Mikä motivoi työssäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Raha. Tosin palkka on niin huono, että pakko vastata ettei mikään. En ymmärrä miksi teen töitä. Shoot me.
Nyt penikseni on fantastinen!
NuoriDaavid

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mida kirjoitti:Siis ihanko oikeasti pelkästään rahan vastanneilla ei siellä töissä ole yhtään mitään muuta kivaa ja mielekästä?
Kokeile säkin joskus!
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Mida »

NuoriDaavid kirjoitti:
Mida kirjoitti:Siis ihanko oikeasti pelkästään rahan vastanneilla ei siellä töissä ole yhtään mitään muuta kivaa ja mielekästä?
Kokeile säkin joskus!
Pöh. Mies tienaa jo. Ei riitä raha kannustimeksi ellei tule pakkotilannetta, että munkin täytyy ansaita.

Tarvis olla muutenki kivaa. Tarvis saada sieltä töistä jotain, mitä ei muutoin voi saada, ja minkä kokee tärkeäks. Jaa'a.
mustanikki

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Mida kirjoitti:Tarvis olla muutenki kivaa. Tarvis saada sieltä töistä jotain, mitä ei muutoin voi saada, ja minkä kokee tärkeäks. Jaa'a.
Mä yritän välttää tuota tärkeäksi kokemista, koska lopputulokseksi saan aina sen, että pitäisi ryhtyä joko tuottamaan ruokaa tai kärräämään ihmisten jätöksiä pois. Kaikki muuhan on enemmän tai vähemmän turhaa. :wink: No, ehkä näinä päivinä voisi vähän suojella ympäristöä ja kannustaa ihmisiä kuluttamaan vähemmän. Tai auttaa ihmisiä voimaan henkisesti paremmin. Perhana, näitähän rupeaa löytymään.

Tee sitä, mihin tunnet intohimoa. Minkä tekemisestä nautit? Onko sulla joku harrastus, josta voisit tehdä työn? Toisaalta, jos sulla on nyt mukavaa lapsen kanssa kotona, älä turhaa kiirehdi sieltä pois. Ajan antaminen lapsellesi on paljon tärkeämpää kuin mikään työ.

Mua motivoi raha ja se, että olen hyvä siinä mitä teen. Toisaalta nyt rupeaa tuntumaan siltä, että olen hionut taitoni aika huippuunsa (täysin objektiivinen käsitykseni asiasta :wink: ). Olen tehnyt töitä pitkään kotona yksin ja nyt se rupeaa tökkimään. Onneksi olenkin nyt saanut töitä, jossa saa olla muiden kanssa tekemisissä. Mietin vielä kyllä muutaman intohimoni toteuttamista työssäni...
ninnithequeen

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin joo. Vanhassa baarissamme mua motivoi muukin kuin raha. Tutuksi käyneet asiakkaat, muun muassa. Eniten kuitenkin se, että koska olin ollut talossa pisimpään, tunsin asiakkaat, tunsin tavat, tiesin promillelleen milloin kukin aloittaa minkäkin shown jne., uudetkin ja sitä seuraavat ja seuraavatkin omistajat luottivat minuun, uskoivat minua, minua Tarvittiin. Tuntuihan se hienolta.

Sittemmin ei enää ole ollut muuta motivaatiota kuin raha, ja työasiat jäävät työpaikalle. Voi keskittyä ihan muihin asioihin vapaalla, kuin siihen työn miettimiseen. Luksusta sekin.
safi

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja safi »

Mida kirjoitti:
Pöh. Mies tienaa jo. Ei riitä raha kannustimeksi ellei tule pakkotilannetta, että munkin täytyy ansaita.

Tarvis olla muutenki kivaa. Tarvis saada sieltä töistä jotain, mitä ei muutoin voi saada, ja minkä kokee tärkeäks. Jaa'a.
No toivottavasti se mies tienaa niin paljon, että maksaa sulle verokortin kanssa palkkaa + myös oma nimesi omistajana isommissa hankinnoissa esim. asunto ja sen sellaiset. Muuten todella toivon, ettet ikinä joudu siihen tilanteeseen mihin niin moni nainen vastaavassa tilanteessa joutuu. Täysin puille paljaille, kun mies päättääkin erota sinusta.
Silloin oletkin sellaisessa pakkotilanteessa, että sitä ei kenellekkään toivo ja mikäli sinulla ei ole kunnon koulutusta sekä työhistoriaa takana, niin kunnon duunin saaminen voi vanhemmalla iällä olla aika mahdotonta.
ninnithequeen

