Tosimiehinen tunkkikysely

Yleinen lätinä jä kitinä

Vaihdatko autosi renkaat liikkeessä?

Kyllä
9
35%
En
17
65%
 
Ääniä yhteensä: 26

Pyry-Matias

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

prosessi kirjoitti:Vastuussa olevan tehtäviin kuuluu tarkistaa, että työ on tehty kunnolla.
Viime syksynä lainasin faijan ovlovia poiketessani sivistyksessä. Paatre oli juuri vaihtanut talvikiekot alle. Konetiellä Janakkalan kohdalla alkoi vaimeat tärinät, jotka sitten yltyivät hiljakseltaan. Soitin jo kaverillekin, ja yhdessä siinä 138 lasissa pohdimme mahdollista syytä tärinälle.

No, kasetti petti ja oli pakko pysäyttää kiesi tien varteen ja roudata kolmio kauas taakse. Kävi ilmi, että oikea eturengas oli kolme pultin varassa, joista vain yksi oli kunnolla kiinni.

Pikkasen kylmäs, kun huomasin tilanteen.
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Suvinen kirjoitti: Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Kuten naisia jotka EI vaihda omia autonrenkaitaan, jösses!!!11+++
Oikeassa olet joo. Onhan se vähän enemmän miesten töitä. Enhän minäkään siivoa, laita ruokaa saati sitten pese pyykkiä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Aika kova jätkä saa olla jos meinaa autoon vaihtaa liikkeessä renkaat.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Bliss

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mylwin kirjoitti:Aika kova jätkä saa olla jos meinaa autoon vaihtaa liikkeessä renkaat.
Vaatii vaan vähän enemmän sorminäppäryyttä.
Duckzilla

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Mylwin kirjoitti:Aika kova jätkä saa olla jos meinaa autoon vaihtaa liikkeessä renkaat.
Helppoahan se on jos tunkissa vaan on pyörät alla.
prosessi

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Yönmustaritari kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:
Kyllä muuten on väliä silläkin kuka vaihtaa. Semmoisiakin tumpeloita on jotka eivät kiristä muttereita/pultteja tarpeeksi kireälle. Siinä sitten ajon aikana huomaa että oho yksi rengas otti ja karkasi edelle.
Vastuussa olevan tehtäviin kuuluu tarkistaa, että työ on tehty kunnolla.
Siis on siis kuitenkin väliä? Vai? Hä?+ Puhu suamee!1
No puhutaan suomea. Minulle henkilökohtaisesti ei ole ollenkaan väliä, kuka on vaihtanut Suvisen auton renkaat, kunhan ne pysyvät turvallisesti kiinni. Oman autoni renkaistahan tässä ei puhuttu ollenkaan.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Duckzilla kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Aika kova jätkä saa olla jos meinaa autoon vaihtaa liikkeessä renkaat.
Helppoahan se on jos tunkissa vaan on pyörät alla.
Eihän siinä tarvita muuta kuin lavetti, tai mielummin ritariässä mainen kuorma-auto jonka sisään auton voi ajaa.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

BettyB. kirjoitti:Jäi vastaamatta että kyllä ne renkaat vaihtuu ihan näppärästi. Keväällä pyysin kahta eri mieshenkilöä vaihtamaan renkaat puolestani, mutta se oli liikaa pyydetty ja lopulta paloi käämi. Vaihdoin itse.

Sun äijäkaverit lienee vieläkin enemmän hienohelmoja kuin mitä itse olet. :) "En mä nyt, voi kun just lakkasin kynteni."
Ite renkaat vaihdoin silloin kun auto oli, vaikka ilman autotallia ulkona se vaihtaminen on kieltämättä varsin kamala homma. Mua ei kukaan ole toistaiseksi pyytänyt vaihtamaan renkaita autoonsa.
BettyB.

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Jyrki73 kirjoitti:Sun äijäkaverit lienee vieläkin enemmän hienohelmoja kuin mitä itse olet. :) "En mä nyt, voi kun just lakkasin kynteni."
Minäkö hienohelma? Hah, kaukana siitä!
Zeb

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mies vaihtaa renkaat. Itse veisin liikkeeseen, mutta koska hän niin haluaa ja paikkakin löytyy, niin vaihtakoon sitten. Kerran olen itse vaihtanut kun kyllästyin odottamaan entisen miehen renkaanvaihtoprojektin aloitusta ja oli liukasta. Renkaiden pyöritys paikalle oli vittumaisin osuus. Pultit aukesivat kiltisti kun nousin seisomaan rengasavaimen päälle ja hyppelin siinä.
Hermann Hoth

