Haluatko avioehdon?

Yleinen lätinä jä kitinä

Avioehto?

On jo ja olen naimiaisissa
7
15%
Ei ole, enkä kadu etten tehnyt ja olen naimiasissa
5
10%
Ei ole, mutta kadun etten tehnyt ja olen silti prkl naimiaisissa
0
Ei ääniä
Haluan sen tai en mene naimiaisiin
20
42%
Olen nössö ja teen niin kuin puoliso haluaa
6
13%
En halua avioehtoa tai en mene naimiaisiin
4
8%
Minulla ei ole mielipidettä tästä/mistään
5
10%
Menen naimisiin vain kuolleen ruumiini yli
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 48

Zeb

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Minusta tuntuu tältä ja minä uskon ja haluan näin on minun perusteluni tässä asiassa, eikä sen ole tarkoitus vakuuttaa ketään muuta.
:P Sukunimesikin taitaa vaihtua ensi elokuussa?
:shock: Olet sä aika Freud ja Teletappi myös, ks. yllä :D
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Zeb kirjoitti:Enemmän sanomista saattaa tulla siitä, että ollaan mietitty ottaa miehen äidin tyttönimi. Kummankaan mielestä miehen nykyinen sukunimi ei ole kiva. Miehelle ehkä kelpaisi minun, mutta minusta se ei ole koskaan ollut nätti, ja ehkä kuitenkin jostain ihme vanhanaikaisesta irrationaalisesta syystä haluan sukunimen tulevan miehen puolelta. Saas nähdä pökrääkö miehen suku kun kuulee tämän uutisen. Ollaan kuitenkin mietitty, että tämä on meidän elämä, vaikka toki muidenkin tunteet kuuluu ottaa huomioon.
Hei, ei tämä tähän aiheeseen kuulu! Tee uusi kysely!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Zeb

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

urpiainen kirjoitti:Hei, ei tämä tähän aiheeseen kuulu! Tee uusi kysely!
Sun vuoro! :)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Zeb kirjoitti:Ollaan kuitenkin mietitty, että tämä on meidän elämä, vaikka toki muidenkin tunteet kuuluu ottaa huomioon.
Toi nimihomma on kyllä hankala. Itse, siis jos olisin menossa naimisiin, en haluaisi oikeastaan kummankaan suvun nimeä meille. Samannimisiä haluaisimme kuitenkin olla. Jos ryhtyisimme ihan uudennimisiksi, suvut varmaan ottaisivat sen henkilö-, ei kun siis sukukohtaisena loukkauksena. Varmaan kuitenkin mieluiten niin. Olisipa edes tasapuolisesti loukattu kummankin sukua!

Oikeastaan koska sukunimemme ovat molemmat yhdyssanoja ja muutenkin luonteeltaan aika lähellä toisiaan, voisimme ehkä ottaa toisesta alkuosan ja yhdistää sen toisesta otettuun loppuosaan. Nätimpikin siitä tulisi. Pitänee ehdottaa, jos joskus tulee ajankohtaiseksi! :)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:Tee uusi kysely!
Turhaa pingottelua. Eihän täällä muissakaan ketjuissa pysytä alkuperäisessä aiheessa.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Mida »

EveryWoman kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ollaan kuitenkin mietitty, että tämä on meidän elämä, vaikka toki muidenkin tunteet kuuluu ottaa huomioon.
Toi nimihomma on kyllä hankala.
Plää. Ihan yksinkertanen homma. Morsiuspari tekee niinko parhaaks näkee ja muut saa aivan oman maun mukaan ottaa nokkiinsa tai olla ottamatta.

Mies otti minun sukunimeni monestakin syystä kesällä. Hänen isänsä toki oli jo jättänyt pojalleen hyvästit kun toissakesänä kuuli esikoisemme saaneen minun sukunimeni (millä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, mikä perheen yhteiseksi nimeksi lopulta valitaan, eikä asia mitenkään liittynyt häneen, mutta ukko valitsi olla kuuntelematta). No, hyvästit vaan. Eipä taida ukko tietää, ettei poikansa kulje enää sillä nimellä kuin aiemmin.

