Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Taas paloi käämi hieltä haisevan nartun kyniessä hiukseni pelastamattomaan kuntoon.

Mistä löydän helsingin keskustassa miesten hiustenleikkuun rautaisen ammattilaisen? Haussa on vain tiukka ja tinkimätön osaaminen. Näkemykset, trendit sun muut ovat täysin merkityksetön asia. Perustaso ei riitä, sillä kokemukseni mukaan homma ei vaan suju luotettavasti perusparturilta. Kokeilemaan en viitsisi lähteä, koska usein ote on lipsunut vasta toisella tai kolmannella kerralla.
Googlebot

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Vaaditko jotain spesi-aalia? Itse pyydän lyhyemmäksi, sivuilta ja takaa koneella ilman rajaa, enkä muistaakseni ole vielä kertaakaan saanut huonoa palvelua missään pääkaupunkiseudulla kokeilemassani paikassa.

City-käytävän parturi jäi positiivisesti mieleen nopeudestaan (parturointi kesti varmaan 10 min), mutta vastaavasti hän ei juurikaan kuunnellut asiakkaan toiveita, esim. ei kysynyt minkämillisellä koneella vedellään. Mutta silti ok jälkeä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Googlebot kirjoitti:Vaaditko jotain spesi-aalia? Itse pyydän lyhyemmäksi, sivuilta ja takaa koneella ilman rajaa, enkä muistaakseni ole vielä kertaakaan saanut huonoa palvelua missään pääkaupunkiseudulla kokeilemassani paikassa.

City-käytävän parturi jäi positiivisesti mieleen nopeudestaan (parturointi kesti varmaan 10 min), mutta vastaavasti hän ei juurikaan kuunnellut asiakkaan toiveita, esim. ei kysynyt minkämillisellä koneella vedellään. Mutta silti ok jälkeä.
Haluan ihan tavallisen leikkauksen. Vaan kun ei onnistu. Hiukseni ovat sellaista tyyppiä, että tasainen jälki vaatii taitoa. Jokainen ryssitty veto jättää näkyvän jäljen, jonka paikkaaminen vaatisi enemmän taitoa jota tietenkään ei ryssineeltä parturilta löydy. Pystäriä en pidä, joten lyhyiden sivujen ja hieman pidemmän päällisen liitoskohta on myös monille ongelmallinen.

Tuolla city-käytävällä on tullut käytyä. Viimeisen kerran. Kiireisellä parturilla meinasi mennä hermo, koska huomasi ettei kykene mitenkään hoitamaan hommaansa allokoimassaan ajassa.

En kaipaa mitään muuta kuin parturiliikkeen, joka kuuluu jokaisena päivänä alansa parhaaseen kymmenykseen. Täytyyhän jonkun olla parempi parturi kuin ne muut.
Edith

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Edith »

:off: Ei mulla mitään asiaa ole, mutta tunsin miehen, joka kävi Citykäytävässä parturissa kesällä 2002 ja pettyi niin pahasti, ettei sen jälkeen vuosiin (ole) uskaltanut mihinkään parturiin. Näin häntä viimeksi sattumalta hieman vajaa vuosi sitten, en tiedä, onko sen jälkeen uskaltanut.
Bhven

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^Itse olen käynyt parturissa viimeksi vuonna 1992. Kyseessä oli serkkuni vaimon putiikki, mutta hiukseni leikkasikin harjoittelija, jonka puimurikone "ei kuulemma toiminut". Viiden+ minuutin operaatioon tuhrautui saksilla klipsiessä joku tunti ja serkkuhinta oli yli sata markkaa. Ei ollut kuin satanen mukana. No harjoittelija tyytyi sataseen. Nykyjjään leikkaan itse hiukseni ellei joku kaveri silloin tällöin halua vaivautua.

Sivustahuuhkajakin voisi opetella itse kynimään päänuppinsa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

No, itse olen käynyt Taivaassa (Strindbergin naapurissa) ja nyt pariin otteeseen Maffissa Isoroballa, kun edellinen on ollut kiinni, viimeksi tänään. Partureita on näköjään hyvä kierrättää, koska ensimmäisellä kerralla jälki on yleensä paras. Molemmissa tosin huonona puolena on melko suolainen hinta, tänään Maffissa minua rokotettiin 47 euroa, jälki oli kyllä varsin hyvää. Taivaassa voin suositella ainakin Samua ja Hannaa, ajat ovat tosin joskus kortilla. Hintakin oli minusta halvempi kuin Maffissa. Taivas on remontissa, aukeaa kai 10.9..
Googlebot

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Edith kirjoitti::off: Ei mulla mitään asiaa ole, mutta tunsin miehen, joka kävi Citykäytävässä parturissa kesällä 2002 ja pettyi niin pahasti, ettei sen jälkeen vuosiin (ole) uskaltanut mihinkään parturiin. Näin häntä viimeksi sattumalta hieman vajaa vuosi sitten, en tiedä, onko sen jälkeen uskaltanut.
Menettikö toisen vai molemmat korvat? Oli sillä kyseisellä parturilla kyllä kiire, mutta toisaalta se oli ihan ok että siellä pystyi käväisemään "ohikulkiessa". En jaksa alkaa lehtiäkään lukemaan tai puhumaan paskaa parturin kanssa. Nyt ollaan Suomessa.
Googlebot

