Kerjäläiset

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriDaavid

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Smailer kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: "kumpi on parempi, annat mulle markan, vai pistän sua puukolla kylkeen?"
Vielä tähän; mä oon varmaan onnettomuusaltis, kun tossa tilanteessa olisi pistänyt vituttamaan sen verran etten varmasti olisi antanut. En periaatteestakaan. Ainakaan jos missään lähistöllä olisi ollut paikka minne juosta pakoon jos olisi alkanut oikeasti veistä heiluttaa.
Vähän samoilla linjoilla. Kun tuosta meni se pyytäminen jo ohitse ja muuttui "ryöstöksi" ...
Jaa. Minä taas rationaalisena olentona tulkitsin asian niin, että nyt on olemassa vaara joutua puukolla kutittelun uhriksi, ja markka on pieni hinta, jos sillä pääsee tyypistä eroon. Joskus on fiksua nöyrtyä.
Smailer

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja Smailer »

NuoriDaavid kirjoitti:
Smailer kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Vielä tähän; mä oon varmaan onnettomuusaltis, kun tossa tilanteessa olisi pistänyt vituttamaan sen verran etten varmasti olisi antanut. En periaatteestakaan. Ainakaan jos missään lähistöllä olisi ollut paikka minne juosta pakoon jos olisi alkanut oikeasti veistä heiluttaa.
Vähän samoilla linjoilla. Kun tuosta meni se pyytäminen jo ohitse ja muuttui "ryöstöksi" ...
Jaa. Minä taas rationaalisena olentona tulkitsin asian niin, että nyt on olemassa vaara joutua puukolla kutittelun uhriksi, ja markka on pieni hinta, jos sillä pääsee tyypistä eroon. Joskus on fiksua nöyrtyä.
Tavallaan joo, mutta ei se poista sitä, että tuollaisen "vapaaehtoisen pakon" tarjoilu vituttaa. Ymmärrän siinä mielessä Zebiä täydellisesti.
No, en ole joutunut tuollaiseen vielä tähän mennessä. Joko en liiku paikoissa, joissa tuollaiset väijyy tai sitten oon niin iso ja rujon näköinen, ettei kukaan uskalla tulla kyseleen ... Mene ja tiedä miten sitten on.
Aito_Johanna

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Tix kirjoitti:Helsingissä pyörii se yksi koko ajan käsi ojossa kulkeva kassialma, useimmiten assan seudulla. Miltei paikallinen nähtävyys. Mietin aina, että onko sillä oikeasti rahantarve niin kova, tienaako tuolla niin hyvin vai onko se enemmän tapa.
Ai se, joka toistelee narisevalla äänellä "onks teil antaa? onks teil antaa?" Joo, ihan julkkis.
Joskus 7 - 10 vuotta sitten keskustan ja Punavuoren tienoilla pyöri toinenkin kerjäläismummo, mutta hänellä oli eri taktiikka: hän oli ulkoasultaan siisti ja käytökseltään kohtelias ja "normaali". Hän kertoi tarinaa, jonka mukaan hän oli tullut poikansa kyydillä Helsinkiin jostain Espoosta tai Vantaalta, mutta lompakko oli jäänyt kotiin. Nyt pitäisi saada bussirahaa.
Myönnän, että olin niin naiivi, että ensimmäisellä kerralla uskoin tarinan :oops: Mummo kysyi muodon vuoksi tilinumeroani, mutta tietenkin vastasin että antaa olla. Mummo lupasi lahjoittaa bussirahaa vastaavan summan hyväntekeväisyyteen.
Ilmeisesti hän ei painanut naamaani mieleen, koska tuli vielä kuukausien kuluessa monta kertaa vastaan - ja aina sama tarina. En antanut bussirahaa toista kertaa.
Mutta enää häntä ei ole näkynyt aikoihin.
Chap

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja Chap »

Aito_Johanna kirjoitti:
Tix kirjoitti:Helsingissä pyörii se yksi koko ajan käsi ojossa kulkeva kassialma, useimmiten assan seudulla. Miltei paikallinen nähtävyys. Mietin aina, että onko sillä oikeasti rahantarve niin kova, tienaako tuolla niin hyvin vai onko se enemmän tapa.
Joo, ihan julkkis.
Hänet tunnetaan nimellä Anna Euro.
masa