Muu suku ei ollut edes yllättynyt. Itse asiassa isäni jopa otti huolissaan puheeksi, että ei kai hänen joskus vuonna 5 ääneen ilmaisemansa mietinnät sukunimen todennäköisestä sammumisesta ole vaikuttaneet päätökseemme. Ei, iskä, ei se kuulunut niihin useampiin syihin.
Aito_Johanna

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mida kirjoitti: Hänen isänsä toki oli jo jättänyt pojalleen hyvästit kun toissakesänä kuuli esikoisemme saaneen minun sukunimeni
:shock: Kuulostaa 1800-luvulle sijoittuvan näytelmän dramaattiselta käänteeltä. Ei kukaan oikeasti nykyaikana toimi noin!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mida kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Toi nimihomma on kyllä hankala.
Plää. Ihan yksinkertanen homma. Morsiuspari tekee niinko parhaaks näkee ja muut saa aivan oman maun mukaan ottaa nokkiinsa tai olla ottamatta.
No siis periaate on yksinkertainen, sukulaisten reaktioiden kanssa taiteilu ei. Kyse kun on ihmisistä, jotka eivät varmasti tule laittamaan välejä poikki, tuli mitä tuli, vaan jatkavat kontaktin ottamista ja pahimmassa välientulehtumistapauksessa paskan niskaankaatamisyrityksiä hamaan hautaan asti.

Mutta no. Mitäpä sitä etukäteen moisia murehtimaan. Ehkä vaan jotenkin sairaalla tavalla tykkään murehtia sellaisista jutuista, joiden kohdalla on (olevinaan) harvinaisen selvää että en voi niihin omalla toiminnallani vaikuttaa.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Mida »

EveryWoman kirjoitti:
Mida kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Toi nimihomma on kyllä hankala.
Plää. Ihan yksinkertanen homma. Morsiuspari tekee niinko parhaaks näkee ja muut saa aivan oman maun mukaan ottaa nokkiinsa tai olla ottamatta.
No siis periaate on yksinkertainen, sukulaisten reaktioiden kanssa taiteilu ei. Kyse kun on ihmisistä, jotka eivät varmasti tule laittamaan välejä poikki, tuli mitä tuli, vaan jatkavat kontaktin ottamista ja pahimmassa välientulehtumistapauksessa paskan niskaankaatamisyrityksiä hamaan hautaan asti.

Mutta no. Mitäpä sitä etukäteen moisia murehtimaan. Ehkä vaan jotenkin sairaalla tavalla tykkään murehtia sellaisista jutuista, joiden kohdalla on (olevinaan) harvinaisen selvää että en voi niihin omalla toiminnallani vaikuttaa.
Nojoo, eipä minulla ole koskaan ollut ilo nauttia lähipiirissäni tuollaisen väen seurasta (jos ei siskon ja mun teini-iän vihanpitoa lasketa). Vaikka erityisen fiksua väkeä ei kaikki lähisuku olekaan, niin eipä silti onneksi ole joukossa henkilöitä, joilla olisi intressiä ottaa elämäntehtäväkseen vainota. Vaikka toisaalta en tiedä mihin suorituksiin äitini yltää jos hän joskus päättää luopua kulisseistaan. Ehkäpä itse olen tyhmänrohkea yksilöllisyyteni toteuttamisessa.

Eipä tuo edellinen kirjoitus ollut tarkoitettu piikittelyksi, ilkeilyksi tai miksikään julistukseksi. Vähän niinkun vastareaktio, jos sanotaan, että asia on näin, että ei se nyt aina ole noin. Tuli sitten ulos siinä samassa "asia on näin"-muodossa, mikä nyt olisi pitänyt älytä huonoksi. Pahoittelen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mida kirjoitti:Eipä tuo edellinen kirjoitus ollut tarkoitettu piikittelyksi, ilkeilyksi tai miksikään julistukseksi. Vähän niinkun vastareaktio, jos sanotaan, että asia on näin, että ei se nyt aina ole noin. Tuli sitten ulos siinä samassa "asia on näin"-muodossa, mikä nyt olisi pitänyt älytä huonoksi. Pahoittelen.
:shock: Ei mitään syytä pahoitella, kun enhän minä pahastunut!! Kunhan tarkentelin introspektiivistä pohdiskeluani. Mitä mainitsemaasi mahdolliseen tyhmänrohkeuteen tulee, niin totta munassa mekin teemme omien asioidemme (= mm. yhteinen nimi) suhteen juuri niin kuin parhaaksi katsomme, riippumatta siitä mitä sukuselkkauksia siitä seuraa. Ei se siis ainakaan minun mielestäni ole tyhmää.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Mida »

EveryWoman kirjoitti:
Mida kirjoitti:Eipä tuo edellinen kirjoitus ollut tarkoitettu piikittelyksi, ilkeilyksi tai miksikään julistukseksi. Vähän niinkun vastareaktio, jos sanotaan, että asia on näin, että ei se nyt aina ole noin. Tuli sitten ulos siinä samassa "asia on näin"-muodossa, mikä nyt olisi pitänyt älytä huonoksi. Pahoittelen.
:shock: Ei mitään syytä pahoitella, kun enhän minä pahastunut!! Kunhan tarkentelin introspektiivistä pohdiskeluani. Mitä mainitsemaasi mahdolliseen tyhmänrohkeuteen tulee, niin totta munassa mekin teemme omien asioidemme (= mm. yhteinen nimi) suhteen juuri niin kuin parhaaksi katsomme, riippumatta siitä mitä sukuselkkauksia siitä seuraa. Ei se siis ainakaan minun mielestäni ole tyhmää.
No, tällä kertaa riitti se, että lukemani perusteella vaikutti mahdolliselta, että edes hiukan harmitti (ja tavasin sitä viestiä ihan tosi tosi monta kertaa). Perkele, kun tässä on nyt muutamana päivänä tullut mielipideöityä vähän enemmän kuin yleensä ja kun ei jaksa viiiiiiimesen päälle aina hioa (eikä raskauspöhö pää taivu, se on ihan vissi ilmiö sekin), niin saa korjata ja oikaista ja selventää ja nyppiä turhia herneitä muiden nokasta ihan turhaan, kun olisihan sen voinut alunperinkin fiksummin ja kattavammin ja perusteellisemmin ja eri näkökulmat huomioiden ilmaista ite ja plääääääh. Joku kyllästymispiste tuli ihan vaan tuolla perusteella tuohon kohtaan. Semmone dramaattisen liioittelun paisuva tarve, että mää en ikin enää kirjot mitää. Kakat se paikkaansa pidä. Hmph. Olis pitäny pistää tää vitutusketjuun.
Herra Manala

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Zeb kirjoitti:Joo, siis jos aviomieheni saisi aivokasvaimen niin sitten murehtisin rahojani? :D
Niin, eikös olekin huvittava ajatus? :D Tuollaista tuskin voisi tapahtua kuin elokuvissa. :D

Ihan voin omakohtaisesta kokemuksesta kertoa, että seurustelin tuossa parikymppisenä pari vuotta naisen kanssa, jonka kanssa kaikki natsasi. Naimiaisiin oltiin menossa ja kaikkea muuta kivaa ja hienoa. Elämä oli yhtä ruusuilla tanssimista.

Sitten tyttöselleni pamahti pahanlaatuinen aivokasvain, joka vei tyttöni mennessään. Ennen sitä kasvaimet kasvoivat aivokalvon ja aivojen välistä, aiheuttaen painetta ja puristusta aivoihin. Erinäiset osat hänen aivoistaan muodostuivat toimintakyvyttömiksi johtuen siitä, että kasvaimien aiheuttama paine tuhosi aivosolukkoa.

Ensiksi meni luonne. Yli vuoden verran elin ihmisen kanssa etsien hänelle parasta mahdollista hoitoa, kun hän samaan aikaan mm. sattumalta keksi, että olenkin hänen pahin vihollisensa. Kyseinen neiti mm. kokeili jonkinnäköistä Guinnessin uutta ennätystä sen suhteen miten paljon tuntemattomia sänkykumppaneita voi yhden viikonlopun aikana itselleen kerätä. Muistaakseni toistakymmentä onnistui hankkimaan. Minä katsoin kaikkea sitä vierellä ja yritin saada eukkoa kuntoon. Fat chance.

Tosiaan, huvittava ajatus. Että nyt joku aivokasvainkin vielä. :D Sitäkö varten tässä pitäisi avioehtoja rustailla. :D:D:D:D:D
Zeb

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Herra Manala kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Joo, siis jos aviomieheni saisi aivokasvaimen niin sitten murehtisin rahojani? :D
Niin, eikös olekin huvittava ajatus? :D Tuollaista tuskin voisi tapahtua kuin elokuvissa. :D

...

Tosiaan, huvittava ajatus. Että nyt joku aivokasvainkin vielä. :D Sitäkö varten tässä pitäisi avioehtoja rustailla. :D:D:D:D:D
Olen tainnut joskus jotain kuullakin tuosta tragediastasi. Minusta avioehto ei kuitenkaan ole ratkaisu siihen, että puolisoni sairastuu vakavasti, koska mulla on edelleenkin silloin niitä isompia murheita kuin ne fyrkat. Sehän tässä se huvittava osuus olikin kun urpiainen pohti rahanmenetystä sellaisessa tilanteessa, eikä siis niissä kasvaimissa ole mitään hauskaa vaikka paljon hymiöitä laitoitkin.
prosessi

