Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Yleinen lätinä jä kitinä
Chap

Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mistä johtuu, että krapulat pahenevat iän myötä? Olen kuullut teorian, että se johtuu munuaisten epätehokkaammasta toiminnasta, jolloin nestehukkaa vaivaa pahemmin dokaamisen jälkeen.
ninnithequeen

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pahenevat, ja nimenomaan pitenevät.
Tosiaan, miksi? Onko kyse pelkästään ruumiin rapistumisesta ja nestehukan kasvamisesta?
Quarter

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Aivosi ja maksasi vihaavat sinua joka ryyppyreissun jälkeen enemmän ja juonivat yhdessä paskan olon, myrkkyjä vereen ja sisäelinten toiminnan muutenkin vituilleen. Jos vaikka oppisit ja lopettaisit. Mutku ei..
Elukka

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Munuaisten ja maksan toiminnan heikkenemistä veikkaisin syyksi.
Säännöllinen krapulaa aiheuttava dokaaminen ei ainakaan paranna asiaa varsinkaan maksan osalta.
NuoriDaavid

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Annan vain mutuvastauksen: yleisestä ruumiin rapistumisesta.

Muistaakseni ihminen on parhaassa iskussa joskus 18 vuotiaana. Siitä alaspäin se on alamäkeä.

Ps. suurempi ongelma on mielestäni se, että sellaista nousuhumalaa kuin joskus 15 vuotiaana, on 39 vuotiaana mahdotonta saavuttaa.

Elcohan ystävällisesti vinkkasikin snowballin, en ole kokeillut.
PerttiMakimaa

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:Ps. suurempi ongelma on mielestäni se, että sellaista nousuhumalaa kuin joskus 15 vuotiaana, on 39 vuotiaana mahdotonta saavuttaa.
Höpö höpö.

Pertti auttaa.

Alkuvalmistelut: Laita Triple Sec, Minttuviina tjsp. erittäin makea vahva viina pakkaseen.

Käy saunassa äläkä juo mitään koko aikana.

Saunasta tultuasi nauti pakkasessa oleva pullo. :miitti:

Jos et pääse tuolla "ettekö tiedä kuka olen" fiiliksiin on vika miehessä. :D
bedlam

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Harjotuksen puutteesta. Penskana kun tuli vedettyä monesti perjantaina ja lauantaina ja joka viikonloppu.

Kyllä itsekin olen huomannut krapuloiden jopa pitkittyvän kaksipäiväisiksi, mutta väitän ainakin omalta kohdaltani ongelman olevankin suurimmalta osin henkinen; krapulalle ja huonovointisuudelle alistuu helpommin jos on mahdollista sohvapäivä viettää. Nuorempana tuli touhuttua enemmän ja siinähän se samalla olokin paranisi.

Ei nykyäänkään krapula ole lähellekään niin paha esim. monipäiväisten festariörvellysten jälkeen. Ja senkin olen huomannut, että yksin ollessa krapula tuntuu pahemmalle, kuin jos esim. on vieraita joilla on myöskin kanki. Tämäkin viittaisi vain henkiseen löysyyteen.
NuoriDaavid

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ps. suurempi ongelma on mielestäni se, että sellaista nousuhumalaa kuin joskus 15 vuotiaana, on 39 vuotiaana mahdotonta saavuttaa.
Höpö höpö.

Pertti auttaa.

Alkuvalmistelut: Laita Triple Sec, Minttuviina tjsp. erittäin makea vahva viina pakkaseen.

Käy saunassa äläkä juo mitään koko aikana.

Saunasta tultuasi nauti pakkasessa oleva pullo. :miitti:

Jos et pääse tuolla "ettekö tiedä kuka olen" fiiliksiin on vika miehessä. :D
:) Saattaa olla totta. Ei pitäisi noiden kaljojen ja punaviinien kanssa läträtä.

Pitäisi ehkä kokeilla:

Kuva
Zeb

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Omalla kohdalla johtunee siitä, että olen treenannut hommaa niin että pystyn juomaan tuplat tai triplat siihen nähden mitä nuorena. Silloin 5-6 olutta oli ehdoton maksimi, sitten tuli oksu jos enemmän yritti.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Huomenta! Nautin eilen kolme drinkkiä ja puoli pulloa viiniä illallisen yhteydessä, ja on kyllä hieman krapulainen olo, myönnetään. Ei paha, tosin, mutta silti.

Keskustelin asiasta eilen erään ystävättäreni kanssa, joka kertoi äitinsä väittäneen, että krapulat alkavat viisikymppisenä lientyä. Sitä odotellessa, siis!
NuoriDaavid

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vadim kirjoitti:
Keskustelin asiasta eilen erään ystävättäreni kanssa
Homo!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Aina teitä amatööreja saa opastaa - mitä enemmän juo, sitä vähemmän tulee krapulaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Clay kirjoitti:Aina teitä amatööreja saa opastaa - mitä enemmän juo, sitä vähemmän tulee krapulaa.
No tämäkin oli vielä amatööritason juttuja.

Pitää olla, kun ei dokaa ollenkaan, ei tule krapulaa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Clay »

BrianW kirjoitti:
Clay kirjoitti:Aina teitä amatööreja saa opastaa - mitä enemmän juo, sitä vähemmän tulee krapulaa.
No tämäkin oli vielä amatööritason juttuja.

Pitää olla, kun ei dokaa ollenkaan, ei tule krapulaa.
Mulla on ollut usein krapulainen olo aamulla vaikka en ole juonut alkoholia - toisilla on parempi onni.
Nyt penikseni on fantastinen!
Rouva Pupu

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ainakin itsellä johtuu tod.näk. siitä, että juon enemmän kuin nuorempana. Pitkään olin juomatta mitään ja kun sitten aloitin niin join muutamia siidereitä harvakseltaan. Vanhempana tulee sitten viinaa litkittyä niin kauan kun silmät pyörii päässä. Krapulat on heikotusta, ei niinkään pahaaoloa. Kestää parisen päivää joskus jopa sen ikävät kolme.
Pyry-Matias

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Chap kirjoitti:Mistä johtuu, että krapulat pahenevat iän myötä?
Yritän. Itse juon suurempia määriä kerralla kuin nuorena. Juon koska pystyn ja siksi, että usein homma on lähtenyt lapasesta kun on ollut muuten ahdistunut olo, jolloin nousuhumala humalluttaa mieltä entistä enemmän. Toleranssikin on noussut, joku 20 annosta ei ole erikoinen suoritus illassa.

En tiedä onko tässä perää tai etumusta, mutta nuorena moni juo useammin, jolloin elimistön tottumus viinaan on parempi. Tällöin juominen korreloi toleranssiin paremmin, ja krapulakin on loivempi.

Vanhempana elämä on usein vaativampaa ja vastuullisempaa, joten nuorena voi huoletonna ryypätä ja toipua rauhassa. Tällöin krapulasta parantuu nopeammin.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
Keskustelin asiasta eilen erään ystävättäreni kanssa
Homo!
Siis tuota hetkinen - naisille puhuminen on jo selvä merkki homoudesta...?

Olen selvästi traumatisoitunut Kabulissa, kun toljotin eilen neitosten beboja kuin, hmm, mielenvikainen. Tämäkin on varmaan merkki homoudesta? Kai tässä pitäis tulla jo ulos kaapista.
NuoriDaavid

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vadim kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
Keskustelin asiasta eilen erään ystävättäreni kanssa
Homo!
Siis tuota hetkinen - naisille puhuminen on jo selvä merkki homoudesta...?

Olen selvästi traumatisoitunut Kabulissa, kun toljotin eilen neitosten beboja kuin, hmm, mielenvikainen. Tämäkin on varmaan merkki homoudesta? Kai tässä pitäis tulla jo ulos kaapista.
Mikä tahansa on merkki on homoudesta, hengittäminenkin.

