Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Yleinen lätinä jä kitinä
masa

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti: Et sitten ole viitsinyt tehdä tarpeellisia elämäntapamuutoksia ja nostaa sängynpäätyä ylös? *jäkäjäkä* :wink:
Sängynpäätyä?

Itse asiassa, mitä terveellisemmin syön, sitä varmemmin Somac mene kurkusta alas. Koetin atkinsin diettiä pari vuotta sitten, enkä koko aikana tarvinnut ainuttakaan närästyslääkettä :D
Zeb

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:Sängynpäätyä?

Itse asiassa, mitä terveellisemmin syön, sitä varmemmin Somac mene kurkusta alas. Koetin atkinsin diettiä pari vuotta sitten, enkä koko aikana tarvinnut ainuttakaan närästyslääkettä :D
Olet siis lääketieteellinen ihme ja ottaisin sinut mielelläni mikroskooppiini tarkasteltavaksi 8)

Sängynpäädyn nosto auttaa yölliseen närästykseen. Kahvii? Tupakkii?
Hermann Hoth

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:... Kysyn mieluummin täältä jos tarviin faktaa! 8)
Öh, en ihan suorilta lähtisi uskomaan täällä esitettyjä asioita faktana. En sano ettei joskus voi näin ollakin, mutta kyllä siinä silloin pitää olla itselläkin jo jonkinlainen tuntuma aiheesta.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Clay »

Zeb kirjoitti:
masa kirjoitti:Sängynpäätyä?

Itse asiassa, mitä terveellisemmin syön, sitä varmemmin Somac mene kurkusta alas. Koetin atkinsin diettiä pari vuotta sitten, enkä koko aikana tarvinnut ainuttakaan närästyslääkettä :D
Olet siis lääketieteellinen ihme ja ottaisin sinut mielelläni mikroskooppiini tarkasteltavaksi 8)
Mikähän ihme se mukamas on, jos syö kunnon lihaa ja kasviksia? En tiiä mikä olis vatsalle parempaa. Mulla auttaa salaatit närästykseen, pystyy jatkamaan ryyppäämistä ku vetäsee välillä kunnon annoksen salaattia nassuun. Eikä mitään kaupan salaattikastikkeita, ne on myrkkyä.

Itse topiikista mulle tuli ainakin mieleen, että se on aina äidin ansiota, kun syntyy terveen näköinen potrakka lapsi, jolle heti maistuu maito, ja joka heti tunnistaa äitinsä, jne.
Teinien juttelua jos joskus erehtyy kuuntelemaan, niin melkeen on ryyppy- ja suhdejutut yleisimpiä. Ja kerran, vittu, bussissa, vittu, oli joku vitun pissisämmä, joka vittu kiroili kokoajan, vittu, ja käytti pelkästään kirosanaa 'vittu'.
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Clay kirjoitti:Itse topiikista mulle tuli ainakin mieleen, että se on aina äidin ansiota, kun syntyy terveen näköinen potrakka lapsi, jolle heti maistuu maito, ja joka heti tunnistaa äitinsä, jne.
Ilmankos olen aina inhonnut tällaista ajattelua, johdonmukaisuus kun on harvinaisen kiusallinen ominaisuus. Sillä jos on noin, niin silloin täytyy myös olla äidin syytä, jos syntyy sairas lapsi, joka ei syö eikä tunnista äitiään jne.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Clay »