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

safi kirjoitti:No toivottavasti se mies tienaa niin paljon, että maksaa sulle verokortin kanssa palkkaa + myös oma nimesi omistajana isommissa hankinnoissa esim. asunto ja sen sellaiset. Muuten todella toivon, ettet ikinä joudu siihen tilanteeseen mihin niin moni nainen vastaavassa tilanteessa joutuu. Täysin puille paljaille, kun mies päättääkin erota sinusta.
Silloin oletkin sellaisessa pakkotilanteessa, että sitä ei kenellekkään toivo ja mikäli sinulla ei ole kunnon koulutusta sekä työhistoriaa takana, niin kunnon duunin saaminen voi vanhemmalla iällä olla aika mahdotonta.
Tätä on pakko kompata. Läheltä nähnyt pari tapausta. Ei sellaista toivo kellekään.

"Hoidit lapset ja kodin 20 vuotta, kun minä kävin töissä, mutta mä löysin nyt nuoremman akan ja jätän sut puille paljaille. Morjens."
Siinähän oot melkein viisissäkymmenissä ilman kunnon työkokemusta tai latin latia.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

safi kirjoitti:
Mida kirjoitti:
Pöh. Mies tienaa jo. Ei riitä raha kannustimeksi ellei tule pakkotilannetta, että munkin täytyy ansaita.

Tarvis olla muutenki kivaa. Tarvis saada sieltä töistä jotain, mitä ei muutoin voi saada, ja minkä kokee tärkeäks. Jaa'a.
No toivottavasti se mies tienaa niin paljon, että maksaa sulle verokortin kanssa palkkaa + myös oma nimesi omistajana isommissa hankinnoissa esim. asunto ja sen sellaiset. Muuten todella toivon, ettet ikinä joudu siihen tilanteeseen mihin niin moni nainen vastaavassa tilanteessa joutuu. Täysin puille paljaille, kun mies päättääkin erota sinusta.
Silloin oletkin sellaisessa pakkotilanteessa, että sitä ei kenellekkään toivo ja mikäli sinulla ei ole kunnon koulutusta sekä työhistoriaa takana, niin kunnon duunin saaminen voi vanhemmalla iällä olla aika mahdotonta.
Erittäin hyvä pointti! Ja lisäeläkettä Midan ukko voisi kanssa panna syrjään.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Mida »

safi kirjoitti:
Mida kirjoitti:
Pöh. Mies tienaa jo. Ei riitä raha kannustimeksi ellei tule pakkotilannetta, että munkin täytyy ansaita.

Tarvis olla muutenki kivaa. Tarvis saada sieltä töistä jotain, mitä ei muutoin voi saada, ja minkä kokee tärkeäks. Jaa'a.
No toivottavasti se mies tienaa niin paljon, että maksaa sulle verokortin kanssa palkkaa + myös oma nimesi omistajana isommissa hankinnoissa esim. asunto ja sen sellaiset. Muuten todella toivon, ettet ikinä joudu siihen tilanteeseen mihin niin moni nainen vastaavassa tilanteessa joutuu. Täysin puille paljaille, kun mies päättääkin erota sinusta.
Silloin oletkin sellaisessa pakkotilanteessa, että sitä ei kenellekkään toivo ja mikäli sinulla ei ole kunnon koulutusta sekä työhistoriaa takana, niin kunnon duunin saaminen voi vanhemmalla iällä olla aika mahdotonta.
Jeps, näiden takia tämä työasiaprosessointi onkin päällänsä. Että jospa kuitenkin kekkaisin jonkun alan ja työn, jota kokisin mielekkääksi tehdä. Vaikka siis taloudellista painetta siihen tällä hetkellä ei olisikaan. Nyt juuri lapsi on niin pieni vielä, että siinä on minulla oikein hyvä syy olla kotona vielä vuosi-pari, ennen kuin pitää toden teolla miettiä nämä asiat kuntoon. Ellei sitten tule lisää lapsia, joka taas lykännee asiaa eteenpäin.

Tarkoitus siis ei ole pyrkiä pysymään poissa töistä, vaan päinvastoin, kunhan perheen kannalta aika on sopiva.

