American express platinum

Yleinen lätinä jä kitinä
Chap

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Chap »

No soitin sit amexilla ja tietenkään se asiakaspalvelun pihtarihuora ei voinut antaa mulle sitä korttia vuodeksi ilmaiseksi tai edes millään alennuksella. En aio maksaa täyttä vuosimaksua. Mut muistakaa palstan milfit, sinkkutytöt ja salarakkaat, mä olisin voinut olla jotain!!1 Lisäksi kun asiaa tarkemmin miettii niin onhan se platinum-kortti aika prole. Otan sit jos tarjoavat mustan amexin ja alan käymään bläkissä.
Geetzu

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:^ Mä en ymmärrä tollasii luottokortteja. Siis niin ku törsäämään lähetään sit ku on paalua, ei mitään leikkipaalua. 8)
Luottokortti on hyvä cash managementissa. Käyttelytilillä on turha makuuttaa ylimääräistä pääomaa ja positioiden purkaminen pesukoneen yllättäen lauetessa on kallista ja työlästä.
Totta munassa. Minä maksan kaikki ostokseni Vizalla, koska haluan pitää itselläni mahdollisimman paljon luottokunnan rahaa.
Äh, ihan ku kotona ku teitä lukee... Olen hävinnyt, lähden vinguttelemaan Stockan korttiani. Jos on varaa. Tein aika miehiset ja vedin limitin minimiin, repikääs siitä!!!1
Tix

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Tix »

Köyhät käyttää omaa korttia. Firman kortilla noi jutut hoidetaan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Chap kirjoitti:
elco kirjoitti:Amexin gold sinulla varmaan sitten jo on, kun edes tarjosivat? Suosittelen, että uhittelet luopuvasi siitäkin. Tässä tilanteessa puhelinkuli yhdistää sinut tyypille, joka tarjoaa vuoden jäsenyyttä ilmaiseksi.
Joo, olen menestyksekkäästi käyttänyt tuota strategiaa nyt kolme vuotta :). Ajattelin kokeilla saisinko platina-kortille testattavaksi vuodeksi ilmaiseksi.
Yritin. En valitettavasti onnistunut!

Ikävä kyllä platinakortissa ei ole juuri mitään sellaista, mikä tekisi siitä nuore(hko)n, perheettömän kannalta haluttavan, varsinkaan, jos on jo jonkin sortin frequent flyer. Edut liittyvät lähinnä matkavakuutukseen ja perheen lisäkortteihin. Conciergestä mulla ei ole kokemusta, mutta on vaikeuksia kuvitella tilannetta, jossa sellaisesta olisi valtaisasti hyötyä, kun tykkään tehdä varaukseni itse. Ehkä joku osaa kertoa, irtoaako sillä paremmin, mut pelkään pahoin, että vasta mustalla Amexilla saa.

Miksei kukaan ole keksinyt yhdistää tähän vip-ominaisuutta? Mä saattaisin harkita asiaa, jos kortilla pääsisi mukavasti jonon ohi, vaikken käykään kovin usein paikoissa, joihin joutuu tosissaan jonottamaan.
elco

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Luottokortti on hyvä cash managementissa. Käyttelytilillä on turha makuuttaa ylimääräistä pääomaa ja positioiden purkaminen pesukoneen yllättäen lauetessa on kallista ja työlästä.
Njoo, mutta cash managementti hoitunee ihan yhtä hyvin karvan halvemmallakin kortilla?
NuoriDaavid

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Luottokortti on hyvä cash managementissa. Käyttelytilillä on turha makuuttaa ylimääräistä pääomaa ja positioiden purkaminen pesukoneen yllättäen lauetessa on kallista ja työlästä.
Njoo, mutta cash managementti hoitunee ihan yhtä hyvin karvan halvemmallakin kortilla?
Jåå. Itselläni on tavisvisa ja 6000:n luottoraja, joten vuosimaksu on vain 1,67% luottorajasta (korkein vuosimaksu perusvisassa on 100e), eli alle inflaation. Tämän takia maksan kaiken visalla, jolloin luottokunta lahjoittaa minulle rahaa. Ainoa ongelma on, että 6000:n luottoraja ei aina täyty :(
Chap