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja masa »

Aito_Johanna kirjoitti:En antanut bussirahaa toista kertaa.
Mutta enää häntä ei ole näkynyt aikoihin.
Julmuutesi vuoksi dementikkomummo paleltui luultavasti puiston penkille.
SaintJohnPerse

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Aito_Johanna kirjoitti:
Tix kirjoitti:Helsingissä pyörii se yksi koko ajan käsi ojossa kulkeva kassialma, useimmiten assan seudulla. Miltei paikallinen nähtävyys. Mietin aina, että onko sillä oikeasti rahantarve niin kova, tienaako tuolla niin hyvin vai onko se enemmän tapa.
Ai se, joka toistelee narisevalla äänellä "onks teil antaa? onks teil antaa?" Joo, ihan julkkis.
Joskus 7 - 10 vuotta sitten keskustan ja Punavuoren tienoilla pyöri toinenkin kerjäläismummo, mutta hänellä oli eri taktiikka: hän oli ulkoasultaan siisti ja käytökseltään kohtelias ja "normaali". Hän kertoi tarinaa, jonka mukaan hän oli tullut poikansa kyydillä Helsinkiin jostain Espoosta tai Vantaalta, mutta lompakko oli jäänyt kotiin. Nyt pitäisi saada bussirahaa.
Myönnän, että olin niin naiivi, että ensimmäisellä kerralla uskoin tarinan :oops: Mummo kysyi muodon vuoksi tilinumeroani, mutta tietenkin vastasin että antaa olla. Mummo lupasi lahjoittaa bussirahaa vastaavan summan hyväntekeväisyyteen.
Ilmeisesti hän ei painanut naamaani mieleen, koska tuli vielä kuukausien kuluessa monta kertaa vastaan - ja aina sama tarina. En antanut bussirahaa toista kertaa.
Mutta enää häntä ei ole näkynyt aikoihin.
Kuulemma asustelee ihan omistusasunnossa jossain Haagassa eikä oikeastaan olisi rahan "tarpeessa". Pitäähän ihmisillä harrastuksia olla :D

Se virolainen puhelinkorttipummi on loistava :D....

Helsinki tarvitsee lisää persoonallisia rahanpummaajia!
Aito_Johanna

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

SaintJohnPerse kirjoitti:
Se virolainen puhelinkorttipummi on loistava :D....

Helsinki tarvitsee lisää persoonallisia rahanpummaajia!
Mikämikä puhelinkorttipummi? Mitä olen missannut?
SaintJohnPerse

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Aito_Johanna kirjoitti:
SaintJohnPerse kirjoitti:
Se virolainen puhelinkorttipummi on loistava :D....

Helsinki tarvitsee lisää persoonallisia rahanpummaajia!
Mikämikä puhelinkorttipummi? Mitä olen missannut?
Se heiluttelee kädessään puhelinkorttia ja puhuu "virolaisittain" jotain... En ole jaksanut kuunnella koskaan loppuun saakka tai pikemminkin putosin kärryiltä hyvin pian mitä sillä oikeastaan oli hätänä. Rahaa se tarvitsi ja puhelinkortti sillä oli...


Radio Helsingissä oli taannoin ketju "suosikki densosi" ja täällä Kityssä taisi olla sen "Tytärketju". Sen voisi kaivaa esiin tai avata uusi... Tai sitten raportoida asiasta Bongaa Kityläinen ketjuun.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mojo kirjoitti: Markka-aikana tuo luultavasi samainen mies hoki "annafemmaannaannafemma" Muutaman femman saatuaan hän haahuili ylös Wiklundin kahvilaan, joi kupin kahvia neljällä sokerinpalalla ja tuhlasi loput rahat pokerikoneeseen. (Joo me yläasteella seurattiin joskus huviksemme ko. heebon menoa) Eli olettaen kyseessa olevan sama mies en antaisi massia missään nimessä.
Oletan! Helpottaa. Elämäntapakerjääjien kanssa tulen toimeen, nyt häiritsi kohtuullisen siisti ulkomuoto joka sai epäilemään jotain nyrjäyttävää sattuneen äskettäin. Ei tietysti kerro minusta niin hyvää että pystyn sivuuttamaan helpommin pitkäaikaisen hulluuden. Mutta ei kaikkea voi ottaa kontolleen, tällä kohden luotan perusterveydenhuoltoon.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
bellona
Kitisijä
Viestit: 10
Liittynyt: 06.10.2007 23:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja bellona »

Kerjääminen ja kerjäläiset ovat rasittavia! Työmatka aseman poikki saa verenpaineen ja raivarikäyrän nousemaan.

