Tosimiehinen tunkkikysely

Yleinen lätinä jä kitinä

Vaihdatko autosi renkaat liikkeessä?

Kyllä
9
35%
En
17
65%
 
Ääniä yhteensä: 26

BettyB.

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Hyi! Ei köyhää voi deitata. :shock:
Eikä rumaa!
Vihtahousu

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

BettyB. kirjoitti:
masa kirjoitti:Hyi! Ei köyhää voi deitata. :shock:
Eikä rumaa!
Hei, emmä kohta voi mennä treffeille! Vähän reiluu et yhet haukkuu just kun on lähössä....
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 15.11.2007 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
prosessi

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja prosessi »

BettyB. kirjoitti:
masa kirjoitti:Hyi! Ei köyhää voi deitata. :shock:
Eikä rumaa!
:P Ei meillä maatiaistammoilla oo helppoo.
Bliss

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Bliss »

BettyB. kirjoitti:
masa kirjoitti:Hyi! Ei köyhää voi deitata. :shock:
Eikä rumaa!
Jaaha. Kiitti. Sulkeudun loppuelämäkseni neljän seinän sisään :(
ninnithequeen

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:Jaaha. Kiitti. Sulkeudun loppuelämäkseni neljän seinän sisään :(
Kamoon.

Mä olen ruma JA köyhä, ja mulla on mies.
ninnithequeen

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vaola kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mä olen ruma JA köyhä, ja mulla on mies.
Pistää miettimään, millainen mies?
Hyvännäkönen ja rikas :lol:
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Clay »

ninnithequeen kirjoitti:
Vaola kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mä olen ruma JA köyhä, ja mulla on mies.
Pistää miettimään, millainen mies?
Hyvännäkönen ja rikas :lol:
Niin niin, mutta vaihtaako se renkaat autoon?
Nyt penikseni on fantastinen!
ninnithequeen

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Clay kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Vaola kirjoitti:
Pistää miettimään, millainen mies?
Hyvännäkönen ja rikas :lol:
Niin niin, mutta vaihtaako se renkaat autoon?
Joo vaihto. Neljä tuntia meni :D
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Jos mun pitäs ite vaihtaa renkaat, ni kyllä mä tohon läheiseen liikkeeseen menisin vaihattamaan.
Muuten kyllä mies on vaihtanu tän perheen renkaat. Paitsi, tos nelivetosessa ku on noi tommoset jalkatuet vai mitkä lie onkaan, ni ei saakaan enää autoa tunkilla ilmaan... yhen pyörän se siittäki vaihto ja luovutti. Kävi sitte tuolla korjaamolla pistään autoo hiukka ylemmäs, että sai loput kolme vaihettua..
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja more »

Ihan ite olen tunkkini pitänyt eikä siinä touhussa nyt tunteja kulu. Ja ihan Eskon vakiotunkilla/rengasavaimella.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Itse vaihdan, mutta olinkin opiskeluaikoina mäkissä duunissa.

Sen voi ottaa ihan hyötyliikunnan kannalta. Ja itse kun vaihtaa, eli laittaa kuparitahnaa kierteisiin eikä kiristä niitä pultteja otsasuoni pulleana niin ei tarvitse taistella niitä avatessakaan. Kaverin kanssa vaihdettiin reiluun pariinkymmeneen autoon käsin talvirenkaat parisen viikkoa sitten erään autoliikkeen pihassa. Ei siinä mennyt kuin 4,5h. Teki hyvää reipastella ulkona.
Älä löi! En ole hurrit!
Pyry-Matias

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

bedlam kirjoitti:Eihän tuo ole kuin kymmenen minuutin homma.
Äijä on maajoukkueessa. Renkaat vajasta, vaihto ja paineet sekä lopuksi kesäkumit vajaan. Aika fakiiri saat olla jos menee kymppiin.
nokkaelain

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Omaa autoa ei ole koskaan ollut, mutta itse olen vaihtanut renkaat aina, kun on ollut auto muuten käytössä (kuten esim. nyt.) Se on vielä ihan järkevää verrattuna muihin juttuihin, mitä tulee itse tehtyä. Kuten vaikka parin illan käyttäminen atomeiksi revenneen polkupyörän vaihteiston korjaamiseen.
BettyB.

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Jäi vastaamatta että kyllä ne renkaat vaihtuu ihan näppärästi. Keväällä pyysin kahta eri mieshenkilöä vaihtamaan renkaat puolestani, mutta se oli liikaa pyydetty ja lopulta paloi käämi. Vaihdoin itse. Vähän oli tiukassa, mutta onneksi nurkissa lojui ylimääräinen putki, jonka avulla kyllä irtosi pultti kun pultti. Sittemmin siirryin työnantajan kustantamaan autoon, jonka renkaat säilytetään rengasfirmassa, jossa ne myös vaihdetaan. Aikaa menee n. 5 min eikä renkaita tarvitse raahailla mihinkään. Jos joskus tulevaisuudessa omistan itse autoni, aion käyttää samaa palvelua.
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

ninnithequeen kirjoitti:
Clay kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Hyvännäkönen ja rikas :lol:
Niin niin, mutta vaihtaako se renkaat autoon?
Joo vaihto. Neljä tuntia meni :D
Onko se sitten niiko hyvännäköinen, rikas JA kömpelö?
prosessi