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:Pultit aukesivat kiltisti kun nousin seisomaan rengasavaimen päälle ja hyppelin siinä.
Ei niin tiukalle Zeb hyvä. Kyllä ne vähemmälläkin kiinni pysyy. :roll:
(no joo, en tiedä olitko nuo kiristänyt vai joku innokas liikkeen poju pulttipyssyllä ...)
Hermann Hoth

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Mylwin kirjoitti:Aika kova jätkä saa olla jos meinaa autoon vaihtaa liikkeessä renkaat.
Moni näin tekee. Ja nyt kun muistan, niin tuokin palvelu tulisi automaagisesti mukana, mutta en ole sitä koskaan käyttänyt.
masa

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja masa »

Hermann Hoth kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Aika kova jätkä saa olla jos meinaa autoon vaihtaa liikkeessä renkaat.
Moni näin tekee. Ja nyt kun muistan, niin tuokin palvelu tulisi automaagisesti mukana, mutta en ole sitä koskaan käyttänyt.
:P
BettyB.

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Onko aabeeceedee, smailer kävelee, tikapuita pitkin taivaaseen, vaihtanut taas nikkiä?
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Hermann Hoth kirjoitti: Ei niin tiukalle Zeb hyvä. Kyllä ne vähemmälläkin kiinni pysyy. :roll:
(no joo, en tiedä olitko nuo kiristänyt vai joku innokas liikkeen poju pulttipyssyllä ...)
..http://www.tekniikkacenter.fi/TC_sanomat_1_20062.pdf

Löysin tuosta kawasakin mutterivääntimiä ja tuli kyllä vähän yllätyksenä, kuinka isoja vääntöjä niillä saadaan. Isot on kutienkin isoille muttereillekin ja uskoisin, että renkaanvaihdossa ei niin isoja käytetä jos kerta 120Nm on nimellismomentti. Ja saahan niitä säädettyä. Voisi pyytää, että älä läl llääälllällää laita nii tiukkaan.

Mutta kuten aiemminkin sanottu niin ne kenellä ei ole pyörät ajossa irti koskaan lähtenyt suhtautuvat kovin leppoisan oloisesti tuohon tiukkaamis asiaan.

Jo pultti/mutteri on tiukattu nimellismomenttiin niin kyllähän se kiinni pysyy. Irroituksessa lähinnä kiinni ruostumaton on se mikä aiheuttaa ongelmia ja sitä ongelmaa lähestyminen on paras suorittaa voimalla ja riittävän pitkällä vääntövarrella. Tuo aiemmin ketjussa mainittu kuparitahna on kyllä suositeltava jos tuppaa kiinnnikkeet jumahtamaan paikalleen. Irroituksessa voi tietty koittaa jotain CRC-ruiskeitakin mut.....
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suvinen kirjoitti: Juu, isin tyttö olen aina ollut ja tulen olemaan :h:
:shock: Tajusin just miksei minun kannata yrittää iskeä Suvista tai muitakaan "isin tyttöjä". Sellaisille on pikkutytöstä lähtien se oma isä ollut miehen mitta. Ja miten ylivoimaiselta ihmeolennolta oma isä mahtaakaan pikkutytöstä näyttää? Ei sellaisille sitten enää kelpaa normaalimies, saati sitten reippaasti sub-normaali kuten minä. Sitäpaitsi joutuisin lopulta tapaamaan myös niiden naisten isiä. Ja noin hyvässä isä-tytär -suhteessa isien normaali ja terve suojelureaktio olisi lopettaa minut välittömästi haulikolla.
NuoriDaavid

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Juu, isin tyttö olen aina ollut ja tulen olemaan :h:
:shock: Tajusin just miksei minun kannata yrittää iskeä Suvista tai muitakaan "isin tyttöjä". Sellaisille on pikkutytöstä lähtien se oma isä ollut miehen mitta. Ja miten ylivoimaiselta ihmeolennolta oma isä mahtaakaan pikkutytöstä näyttää? Ei sellaisille sitten enää kelpaa normaalimies, saati sitten reippaasti sub-normaali kuten minä. Sitäpaitsi joutuisin lopulta tapaamaan myös niiden naisten isiä. Ja noin hyvässä isä-tytär -suhteessa isien normaali ja terve suojelureaktio olisi lopettaa minut välittömästi haulikolla.
Sinulla on ihailtava taito kääntää jokainen keskustelu samaan asiaan :)

Eiköhän ylivoimaisesti suurin osa tytöistä ole "isin tyttöjä".
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti: Sinulla on ihailtava taito kääntää jokainen keskustelu samaan asiaan :)
.
Olen yrittänyt hillitä. Niiqu norausta, negausta ja pakkasta pelimiestyyliin. Silti liian näkyvää kun sinäkin huomaat. Ja sitten amatöörit ajattelee taktiikkaa, puoliammattilaiset strategiaa, mutta ammattilaiset ajattelee logistiikkaa :D
Yönmustaritari

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

NuoriDaavid kirjoitti: Eiköhän ylivoimaisesti suurin osa tytöistä ole "isin tyttöjä".
Gat:lla oli tuossa kyllä pointti.

