Hitler kortti

Yleinen lätinä jä kitinä
WanhaPervo

Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_laki

Pitääkö tämä teistä paikkansa? Onko täällä usein kaivettu Hitler kortti esiin?
gullible

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja gullible »

WanhaPervo kirjoitti: Pitääkö tämä teistä paikkansa? Onko täällä usein kaivettu Hitler kortti esiin?
Pitää. Manala on mm. tunnettu Hitler-korttimies.
SingleMalt

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Yllätys, että Jukka K. Korpela on mainittu. Mieshän on itse jo varsinainen Hitler.
RolloTomasi

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Hmmm.... mielenkiintoinen kysymys.

Sivulta loytyi myos mielenkiintoinen jatkolinkki:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html
WanhaPervo

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

gullible kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: Pitääkö tämä teistä paikkansa? Onko täällä usein kaivettu Hitler kortti esiin?
Pitää. Manala on mm. tunnettu Hitler-korttimies.
Muistaakseni Poikuus on myös kirjoittanut, että Tix olisi erinomaisesti sopinut esim. Gestapon palvelukseen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

WanhaPervo kirjoitti:Muistaakseni Poikuus on myös kirjoittanut, että Tix olisi erinomaisesti sopinut esim. Gestapon palvelukseen.
Minä en itse tuota keksinyt. Meilinvaihdossa kaksi Cityfanityttöäni tuon on oma-aloitteisesti minulle sanonut. Siitä hoksasin että voipa olla.
WanhaPervo

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Jukka Korpela (tuntematon suuruus minulle) kirjoittaa:

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#godwin

"Hitler-kortin käyttö osoittaa niin vakavaa suhteellisuudentajun häiriötä, että mitään sen pelanneen aiemminkaan esittämää ei pidä ottaa vakavasti".

Tuo on ehkä liian vahvasti sanottu, mutta toki Hitler-kortin käyttö ei ole keskustelijalle kunniaksi, ja vähentää hänen sanomansa uskottavuutta.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

No jaa.. arkipuheessakin puhutaan "pikkuhitlereistä". Kuvaavaa sekin ja silloin ei puhuta edes yhteiskunnallisesta asennoitumisesta, kuten Tix-paralla. Mutta Tix on "kehittynyt" ja kun tuon minulta kuulee niin vittuillakseen "taantuu"! :D
SingleMalt

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

WanhaPervo kirjoitti:(tuntematon suuruus minulle).
Voit onnitella itseäsi tuosta hyvästä. Mies on hyvinkin tuttu nyysseistä ja omaa varsin suuren antifaniporukan. Yucca on kerrassaan ******* mies.
Lilo

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kuten isäni taannoin totesi: Hitler onnistui kyllä luomaan itsestään melkoisen brändin. Ehkä jopa 1900-luvun tunnetuimman. :?
Herra Manala

Re: Hitler kortti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

gullible kirjoitti:Pitää. Manala on mm. tunnettu Hitler-korttimies.
Ahhaha, yllättäen kityn tunnetuin pissaliisa on täällä itkemässä taas pahasta Manalasta.

Yucca Korpela on muuten mielipiteissään itse sen sortin äärest-mustavalkoinen ja täysin ehdoton natsi, että eiköhän hänen mielipiteensä Hitler-korttien suhteellisuudentajujen puutteesta tule hyvin hyvin vahvasti ns. oma lehmä ojassa -pohjalta.

Vittuako alkaa itkemään että muut sanoo Hitleriksi, jos ei osaa käyttäytyä kuin yhden ainoan näkokannan universaalina faktatiedon profetoijana.

Itse en ole kyllä nähnyt juuri esimerkkejä siitä, miten nimenomaan tietyn keskusteluketjun pidentyessä alkavat Hitler-kortit viuhua. Kyllä ne pikkuHitlermäisyydet yleensä on liittyneet ylläpidon perusteettomiin toilailuihin, eikä keskusteluketjujen pidentymisiin.
Vastaa Viestiin