Spiidi

Yleinen lätinä jä kitinä
BettyB.

Spiidi

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Jos rahasi eivät riitä edes Spiidiin, olet sitten tosi köyhä poloinen.

Ihmettelin tänään, Käpylän liikennesumassa seisoskellessani, autojen välissä oranssissa huomioliivissä poukkoilevaa jannua, joka jakoi paikallaan seisoviin autoihin jotain lippulappusia. Piti oikeen kaivaa rillit päähän nähdäkseni, mitä huumediilerin näköisen jannun selkämyksessä luki, ja kun sitten kurkkasin interwebin ihmeellisestä maailmasta, mistä on kyse, löysin seuraavaa.

Mielipiteitä?
Kannustetaanko tässä rikokseen ja mainonta pitäisi kieltää?
Joko joku on vaihtanut operaattoria?
Toimiiko?
Kertokaa, kertokaa, olette te ennenkin kertoneet!
Bliss

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä tunnen tuon asiakaspalvelujohtajan jotain 15 vuoden takaa, enkä ryhtyisi minkään firman asiakkaaksi, jossa tuolla tyypillä on näppinsä pelissä. Never.
Herra Manala

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kauankohan noiden asiakkaana säilyisi jos ajelisi kännykkä korvalle nostettuna ja muka-puhelimeen-puhuvana jatkuvasti ratsioita etsien?

Rikessakko päivässä pitää operaattorin loitolla.
Duckzilla

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Tuntuu vähän samalta tsydeemiltä kuin se pummilla matkustajien kerho.

Onko sitä korvanappia / handsfreeta oikeasti niin vaikea pitää? Mun mielestäni ainakin olisi aivan helvetin hankala ajaa autoa kännykkä korvalla.
BettyB.

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Duckzilla kirjoitti:Mun mielestäni ainakin olisi aivan helvetin hankala ajaa autoa kännykkä korvalla.
Voi kuule, se on superhelppoa kun on automaattivaihteet :]
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suvinen kirjoitti:
Duckzilla kirjoitti: Mun mielestäni ainakin olisi aivan helvetin hankala ajaa autoa kännykkä korvalla.
Komps, komps. En koskaan puhu kännykkään autoa ajaessani - kuuntelen rokkia niin kovaa, etten edes kuule jos kännykkä soi laukussa. Jos sattuu soimaan soitan takaisin kun pääsen perille ja satun kaivamaan puhelimen esille.
Ei sitä ihan kuinka suurella volyymillä tahansa kannata, voi jäädä jotain liikenteellisesti tärkeää kuulematta. Nykyaikaisimmissa autoissa on kyllä puhelimet kiinteitä autossa.
Pyyhin Netikettiin..
aimohaiku

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Ottamatta kantaa matkapuhelimen käytön kieltävän pykälän sisältöön, yllytys rikkomukseen on vakava asia ja mielestäni operaattorin toiminta on tuomittavaa.

En ostaisi.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja swirl »

Bliss kirjoitti:Mä tunnen tuon asiakaspalvelujohtajan jotain 15 vuoden takaa, enkä ryhtyisi minkään firman asiakkaaksi, jossa tuolla tyypillä on näppinsä pelissä. Never.
Veit sanat näppikseltäni. Vuodetkin täsmäävät :shock:
Zeb

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Zeb »

aimohaiku kirjoitti:Ottamatta kantaa matkapuhelimen käytön kieltävän pykälän sisältöön, yllytys rikkomukseen on vakava asia ja mielestäni operaattorin toiminta on tuomittavaa.
Komppaan tätä. Moraalitonta mainontaa. Siitä huolimatta että itse tarpeen vaatiessa puhun kännykkään ajaessa ja pystyn muuten myös puhelimeen katsomatta näpyttelemään tekstiviestejä ajaessa. En oo vielä kertaakaan narahtanut kummastakaan.
Duckzilla

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

BettyB. kirjoitti:Voi kuule, se on superhelppoa kun on automaattivaihteet :]
Joo, mut korvanapin käyttö on silloinkin helpompaa. No ainakin mun mielestä. Ei väsy käsi kännykän roikottamisesta.
Herra Manala

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Duckzilla kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Voi kuule, se on superhelppoa kun on automaattivaihteet :]
Joo, mut korvanapin käyttö on silloinkin helpompaa. No ainakin mun mielestä. Ei väsy käsi kännykän roikottamisesta.
Miksei sun käsi sitten normaalisti puhelimeen puhuessa väsy? Vai käytätkö sä kotonakin korvanappia? Sukua Montgomery Burnsille? :piru:

Mun mielestä paljon vaikeampaa on olla jatkuvasti säätämässä sitä hemmetin nappia korvaan tai pois korvasta kun istuu autoon tai lähtee pois autosta kun joku saattaiskin sitten 1/100 tsäänssillä jopa soittaakin. Jippii. Ja kun se nappi pitää nimenomaan laittaa korvaan sitten ENNEN ajamaan lähtemistä eikä ajon aikana kun puhelin rupee soimaan. Ja sitten vielä se, että ne perusnapit puuduttaa ainakin mulla korvan kipeäksi 10 minuutissa.