Eli "joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa" pystytään tässä kääntämään, että lapsihenkilöt pitää alusta asti, sukupuolesta riippumatta opettaa renkaan ja öljynvaihtoon jo siistä syystä, että kykenevät vanhemmalla iällä muodostamaan normaalin parisuhteen ilman isä/äiti vertailuja.

Suvinen on muutenkin täällä jo hehkuttanut tuota faijaansa siihen malliin, että vertailu tulevan Gat-poikaystävän ja oman isän välillä on ainakin allekirjoittaneelle jo selviö. Mutta kyllä Gat selviää vertailusta mennen tullen, onhan se vanhempi ja viisaampi.
Herra Manala

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Talvirenkaat vaihdan kyllä itse, mutta kesärenkaat on harrastepeliin vaihdettava liikkeessä. Rengassarjan kun joutuu jossain vaiheessa heittämään takaa eteen ja edestä taakse koska noi takarenkaat tuntuvat kuluvan jotenkin kummallisesti enemmän kuin eturenkaat. Vaihtaakseen edestä taakse ja takaa eteen pitäisi saada koko auton kylki kerrallaan ylös, joka ei valitettavasti oikein onnistu kotikonstein. Pakko siis viedä telakalle noin parin vuoden välein.
Hermann Hoth

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Herra Manala kirjoitti:Vaihtaakseen edestä taakse ja takaa eteen pitäisi saada koko auton kylki kerrallaan ylös, joka ei valitettavasti oikein onnistu kotikonstein. Pakko siis viedä telakalle noin parin vuoden välein.
Onnistuuhan tuo rengas kerrallaankin, mutta teettää ylimääräisiä töitä (harva jaksaa motivoitua), joten liikkeessä vaihtaminen on varmasti kätevämpää.
Herra Manala

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Hermann Hoth kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Vaihtaakseen edestä taakse ja takaa eteen pitäisi saada koko auton kylki kerrallaan ylös, joka ei valitettavasti oikein onnistu kotikonstein. Pakko siis viedä telakalle noin parin vuoden välein.
Onnistuuhan tuo rengas kerrallaankin, mutta teettää ylimääräisiä töitä (harva jaksaa motivoitua), joten liikkeessä vaihtaminen on varmasti kätevämpää.
Mitäs mä laitan sen renkaan tilalle kun otan sen renkaan pois kulmasta ja alan pyörittämään sitä taakse? Auton laskeminen pelkän jarrulevyn varaan tai edes jarrulevyn alle kasatun roinan varaan ei liene "How-to" kirjassa kovin korkealla. Vararengastakaan kun ei ole.
Hermann Hoth

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Herra Manala kirjoitti: Mitäs mä laitan sen renkaan tilalle kun otan sen renkaan pois kulmasta ja alan pyörittämään sitä taakse? Auton laskeminen pelkän jarrulevyn varaan tai edes jarrulevyn alle kasatun roinan varaan ei liene "How-to" kirjassa kovin korkealla. Vararengastakaan kun ei ole.
Yhden talvirenkaan. Sanoinhan että kovin työläs operaatio.
Herra Manala

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Hermann Hoth kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Mitäs mä laitan sen renkaan tilalle kun otan sen renkaan pois kulmasta ja alan pyörittämään sitä taakse? Auton laskeminen pelkän jarrulevyn varaan tai edes jarrulevyn alle kasatun roinan varaan ei liene "How-to" kirjassa kovin korkealla. Vararengastakaan kun ei ole.
Yhden talvirenkaan. Sanoinhan että kovin työläs operaatio.
...ja mistäs mä otan sen talvirenkaan harrasteautoon, joka on vain kesät ajossa?
Hermann Hoth

Re: Tosimiehinen tunkkikysely

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Herra Manala kirjoitti:...ja mistäs mä otan sen talvirenkaan harrasteautoon, joka on vain kesät ajossa?
No tässä tapauksessa tuokaan työläs toimenpide ei toimi.
Vastaa Viestiin