Itse asiassa tarkoitus on lyödä sukulaisnaisen kanssa Lontoossa taidot yhteen ja etenkin minun kannaltani kokeilla pienimuotoisesti sitä, voiko rakas harrastus säilyä tärkeänä vaikka sitä tekisikin pieni tienaus taka-ajatuksena. Ja samalla hoitaa lasta vielä kotona.
ninnithequeen

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mida kirjoitti:Tarkoitus siis ei ole pyrkiä pysymään poissa töistä, vaan päinvastoin, kunhan perheen kannalta aika on sopiva..
Eipä nyt pahalla, mutta mä sain "tahtoo lusmuilla"-kuvan. Kuis vanha se sun muksus nyt on? Odotas vähän aikaa. Kyllä sä sinne himaan kypsyt ja tahdot tosiaan töihin. Mä oon nyt ollu taas muutamia viikkoja himassa muksun kans 24/7 enkä malta odottaa, että pääsen ens viikolla töihin (ja aikuisten ihmisten seuraan) :D

Ja ihan tosiaan: tunnen yhden yh-äidin, joka teki uuden muksun uuden isän kanssa ennenkuin kodinhoidontuki loppui, ettei tarttis tehä töitä. Kaikenmoisia niitä löytyy.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Mida »

ninnithequeen kirjoitti:
Mida kirjoitti:Tarkoitus siis ei ole pyrkiä pysymään poissa töistä, vaan päinvastoin, kunhan perheen kannalta aika on sopiva..
Eipä nyt pahalla, mutta mä sain "tahtoo lusmuilla"-kuvan. Kuis vanha se sun muksus nyt on? Odotas vähän aikaa. Kyllä sä sinne himaan kypsyt ja tahdot tosiaan töihin. Mä oon nyt ollu taas muutamia viikkoja himassa muksun kans 24/7 enkä malta odottaa, että pääsen ens viikolla töihin (ja aikuisten ihmisten seuraan) :D

Ja ihan tosiaan: tunnen yhden yh-äidin, joka teki uuden muksun uuden isän kanssa ennenkuin kodinhoidontuki loppui, ettei tarttis tehä töitä. Kaikenmoisia niitä löytyy.
No siis jos mitään muuta mieltä ei mulle tunnu työnteosta löytyvän, ni sitte järkkäillään luultavasti niin, että tulevaisuus on turvattu, vaikka lapsia kotona hoitaisinkin ja elelisin kotirouvana harrastellen ja vapaaehtoishommia tehden. Mutta toistaiseksi etsin vielä tässä pikkuhiljaa sopivaa alaa ja työtä. Mikään loputtoman nirso en kuitenkaan ole, toki omat rajoitteeni tunnistan (esim. jos joudun kovasti sosiaalisuutta vaativaan työhön, pää leviää jossain vaiheessa, myös alunperin opiskelin ihan väärälle alalle). Lapsi on nyt vähän vajaa 1v3kk ja tuskin jää viimeiseksi, joten mietintävuosia lienee vielä edessä. Vielä ei ole mitään halua laittaa tuota pikkuista minnekään kodin ulkopuolelle hoitoon vähään aikaan.
ninnithequeen

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No niinpä.

Mä olen vaan kateellinen. Mielelläni tekisin vaan niitä mielekkäitä hyväntekeväisyysjuttuja ku äijä tahkois rahaa, ja hoitelisin valtavaa lukaalia, ratsastelisin kymmenillä hevosillani, vinguttelisin korttia vaateostoksilla ja naukkailisin shamppanjaa aamupalaksi....

Tai sitten mielummin herään lauantai-aamuna tekemään työstään rättiväsyneelle miehelle herkkuaamiaisen sänkyyn ja totean, ettei se mitään, vaikkei uutta digi-boksia vielä mitenkään saadakaan ostettua, ja että mä hoidan ruokaostokset ens viikolla.

Myönnän, että tässä taustalla on se, että tunsit ukkos 2 viikkoa, ennen ku aloit vääntää sen kanssa muksua. Sorry. Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin nyt ja lopun ikänne :)
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Mida »

ninnithequeen kirjoitti:No niinpä.

Mä olen vaan kateellinen. Mielelläni tekisin vaan niitä mielekkäitä hyväntekeväisyysjuttuja ku äijä tahkois rahaa, ja hoitelisin valtavaa lukaalia, ratsastelisin kymmenillä hevosillani, vinguttelisin korttia vaateostoksilla ja naukkailisin shamppanjaa aamupalaksi....