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Joo, meni sitten kaikki suunnitelmat kuitenkin uusiksi, joten avioehdolla ei todellakaan olisi tehnyt yhtään mitään. Kaiken neuvottelun lopputuloksena päädyimmekin Elukan kanssa jakamaan tsydeemit niin, että maatila jää Elukalle, toinen talo myydään ja laitetaan rahat puoliksi, ja eläimet jaetaan sen mukaan, kummasta kuvittelemme eläinten itsensä enemmän pitävän. Lopputulokseksi jäi, että vain kolme kissaa pitää minusta enemmän, joten voin yhtä hyvin muuttaa mukelon kanssa takaisin kaupunkiin asumaan. Tästä tuli vielä paljon suurempi luopuminen kuin olin alunperin luullutkaan, mutta ainakin äitini pistää bileet pystyyn.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Herra Manala kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Joo, siis jos aviomieheni saisi aivokasvaimen niin sitten murehtisin rahojani? :D
Niin, eikös olekin huvittava ajatus? :D Tuollaista tuskin voisi tapahtua kuin elokuvissa. :D

Ihan voin omakohtaisesta kokemuksesta kertoa, että seurustelin tuossa parikymppisenä pari vuotta naisen kanssa, jonka kanssa kaikki natsasi. Naimiaisiin oltiin menossa ja kaikkea muuta kivaa ja hienoa. Elämä oli yhtä ruusuilla tanssimista.

Sitten tyttöselleni pamahti pahanlaatuinen aivokasvain, joka vei tyttöni mennessään. Ennen sitä kasvaimet kasvoivat aivokalvon ja aivojen välistä, aiheuttaen painetta ja puristusta aivoihin. Erinäiset osat hänen aivoistaan muodostuivat toimintakyvyttömiksi johtuen siitä, että kasvaimien aiheuttama paine tuhosi aivosolukkoa.

Ensiksi meni luonne. Yli vuoden verran elin ihmisen kanssa etsien hänelle parasta mahdollista hoitoa, kun hän samaan aikaan mm. sattumalta keksi, että olenkin hänen pahin vihollisensa. Kyseinen neiti mm. kokeili jonkinnäköistä Guinnessin uutta ennätystä sen suhteen miten paljon tuntemattomia sänkykumppaneita voi yhden viikonlopun aikana itselleen kerätä. Muistaakseni toistakymmentä onnistui hankkimaan. Minä katsoin kaikkea sitä vierellä ja yritin saada eukkoa kuntoon. Fat chance.

Tosiaan, huvittava ajatus. Että nyt joku aivokasvainkin vielä. :D Sitäkö varten tässä pitäisi avioehtoja rustailla. :D:D:D:D:D
Sinä et tiedä mistään mitää. Katsopa minkä läpi nämä elämän sankarit ovat tulleet: http://kitina.net/viewtopic.php?t=6279

Noi läpät vetää vertoja jo keskitysleireiltä selvinneille. (kaikin puolin yksi noloimmista ja ääliömäisimmistä ketjuista tällä palstalla)
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Rouva Pupu

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Crowbar kirjoitti: Noi läpät vetää vertoja jo keskitysleireiltä selvinneille. (kaikin puolin yksi noloimmista ja ääliömäisimmistä ketjuista tällä palstalla)
Hei, ois se kyllä aika kamalaa ollut jos olisin uidessani törmännyt pöhöttyneeseen lilluvaan ruumiseen :o Vieläkin ulkohuussissa istuessani rantaa katsellen, odotan juhannuksen tiennoilla pienoista ruumiin kohtaamista. Ihmiset tykkää hukkuilla siellä päin enemmän kuin sielu sietää.

8)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Crowbar kirjoitti:(kaikin puolin yksi noloimmista ja ääliömäisimmistä ketjuista tällä palstalla)
Lapsuuden traumojen idea on se, että aikuisena ne nolottavat.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

?
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Geetz

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Crowbar kirjoitti:(kaikin puolin yksi noloimmista ja ääliömäisimmistä ketjuista tällä palstalla)
Mulle se oli avuksi. Muistin taas, että skideille ei välttämättä kannata tunkea ihan kaikkea pakolla mahaan.
exposure
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 21.12.2007 20:38

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja exposure »

En usko avioliittoon instituutiona, joten ei tarvitse miettiä avioehtoakaan. Toisaalta jos joskus menen ihastumaan tai rakastumaan niin, että alan täysin sekoilla niin siinä tapauksessa haluan ehdottomasti avioehdon.
Yönmustaritari

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Aito_Johanna kirjoitti:
Mida kirjoitti: Hänen isänsä toki oli jo jättänyt pojalleen hyvästit kun toissakesänä kuuli esikoisemme saaneen minun sukunimeni
:shock: Kuulostaa 1800-luvulle sijoittuvan näytelmän dramaattiselta käänteeltä. Ei kukaan oikeasti nykyaikana toimi noin!
Täh. No huh. Salettiin toimii. Toi on just oikee meno. Käytäntöhän on, että muijan vanhemmat maksaa myötäjäiset ja miehen nimi siirtyy suvussa.

Sinänsä tämä on allekirjoittaneelle melko sama juttu, koska joka tapauksessa naimisiin mennessä sukunimeksi tulisi joka Hetfield tai Ulrich......No Ruusunen voisi käydä myös.
Herra Manala

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Crowbar kirjoitti:Sinä et tiedä mistään mitää. Katsopa minkä läpi nämä elämän sankarit ovat tulleet: http://kitina.net/viewtopic.php?t=6279

Noi läpät vetää vertoja jo keskitysleireiltä selvinneille. (kaikin puolin yksi noloimmista ja ääliömäisimmistä ketjuista tällä palstalla)
Totta. Toi ketju on tosiaan aivan uskomaton. Kova elämä, purkat on loppu. Luulin aina että mun elämä on ollut pikkusen mediaanista vittumaisempi, mutta ton ketjun luettuani tajusin, että mun elämä on ollut the vittumaisin.

EveryWoman kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:(kaikin puolin yksi noloimmista ja ääliömäisimmistä ketjuista tällä palstalla)
Lapsuuden traumojen idea on se, että aikuisena ne nolottavat.
Onkohan sulla nyt pienoinen ymmärrysvinoutuma sen suhteen mitä "trauma" tarkoittaa? Uskoin joulupukkiin ja isoon pahaan suteen, joskus pelotti -sadut on vähän eri asia.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Persaukisia molemmat eikä suurempia perintöjä tai palkankorotuksia ole luvassa... joten ei, ei tehty avioehtoa.

Tekisin kyllä jos toinen pyytäisi, mun mielestä se on tapakysymys, eikä siitä tule kieltäytyä. On muitakin laillisia tapoja ns. suojata omaisuutensa kuin avioehto jos se siitä on kiinni..

Se, että tekeekö avioehdon ei mun mielestä ole missään tapauksessa toisen väheksymistä eikä aseta avioliitolle minkäänlaisia paineita.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Puolet Suomen avioliitoista päätyy eroon. Luku taitaa olla korkeimpia ellei korkein maailmassa. Kertoo nykysuomalaisten asenteen muutoksesta.
Ja muutenkin olen tyystin kyynistynyt mm. Cityn ja Kitinän "rakkauksia" ja niiden "kestoa" seuratessani.

Joten joo, jos ja kun nytten minulla on omaisuutta, totta kai haluan avioehdon, jos aviovaimon saisin (tuskin saan). Isälläni ja äidilläni on avioehto myös.

Jos nai venakon (en mie), pitää katsoa ettei se "allekirjoituksena" laita avioehtosopimukseen kyrillisellä käsialalla "En Suostu".
Tix

Re: Haluatko avioehdon?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gat kirjoitti:Puolet Suomen avioliitoista päätyy eroon. Luku taitaa olla korkeimpia ellei korkein maailmassa. Kertoo nykysuomalaisten asenteen muutoksesta.
Siitä, että ero ei ole häpeä, jos liitto ei toimi? Ihan terve asennemuutos. Sinäkin olisit luultavasti paljon terveempi henkisesti, jos äitisi olisi tajunnut lähteä nostelemaan riittävän ajoissa. Avoliitotkin olivat vielä 70-luvulla synnissä elämistä, joten ihan hyvään suuntaan on muutos asenteissa mennyt.

Korkeampia eroamisprosentteja löytyy muuten mm. Ruotsista, Sveitsistä ja Yhdysvalloista. Sivistysmaissa ei ole pakko olla toimeentuloon liittyvistä tai uskonnollisista syistä naimisissa (vaikka tunnen Suomessakin pareja, jotka käytännössä ovat näistä syistä yhdessä) ja ihmisen biologinen perusasetus ei ole elinikäinen parisuhde. Täytyy olla melko hyvä tuuri, että törmää sellaiseen jonka kanssa ihan omasta vapaasta tahdostaan haluaa olla yhdessä loputtomiin eikä muuta mieltään missään vaiheessa. Siinä mielessä 51% eroprosentti on oikeastaan alhainen.

Myös Venäjällä on kovempi eroprosentti, samoin Virossa. Suomalaisten asenne avioliittoon taitaa säteillä ympäristöönsä! Olemme asenneydinasevaltio! Apuva!
Vastaa Viestiin