunnu huomaavan teorian ja käytännön välistä ammottavaa kuilua. Voiton maksimointi ei aina olekaan sama asia kuin asiakkaan saaman hyödyn tai varsinkaan yleisen hyvinvoinnin maksimointi, vaan on monesti suorassa ristiriidassa kahden viimeksi mainitun kanssa.
Juu, tuo on kyllä kaikkien tiedossa ja siksi kaikissa kehittyneissä maissa on olemassa mm. kilpailulainsäädäntö sun muuta.

Markkinatalouden kritisointi on lapsellisen helppoa, koska nimenomaan markkinatalouden kehittäjät ovat sormella osoittaneet ne mahdolliset epäoptimaaliset tilanteet. Ongelmat tulevatkin vastaan vasta sitten, kun pitäisi löytää keinot tuottaa markkinatasapainoa parempi lopputulos. Onko esim. sinulla keinoja tähän? Kerro kuinka IKEA saadaan toimimaan kokonaishyvinvoinnin kannalta tehokkaammin?
Markkinataloudessa ja demokratiassa on sama ongelma: paskoja systeemejä, mutta parempiakaan ei ole 20 000 vuodessa keksitty.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eihän tuo ole markkinatalouden vika vaan demokratian: ihmiset saavat itse valita mitä lukevat.
Eihän se nyt demokratian vika ole? Jos minut valitaan demokraattisesti Suomen diktaattoriksi Suur-Suomi-teemaan perustavalla kampanjalla, tulen tekemään prosessin kirjan eläinten käyttäytymisestä pakolliseksi joka kotiin ja sen osaamisen pääsyvaatimukseksi Valtion työpaikoille (muita työpaikkoja ei ole). Äänestäkää minua!
Outo mä, mutta tuolla perusteella en äänestäisi. Pakollisista asioista harvemmin nautitaan, enkä minä ilkeyttäni tuota kirjaa kirjoittanut...

Itse asiassa minulla on jo pari keinoa mielessä, millä niitä lukijoita ehkä saisi hankittua. Yksi on sen kustannustoimittajan ehdottama pakinasarjaksi johonkin lehteen muuntaminen, toinen taas nimen hankkiminen tuolla toisentyyppisellä kirjalla, jota nyt kirjoitan ja jolle mitä ilmeisimmin on paljon helpompaa löytää markkinat, ja nimen avulla torpata tämä jo kirjoitettu kirja ihmisten tietoisuuteen. Saa nähdä miten käy.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:Markkinataloudessa ja demokratiassa on sama ongelma: paskoja systeemejä, mutta parempiakaan ei ole 20 000 vuodessa keksitty.
Sama ongelma pätee itse asiassa ihan kaikkiin systeemeihin. Jos kaikki ihmiset olisivat sekä älykkäitä että myös muut ihmiset huomioon ottavia, jopa kommunismi toimisi.
elco

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja elco »

prosessi kirjoitti:Jos kaikki ihmiset olisivat sekä älykkäitä että myös muut ihmiset huomioon ottavia, jopa kommunismi toimisi.
Tosi älykkään kuuloinen virke.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:Työllistäminen on hyvä juttu, kunhan tekee sen a) polkematta ihmisten palkkoja b) pakottamatta näitä työskentelemään ilmaiseksi yliaikaa tai c) kohtelemalla alaisiaan vain tulonlähteinä ihmisten sijasta. Sarasvuolla on juu pieniä etuja verrattuna työntekijöihinsä. Esim. tulotaso.
Minun isäni ei taida olla hyvä työllistäjä, sillä omia työntekijöitään hän on aina tainnut käyttää myös koe-eläiminä. Hänen yrityksellään on myös hyvin omalaatuinen tytäryritys, jonka toimialakin on vaihtunut muutamaan otteeseen viimeisten parinkymmenen vuoden aikana, ja jossa työntekijöiden työpanoksesta n. 75% on ollut palavereihin osallistumista. Minäkin tein opiskeluaikana töitä kyseisessä yrityksessä, ja olin hyvin ymmälläni, kun en oikein saanut päähäni, että miten isäni kuvitteli yrityksen menestyvän, jos siellä ei lähes ollenkaan pysty tekemään oikeita töitä.