Ensin hihoissa roikkuvat puunhalaaja-rastafarit kerjäämässä aikaasi kuponkien täyttöön, heti perään törmäät euroa vaativaan kassialman näköiseen noita-akkaan, seuraavaksi edessäsi on puhelinkorttikusetusta yrittävä eestimees, nurkalla vaanii nälkäinen narkkip*ska ja lopulta meinaat vielä kompastua romanialaiseen polvirukoilijaan. Ei v*ttu, mistä näitä sikiää?

Kelleen en oo jeniäkään antanut, enkä anna. Jos tulee herkkä hetki ja jotain lahjoitan, tapahtuu se postin/pankin keräystilien kautta. Ruinaajalle en anna kuin vittumaisia sanoja.
Pullolliseen vauvaöljyä käytetään n. 100 vastasyntynyttä.
SikaMika

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bellona kirjoitti:Kerjääminen ja kerjäläiset ovat rasittavia! Työmatka aseman poikki saa verenpaineen ja raivarikäyrän nousemaan.
Helpollapa se sinunkin elimistösi saadaan sekaisin. Mä sivuutan noi aina ilman ripulointia toteamalla ettei mulla ole aikaa/rahaa/mielenkiintoa otaa osaa mihin nyt milloinkin kinutaan. Hyvännäköisten hippityttöjen kanssa voin muutaman sanan vaihtaakin, jos ei ole kiire.
Edith

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja Edith »

SaintJohnPerse kirjoitti: Radio Helsingissä oli taannoin ketju "suosikki densosi" ja täällä Kityssä taisi olla sen "Tytärketju". Sen voisi kaivaa esiin tai avata uusi... Tai sitten raportoida asiasta Bongaa Kityläinen ketjuun.
Onko kukaan viime aikoina bongannut mun suosikkia, brittidenaa? Mun viime havainnosta on jo aikaa, vuosia varmaan.
SaintJohnPerse

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Edith kirjoitti:
SaintJohnPerse kirjoitti: Radio Helsingissä oli taannoin ketju "suosikki densosi" ja täällä Kityssä taisi olla sen "Tytärketju". Sen voisi kaivaa esiin tai avata uusi... Tai sitten raportoida asiasta Bongaa Kityläinen ketjuun.
Onko kukaan viime aikoina bongannut mun suosikkia, brittidenaa? Mun viime havainnosta on jo aikaa, vuosia varmaan.
Simonia?

En ole muuten nähnyt vähään aikaan. Vuosi kaksi sitten juttelin hänen kanssaan armeijasta.

Mutta sininen/harmaa mies on tainnut kadota kokonaan. En ole tosin vuosiin asunut Kalliossa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerjäläiset

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tix kirjoitti:Helsingissä pyörii se yksi koko ajan käsi ojossa kulkeva kassialma, useimmiten assan seudulla. Miltei paikallinen nähtävyys. Mietin aina, että onko sillä oikeasti rahantarve niin kova, tienaako tuolla niin hyvin vai onko se enemmän tapa.
Älä pilkaa muo rikasta tyttöystävääni! :P (ihan saa nauraa!)Hän on mahtava näyttelijä. Hänellä ei sitten ole yhtä euron pyörylää rahantarvetta, mutta saan kuunnella mahtavia juttuja. Olen rakentanut oman hajua eristävän huoneen hänen vaatteilleen ja erikseen pienen rahasäiliön hänen 20 euron seteleilleen joita saa viljalti. Uimme säilössä kuin Roope Ankka konsanaan. Ja sitten hän meikkaa itsensä ja tulee "oikeaan asuntooni". Nytkin hän tuossa peilini edessä sovittaa uutta minkkiturkkiaan.
Sinut hän tuntee hyvin!Hän muuten jollain sairaalla tavalla pitää sinusta kovasti! Nauramme lähes joka ilta sinunkin touhuillesi, hehheh!

SA
iskin kadulta :P
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin