Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Yleinen lätinä jä kitinä

Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Ei
8
16%
Määrittele "paremmin"
11
22%
Määrittele "paremmin"
11
22%
Et vain tunne itseäsi
3
6%
Kyllä
16
33%
 
Ääniä yhteensä: 49

Pyry-Matias

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Elppis kirjoitti:Olipas sekavaa :oops:
Ihminen siis on sosiaalinen otus, joka keskimäärin viihtyy parisuhteessa, ihan tutkitusti. Ei tässä kannata väkisin purkaa perusasioita. Itse sanoisin vain, että jos ei ole yksin onnellinen (tai edes jotenkin tyytyväinen), ei ole sitä kyllä parisuhteessakaan terveellä tavalla. Pidemmän päälle suhteessa yksinolosta nauttimaan kykenemätön kerää itselleen ongelmia varmasti. Läheisriippuvaisuus yhtenä esimerkkinä.
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Zeb kirjoitti: Vaikken itse sitä testannutkaan niin aloin ekaa kertaa ymmärtää yhtä ystävääni, jolla oli tapana vetää tarkoituksellisia sammumiskännejä.
Tuosta tulee eräs tuntemani henkilö mieleen. Nousuhumalassa hän oli maailman kuningatar, mutta lopputavoitteena tuntui olevan myrkytystila. Johtui varmaan ahdistuksesta sekin.
Hermann Hoth

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti: Aika kai parantaa kaiken mihin ei kuole? Ainakin melkein kaiken, luulisin.
Osin joo ... osin yritin kai tarkoittaa toisin, mutta tuo kuvaa hyvin.
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Pyry-Matias kirjoitti: Itse sanoisin vain, että jos ei ole yksin onnellinen (tai edes jotenkin tyytyväinen), ei ole sitä kyllä parisuhteessakaan terveellä tavalla.
Sanon nyt ainakin sen että kun sain nukkua sylikkäin ja pusutella itseäni kaksi vuotta nuoremman ja kauniin naisen kanssa toissa viikonloppuna (emme menneet sen pidemmälle), se latasi akkujani uskomattoman paljon ja tulin siitä onnellisemmaksi. (Toki lisääkin tekis mieli.)

Siis kyllä minä yksin osaan olla, mutta se on mälsää.

Nytkin kelpais sylikumppani perjantai-illan iloksi, mutta taidan olla liian väsynyt ja vattuuntunut osatakseni nauttia siitä vaikka jostain sellainen yhtäkkiä tupsahtaisikin. Ikävä tilanne sekin. :?
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Vaola kirjoitti:Kannattaa kokeilla. Siihen tottuu yllättävän nopeasti. :wink:
Jaa.. ketäs mä ny tähän hätään... kaikilla on liian kiire tai pikkujoulut tai jotain.
prosessi

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vaola kirjoitti:
Duckzilla kirjoitti:Nytkin kelpais sylikumppani perjantai-illan iloksi, mutta taidan olla liian väsynyt ja vattuuntunut osatakseni nauttia siitä vaikka jostain sellainen yhtäkkiä tupsahtaisikin. Ikävä tilanne sekin. :?
Kannattaa kokeilla. Siihen tottuu yllättävän nopeasti. :wink:
Se on itse asiassa auttanut minua tässä tilanteessa paljon, että on mukelo jota halia. Ei ole ollenkaan epätoivoinen olo, vaikkei ole halannut ketään muuta yli kuukauteen.
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Vaola kirjoitti:Ja kaikilla mun sinkkuilevilla tyttökavereillakin on pienet rinnat. Damn. :D
Niin on silläkin neitokaisella jonka pyysin huomiseksi treffeille. Ja hän ilahtuen suostui. :ohyeah:
Pyry-Matias

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Duckzilla kirjoitti: Siis kyllä minä yksin osaan olla, mutta se on mälsää.
Lisäisin vielä, että onnistuneeseen parisuhteeseen mennessä EI tarvitse osata olla yksin, mutta se helpottaa aika pirusti.
prosessi

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pyry-Matias kirjoitti:Lisäisin vielä, että onnistuneeseen parisuhteeseen mennessä EI tarvitse osata olla yksin, mutta se helpottaa aika pirusti.
Minun mielestäni tarvitsee osata olla yksin, sillä täytyyhän siihen pystyä välillä parisuhteen aikanakin. Jos ei pysty, huomaa pian olevansa kokonaan yksin, koska se toinen ahdistui ja lähti karkuun.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kymmenen vuotta jatkunut epävarmuus talon kanssa on ohi, taloudellisesti olen riippumaton sossun ja työkkärin byrokraateista, jopa kokoomuksen siat itse asiassa tukevat materiaalisia hyötyjäni, mutta silti ahistaa niin vitusti ja vittuukaan ei oo.

Onnellisempi olen ollut... hmmmm... joo, ihan lapsena ja nuoruudessa, jolloin uskoin unelmiini. Juu, kipulääkkeeksi auttaisi ilmaispillu nyt alkuun.. anyone?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Zeb kirjoitti:Olen juuri tajunnut olevani lepakko tai vähintään bi?
No ei! Kun mä laskin yhteen 1+1+1 ja arvelin tuloksen olevan yleistynyt palstailmiö, mutta
Zeb kirjoitti:*siideripäissään*
epäilen sittenkin laskeneeni väärin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
bedlam

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

En usko, että mulla koskaan mitenkään älyttömän hyvin menee. Oikein hyvin menee nukkumaan käydessä ja töistä kotio tullessa, kun kehräävää ja rakasta karvapalleroa väsyneenä läjähtää lattialle rapsuttamaan. Elämäni kohokohdat ovat ne unelmat ja tavoitteet, jotka todeksi muuttuessaan tekisivät itsestään arkea ja pakottaisivat hakemaan tilalleen taas jotain muita itsensäylittämiskohteita. Kuolinvuoteellani luultavimmin harmittelen saamattomuuttani.

Syksy on mulle kyllä näin positiivista aikaa. Fyysinen väsymys aiheuttaa henkisen masennuksen. Noh, toivon taas huomenna ottavani pieniä uusia askeleita rakkaan harrastuksen parista kohti niitä unelmia.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Vaola kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Määrittele "paremmin."
Sinun kohdallasi se voisi tarkoittaa vaikkapa sitä, ettet enää nyyhki joka yö Kitinään epätoivoista rakkauttasi.
No, siinä tapauksessa menee paremmin kuin vuosi sitten, mutta ei niin hyvin kuin kymmenen vuotta sitten.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

McJanne kirjoitti:Olen pahastunut kommentistasi, lopeta.
Lopetin jo ennen kuin aelaehdit, mutta mikä siinä nyt noin kaiveli? :? Anteeksi!
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

McJanne kirjoitti:Parisuhteilu ei tuo onnea. Parisuhteilun suhteellinen määrän nousu kertoo ainoastaan parisuhteen suhteellisestä määrän noususta.
Ja sitten jotkut vielä sanovat, että ihminen on sosiaalinen eläin, jonka sosiaalinen hyvinvointi vaikuttaa kokonaishyvinvointiin (tietenkin voin olla väärässä, ja hyvinvoinnilla - kuten, niinkuin jo aikaisemmin totesimme, tyytyväisyydellä - ei ole mitään tekemistä onnellisuuden kanssa) ja että joillakin ihmisillä on tarve läheisiin ihmissuhteisiin (kuten hyvät kaverit, ystävät, sukulaiset, parisuhde) tai edes yhteen läheiseen ihmissuhteeseen.

Näiden kahden ryhmittymän välille syntyisi varmasti mielenkiintoinen keskustelu, toisten puolustaessa sosiaalisuuden tarvetta ja toisten huomauttaessa näille, ettei kenelläkään ole sosiaalisuustarvetta.

