Sofien valinta kai tämäkin...

Yleinen lätinä jä kitinä

Kumpaan suostuisit mieluummin?

Siihen, että joku muu kuin sinä itse opettaisi viisivuotiaasi ampumaan ilmakiväärillä.
6
60%
Siihen, että joku muu kuin sinä itse opettaisi viisivuotiaasi pelaamaan biljardia lähiökapakassa, juoden itse samalla olutta.
1
10%
En näe kummassakaan vaihtoehdossa mitään pahaa.
3
30%
 
Ääniä yhteensä: 10

prosessi

Sofien valinta kai tämäkin...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Joulupöydässämme käytiin hupaisa keskustelu aiheesta viisivuotiaat lapset. Siinä pohdittiin lasten kehitystä, aseiden merkitystä ja käyttötarkoituksia, alkoholin aiheuttamaa arvaamattomuutta ja vaikka mitä. Keskustelun tuoksinassa ei vältytty sellaisiltakaan repliikeiltä, kuten: "Te ootte ihan hulluja." "Ammuin ensimmäisen kerran heti kapaloista päästyäni." "Ilmankos sinusta sitten on tullutkin tuollainen." Jne. Keskustelu päättyi siihen, kun kysyin tuon äänestyksessä esitetyn kysymyksen, eivätkä keskustelusta kimpaantuneet halunneet vastata siihen yhtään mitään. Kysynkin siis teiltä.
ninnithequeen

Re: Sofien valinta kai tämäkin...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jeesus sä olet sekasin.
prosessi

Re: Sofien valinta kai tämäkin...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:Jeesus sä olet sekasin.
Mistä päätellen? Minä en sentään aloittanut tuota keskustelua joulupöydässä, minä vain lopetin sen. Aiheen moraalifilosofia jäi vain mietityttämään.
ninnithequeen

Re: Sofien valinta kai tämäkin...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

prosessi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Jeesus sä olet sekasin.
Mistä päätellen? Minä en sentään aloittanut tuota keskustelua joulupöydässä, minä vain lopetin sen. Aiheen moraalifilosofia jäi vain mietityttämään.
Mä laitan sulle kohta yyveetä.

Sulla taitaa olla aika paha olla?

Tai sitte sun sukus on sekasin ku tommosia miettii.
prosessi

Re: Sofien valinta kai tämäkin...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Jeesus sä olet sekasin.
Mistä päätellen? Minä en sentään aloittanut tuota keskustelua joulupöydässä, minä vain lopetin sen. Aiheen moraalifilosofia jäi vain mietityttämään.
Mä laitan sulle kohta yyveetä.

Sulla taitaa olla aika paha olla?
Itse asiassa ei ole. Asiayhteydestään pois tempaistuja aiheita on vain helppoa tulkita ihan miten sattuu.
Tai sitte sun sukus on sekasin ku tommosia miettii.
Kerrottakoon, että keskustelu lähti liikkeelle eräästä pari vuotta sitten eronneesta tuttavapariskunnasta ja huolestaan heidän lapsiaan koskien, joten sukuni ei ole se sekaisin oleva taho.
Herra Manala

Re: Sofien valinta kai tämäkin...

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ekaan kohtaan, tietenkin. Mutta se edellyttää sitä, että kyseinen taho on ehdottoman läheinen ja tuttu. Baari ei ole mun mielestä paikka mihin alle 12-vuotiaita lapsia viedään oikein missään tilanteessa, eikä kamalan mielellään 12-15 -vuotiaitakaan.

16-vuotiaan sen sijaan olisi jo aika oppia ryyppäämään kuin miehet.
prosessi

Re: Sofien valinta kai tämäkin...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:Ekaan kohtaan, tietenkin. Mutta se edellyttää sitä, että kyseinen taho on ehdottoman läheinen ja tuttu. Baari ei ole mun mielestä paikka mihin alle 12-vuotiaita lapsia viedään oikein missään tilanteessa, eikä kamalan mielellään 12-15 -vuotiaitakaan.
Niin samaa mieltä. Keskustelusta malttinsa menettäneet (naiset) päätyivät lopulta, tunteja keskustelun päättymisen jälkeen, valitsemaan baarin ja alkoholin vaikutuksen alaisena olevan aikuisen pienemmäksi pahaksi suunnattomassa asekammossaan, mitä en kertakaikkiaan voi ymmärtää. Horisivat vielä jotain aseiden antamisesta lasten käyttöön, eivätkä suostuneet ymmärtämään, ettei opetustilanteessa ole kyse mistään aseen luovutuksesta.
16-vuotiaan sen sijaan olisi jo aika oppia ryyppäämään kuin miehet.
Baarissako?
Vastaa Viestiin