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Luottokortti on hyvä cash managementissa. Käyttelytilillä on turha makuuttaa ylimääräistä pääomaa ja positioiden purkaminen pesukoneen yllättäen lauetessa on kallista ja työlästä.
Njoo, mutta cash managementti hoitunee ihan yhtä hyvin karvan halvemmallakin kortilla?
Jåå. Itselläni on tavisvisa ja 6000:n luottoraja, joten vuosimaksu on vain 1,67% luottorajasta (korkein vuosimaksu perusvisassa on 100e), eli alle inflaation. Tämän takia maksan kaiken visalla, jolloin luottokunta lahjoittaa minulle rahaa. Ainoa ongelma on, että 6000:n luottoraja ei aina täyty :(
Hanki Samposta Finnair plus visa. Vuosimaksu 60 euroa, luottoraja 10000 euroa. Jokaisesta visalla ostetusta eurosta saat yhden finnair plus pisteen.
NuoriDaavid

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:
Njoo, mutta cash managementti hoitunee ihan yhtä hyvin karvan halvemmallakin kortilla?
Jåå. Itselläni on tavisvisa ja 6000:n luottoraja, joten vuosimaksu on vain 1,67% luottorajasta (korkein vuosimaksu perusvisassa on 100e), eli alle inflaation. Tämän takia maksan kaiken visalla, jolloin luottokunta lahjoittaa minulle rahaa. Ainoa ongelma on, että 6000:n luottoraja ei aina täyty :(
Hanki Samposta Finnair plus visa. Vuosimaksu 60 euroa, luottoraja 10000 euroa. Jokaisesta visalla ostetusta eurosta saat yhden finnair plus pisteen.
Pitäisi ensin olla jäsen näköjään. En juuri lentele. Saisiko esim 60 000 pisteellä jotain (jos lasku olisi 5000 kuussa)?
Chap

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:Pitäisi ensin olla jäsen näköjään. En juuri lentele. Saisiko esim 60 000 pisteellä jotain (jos lasku olisi 5000 kuussa)?
60 000 pisteellä saa lennon etelä-juuroppaan bisnesluokassa.
NuoriDaavid

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Pitäisi ensin olla jäsen näköjään. En juuri lentele. Saisiko esim 60 000 pisteellä jotain (jos lasku olisi 5000 kuussa)?
60 000 pisteellä saa lennon etelä-juuroppaan bisnesluokassa.
siis ihan ilmaiseksi vai? Jos näin on, niin ihmettelen kauhiasti.

Miksi finnair haluaisi antaa minulle ilmaisen lennon sen takia, että vaivaudun käyttämään finnair plus visaa ja liittymään heidän mustanaamiokerhoonsa?

Tässä täytyy olla joku juju.
Chap

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Pitäisi ensin olla jäsen näköjään. En juuri lentele. Saisiko esim 60 000 pisteellä jotain (jos lasku olisi 5000 kuussa)?
60 000 pisteellä saa lennon etelä-juuroppaan bisnesluokassa.
siis ihan ilmaiseksi vai? Jos näin on, niin ihmettelen kauhiasti.

Miksi finnair haluaisi antaa minulle ilmaisen lennon sen takia, että vaivaudun käyttämään finnair plus visaa ja liittymään heidän mustanaamiokerhoonsa?

Tässä täytyy olla joku juju.
No siis lentokenttäverot pitää maksaa itse. Finnair saanee provision visan transaktioista, esim 1 % = 600 euroa.

EDIT: toinen juju tähän liittyen on, että noita palkintomatkoja ei saa ihan miten mille tahansa lentovaihtoehdoille. Paikkoja on parhaiten saatavilla, jos varaa paljon etukäteen. Jos varaa myöhemmin, paikkoja löytyy lennoille, jotka eivät ole finnairin ennusteen mukaan täyttymässä maksavista asiakkaista.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Njoo, mutta cash managementti hoitunee ihan yhtä hyvin karvan halvemmallakin kortilla?
Jeps. Kommentoinkin viestiä, jossa viitattiin kai luottokortteihin yleisesti.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Chap kirjoitti:No siis lentokenttäverot pitää maksaa itse. Finnair saanee provision visan transaktioista, esim 1 % = 600 euroa.

