Asunnon myyminen

Yleinen lätinä jä kitinä
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

Olen tänään rustaamassa vuokrasopimuksen. Kämpän mukana vuokraan erilaisia kotitaloushärveleitä kuten tiski- ja pesukoneen ja tietty vakiovarusteet jääkaapit jne. Osaako joku sanoa voiko vuokrasopimuksessa laittaa tällaiset härvelit vuokralaisen vastuulle, eli jos ne hajoavat, vuokralainen hankkii uudet tai ainakaan minä en niitä hanki? Jos voi, miten klausuuli pitäisi muotoilla?

Muita vinkkejä, mitä vuokrasoppariin kannattaa ujuttaa mukaan?
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja nexie »

Chap kirjoitti:Olen tänään rustaamassa vuokrasopimuksen. Kämpän mukana vuokraan erilaisia kotitaloushärveleitä kuten tiski- ja pesukoneen ja tietty vakiovarusteet jääkaapit jne. Osaako joku sanoa voiko vuokrasopimuksessa laittaa tällaiset härvelit vuokralaisen vastuulle, eli jos ne hajoavat, vuokralainen hankkii uudet tai ainakaan minä en niitä hanki? Jos voi, miten klausuuli pitäisi muotoilla?

Muita vinkkejä, mitä vuokrasoppariin kannattaa ujuttaa mukaan?
Ns. peruskalusteiden normaali kuluminen on sinun vastuullasi. Eri asia on, jos vuokralainen kännipäissään päättää viskata härvelin ulos ikkunasta tms. Jos jätät kämppään jotain ekstraa, voit sopia, että ne eivät siinä mielessä sisälly vuokraan että hajoamistilanteessa joutuisit hankkimaan uudet.

Vuokrankorotusehto kannattaa ainakin ottaa soppariin mukaan (esim. indeksiehtoinen).
Don't Panic!
masa

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja masa »

Chap kirjoitti: Muita vinkkejä, mitä vuokrasoppariin kannattaa ujuttaa mukaan?
Jos se vuokralainen on hyvännäköinen friidu, niin ainakin yhdet mäkiviikon avajaiset kerran kuukaudessa kannattaa sisällyttää soppariin.
PerttiMakimaa

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:...mäkiviikon avajaiset...
*REPS*
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

nexie kirjoitti:
Chap kirjoitti:Olen tänään rustaamassa vuokrasopimuksen. Kämpän mukana vuokraan erilaisia kotitaloushärveleitä kuten tiski- ja pesukoneen ja tietty vakiovarusteet jääkaapit jne. Osaako joku sanoa voiko vuokrasopimuksessa laittaa tällaiset härvelit vuokralaisen vastuulle, eli jos ne hajoavat, vuokralainen hankkii uudet tai ainakaan minä en niitä hanki? Jos voi, miten klausuuli pitäisi muotoilla?

Muita vinkkejä, mitä vuokrasoppariin kannattaa ujuttaa mukaan?
Ns. peruskalusteiden normaali kuluminen on sinun vastuullasi. Eri asia on, jos vuokralainen kännipäissään päättää viskata härvelin ulos ikkunasta tms. Jos jätät kämppään jotain ekstraa, voit sopia, että ne eivät siinä mielessä sisälly vuokraan että hajoamistilanteessa joutuisit hankkimaan uudet.

Vuokrankorotusehto kannattaa ainakin ottaa soppariin mukaan (esim. indeksiehtoinen).
Kiitos, olen sinulle velkaa jalkahieronnan.
Chap

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Chap »

masa kirjoitti:
Chap kirjoitti: Muita vinkkejä, mitä vuokrasoppariin kannattaa ujuttaa mukaan?
Jos se vuokralainen on hyvännäköinen friidu, niin ainakin yhdet mäkiviikon avajaiset kerran kuukaudessa kannattaa sisällyttää soppariin.
Miksi vain kerran kuussa? Minä olen sen verran viriili, että jaksan jopa kerran viikossa.
Smailer

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Smailer »

Chap kirjoitti:
masa kirjoitti:
Chap kirjoitti: Muita vinkkejä, mitä vuokrasoppariin kannattaa ujuttaa mukaan?
Jos se vuokralainen on hyvännäköinen friidu, niin ainakin yhdet mäkiviikon avajaiset kerran kuukaudessa kannattaa sisällyttää soppariin.
Miksi vain kerran kuussa? Minä olen sen verran viriili, että jaksan jopa kerran viikossa.
Mut Masalla oli tuossa tuo if-lause ... joka jäi vielä epäselväksi. Mutta laita toki tuo lisä true tapauksessa. :wink: (nex voi sit kertoa, jos se on pätevä millään tavalla ... 8) ).
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mulla on nyt jännät paikat kun oma kämppä ei ole vielä mennyt kaupaksi, mutta kaksi tosi kiinnostunutta on tällä hetkellä. Ja löysin itselleni aivan ihanan merenrannalla olevan pikku kämpän johon myyjä antoi viikon miettimisaikaa minä aikana ei myy sitä muille..
masa

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja masa »

Camilla kirjoitti: Ja löysin itselleni aivan ihanan merenrannalla olevan pikku kämpän johon myyjä antoi viikon miettimisaikaa minä aikana ei myy sitä muille..
Kuulostaa kyllä todella luotettavalta välittäjältä. "special price for you my friend"
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Asunnon myyminen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

masa kirjoitti:
Camilla kirjoitti: Ja löysin itselleni aivan ihanan merenrannalla olevan pikku kämpän johon myyjä antoi viikon miettimisaikaa minä aikana ei myy sitä muille..
Kuulostaa kyllä todella luotettavalta välittäjältä. "special price for you my friend"
Siis yksityinen myyjä!
Vastaa Viestiin