prosessi kirjoitti:
Clay kirjoitti:Itse topiikista mulle tuli ainakin mieleen, että se on aina äidin ansiota, kun syntyy terveen näköinen potrakka lapsi, jolle heti maistuu maito, ja joka heti tunnistaa äitinsä, jne.
Ilmankos olen aina inhonnut tällaista ajattelua, johdonmukaisuus kun on harvinaisen kiusallinen ominaisuus. Sillä jos on noin, niin silloin täytyy myös olla äidin syytä, jos syntyy sairas lapsi, joka ei syö eikä tunnista äitiään jne.
Äitiys on kuitenkin niin kunnioitettavaa, että huonot synnytykset vaietaan nopeasti, ja keskitytään siihen miten esimerkillisesti äiti on huoltanut sairaana syntynyttä lastaan.
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Clay kirjoitti:Äitiys on kuitenkin niin kunnioitettavaa, että huonot synnytykset vaietaan nopeasti, ja keskitytään siihen miten esimerkillisesti äiti on huoltanut sairaana syntynyttä lastaan.
Näinkö on? Enemmän olen kyllä törmännyt siihen malliin, että hyvät synnytykset ja esimerkillisesti lapsiaan hoitaneiden äitien tekemisistä oikein tonkimalla tongitaan esiin kaikki huono. Siitä on kunnioitus kaukana.
nokkaelain

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Zeb kirjoitti:Mä olen kyllä useampaan otteeseen pohtinut mistä moinen nimi kyseiselle toimenpiteelle mahtaa tulla, mutten ole vaivautunut selvittämään. *tunnustaa puutteelliset latinantaitonsa*
Kreikasta se tulee, suoraan kohtua tarkoittavasta sanasta.
Wikipedia kirjoitti: This referred to a medical condition, thought to be particular to women, caused by disturbances of the uterus, hystera in Greek. The term hysteria was coined by Hippocrates, who thought that the cause of hysteria was due to the uterus wandering around the body in search of children.
Nörtimpi yhteys, johon liitttyen sanan alkuperäinen merkitys minulle joskus aikoinaan kerrottiin: http://youtube.com/watch?v=tv2pPq4cUL4
isohaara

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Lolita kirjoitti:Toisaalta joissain yhteyksissä sitä glooriaa saa mahdollisimman helpolla ja nopealla synnytyksellä, yksi ähkäisy ja vauva on vartissa ulkona. Naiset on outoja.
Entä saanko minä mitalin, kun syntymiseni oli yksi yskäisy vain?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Gat »

Miehet synnyttäisivätkin paremmin. Eivät valittaisi. Yksi miehekäs ponnistus ja kätilön pitäisi ottaa vauvasta koppi lennossa. Siinäpä riittäisi Äijillä kehumista nykyisten pippelinmittausten lisäksi.
Zeb

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gat kirjoitti:Miehet synnyttäisivätkin paremmin. Eivät valittaisi. Yksi miehekäs ponnistus ja kätilön pitäisi ottaa vauvasta koppi lennossa. Siinäpä riittäisi Äijillä kehumista nykyisten pippelinmittausten lisäksi.
Jotenkin vaikea uskoa tuota koska kokemukseni mukaan subjektiivisesti kipeämpää olentoa kuin flunssainen mies on lähes mahdotonta löytää.
Zeb

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Zeb »

nokkaelain kirjoitti:Kreikasta se tulee, suoraan kohtua tarkoittavasta sanasta.
No nyt tuli kyllä pieni flashback. On joku tainnut asian mulle joskus kertoa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Zeb kirjoitti:Jotenkin vaikea uskoa tuota koska kokemukseni mukaan subjektiivisesti kipeämpää olentoa kuin flunssainen mies on lähes mahdotonta löytää.
Totta! Mulla on yksi tuollainen kotona tällä hetkellä. Vähän pelottaa vaan sen usko särkylääkkeiden voimaan flunssaa parantaessa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Zeb

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Hermann Hoth kirjoitti:Öh, en ihan suorilta lähtisi uskomaan täällä esitettyjä asioita faktana.
Älä ruoja yritäkään horjuttaa uskoani Kitinään! Uskoni on vakaa kuin vuori! Oi Kitinä, elämäni perusta ja tukipilari! :paavi:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

isohaara kirjoitti:Entä saanko minä mitalin, kun syntymiseni oli yksi yskäisy vain?
Ottaen huomioon suuret ulkomittasi syntyessäsi tunnen myötätunnon tuskaa äitini puolesta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Zeb