Niin kauan kun ajaa joko maantietä manuaalilla tai omistaa automaattivaihteet ja ajaa ihan missä haluaa, puhelimen normaali käyttö on mielestäni paljon järkevämpää, vaarattomampaa, mukavampaa, ja itseä sekä ympäristöä vähemmän häiritsevää kuin pelleillä naurunappi ohimolla.
Duckzilla

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Herra Manala kirjoitti:Vai käytätkö sä kotonakin korvanappia?
Kyllä. Jää kädet vapaaksi muuhun puuhasteluun rupattelun aikana, esmes pyykkien ripustamiseen narulle. Ei tuu korvakaan kipeeks.

Pidän mieluummin korvanappia autossa, vaikka etukäteen, kuin homopelleilen yhdellä kädellä liikenteessä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mua häiritsee korvanappin kanssa jutteleminenkin niin paljon, että en puhu puhelimeen lainkaan autoa ajaessani. On se nyt saatana kumma, kun pitäisi olla joka hetki tavoitettavissa ja puhelimeen olisi vastattava aina kun se soi paikasta riippumatta, mistä johtuukin inhokkikysymykseni: "ootko pahassa paikassa". Vittu pahassa paikassa ei vastata!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Herra Manala

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Duckzilla kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Vai käytätkö sä kotonakin korvanappia?
Kyllä.
:shock:
Duckzilla kirjoitti:Jää kädet vapaaksi muuhun puuhasteluun...
...homopelleilen yhdellä kädellä
:shock: :shock: :shock:
Hermann Hoth

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Herra Manala kirjoitti:Mun mielestä paljon vaikeampaa on olla jatkuvasti säätämässä sitä hemmetin nappia korvaan tai pois korvasta kun istuu autoon tai lähtee pois autosta kun joku saattaiskin sitten 1/100 tsäänssillä jopa soittaakin. Jippii.
Juu. Lisäksi siinä on vaikea pidellä pokkaa, kun marketissa joku vanha patu kävelee nappi korvalla, jos vaikka joku sattuisi kerran kk soittamaan ... :D
Niin kauan kun ajaa joko maantietä manuaalilla tai omistaa automaattivaihteet ja ajaa ihan missä haluaa, puhelimen normaali käyttö on mielestäni paljon järkevämpää, vaarattomampaa, mukavampaa, ja itseä sekä ympäristöä vähemmän häiritsevää kuin pelleillä naurunappi ohimolla.
Juurikin näin on tullut toteutettua käytännössä. Ei nyt kovin usein puhelimeen juurikin ajaessa tarvi tarttua. Eli tulen toimeen vanhalla menetelmällä. Korvanappia on tullut kokeiltua, mutta ei se oikein iske ...
Duckzilla

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

No sittenhän spiidiliittymä on kuin luotu teille. :wink:

P.S. Pidän myös pyöräillessäni kypärää, ja heijastimia pimeään vuodenaikaan.
Herra Manala

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Duckzilla kirjoitti:No sittenhän spiidiliittymä on kuin luotu teille. :wink:
Harvemminpa poliisia kiinnostaa ns. vittujakaan rikesakotella yhtään ketään kännykkään puhumisen vuoksi. Ymmärrän että puhelimeen ei puhuta kun on oikeasti käsille töitä. Esimerkiksi keskustassa ajaessa en mielelläni pälpätä puhelimessa vaan sanon että oon tässä nyt ratissa ja tarttisin molempia käsiä että hoidetaan asia myöhemmin jos sopii eikä kenenkään henki ole sen vuoksi uhattuna. Mutta sitä en ymmärrä että ajaessa vaikka jotain länsiväylää illalla kello 21, siinä uhkaisi kenenkään terveyttä että puhuu puhelimessa samalla kun vakionopeudensäädin hoitaa ajoneuvon nopeuden eikä edes vaihtamistarvetta ole. Vai ihanko oikeasti tuollaisessakin tilanteessa pysähtyisit länsiväylän pientareelle puhumaan tai asentamaan korvanappia korvaasi?

PS. Heijastimen käytössä ei ole mitään pahaa, väärää, epäcoolia tai nörttiä. Ratin takana olevallehan siitä kävelijän heijastimesta on eniten hyötyä (jos ei oteta huomioon ääritilannetta jossa kopsahtaa). Pyöräilykypärä sen sijaan...noh, en ota kantaa. Jokainen tavallaan. Jos tykkää käyttää niin hieno juttu, mutta itse en kyllä pottaa päähäni iske, ellen ole fillaroimassa kolminumeroisia kilometrimääriä. Kypärä kyllä löytyy, mutta pärjäsin ilman sellaista 20 vuotta sittenkin.
Duckzilla

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Herra Manala kirjoitti:Vai ihanko oikeasti tuollaisessakin tilanteessa pysähtyisit länsiväylän pientareelle puhumaan tai asentamaan korvanappia korvaasi?
En, koska nappi on jo valmiiksi korvassani.