Aloittaisitteko jo, mulla on popcornit valmiina.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Jää hedelmättömäksi kahinoinniksi, jos koko keskustelun lähtökohtana on se että kommunikointi on epäonnistunut. :doh:
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Duckzilla kirjoitti:Jää hedelmättömäksi kahinoinniksi, jos koko keskustelun lähtökohtana on se että kommunikointi on epäonnistunut. :doh:
Hauskempaa luettavaa se kuitenkin olisi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

RolloTomasi kirjoitti:tyytyväisyydellä ei ole mitään tekemistä onnellisuuden kanssa
Jaa tästäkö se kränä johtuukin? No selittäiskö joku maallikolle, mulle, mitä eroa on tyytyväisyydellä ja onnellisuudella?
Savannah

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Minullakin menee hyvin tällä hetkellä:

Plussat:

- Hyviä ystäviä ja kavereita
- Olen terve ja aika tikissä kunnossa
- Aloitin uudessa kivassa työssä, jossa palkkakin on kohdillaan
- Olen saavuttanut tämän vuoden aikana monia asioita
- Tiedän mitä haluan elämältä ja tiedän miten saan sen
- Ihmissuhderintamallakin menee aika mukavasti

Miinukset:

- Olen aika usein viikolla ihan poikki.
- Ehdin tavata kavereita lähinnä vain viikonloppuisin
- En pääsekään joulua pakoon ulkomaille!
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Duckzilla kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:tyytyväisyydellä ei ole mitään tekemistä onnellisuuden kanssa
Jaa tästäkö se kränä johtuukin? No selittäiskö joku maallikolle, mulle, mitä eroa on tyytyväisyydellä ja onnellisuudella?
Lyhyesti,

Tyytyväisyys olettaa tarpeen tai puutteen tai janon eli jonkinlaisen halun, päämäärän, tavoitteen, joka syntyy siitä, että haluaa jotakin, jota ei vielä ole. Tyytymättömyys on tunne tästä puutteesta ja se suuntaa toimintaa. Ihminen ei siis ole pysähtyneessä tilassa silloin kun hän on tyytymätön, mikäli hän kykenee jollakin tasolla toimimaan tai liikkumaan.

Jos ei kykene toimimaan, rajoittavia tekijöitä on liiaksi tai ei tiedä, miten toimia, tyytymättömyys johtaa turhautumiseen.

Tyytymättömyys tuntuu epämiellyttävältä, mutta on ehkä ihmiskunnan kokonaisuuden kannalta parempi olemassaolon tila kuin tyytyväisyys. Tyytymättömyys ja siitä seuraava toiminta johtavat yleensä jonkinlaiseen muutokseen (ja esimerkiksi tiedemiesluonteilla ja keksijöillä tyytymättömyys on vallitseva luonteenpiirre), ja niille on ainakin vielä tällä hetkellä paljon käyttöä.

Tyytymättömyys ihmisessä on suoraan yhteydessä siihen, mitä ihminen haluaa (mutta ihminen ei aina tiedä, mitä haluaa - seikka, joka saattaa tehdä tyytymättömyydestä häiritsevän olotilan). Niin kauan kuin ihminen haluaa jotakin sellaista, mitä hänellä ei ole, hän on tyytymätön.

Tyytyväinen ihminen puolestaan on pysähtyneessä tilassa (mikäli hän ei ole toimimaan kykenemätön tyytymätön ihminen, joka on pysähtyneeseen tilaan tahtomattaan juuttunut). Hän ei halua mitään, vaan hänellä on jo kaikki, mitä hän haluaa tai hän on hyväksynyt sen, ettei voi saada, mitä haluaa. Tyytyväisyys ei ole koskaan muutoksen lähde.

Ihminen, jolla on joitain asioita, joita hän haluaa, mutta jolla ei ole kaikkea mitä hän haluaa tai joka ei ole hyväksynyt ettei voi saada haluamaansa, on tyytymätön.

Näiden kahden suhteesta on hyvä esimerkki:
"Curiosity killed the cat, but satisfaction brought it back."

Onnellisuudesta puolestaan en tiedä, mitä se on. (Ihmisen ei kuitenkaan tarvitse olla tyytyväinen ollakseen onnellinen. Lisäksi ainakin jotkut kityrunkkarit ovat ilmeisesti sitä mieltä, ettei ihmisen tarvitse voida hyvin tai tuntea oloaan hyväksi ollakseen onnellinen. Tilanne on sikäli harmillinen, koska jotkut tätä ymmärtämättömät kirjoittajat vetävät toisinaan onnellisuuden mukaan keskusteluihin ja kysymyksiin, joilla ei ole mitään tekemistä onnellisuuden kanssa, vaan tyytymättömyyden ja hyvinvoinnin.)