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Niin joo, itse olen vaihtanut useammin kuin vaihdattanut liikkeessä, silloin kun homma syystä tahi toisesta on ollut kokonaan minun vastuullani. Useimmiten olen kyllä tehnyt yhteistyötä jonkun muun kanssa. Joskus taas olen onnistunut lusmuilemaan kokonaan hommasta. Joka syksy ja kevät on yhtä jännittävää, kun ei etukäteen tiedä mikä sillä kertaa odottaa.
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Suvinen kirjoitti:Sinä päivänä kun en saa ketään vaihtamaan autooni renkaita, luovun koko kärrystä.
Ei hittolainen. Eikö se kiesi pitäisi ottaa alle vasta siinä vaiheessa, kun on riittävän aikuinen kantamaan vastuun omistaan. Kuka sun vaipat vaihtaa? Isi, veli, joku baaripoka?+
Bliss

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Bliss »

En viitsi vaivautua vaihtamaan itse (enää), kun joku muu tekee sen parillakympillä. Hyvä jos viitsin itse tankata, muu autopuuhastelu on maksullisten palveluiden varassa.
prosessi

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Yönmustaritari kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Sinä päivänä kun en saa ketään vaihtamaan autooni renkaita, luovun koko kärrystä.
Ei hittolainen. Eikö se kiesi pitäisi ottaa alle vasta siinä vaiheessa, kun on riittävän aikuinen kantamaan vastuun omistaan. Kuka sun vaipat vaihtaa? Isi, veli, joku baaripoka?+
Vastuu ja se konkreettinen toteuttaminen ovat kaksi eri asiaa. On itse asiassa outoa, että lähes koko ihmiskunta unohtaa tuon asian. Suvinen kantaa vastuunsa sillä, että auton alla on talvella talvirenkaat ja kesällä kesärenkaat, vaihtajalla ei ole minkäänlaista väliä.
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Suvinen kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Kuka sun vaipat vaihtaa? Isi, veli, joku baaripoka?+
jos isäpappa ei väen väkisin olisi vaatinut,
Kyllähän minä tämän jo osasin ennakoidakin.
Mulli75

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

prosessi kirjoitti: Vastuu ja se konkreettinen toteuttaminen ovat kaksi eri asiaa. vaihtajalla ei ole minkäänlaista väliä.
Kyllä muuten on väliä silläkin kuka vaihtaa. Semmoisiakin tumpeloita on jotka eivät kiristä muttereita/pultteja tarpeeksi kireälle. Siinä sitten ajon aikana huomaa että oho yksi rengas otti ja karkasi edelle.
prosessi

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Mulli75 kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Vastuu ja se konkreettinen toteuttaminen ovat kaksi eri asiaa. vaihtajalla ei ole minkäänlaista väliä.
Kyllä muuten on väliä silläkin kuka vaihtaa. Semmoisiakin tumpeloita on jotka eivät kiristä muttereita/pultteja tarpeeksi kireälle. Siinä sitten ajon aikana huomaa että oho yksi rengas otti ja karkasi edelle.
Vastuussa olevan tehtäviin kuuluu tarkistaa, että työ on tehty kunnolla.
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Suvinen kirjoitti:Juu, isin tyttö olen aina ollut ja tulen olemaan :h:
Käsitinkö sitten oikein, että kun pappa vaihtelee renkaita omaan nelipyöräänsä vanhaitalossa ja kun kihti ei anna periksi enää ryömiä peräkontilta pidemmälle yli 10" pyörien kanssa niin sitten joko luovutaan autoilusta tai hommataan se baaripoka tms. pultteja kiristelemään.
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

prosessi kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Vastuu ja se konkreettinen toteuttaminen ovat kaksi eri asiaa. vaihtajalla ei ole minkäänlaista väliä.
Kyllä muuten on väliä silläkin kuka vaihtaa. Semmoisiakin tumpeloita on jotka eivät kiristä muttereita/pultteja tarpeeksi kireälle. Siinä sitten ajon aikana huomaa että oho yksi rengas otti ja karkasi edelle.
Vastuussa olevan tehtäviin kuuluu tarkistaa, että työ on tehty kunnolla.
Siis on siis kuitenkin väliä? Vai? Hä?+ Puhu suamee!1
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Suvinen kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Juu, isin tyttö olen aina ollut ja tulen olemaan :h:
Käsitinkö sitten oikein, että kun pappa vaihtelee renkaita omaan nelipyöräänsä vanhaitalossa ja kun kihti ei anna periksi enää ryömiä peräkontilta pidemmälle yli 10" pyörien kanssa niin sitten joko luovutaan autoilusta tai hommataan se baaripoka tms. pultteja kiristelemään.
Joo, käsitit. Eikö se nyt ollut aika selvästi muotoiltu jo tuossa ekassa postauksessa?
Oli joo. Varmistin vain kun en aluksi voinut uskoa moista todeksi.
Vastaa Viestiin