EDIT: toinen juju tähän liittyen on, että noita palkintomatkoja ei saa ihan miten mille tahansa lentovaihtoehdoille. Paikkoja on parhaiten saatavilla, jos varaa paljon etukäteen. Jos varaa myöhemmin, paikkoja löytyy lennoille, jotka eivät ole finnairin ennusteen mukaan täyttymässä maksavista asiakkaista.
Tosin tällöin voi käyttää muiden oneworld-yhtiöiden lentoja. Käväisin joku viikko sitten Unkarista ja lensin Malevilla, kun Finnairilla ei ollut tilaa. Toinen vaihtoehto on vaihtaa konetta jossakin, jos suorat lennot ovat täynnä. Molemmissa tapauksissa Finnair plus -palveluun pitää soittaa, sillä internet-varausjärjestelmä toimii vain suorilla palkintolennoilla. Internetissä varaaminen on tosin vähän halvempaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lisäänpä vielä yhden asian - kulta- ja platinakorteista saa puolitoista pistettä eurolta, kun vihreällä Amexilla irtoaa vain piste. Näitä pisteitä voi sitten vaihtaa kaikenlaisiin asioihin, esim. lentoihin. Finnair-maileja voi käyttää aika rajallisiin käyttötarpeisiin, joten tässä mielessä Amex-mailit ovat parempaa valuuttaa.

Esim. Brysseliin pääsee Brussels Airlines -yhtiöllä varsin halvalla (30 000 pistettä) - Finnair veloittaa 40 000.

Amex kulta = kulutat 20 000 euroa ja pääset mihin tahansa Eurooppaan Brussels -yhtiöllä.

Amex vihreä = kulutat 30 000 euroa.

Finnair plus (Nordea tai Sampo) = kulutat 40 000 euroa ja pääset Eurooppaan Oneworld-lennoilla.

Lopputulos lienee suunnilleen sama, sillä kultainen Amex maksaa 150 euroa, Finnair plussat 60 eukkaa, jos olettaa käyttävänsä vuodessa korttia vaikkapa tuon 40 000 euroa. Jos keskihintainen lippu Eurooppaan maksanee tätä nykyä noin 200-300 euroa plus verot, kultainen Amex näyttäisi alkavan kannattaa, jos käyttää korttia vähintään 30 000 euron edestä. Kääntöpuolena on tietty se, että suoria lentoja on vähemmän.
Chap

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Chap »

Vadim kirjoitti:Lisäänpä vielä yhden asian - kulta- ja platinakorteista saa puolitoista pistettä eurolta, kun vihreällä Amexilla irtoaa vain piste. Näitä pisteitä voi sitten vaihtaa kaikenlaisiin asioihin, esim. lentoihin. Finnair-maileja voi käyttää aika rajallisiin käyttötarpeisiin, joten tässä mielessä Amex-mailit ovat parempaa valuuttaa.

Esim. Brysseliin pääsee Brussels Airlines -yhtiöllä varsin halvalla (30 000 pistettä) - Finnair veloittaa 40 000.

Amex kulta = kulutat 20 000 euroa ja pääset mihin tahansa Eurooppaan Brussels -yhtiöllä.

Amex vihreä = kulutat 30 000 euroa.

Finnair plus (Nordea tai Sampo) = kulutat 40 000 euroa ja pääset Eurooppaan Oneworld-lennoilla.