Tai sitten mielummin herään lauantai-aamuna tekemään työstään rättiväsyneelle miehelle herkkuaamiaisen sänkyyn ja totean, ettei se mitään, vaikkei uutta digi-boksia vielä mitenkään saadakaan ostettua, ja että mä hoidan ruokaostokset ens viikolla.

Myönnän, että tässä taustalla on se, että tunsit ukkos 2 viikkoa, ennen ku aloit vääntää sen kanssa muksua. Sorry. Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin nyt ja lopun ikänne :)
Joo, joskus tässä iteki miettii, että kaikki kävi vähän liian helposti. Mutta älä ny hyvä ihmine kuvittele mitää valtavaa lukaalia ja kymmeniä hevosia jne... Vaateostoksilleki pääsen harvoin (ku ei oikeestaan ees kiinnosta, ku oon vaan kotona) ja tälläki hetkellä esmes. mun housut on parit trikoiset äitiyshousut yli vuoden takaa (ku ne ny on mukavat!) ja joskus opiskeluaikana ostetut melko mauttomat alefarkut (no ne vasta onki mukavat.) Huonekalujakaan meillä ei oo täällä asuessa ollu omia ko vanha ilmasena saatu hiton natiseva sänky, jossa on teininä joululahjaksi saamani toinen patja :lol: (Mää olin nii haltioissani siitä vaahtomuovipatjasta, ku siinä ei sängyn pohja tuntunu läpi, enkä anna millää pois) ja pinnis (perintokierrätystä) pojalle, sekä yks sotkan halpislipasto, joka kyllä kärsi vähän muutossa. Näkisit noi umpirumat vuokraisännän omistamat sohvat. Mut pääasia, että on riittävän tilava asunto, ruokaa nenän eessä ym. arjessa välttämätön, sekä vähän extraa laittaa käsityöharrastuksiin, joskin melko paljon käytän myös sukulaisilta saatuja vanhoja ja loppuunkäytettyjä kankaita ja muita matskuja. Mahdollisuus joskus nähdä sukulaisia on kiva juttu siihen päälle näillä etäisyyksillä ja ehkä jonain päivänä oma talo kotikylässä, jossa voi sitten järkätä hikisiä pieniä kylätapahtumia luonnollisesti palkatta. Siis sitten ku täällä ulkomailla on kituutettu tarpeeks kauan ja saatu ehkä jotain säästöönki. Kuitenkin jos menisin palkkatöihin ja lapsi pitäisi laittaa hoitoon, olisi siinä ja siinä, että hanttihommapalkkani riittäisivät pojan hoitomaksuihin. Senkin puolesta mieluummin hoidan itse.

Vähenikö kateus? Sietäis ainaki! Ei se miehen elättinä olo automaattisesti oo luksusta.
ninnithequeen

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mida kirjoitti:Vähenikö kateus? Sietäis ainaki! Ei se miehen elättinä olo automaattisesti oo luksusta.
Mä en saa tällä hetkellä penniäkään rahaa mistään. Enkä saanut kesälomalla tai sairaslomallakaan, extrat ei saa kato semmosia, jos ne ei voi mennä töihin, ne jää ilman vuoroja. Siis en työkkäristä penniikään tai mistään. Täysin miehen elätti siis, mutta pakko, koska kuka kattois muksua? "Omaa" rahaa ei siis kesällä yhtään, joten ei, ei ole kivaa. Turha varmaan sanoa että entisestä firmasta edelleen palkat maksamatta? Ja että ukko on maksanu yksinään ny vähän aikaa asuntolainoja ja muita?

No enempi tässä pää hajoo, kun on tottunut olemaan menevä ja tekevä. Rukoilen Jumalaa että pää kestää ens viikkoon :pliis:
isohaara

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Nyt on jo pidemmän aikaa motivoinut työn haastavuus. Meidän firma on suht' tunnetusti äärimmäisen pikkutarkka, prosessiohjeita löytyy just joka lähtöön ja sisäinen tarkkailu on melko tiukkaa. Löytyy jopa oma gestapo eli sisäisiä tarkastajia, joiden ainoa duuni on siis kiertää Suomen kioskeja ja tehdä tarkastuksia.

Yhden kioskin pyörittäminen on melkoista tasapainoilua ja sirkusta, pari viikkoa voi mennä putkeen loistavasti mutta sitten pari kriittistä saikkua tai sesonki, ja seuraavat kolme viikkoa etsitään taas oikeaa rytmiä - samaan aikaan korkea esimies de jour työntää nyrkkiä perseeseesi kun ei homma toimi, stna.

Meidän kioski on tähän päälle vielä firman testimyymälä, eli käytännössä projektikoordinaattoreiden ym. Puuhamaa. Pelle Pelottomat pääkonttorissa keksivät taas jotain hienoa ja meidän pitää ne toteuttaa kaiken muun työn ohessa.

Haastavuuden myötä tulee kyllä mahtava onnistumisen tunne, kun saa hommat rullaamaan kokonaisuudessaan; silloin voi rauhassa norettaa päälliköt ja tarkastajat sillä tietää että he oikeasti yrittävät hakemalla hakea epäkohtia.
Ja toisaalta kun homma toimii, niin ehtii myös rauhassa politikoimaan. Just perjantaina kahvitutin sisäisen tarkastajan (äärimmäisen hyvännäköinen nainen) ja kymmenen minuutin ajan lepertelin kuulumiset sekä kutsuin viikon päästä pidettäviin myymälöiden kesäjuhliin. Ei ole koskaan pahitteeksi tulle hyvin toimeen kaikkien sisäisten sidosryhmien kanssa.

Erittäin paljon työssäni motivoi myös hyvä työporukka ja työilmapiiri. Tulen esimiehen ja kolleegoiden kanssa äärimmäisen hyvin toimeen, eikä meidän työilmapiirissä tunnu olevan negatiivisiä piirteitä nimeksikään. Meidän työ on kohtuustressaavaa, ja sen sijaan että alettaisiin kinastelemaan keskenämme, työskentelemme yhdessä yhteistä vihollista vastaan.

Palkka ei paljoa motivaatioon vaikuta, se on joka kuukausi sama rahasumma. Olen kait keskituloinen, mutta ei se tunnu käytännön tasolla missään - nuo edellä mainitut asiat saavat mut menemään mielelläni töihin joka päivä, ja niiden merkitys kasvaa suhteessa nopeammin työssä etenemisen myötä. Jos ylenen, niin ei se palkankorotus korvaisi lisääntyvää vastuuta ja stressiä, vaan motivaatiota pitäisi löytää edelleen muista asioista.
Alexandra

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Mullahan on melkein sama tilanne kun Midalla, olen kotiäitinä melkein samanikäisen pojan kanssa. Työpaikkaa ei ole mihin palata (todella yleinen kysymys mitä kuulee on "milloin palaat töihin?") ja se ala johon on koulutus on totaalisen väärä enkä sinne halua. Muuta koulutusta ei ole, ja opiskelemaan pyrkiminen ei tunnu mielekkäältä, koska olen jo monesti yrittänyt päästä aiempina vuosina.

Eli mietin ihan samaa, että mitäköhän tulevaisuus tuo tullessaan.

Jos olisin nyt sinkku ja lapseton, olisin sittenkin tajunnut että hoitoala ei ole mun alani ja yrittänyt jotain muuta. Ja kuten se on nähty, on kouluihin, joihin haluaa todella vaikea päästä, eikä kivoja työpaikkoja vaan ole tarjolla. Varmasti olisin surkeammassa jamassa tehden jotain paskatöitä joissa pää hajoaisi. Olisin mitä luultavimmin todella masentunut ihminen.
Geetzu

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Täysin miehen elätti siis, mutta pakko, koska kuka kattois muksua?
Miksei muksua hoitoon jos töihin haluat?

Mua ei motivoi kuin työkaverit, yleinen ilmapiiri. Oon aina valinnu duunipaikat ihmisten mukaan, paitsi ne jotkut ekat kesätyöt kun rahakin ratkaisi. Ja se, että pääsi olemaan pihalla (ja pihallakin kiinnosti ne ihmiset, heh). On ihan kiva osata duuninsa, selvitä perushommista hyvillä palautteilla, mutta parastahan tässä on, ettei duuneja kanneta edes päässä kotiin. Aamulla töihin ihanaan hälinään, päivä lähinnä puhelimessa ja tietokoneella tilausten parissa, illalla kotiin ihanaan erilaiseen hälinään ja tulevan aamun duunit kaukana poissa mielestä. Ah.

