Työhakemus

Yleinen lätinä jä kitinä
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mitä työhakemuksenne pitää sisällään?

Tässä nyt taas hakemuksia väsäillessä tulee ajateltua että kirjoitankohan typeriä asioita, erotunko joukosta, teenkö tätä oikein, unohdinko jotain jne.?

Sinä, joka toimit työnantajana, anna vinkkejä mitä haluat nähdä hakemuksessa (siis vapaamuotoinen hakemus, ei CV).

Muut työnhankijat; antaisitteko vinkkejä siitä, millainen ulkoasu, järjestys jne. HYVÄLLÄ hakemuksella tulee olla?

Töihin olen tähänkin asti päässyt; nyt sain vain tietää että tällä hetkellä samoihin työpaikkoihin joihin minä haen, hakee ne muut 600 ihmistä päivässä.

Supersuuri kiitos kaikista kommenteista.
The great club outshines the individual, always and forever.
Mulli75

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Viimeisin työhakemukseni taitaa olla vuodelta 1999, sen jälkeen minut on kutsuttu töihin.

Työhistoria, tarkat työsuhteen alkamis- ja loppumisajat, tehtävänimikkeet. Työtodistuksista voivat sitten lukea tarkemmin mitä ko. tehtävänimikkeet pitävät sisällään. ko. työsuhteissa, luottamustoimet, harrastukset. Koulutus.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulli75 kirjoitti:Viimeisin työhakemukseni taitaa olla vuodelta 1999, sen jälkeen minut on kutsuttu töihin.

Työhistoria, tarkat työsuhteen alkamis- ja loppumisajat, tehtävänimikkeet. Työtodistuksista voivat sitten lukea tarkemmin mitä ko. tehtävänimikkeet pitävät sisällään. ko. työsuhteissa, luottamustoimet, harrastukset.
Nythän sä nimenomaan luettelit CV:n sisällön.
The great club outshines the individual, always and forever.
Mulli75

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Elppis kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:Viimeisin työhakemukseni taitaa olla vuodelta 1999, sen jälkeen minut on kutsuttu töihin.

Työhistoria, tarkat työsuhteen alkamis- ja loppumisajat, tehtävänimikkeet. Työtodistuksista voivat sitten lukea tarkemmin mitä ko. tehtävänimikkeet pitävät sisällään. ko. työsuhteissa, luottamustoimet, harrastukset.
Nythän sä nimenomaan luettelit CV:n sisällön.
Johan mä sanoin että viimeisin työhakemukseni on viime vuosituhannelta tuohon tyyliin ja ihan tekstinkäsittelyn kirjasta otin mallin. Sitten tietenkin se persoonallinen muttei lipevä aloitus siihen hakemukseen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulli75 kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:Viimeisin työhakemukseni taitaa olla vuodelta 1999, sen jälkeen minut on kutsuttu töihin.

Työhistoria, tarkat työsuhteen alkamis- ja loppumisajat, tehtävänimikkeet. Työtodistuksista voivat sitten lukea tarkemmin mitä ko. tehtävänimikkeet pitävät sisällään. ko. työsuhteissa, luottamustoimet, harrastukset.
Nythän sä nimenomaan luettelit CV:n sisällön.
Johan mä sanoin että viimeisin työhakemukseni on viime vuosituhannelta tuohon tyyliin ja ihan tekstinkäsittelyn kirjasta otin mallin. Sitten tietenkin se persoonallinen muttei lipevä aloitus siihen hakemukseen.
Voih, olispa se vieläkin noin helppoa :)

Kiitos Suvinen!

Lisäkysymys: kannattaako hakemus räätälöidä jokaiseen työpaikkaan erikseen, ja kuinka paljon siinä kannattaa sitä "nuoleskelua" välttää; pitäähän siinä olla TODELLA kiinnostunut (;)) juuri tästä nimenomaisesta työpaikasta.
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Työhakemuksen ulkoasu ja 'rytmi' ovat ainakin tällä alalla kokolailla tärkeitä. Nyt muutamia hakemuksia käsitelleenä olen työntänyt jokaikisen UNOHDA-mappiin, koska yhdestäkään ei käy millään tavalla ilmi, miksi juuri tämä hakija olisi paras ja sopivin juuri tähän työhön. Jos työhakemuksen kirjoittamisessa luovuus on pakkasen puolella, tuskin se on kovin ihmeellistä töissäkään :roll:
prosessi

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minua hakemuksissa eniten kiinnostaa, että miksi työntekijä pitää itseään sopivana kyseiseen tehtävään kyseisessä yrityksessä, ja mitä hän itse haluaa saada työstään palkan lisäksi, jotta tietäisin voiko yritys pitää hänet tyytyväisenä ja siten myös tuotteliaana työntekijänä. Nuo edellämainitut tietenkin edellyttävät hakijalta aktiivista yrityksen taustatietojen selvittämistä, mikä osaltaan viittaa siihen, että kyseinen työntekijä suorittaa työnsäkin oikeanlaisella perusteellisuudella.