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Bhven kirjoitti:Sivustahuuhkajakin voisi opetella itse kynimään päänuppinsa.
Ellei sitten vedä koko päätä siiliksi, miten sinulta sujuu itsekseen esim. ohennus (harvennus)? Jos minä pelkästään lyhentelisin hiuksiani, tulisi se päältä aikamoiseksi pehkoksi.
Tix

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Kuka on niin tyhmä, että maksaa miesten hiustenleikkuusta 47 euroa? Se on noin kaksi kertaa pätevän parturin käypä taksa. Mieluummin kävisin sitten 2 kertaa kuussa samaan rahaan. Ja ei, hinnalla ei saa laatua. Olen joskus kiireessä käynyt muutamassa noista pintapaikoista kun vakiolla ei ole ollut aikaa ja tulos on ollut järkyttävää paskaa verrattuna siihen huolelliseen ja asiakasta kuuntelevaan, keskustelevaan ammattilaiseen, jota olen käyttänyt jo 8 vuotta. Kaiken lisäksi se pönttöpää laskuttaa multa 2 euroa vähemmän kuin muilta, vaikka joka kerta sanon että ei se käy enkä halua alennusta. Vastineeksi tuosta höperöstä eleestä ostan sitten häneltä hiusvahani ja vien joskus kukkia.
prosessi

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Googlebot kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Sivustahuuhkajakin voisi opetella itse kynimään päänuppinsa.
Ellei sitten vedä koko päätä siiliksi, miten sinulta sujuu itsekseen esim. ohennus (harvennus)? Jos minä pelkästään lyhentelisin hiuksiani, tulisi se päältä aikamoiseksi pehkoksi.
:P Eläinkaupasta saa erinomaisia harvennussaksia.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:Kuka on niin tyhmä, että maksaa miesten hiustenleikkuusta 47 euroa?
No, niin kauan kuin jälki on hyvää, mikä jottei!
Tix

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vadim kirjoitti:
Tix kirjoitti:Kuka on niin tyhmä, että maksaa miesten hiustenleikkuusta 47 euroa?
No, niin kauan kuin jälki on hyvää, mikä jottei!
Et sä siitä kaunistu. Juo ennemmin ittes komeaks.
Storia

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Storia »

http://www.parturikampaamojustu.fi/articles/299/

Täällä muistaakseni saa vielä perinteisen parranajon veitsellä ja hiustenleikkuukin sujuu varsin mallikkaasti. Ludvigink. 3-5.

[/img]
masa

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:Kuka on niin tyhmä, että maksaa miesten hiustenleikkuusta 47 euroa?
Kuka on niin tyhmä, että maksaa hiustenleikkuusta mitään? 8)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:Kuka on niin tyhmä, että maksaa hiustenleikkuusta mitään? 8)
Nyppimiseen menee hemmetisti kallisarvoista aikaa. Eipä kunnon masiinan kuoletuskulut suuret ole.

Nussii pilkkua berberiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

sivustahuutaja kirjoitti:En kaipaa mitään muuta kuin parturiliikkeen, joka kuuluu jokaisena päivänä alansa parhaaseen kymmenykseen. Täytyyhän jonkun olla parempi parturi kuin ne muut.
Jokaisessa liikkeessä työskentelee ihmisiä, ja koska on kyse sekä luovasta työstä (siitäkin huolimatta, että tavoitteena ei olisi mikään trendiletti) että käsityösuorituksesta, työntekijän hyvä tai huono vointi heijastuu väistämättä hänen suoritukseensa. Sellaista parturia, joka tuottaisi tasaista laatua päivästä toiseen, et löydä.

Sen sijaan tiedän, että Point-ketjussa on ainakin parturi-kampaajien puskaradion mukaan julmetun tarkat sisäänpääsytestit työntekijöille. Koeleikkauksesta syynätään jokainen leikkauslinja pienintä piirtoa myöten. Ilmeisesti hiljattain avattu Aleksin Point pyrkii vielä erottumaan Pointtien kärkipaikkana, joten ehkä sitä voisi kannattaa kokeilla. Itse kynin haiveneni tietysti itse, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Fredan Pointissa on joku miestyöntekijä, jonka nimeä en nyt kyllä kuollaksenikaan muista, joka on kuulemma teknisesti aivan huippu mutta myös mielipiteineen aika painostava sen suhteen, millainen malli asiakkaalle tehdään. En tiedä pidätkö tuota etuna vai haittana. Voin kysyä ystävältäni nimen, jos kuulostaa kokeilemisen arvoiselta.
masa

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:
Nussii pilkkua berberiin.

Verrattuna Vadimin kuluihin, on kone maksanut itsensä takaisin jo yhden käyttökerran jälkeen. Lataamisenkin voi hoitaa duunissa, jollon sähköönkään ei mene latiakaan. Halpaa ku saippua!
ninnithequeen

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ukko leikkauttaa hiuksensa tuossa kivenheiton päässä kahellatoista eurolla...
Aito_Johanna

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Saako samassa ketjussa puhua muutakin parturi- tai kampaaja-asiaa?

Naiset, paljonko te maksatte hiustenleikkuusta? Mä maksan 50 €. Äitini oli aivan järkyttynyt, kun mainitsin tämän hänelle, koska kuulemma susirajan tuolla puolen (entisellä kotipaikkakunnallani 100+ km Helsingistä) sillä hinnalla saa jo permanentin kun taas pelkkä leikkaus lähtee parilla kympillä!
Onko tuo viisikymppiä kuitenkin ihan normitaksa Helsingissä?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aito_Johanna kirjoitti:Naiset, paljonko te maksatte hiustenleikkuusta?
Suurinpiirten saman verran kuin Bluntly omastaan riippumatta mun kampauksesta. Tämän hetkinen malli on vapaasti nollasta kasvanut olkapääpituinen ja oman kylppärin etutukka.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EveryWoman kirjoitti:Jokaisessa liikkeessä työskentelee ihmisiä, ja koska on kyse sekä luovasta työstä (siitäkin huolimatta, että tavoitteena ei olisi mikään trendiletti) että käsityösuorituksesta, työntekijän hyvä tai huono vointi heijastuu väistämättä hänen suoritukseensa.
En hae mitään täydellisyyttä, vaan rautaista ammattitaitoa joka ei huononakaan päivänä repsahda luokattoman puolelle. Kyllä ammattilaiselta voidaan vaatia hyvää suorituta joka päivä, vaikkei aina kiitettävään yltäisikään. Parhaat eivät repsahda ja niitä haetaan.

Suomessa on n. 10 000 kampaamoa. Noista varmasti satoja on helsingissä. Paras kymmenys muodostaisi jo tusinoittain liikkeitä, joten pitäisi noiden nimien putkahtaa jostain ilmoille. Point, Maffi, Taivas ja Justu on jo nimetty.
Tix

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:En hae mitään täydellisyyttä, vaan rautaista ammattitaitoa joka ei huononakaan päivänä repsahda luokattoman puolelle. Kyllä ammattilaiselta voidaan vaatia hyvää suorituta joka päivä, vaikkei aina kiitettävään yltäisikään. Parhaat eivät repsahda ja niitä haetaan.

Suomessa on n. 10 000 kampaamoa. Noista varmasti satoja on helsingissä. Paras kymmenys muodostaisi jo tusinoittain liikkeitä, joten pitäisi noiden nimien putkahtaa jostain ilmoille. Point, Maffi, Taivas ja Justu on jo nimetty.
Se neitonen, jolla olen kaikki nämä vuodet käynyt, on ehdottomasti paras jolla olen koskaan käynyt. Paikka ei ole pintapaikka vaan huomaamaton liike sisäpihalla. Asiakkaat ovat pääosin liikemiehiä ja koskaan en ole poistunut muuten kuin tyytyväisenä. Ei-ketjuuntuneena yksityisyrittäjänä hinnat ovat kohtuulliset. Jos kiinnostaa, voin laittaa yhteystiedot YV:llä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Jos kiinnostaa, voin laittaa yhteystiedot YV:llä.
Laita tulemaan. Pääsen kokeilemaan tuotakin toimintoa.
Googlebot

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Tix kirjoitti:Olen joskus kiireessä käynyt muutamassa noista pintapaikoista kun vakiolla ei ole ollut aikaa ja tulos on ollut järkyttävää paskaa verrattuna siihen huolelliseen ja asiakasta kuuntelevaan, keskustelevaan ammattilaiseen, jota olen käyttänyt jo 8 vuotta. Kaiken lisäksi se pönttöpää laskuttaa multa 2 euroa vähemmän kuin muilta, vaikka joka kerta sanon että ei se käy enkä halua alennusta. Vastineeksi tuosta höperöstä eleestä ostan sitten häneltä hiusvahani ja vien joskus kukkia.
Plääh. Parturihehkuttelusi ei vedä millään vertoja Mr_Manalan parturikokemukselle.

Äijä on vaan niin itsekäs ettei suostu paljastamaan kenestä parturista on kyse, swiddu. Tuollaiselle parturille minäkin voisin viedä vähän kukkia (ja mehiläisiä).
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Hyvä parturi Helsingin keskustasta?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Käyn Roballa Diana Neumannilla (siis tän Dingo-Nipan vaimo), halvat taksat ja kertaakaan en ole pettynyt lopputulokseen. En kyllä itse maksais ikinä pelkästä leikkauksesta 50e!
Vastaa Viestiin