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Lolita kirjoitti:Totta! Mulla on yksi tuollainen kotona tällä hetkellä. Vähän pelottaa vaan sen usko särkylääkkeiden voimaan flunssaa parantaessa.
Noh, helpottaahan ne oireita, kunhan ei vaan yliannosta ja muuten kyseiset lääkkeet sopii.
isohaara

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Lolita kirjoitti:Ottaen huomioon suuret ulkomittasi syntyessäsi tunnen myötätunnon tuskaa äitini puolesta.
Ite olit isompi!
Zeb

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Clay kirjoitti:Mikähän ihme se mukamas on, jos syö kunnon lihaa ja kasviksia?
Riippuu varmaan rasvan, käristysmössön ja kuitujen määrästä. Atkinsissa nuo tuskin yleensä toteutuu ideaalisti.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Lolita kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Jotenkin vaikea uskoa tuota koska kokemukseni mukaan subjektiivisesti kipeämpää olentoa kuin flunssainen mies on lähes mahdotonta löytää.
Totta! Mulla on yksi tuollainen kotona tällä hetkellä. Vähän pelottaa vaan sen usko särkylääkkeiden voimaan flunssaa parantaessa.
Komps komps. Miehen 37 astetta on aina huomattavasti vakavampi asia kuin naisen 39 astetta, ainakin jos ulosannista voi jotakin päätellä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

isohaara kirjoitti:Ite olit isompi!
Noup, kyllä sinä olit lyhyempi ja painavampi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Oisko se naisilla sitten se jälkikasvun kiltteys, fiksuus, etevyys, kullannuppuisuus janiinedelleen? Ainakin omien lasten kehumisen kuunteleminen on itselleni aivan yhtä vastenmielistä kuin normaalin äijämahtailunkin.
masa

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti: Sängynpäädyn nosto auttaa yölliseen närästykseen. Kahvii? Tupakkii?
Ei mitään yöllisiä.. Kahvia kyllä mutta ei tupakkaa.

Närästyksen syy ja konstit on jo kyllä tiedossa. Säännölliset ruoka-ajat 4-5 krt päivässä ja pikkuherkuttelu pannaan. Ei närästä enää..
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Vadim »

EveryWoman kirjoitti:Oisko se naisilla sitten se jälkikasvun kiltteys, fiksuus, etevyys, kullannuppuisuus janiinedelleen? Ainakin omien lasten kehumisen kuunteleminen on itselleni aivan yhtä vastenmielistä kuin normaalin äijämahtailunkin.
Jälkikasvun tekemisten ja tekemättömyyksien ruotiminen on kyllä tosiaan hieman kiusallista kuultavaa, semminkin kun tieto tuntuu usein kulkevan vähän kuin rikkinäisessä puhelimessa ikään. Kun kaikesta tavataan syyttää vanhempia, on toisaalta ymmärrettävää, että joku haluaa palasen jälkeläistensä saavutuksista, mutta oikeudenmukaisuusnäkökohtia pohdittaessa olisi ehkä muistettava, etteivät saavutukset jakaudu kovin tasaisesti. Usein tämä jälkikasvuonanointi on pelkkää perusteetonta itsetehostusta, joskin kaiketi melko vaaratonta sellaista.
NuoriDaavid

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:Miehet synnyttäisivätkin paremmin. Eivät valittaisi. Yksi miehekäs ponnistus ja kätilön pitäisi ottaa vauvasta koppi lennossa. Siinäpä riittäisi Äijillä kehumista nykyisten pippelinmittausten lisäksi.
Rohkenen olla vahvasti eri mieltä. Minä en ainakaan uskaltaisi synnyttää, vaan vaatisin keisarinleikkauksen.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karikatyyrinaisen gloorian kliimaksi

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Asiaa pohdittuani täytyy kyllä kompsia Urpiaista siltä osin, että oikeasti rankoista kokemuksista harvemmin avaudutaan. Tämä siksi, että harva on karussa paikassa kovin sankarillinen.
Vastaa Viestiin