EDIT: Bliss näköjään sanoi suunnilleen saman, vaikka ala täysin eri...
Chap

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Chap »

Suvinen kirjoitti:Pomoni valikoi pinosta selkeästi erilaisempia hakemuksia kuin minä.

...

Itse pidän ytimekkäästä ja selkeästä kirjoitustyylistä, rehellisyydestä ja siististä ja silmälle kauniista hakemuksen ulkoasusta ... jaada jaada ... Hyväkin hakemus menee sivuun jos tyyppi ei vaan ole sopiva.
Anna mä arvaan. Sun pomo taas valitsee ne joilla on hyvät tissit?
Viimeksi muokannut Chap, 05.10.2007 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Clay »

Suvinen kirjoitti:No ei kai kukaan hae paikkaan josta ei ole kiinnostunut, minusta se on sanomattakin selvää.
No vittu hakee, ku ei vittu saa rahaa työtä tekemättäkään, vittu. Tosin joku tietysti kiinnostaa vähän vähemmän vähän kuin toinen.
Nyt penikseni on fantastinen!
Elukka

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Suvinen kirjoitti:
Chap kirjoitti:Anna mä arvaan. Sun pomo taas valitsee ne joilla on hyvät tissit?
No, pomo on nainen niin että en usko sen vaikuttavan. *koshhhh*
Äläs nyt ole noin heteronorminatiivinen, tässä sentään eletään jo 2000-lukua. :P
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Elukka kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Chap kirjoitti:Anna mä arvaan. Sun pomo taas valitsee ne joilla on hyvät tissit?
No, pomo on nainen niin että en usko sen vaikuttavan. *koshhhh*
Äläs nyt ole noin heteronorminatiivinen, tässä sentään eletään jo 2000-lukua. :P
Hitto, mä saisin duunin heti jos laittaisin kuvan tisseistäni. Hyvä idea! *lähtee ottamaan kuvaa*
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja ak »

Elppis kirjoitti:Lisäkysymys: kannattaako hakemus räätälöidä jokaiseen työpaikkaan erikseen, ja kuinka paljon siinä kannattaa sitä "nuoleskelua" välttää; pitäähän siinä olla TODELLA kiinnostunut (;)) juuri tästä nimenomaisesta työpaikasta.
Viime keväänä, kun itse etsin meille kesäharjoittelijaa niin sain yhden hakemuksen joka oli osoitettu ihan eri firmalle. Yllättäen kyseinen henkilö ei päässyt jatkoon :)
Googlebot

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Voi vee, tajusin juuri etten ole vielä koskaan kirjoittanut ensimmäistäkään työhakemusta. Nuorna poikana hain töitä kävelemällä siivousfirman ja Valintatalon työhönottopisteeseen, ja aikuisiällä minut pyydettiin töihin opiskelemalleni alalle kun saivat muuta kautta vihiä minusta.

Luultavasti tässä joku päivä joudun vielä opettelemaan tuon jalon taidon. Onneksi olen nähnyt useita esimerkkejä niiltä ajoilta kun vielä toimin rekrytoivana esimiehenä, ovat varmaan vieläkin tallessa levynkulmalla luulisin. Copy-paskannan niistä jonkun, laitan vain omat tiedot tilalle.
Savannah

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Laitan kuvani CV:hen niin ainakin jään paremmin mieleen. Mikäli oikeasti haluan paikan niin soitan vielä tiedustellakseni yksityiskohtia yms. Silloin kuva sekä nimi on jäänyt jo hyvin mieleen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työhakemus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Clay kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:No ei kai kukaan hae paikkaan josta ei ole kiinnostunut, minusta se on sanomattakin selvää.
No vittu hakee, ku ei vittu saa rahaa työtä tekemättäkään, vittu. Tosin joku tietysti kiinnostaa vähän vähemmän vähän kuin toinen.
Juu, kiinnostuksen osoittajana pelkkä hakemuksen lähettäminen vastaa lähinnä matalahkoon toivomuslähteeseen heitettyä kymmenen kopeekan kolikkoa. Itse lasken kiinnostumiseksi vasta sen, että on selvittänyt suunnilleen mitä duuni vaatii ja pyrkii hakiessaan sovittamaan omat kykynsä työn tarpeisiin.
Vastaa Viestiin