Lopputulos lienee suunnilleen sama, sillä kultainen Amex maksaa 150 euroa, Finnair plussat 60 eukkaa, jos olettaa käyttävänsä vuodessa korttia vaikkapa tuon 40 000 euroa. Jos keskihintainen lippu Eurooppaan maksanee tätä nykyä noin 200-300 euroa plus verot, kultainen Amex näyttäisi alkavan kannattaa, jos käyttää korttia vähintään 30 000 euron edestä. Kääntöpuolena on tietty se, että suoria lentoja on vähemmän.
Vähintään yhtä olennainen tekijä on, että Finnairilla pääsee suoraan (=nopeasti) melkein mihin tahansa Euroopan kohteeseen ja maksaa meno-paluusta ainoastaan kahdet lentokenttäverot. Brussels Airlinesilla pääsee suoraan vain Brysseliin ja jos tekee meno-paluulennon muualle pitää maksaa neljät lentokenttäverot ja aikaa kuluu helposti viisi tuntia tai enemmän.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Mä kuulin että upseeriliiton mastercardin laskuja ei tarvitse koskaan maksaa, voisin ottaa sellaisen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Chap

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mylwin kirjoitti:Mä kuulin että upseeriliiton mastercardin laskuja ei tarvitse koskaan maksaa, voisin ottaa sellaisen.
Vain jos ottaa kotiin pakollisen rk 62:en. Pitää ulosottomiehen loitolla. Eikä siitä korttiakaan sitten oikeastaan tartte. Kysy vaikka Mika Muraselta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Niba »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:
:(
Hanki Samposta Finnair plus visa. Vuosimaksu 60 euroa, luottoraja 10000 euroa. Jokaisesta visalla ostetusta eurosta saat yhden finnair plus pisteen.
Nyt tiedä ettei se ollut De-javu', vaan kentällä olitkin viime kesänä oikeasti Finnais Plus visan käyttäjä!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Chap kirjoitti:Vähintään yhtä olennainen tekijä on, että Finnairilla pääsee suoraan (=nopeasti) melkein mihin tahansa Euroopan kohteeseen ja maksaa meno-paluusta ainoastaan kahdet lentokenttäverot. Brussels Airlinesilla pääsee suoraan vain Brysseliin ja jos tekee meno-paluulennon muualle pitää maksaa neljät lentokenttäverot ja aikaa kuluu helposti viisi tuntia tai enemmän.
Toisaalta, Amexin pisteet voi vaihtaa myös Air Francen ja KLM:n vastaaviin suunnilleen samalla suhteella (Helsinki-Pariisi-Helsinki 31250 pistettä). Lisäksi Finnairilla on yllättävän vähän tilaa koneissaan noille palkintolennoille. Enpä muista montaakaan kertaa, jolloin olisin päässyt haluamaani paikkaan haluamaani aikaan. Silloin kun olen, kyseessä on ollut joku muu oneworld-yhtiö.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Chap kirjoitti:Eikä siitä korttiakaan sitten oikeastaan tartte. Kysy vaikka Mika Muraselta.
Eikä Kusti Polje, joten ei tule kanteetkaan kotiin asti!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Elukka

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Chap kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Mä kuulin että upseeriliiton mastercardin laskuja ei tarvitse koskaan maksaa, voisin ottaa sellaisen.
Vain jos ottaa kotiin pakollisen rk 62:en. Pitää ulosottomiehen loitolla. Eikä siitä korttiakaan sitten oikeastaan tartte. Kysy vaikka Mika Muraselta.
Hei daah, 62:nen RK on niinQ sou lääst siison.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rk_95_TP
Chap

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Chap »

Elukka kirjoitti:Hei daah, 62:nen RK on niinQ sou lääst siison.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rk_95_TP
Ennen kaikki oli paremmin.
Tix

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chap kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Hei daah, 62:nen RK on niinQ sou lääst siison.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rk_95_TP
Ennen kaikki oli paremmin.
Kolisevan varmistimen poisto, keveys, yötähtäin + kiväärikranaattimahdollisuus tarkoittaa että nykyään kaikki on paremmin!
PerttiMakimaa

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

http://www.forex.fi/default.asp?redirect=1

Heruuks tällä? Vaarallisen anonyymia. (Global Cash)
prosessi

Re: American express platinum

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Hei daah, 62:nen RK on niinQ sou lääst siison.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rk_95_TP
Ennen kaikki oli paremmin.
Kolisevan varmistimen poisto, keveys, yötähtäin + kiväärikranaattimahdollisuus tarkoittaa että nykyään kaikki on paremmin!
Riippuu siitä, kenen näkökulmasta asiaa katsotaan.
Vastaa Viestiin