Kerran kuussa pysähdyn miettimään mitä h*lvettiä teen isona. Ja tajuan olevani jo aika iso - puistatuspaniikit - ja pitäisi kai jo tietää. Haluaisin jonkun ammatin mutta mikään ei tunnu kiinnostavan tarpeeksi, ja ihan totta (!!!), en ole mikään perus-apaattinen tyyppi vaan monista asioista jonkun verran innostunut... Mut ne haasteet! Mitä ne on, miks niitä pitää haluta, mitä mä niillä tekisin? Oisko ne pois siitä tärkeimmästä eli lapsen kasvatuksesta, avioliitosta ja avioliiton ulkopuolisista (ystävyys)suhteista? Ehän mä nyt sellasii tartte piru. Et jospa kuitenkin flirttailis tuntemattomien kanssa puhelimessa loppuikänsä ja keskittyis palvelemaan muita jos se palkkakin on sellainen, että säästöön saa, vaikka luksusjahteihin ei riitäkään?

Midan tavoin jäänpä minäkin kotiin niin pitkäksi aikaa kun pää vaan lapsia kestää ja jospa siinä jotain tulevaisuuden kuvia hahmottuisikin... Vähintään kaipaan tähän tuttuun paikkaan ihmisten luo. ;)
Lyrica

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Lyrica »

En voi sanoa, että raha olisi motivoiva tekijä minun työssäni. Toki on hyvä, että työstä maksetaan palkka, kun muuten ei oikein elämässä pärjäisi, minulle tärkeämpää on kuitenkin monet muut asiat.

Tällä hetkellä ei työssä valitettavasti motivoitu kovin monikaan asia. Ehkä se, että vaihtoehtona olisi mahdollisesti työttömyys. Tärkein motivoiva tekijä on hyvä työyhteisö; siinä on syy, miksi jaksan tulla töihin joka päivä ja tehdä töitä yhteisen hyvä eteen.

Toisinaan on sellaisia päiviä, jolloin asiakkaiden hyvä fiilis ja/tai muunlainen saamani hyvä palaute, saa minut jaksamaan taas eteenpäin ja silloin muistan, miksi tätä työtä ylipäänsä ryhdyin tekemään.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minua motivoi se, että työllä on tarkoitus. Sillä mitä minä teen, suuret (tai "suuret") vaikutukset. Tällä hetkellä kuumimpana polttelee rikollisten saaminen pois Suomesta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Herra Manala

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ferrarit, ja niiden ylläpitokulut.
Herra Manala

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lolita kirjoitti:Minua motivoi se, että työllä on tarkoitus. Sillä mitä minä teen, suuret (tai "suuret") vaikutukset. Tällä hetkellä kuumimpana polttelee rikollisten saaminen pois Suomesta.
...sakottamalla ihmisiä ylinopeuskameroiden antaman datan perusteella?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Herra Manala kirjoitti:...sakottamalla ihmisiä ylinopeuskameroiden antaman datan perusteella?
Jouduin siitä hommasta luopumaan, kun vaihdoin toiseen yksikköön, mutta tämä nykyinen antaa vielä paremmat vallankäyttö-kicksit.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Ainoa työ, joka motivoi millään tavalla oli työharjoittelu vuonna keppi ja kivi yrityksessä, missä työporukka oli todella hyvä. Tämän jälkeen kaikki duunit ovat olleet aika pitkälti täyttä paskaa.
Herra Manala

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lolita kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:...sakottamalla ihmisiä ylinopeuskameroiden antaman datan perusteella?
Jouduin siitä hommasta luopumaan, kun vaihdoin toiseen yksikköön, mutta tämä nykyinen antaa vielä paremmat vallankäyttö-kicksit.
Jaa no sitten. Jouduin jo hetken kelaamaan että ei kai ketään nyt Suomesta potkita pois ylinopeussakkojen perusteella. Toivottavasti edes pääset passittamaan ulkomailta tulleita seksuaalirikollisia takaisin.
isohaara

Re: Mikä motivoi työssäsi?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Herra Manala kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:...sakottamalla ihmisiä ylinopeuskameroiden antaman datan perusteella?
Jouduin siitä hommasta luopumaan, kun vaihdoin toiseen yksikköön, mutta tämä nykyinen antaa vielä paremmat vallankäyttö-kicksit.
Jaa no sitten. Jouduin jo hetken kelaamaan että ei kai ketään nyt Suomesta potkita pois ylinopeussakkojen perusteella. Toivottavasti edes pääset passittamaan ulkomailta tulleita seksuaalirikollisia takaisin.
Esimerkkitilanne, jossa toivoisin virkamiehelle lisää valtaa.
Vastaa Viestiin