Asiasta kukkaruukkuun; oletko tullut Suomeen lomalle vai toistaiseksi?
chevilyn

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

Olen sitä mieltä, että omalla kohdallani kyse on vain tottumattomuudesta tai sitten joogasta (!). Kysehän ei missään nimessä voi olla siitä, että ikää on tullut enemmän.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

NuoriDaavid kirjoitti:Mikä tahansa on merkki on homoudesta, hengittäminenkin.

Asiasta kukkaruukkuun; oletko tullut Suomeen lomalle vai toistaiseksi?
Mietin tässä myös viinanjuontia ja tappelemista, mutta:

- viinanjuonti on homoa, koska sitä tehdään yleensä miehissä, ja lisäksi syynä viinanjuontiin on piilevä mutta ei-tunnustettu homous.

- tappeleminen on homoa, koska sitä tehdään yleensä miehissä, ja jos ei tehdä, niin sitten naista hakataan naisvihan eli homouden takia.

Kerrankin joku kysyy asiaa oikein. "Toistaiseksi" on oikea termi. Jotkut kyselevät myös, olenko täällä pysyvästi, mutta vastaus siihen on jyrkkä ei, sillä haudassa ollaan pysyvästi, muualla toistaiseksi.

EDIT: Olen siis täällä toistaiseksi.
Viimeksi muokannut Vadim, 08.09.2007 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
isohaara

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Josko sitä nuorempana on myös vilkkaampi aineenvaihdunta?!? Ei se vanha ruumis jaksa enää niin nopsaan toipua.
Mulla on aina ollut varsin reipas aineenvaihdunta, eikä krapulat ole vieläkään juuri mitään - en nyt tosin niin vanha gubbekaan ole.
isohaara

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

isohaara kirjoitti:eikä krapulat ole vieläkään juuri mitään - en nyt tosin niin vanha gubbekaan ole.
Otan ton takas. Sunnuntainen krapula jatkuu vielä tänäänkin. Lopetin eilen oksentelun siinä viiden-kuuden kieppeillä ja ajoin autolla 300 m lähimpään ruokakauppaan.
Googlebot

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Chap kirjoitti:Mistä johtuu, että krapulat pahenevat iän myötä? Olen kuullut teorian, että se johtuu munuaisten epätehokkaammasta toiminnasta, jolloin nestehukkaa vaivaa pahemmin dokaamisen jälkeen.
En ole totta puhuen edelleenkään huomannut samaa, mutta ilmeisesti juomatottumukseni ovat tässä suhteessa väärät. Tunnun väsähtävän alkoholista yleensä jo kauan ennenkuin saavutan krapulaan tarvittavat promilletasot.

Muistan vain kerran kokeneeni jotain krapulantapaista, mikä lähinnä tarkoitti normaalia syvempää väsymystä seuraavana päivänä. Edes toissakesäinen puistomiitissä BB:n viltille sammuminen ja sen viereen/päälle oksentaminen ei aiheuttanut sitä seuraavana päivänä mitään sen kummempia tuntemuksia, olisin ollut valmis lähtemään vaikka töihin. Myös ns. liskounet ovat ilmeisesti jostain syystä jääneet kokemuksena väliin (ellei sitten kerran näkemäni uni jonkun perheen jäsenten itsekseen irtiruuvautuvista ja yläilmoihin vinhasti pyörien leijailevista päistä ollut sellainen; en muista olinko erityisemmin juonut alkoholia sitä edeltävinä iltoina).

Vittu mä olen kova jätkä, ihan teflonia. Bring it on!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nykyään kuittaa krapulan pidemmänkin putken päälle pelkällä helvetillisellä hikoilulla ! Tietysti auttaa kun juo litran vettä ennen nukuksimaan menoa ja toisen aamulla herättyä.
Pyyhin Netikettiin..
Herra Manala

Re: Miksi krapulat pahenevat kuin vanhenee?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Nykyään joutuu juomaan enemmän viinaa. Ah niitä teiniaikoja kun oli perplexerit vajaasta viinipullollisesta. Nykyään yksi viinipullo vain vituttaa, vaikka se olisikin Koskisen Jorman extravalkoista.
Vastaa Viestiin