Onnellisuudesta hämärämmän käsitteen tekee vielä sellainen seikka, jonka voi kertoa kait parhaiten näin. Oletetaan, että olet ihminen, joka haluaa elää yhtenä kappaleena. Kohtaat psykoottisen kirvesmiehen, joka alkaa hakata sinua kappaleiksi, tarkoituksenaan tappaa. Huomautat lähellä seisovalle silminnäkijälle, että haluat elää yhtenä kappaleena ja että sinulla on nyt kurja olo ja pahoja ongelmia tuon kirvesmiehen vuoksi. Silminnäkijä vastaa: "Sillä, että sinua hakataan nyt kirveellä kappaleiksi, ei ole mitään tekemistä onnellisuutesi kanssa." Ja räkäisee päällesi.

Mitä on tuo kuuluisa onnellisuus?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
prosessi

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:Mitä on tuo kuuluisa onnellisuus?
Se on sitä, että osaa elää sen oman tyytymättömyytensä kanssa tulematta toimintakyvyttömäksi tai hulluksi.
Duckzilla

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

^ Aika tyhjentävästi sanottu. Tulipahan selväksi.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

OK!

Siinä tapauksessa varmasti kannattaisi todellakin keskustella hyvinvoinnin parantamisesta ja tavoista korjata ne asiat, joihin ei ole tyytyväinen, sen sijaan, että vetää esiin onnellisuus-kortin.

Onko kellään mitään sitä vastaan, että hyvä parisuhde lisää sellaisen ihmisen hyvinvointia, joka haluaisi olla parisuhteessa?

(Onnellisuuden määritelmän perusteella ihminen, joka tappaa itsensä tai antaa jonkun toisen tappaa itsensä panematta vastaan, on aina onnellinen?)
Viimeksi muokannut RolloTomasi, 02.12.2007 10:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Yritetään uudelleen.
prosessi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Mitä on tuo kuuluisa onnellisuus?
Se on sitä, että osaa elää sen oman tyytymättömyytensä kanssa tulematta toimintakyvyttömäksi tai hulluksi.
Tai tuota voisi kutsua tasapainoisuudeksi.

Koska elämä on kuolemista ja valmistautumista kuolemaan, prosessin määritelmä voisi olla myös "osaa kuolla sen oman tyytymättömyytensä kanssa tulematta toimintakyvyttömäksi tai hulluksi." Ja jos joku aikoo tappaa sinut vaikka haluaisit elää, sinun pitäisi määritelmän mukaan osata kuolla sen asian kanssa, että olet hieman tyytymätön siihen, että kirvesmies lopettaa elämäsi kesken - panematta vastaan. Niinpä määritelmä sopii tasapainoisuuden määritelmäksi ja tietenkin tasapaino saattaa hieman järkkyä hullun kirvesmiehen iskiessä. Mutta tämän tasapainon järkkyminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei ihminen haluaisi elää. Jos ihminen haluaa elää, hän kokee elämänsä elämisen arvoiseksi.

Siitä voisi seurata onnellisuuden määritelmä:
onnellisuus on tunne siitä, että oma elämä on/oli elämisen arvoinen.

Tai paremminkin:
Onnellisuus on tunne siitä, että oma valmistautuminen kuolemaan on/oli kokemisen arvoinen.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
prosessi

Re: Minulla menee paremmin kuin koskaan aiemmin

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RolloTomasi kirjoitti:OK!

Siinä tapauksessa varmasti kannattaisi todellakin keskustella hyvinvoinnin parantamisesta ja tavoista korjata ne asiat, joihin ei ole tyytyväinen, sen sijaan, että vetää esiin onnellisuus-kortin.
Kannattaisi.
Onko kellään mitään sitä vastaan, että hyvä parisuhde lisää sellaisen ihmisen hyvinvointia, joka haluaisi olla parisuhteessa?
Ei minulla ainakaan.
(Onnellisuuden määritelmän perusteella ihminen, joka tappaa itsensä tai antaa jonkun toisen tappaa itsensä panematta vastaan, on aina onnellinen?)
Ei. Kuolema kun taitaa olla ultimate toimintakyvyttömyyttä...
Vastaa Viestiin