Sitten aloin tunnistaa omien palaverien ja emoyhtiön varsinaisten asiakkaiden projektien hämmästyttäviä yhtäläisyyksiä, ja kysyttyäni asiasta isä myönsi, että vaikeinta hänen ajatuksissaan on saattaa ne muiden ymmärrettävään muotoon, joten tytäryhtiön kaikki työntekijät tekivätkin todellisuudessa ihan toisenlaista työtä kuin mitä he itse kuvittelivat. Riitaisat palaverit muuttuivat minunkin silmissäni hyvin hauskoiksi, puhumattakaan siitä, että oli erittäin mielenkiintoista nähdä, miten samanlaisia ongelmat ovat muutaman hengen yrityksissä ja kansainvälisissä suuryrityksissä. Mutta isän työntekijöitä taisi kyllä lähinnä vituttaa hyvin suuren osan työajastaan...
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos kaikki ihmiset olisivat sekä älykkäitä että myös muut ihmiset huomioon ottavia, jopa kommunismi toimisi.
Tosi älykkään kuuloinen virke.
*nostaa hattua* Tiedät selvästikin virkkeen ja lauseen välisen eron, mikä on yllättävän harvinaista.
elco

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja elco »

prosessi kirjoitti:
elco kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos kaikki ihmiset olisivat sekä älykkäitä että myös muut ihmiset huomioon ottavia, jopa kommunismi toimisi.
Tosi älykkään kuuloinen virke.
*nostaa hattua* Tiedät selvästikin virkkeen ja lauseen välisen eron, mikä on yllättävän harvinaista.
Jos kaikki olisivat älykkäitä niin ei tarvitsisi nostaa.
prosessi

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:
prosessi kirjoitti:*nostaa hattua* Tiedät selvästikin virkkeen ja lauseen välisen eron, mikä on yllättävän harvinaista.
Jos kaikki olisivat älykkäitä niin ei tarvitsisi nostaa.
Ei hitto, minulle syötetään omia sanojani. Ehkä pitäisi kirjautua pois koko Kitinästä, tai ainakin norata muuan ruokahuoltaja.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Sarasvuo etenee

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Tix kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Voi tehdä aivan samoin kuin olen suositellut niille, jotka kokevat tulevansa riistetyksi työpaikoillaan, eli vaihtaa hommaa. Mutta kun on sellainen velvollisuudentunto, että kun ne palkkatyöläiset ovat lähteneet sen normityöpäivän jälkeen, niin pitää kuitenkin hoitaa vielä ne kaikki hommat, jotka jäivät heiltä tekemättä ja joista kuitenkin on asiakkaan kanssa sovittu + yrityksen hallintohommat. Ja on nähty, että siihen työtekijän päivään mahtuu kaikenlaista webissä surffailua yms yms.
Onkohan sinulla liian vähän palkkatyöläisiä, kun heiltä jää hommia tekemättä? Sovitkohan asiakkaiden kanssa enemmän kuin työntekijäsi ehtivät normaalityöaikana tehdä? Pyydätkö heitä jäämään ylitöihin ja lupaat reilusti maksamaan ylityökorvaukset liioista lupauksistasi?

Jos olet nähnyt, että siihen työpäivään mahtuu webin surffailua ja töitä on tekemättä, mikset anna varoituksia + potkuja? Kuullostaa, ettet oikein osaa johtaa yritystäsi kovin tehokkaasti.
Thank You Very Many. No nyt tiedänkin missä on mennyt pieleen.

Itse asiassa olen aina kohdellut palkollisia erittäin hyvin, kun olen sellainen itsekin ollut pitkään aikoinani.

No, kukin tulkoon uskollaan autuaaksi.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Vastaa Viestiin