Ja jos se on unohtunut, käytän autoni hands-freetä, joka (jostain saamarin syystä) toimii kyllä puhelujen vastaanottamisessa, mutta sillä ei voi soittaa. Yhteys katkeaa soitetun puhelun alkaessa.
Googlebot

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Lolita kirjoitti:Mua häiritsee korvanappin kanssa jutteleminenkin niin paljon, että en puhu puhelimeen lainkaan autoa ajaessani. On se nyt saatana kumma, kun pitäisi olla joka hetki tavoitettavissa ja puhelimeen olisi vastattava aina kun se soi paikasta riippumatta, mistä johtuukin inhokkikysymykseni: "ootko pahassa paikassa". Vittu pahassa paikassa ei vastata!
Kompsista. Harvassa lienevät tilanteet joissa pyrkisin vastaamaan kännykkään ajaessani, eikä yleensä tule tarvetta soitellakaan kenellekään.

Myönnän viime viikolla soittaneeni jollekin ajaessani autoa, mutta se oli pari näppäimen painallusta numeron valitsemiseksi minkä jälkeen laskin kännykän pelkääjän paikalle kaiutin päällä. Saimme puhuttua asiamme sen kaiuttimen kautta. Muuta hands-freetä minulla ei ole käytössä, tai no tuli sen Commarin kanssa alunperin joku paska lankanappikuuloke joka ei pysy paikallaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Herra Manala kirjoitti:Esimerkiksi keskustassa ajaessa en mielelläni pälpätä puhelimessa vaan sanon että oon tässä nyt ratissa ja tarttisin molempia käsiä että hoidetaan asia myöhemmin jos sopii eikä kenenkään henki ole sen vuoksi uhattuna.
Vastaat kumminkin? Miksi ihmeessä? Kännyköitten suurimpia etuja on, että niihin ei tarvitse rynnätä vastaamaan, kuten lankapuhelimeen joutui.
ninnithequeen

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sivustahuutaja kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Esimerkiksi keskustassa ajaessa en mielelläni pälpätä puhelimessa vaan sanon että oon tässä nyt ratissa ja tarttisin molempia käsiä että hoidetaan asia myöhemmin jos sopii eikä kenenkään henki ole sen vuoksi uhattuna.
Vastaat kumminkin? Miksi ihmeessä? Kännyköitten suurimpia etuja on, että niihin ei tarvitse rynnätä vastaamaan, kuten lankapuhelimeen joutui.
Ei siihen lankapuhelimeenkaan ollut mikään pakko vastata.
Jos jollain oli tärkeää asiaa, se soitti kyllä uudestaan.
SaintJohnPerse

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

sivustahuutaja kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Esimerkiksi keskustassa ajaessa en mielelläni pälpätä puhelimessa vaan sanon että oon tässä nyt ratissa ja tarttisin molempia käsiä että hoidetaan asia myöhemmin jos sopii eikä kenenkään henki ole sen vuoksi uhattuna.
Vastaat kumminkin? Miksi ihmeessä? Kännyköitten suurimpia etuja on, että niihin ei tarvitse rynnätä vastaamaan, kuten lankapuhelimeen joutui.
Parempi, että vastaa (ellei puhelin ole äänettömällä) tai lyö luurin korvaan, niin ei tarvitse kuunnella sitä Nokia-Tune-soittoääntä tai jotain muuta mautonta...

on-topic: Onko kukaan tilannut spiidiä? Kokemuksia? Toimiiko?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mulla on vastaaviin puheluihin tarjolla palveluntarjoajan toimesta linnun liverrystä..siihen ryytyy pahempikin puhelinterroristi, soittakaa vaikka? :lol: :lol: :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Herra Manala

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

sivustahuutaja kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Esimerkiksi keskustassa ajaessa en mielelläni pälpätä puhelimessa vaan sanon että oon tässä nyt ratissa ja tarttisin molempia käsiä että hoidetaan asia myöhemmin jos sopii eikä kenenkään henki ole sen vuoksi uhattuna.
Vastaat kumminkin? Miksi ihmeessä?
Mun kirjoissani puhelimeen vastaaminen lasketaan kohteliaaksi käytökseksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spiidi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Herra Manala kirjoitti:Mun kirjoissani puhelimeen vastaaminen lasketaan kohteliaaksi käytökseksi.
Kohteliaisuussääntöjä noudatetaan vain kun ei ole perustelutua syytä toimia toisin. Tästä syystä puhelimeen ei tarvitse vastata, jos se on tilanteessa vaikeaa
Vastaa Viestiin