Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Yleinen lätinä jä kitinä
chevilyn

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

Herra Manala kirjoitti:Nykyään joutuu juomaan enemmän viinaa. Ah niitä teiniaikoja kun oli perplexerit vajaasta viinipullollisesta. Nykyään yksi viinipullo vain vituttaa, vaikka se olisikin Koskisen Jorman extravalkoista.
Juåppå.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Niba »

chevilyn kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Nykyään joutuu juomaan enemmän viinaa. Ah niitä teiniaikoja kun oli perplexerit vajaasta viinipullollisesta. Nykyään yksi viinipullo vain vituttaa, vaikka se olisikin Koskisen Jorman extravalkoista.
Juåppå.
Olen aina ollut sitä mieltä ettei ravintolahenkilökuntaan kannata sekaantua, koska jos seura tekee kaltaisekseen, niin hyvin monet ravintolassa töitä tekevät joutuvat juuri juåppåjen kanssa tekemisiin. Ihan mukavia ihmisiä ovat mutta elämääni eivät oikein sisälle selvästi sovi.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Olisi pitänyt nähdä tämä aihe aikaisemmin, oli just puhetta koulussa tästä päivällä. Tai no, me laskeskeltiin jotain etanolimääriä ja sen suhdetta maksaan ja lässynlässyn, mutta siellä olisi takuulla joku isokiho tiennyt.
Zeb kirjoitti:Omalla kohdalla johtunee siitä, että olen treenannut hommaa niin että pystyn juomaan tuplat tai triplat siihen nähden mitä nuorena. Silloin 5-6 olutta oli ehdoton maksimi, sitten tuli oksu jos enemmän yritti.
Tässä on varmasti ainakin osasyy.

Mä muistan sen, kuinka joskus nuorena otin tilausta vastaan ravintolassa. On myöhäinen syksy, olen kesätyöntekijä ja kello varmaan lähemmäs neljää iltapäivällä. Sitten, yhtäkkiä pyytämättä ja varoittamatta poskissa tiivistyy painetta ja silmistä valuu vesi. Äänet häipyvät kaukaisuuteen. Juoksen vessaan minkä jaloistani pääsen, kesken sen tilauksen, oksennan. Isossa kaaressa vatsahappojen polttamat nuudelit lentävät eivätkä edes ihan osu pönttöön. Hävetti. Olin juonut pullollisen viiniä edellisenä iltana opiskelijabileissä. Siinä iltasella vannoin aloittavani terveemmän elämän katsellessani auringon paisteessa urheilevia keski-ikäisiä sauvakävelijöitä. Terveempi elämä onkin jatkunut aina arkisin juhlien välissä. Nykyisin en enää oksenna pullollisesta, eikä viime sunnuntainakaan ollut mitään oiretta mistään, lukuunottamatta sellaista aivosoluni-ovat-styroksia -fiilistä.
Kukkuluuruu!
Avatar
r a p a r p e r i
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 24.08.2007 19:25

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja r a p a r p e r i »

Mikä krapula... ? :roll:

Nuorempana tuli juotua kymmensisen kaljaa, nyt jos sen määrän joisin niin konttaisin. Kun mulle tuntuu riittävän pari siideriä nykyään. Krapulaa mulle harvoin tulee edes, väsyny olo vaan on. Aineenvaihdunta on se juttu. Sama kun kersana sai syödä ja juoda mitä vaan ja paljon ja ei näkyny missää, nyt kaikki kertyy vyötärölle.
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja urasiili »

r a p a r p e r i kirjoitti:tuntuu riittävän pari siideriä nykyään. Krapulaa mulle harvoin tulee edes, väsyny olo vaan on. Aineenvaihdunta on se juttu. Sama kun kersana sai syödä ja juoda mitä vaan ja paljon ja ei näkyny missää, nyt kaikki kertyy vyötärölle.
Ei parista siideristä kai kenellekään krapulaa tule. Siis jos on muuten normaalitilassa. Alkoholi huonontaa unta, pahassa etanolimyrkytystilassa sitä ei edes saa (vaikka näyttäisi nukkuvan). Mitä taas tuohon aineenvaihduntaan tulee, niin lapset kasvaa ja liikkuu paljon enemmän. Kyllä nekin lihoo, jos ne ei mitään tee, istuu vaan, tai kuvittelee olevansa urheilullinen jos juoksee 5km kaksi kertaa viikossa sen istumisen lisäksi.
Kukkuluuruu!
Herra Manala

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

chevilyn kirjoitti:Juåppå.
Headshot.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Clay »

urasiili kirjoitti:
r a p a r p e r i kirjoitti:tuntuu riittävän pari siideriä nykyään. Krapulaa mulle harvoin tulee edes, väsyny olo vaan on. Aineenvaihdunta on se juttu. Sama kun kersana sai syödä ja juoda mitä vaan ja paljon ja ei näkyny missää, nyt kaikki kertyy vyötärölle.
Ei parista siideristä kai kenellekään krapulaa tule. Siis jos on muuten normaalitilassa. Alkoholi huonontaa unta, pahassa etanolimyrkytystilassa sitä ei edes saa (vaikka näyttäisi nukkuvan). Mitä taas tuohon aineenvaihduntaan tulee, niin lapset kasvaa ja liikkuu paljon enemmän. Kyllä nekin lihoo, jos ne ei mitään tee, istuu vaan, tai kuvittelee olevansa urheilullinen jos juoksee 5km kaksi kertaa viikossa sen istumisen lisäksi.
Kyllähän 2 x 5 km on jo paljon. Huonontaa unta? Kyll meitsimanne ainakin nukkuu kuin rauhoitettu koira sopivan etanoliannoksen jälkeen. Sopiva annos voisi olla vaikkapa kolme desiä namnam wiskiä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Clay kirjoitti:
urasiili kirjoitti:
r a p a r p e r i kirjoitti:tuntuu riittävän pari siideriä nykyään. Krapulaa mulle harvoin tulee edes, väsyny olo vaan on. Aineenvaihdunta on se juttu. Sama kun kersana sai syödä ja juoda mitä vaan ja paljon ja ei näkyny missää, nyt kaikki kertyy vyötärölle.
Ei parista siideristä kai kenellekään krapulaa tule. Siis jos on muuten normaalitilassa. Alkoholi huonontaa unta, pahassa etanolimyrkytystilassa sitä ei edes saa (vaikka näyttäisi nukkuvan). Mitä taas tuohon aineenvaihduntaan tulee, niin lapset kasvaa ja liikkuu paljon enemmän. Kyllä nekin lihoo, jos ne ei mitään tee, istuu vaan, tai kuvittelee olevansa urheilullinen jos juoksee 5km kaksi kertaa viikossa sen istumisen lisäksi.
Kyllähän 2 x 5 km on jo paljon. Huonontaa unta? Kyll meitsimanne ainakin nukkuu kuin rauhoitettu koira sopivan etanoliannoksen jälkeen. Sopiva annos voisi olla vaikkapa kolme desiä namnam wiskiä.
Kysymys olikin unen laadusta, ei sen helppoudesta. Eikä 10km/viikossa ole yhtään mitään, jos sen lopun aikaa vaan makaa/istuu vrt lapset.
Kukkuluuruu!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Clay »

urasiili kirjoitti: Kysymys olikin unen laadusta, ei sen helppoudesta.
Kyllä mä nukun paremminkin, mutta mä olenkin epänormaalin huono nukkumaan.
Mulla on ollut usein krapulainen olo aamulla vaikka en ole juonut alkoholia - toisilla on parempi onni.
Nyt penikseni on fantastinen!
Vastaa Viestiin