Sukupuolirooleista

Yleinen lätinä jä kitinä
masa

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja masa »

Bliss kirjoitti: Pyh. Me saadaan peeniksiä niin paljon kuin halutaan, sulla on vain yksi
Lutka!
Bliss

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti: Lutka!
Optiota ei ole mikään pakko käyttää.
Tix

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Tix »

Melnais kirjoitti:Mulle jäi täysin epäselväksi miten se uimahallien yläosattomuusvaade edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa. Tasa-arvo ei voi olla tasapäistämistä tai biologian kieltämistä. Jotenkin samaa sarjaa kuin että naisten on saatava käyttää helvetin isoja kenkiä koska miehetkin käyttävät. Sitten ollaan molemmat isokenkäisiä ja tasa-arvoisia. Öh.
Äh. Ei mitään uutta auringon alla. Jo muinaiset femakot polttivat rintaliivejä. Yläosan käyttöpakko on vapauden rajoite siinä missä rintaliivitkin olivat aikanaan.

Tosin minusta se, että uimahalleissa pyörivien runkkarien määrä lisääntyy on vastaavassa määrin naisten vapaudesta pois :roll:
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bliss kirjoitti:En tiedä vähän isompien ryhmissä, mutta 1-3 ja 3-4 -vuotiaiden pikkuisten ryhmissä saattais tulla vähän liikaa sotkua ja märkiä housuja ja sukkia, jos poikien annettais pissiä seisaaltaan.
Seisaaltaan pissiminen on eräs ainoita seikkoja, jotka kompensoivat miehen surkeaa asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa. Antakaa pienten miesten pissiä!
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Leila »

Minua vähän ärsyttää se, että tisseillä voidaan tai ainakin yritetään myydä mitä tahansa, sekä naisille että miehille suunnattua matskua. Koen myös silloin tällöin häiritsevänä vähäpukeiset naiset kadunvarsien mainoksissa. Tosin alusvaatemainokset ärsyttävät enemmän kuin esim. lomamatkamainokset. Ja jos pari sataa vuotta sitten nilkan näkeminen sykähdytti nuorta ylioppilasta kovastikin, niin nyt pitää tissit näkyä että tulisi sama efekti. Entä millä huomio herätetään mainoksissa 2200-luvulla? Näytetään kohtu tai munasarjat?

Eikös esim. antiikin Kreikassa ihannoitu eniten nuoren, terveen ja lihaksikkaan miehen vartaloa? Tämä meidän aikamme ja länsimainen kulttuurimme on ottanut tarkastelun kohteeksi naisvartalon.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Leila kirjoitti:Eikös esim. antiikin Kreikassa ihannoitu eniten nuoren, terveen ja lihaksikkaan miehen vartaloa? Tämä meidän aikamme ja länsimainen kulttuurimme on ottanut tarkastelun kohteeksi naisvartalon.
Toisaalta miehet muhinoivat mieluummin keskenään, eikä naisilla ollut esimerkiksi äänioikeutta. Oi niitä aikoja, niinkös?

Tässä voinee myös lohduttaa, että myös miesvartalo on enenevässä määrin tarkastelun kohteena. Jos tämän esineellistämisargumentin ottaa tosissaan, olemme kohta kapineita kaikki.
prosessi

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Tässä voinee myös lohduttaa, että myös miesvartalo on enenevässä määrin tarkastelun kohteena. Jos tämän esineellistämisargumentin ottaa tosissaan, olemme kohta kapineita kaikki.
Enenevässä määrin? Eikös noita ole aina tarkasteltu, kukin omasta vinkkelistään? Minun mielestäni korkeintaan stereotyypittely on saattanut lisääntyä, mutta kyllähän mielipiteitä on ollut olemassa kautta aikojen.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Vadim »

prosessi kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Tässä voinee myös lohduttaa, että myös miesvartalo on enenevässä määrin tarkastelun kohteena. Jos tämän esineellistämisargumentin ottaa tosissaan, olemme kohta kapineita kaikki.
Enenevässä määrin? Eikös noita ole aina tarkasteltu, kukin omasta vinkkelistään? Minun mielestäni korkeintaan stereotyypittely on saattanut lisääntyä, mutta kyllähän mielipiteitä on ollut olemassa kautta aikojen.
Oikeastaan viittasin mainontaan ja mediaan. Miesvartailoiden zuumailu ja öögailu, katsastuksesta puhumattakaan, eivät toki ole mitään uusia ilmiöitä.
prosessi

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Tässä voinee myös lohduttaa, että myös miesvartalo on enenevässä määrin tarkastelun kohteena. Jos tämän esineellistämisargumentin ottaa tosissaan, olemme kohta kapineita kaikki.
Enenevässä määrin? Eikös noita ole aina tarkasteltu, kukin omasta vinkkelistään? Minun mielestäni korkeintaan stereotyypittely on saattanut lisääntyä, mutta kyllähän mielipiteitä on ollut olemassa kautta aikojen.
Oikeastaan viittasin mainontaan ja mediaan. Miesvartailoiden zuumailu ja öögailu, katsastuksesta puhumattakaan, eivät toki ole mitään uusia ilmiöitä.
Eiks taide muka ole myös tarkastelua, ehkä jopa enemmän kuin mainonta ja media?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Vadim »

prosessi kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Enenevässä määrin? Eikös noita ole aina tarkasteltu, kukin omasta vinkkelistään? Minun mielestäni korkeintaan stereotyypittely on saattanut lisääntyä, mutta kyllähän mielipiteitä on ollut olemassa kautta aikojen.
Oikeastaan viittasin mainontaan ja mediaan. Miesvartailoiden zuumailu ja öögailu, katsastuksesta puhumattakaan, eivät toki ole mitään uusia ilmiöitä.
Eiks taide muka ole myös tarkastelua, ehkä jopa enemmän kuin mainonta ja media?
Jouduin nyt sikäli hankalaan välikäteen, että minun pitäisi puolustaa väitettä, että miehiä esineellistetään. Oikeasti olen sitä mieltä, että tämä esineellistämishöpöhöpö on juuri sitä, siis höpöhöpöä, jota kaiketi yritin demonstroida väitteellä, että miehiä "esineellistetään" siinä missä naisiakin, jolloin tällä oletetulla "esineellistämisellä" ei enää ole enää mitään vaikuttavaa merkitystä.

Toinen vaihtoehto olisi, että ilmoittaisin kannattavani esineellistämistä eli objektivaatiota. Ja niin taidankin tehdä - subjektius on yliarvostettua ja perustuu kartesiolaiseen väärinkäsitykseen ja egoistisiin päähänpinttymiin.
prosessi

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Jouduin nyt sikäli hankalaan välikäteen, että minun pitäisi puolustaa väitettä, että miehiä esineellistetään. Oikeasti olen sitä mieltä, että tämä esineellistämishöpöhöpö on juuri sitä, siis höpöhöpöä, jota kaiketi yritin demonstroida väitteellä, että miehiä "esineellistetään" siinä missä naisiakin, jolloin tällä oletetulla "esineellistämisellä" ei enää ole enää mitään vaikuttavaa merkitystä.
Näin vähän arvelinkin, mutta demonstrointi tuolla tavalla ei taida oikein onnistua, koska mennäkseen perille sen täytyisi herättää vastustusta. Vastustuksen herättäminen "yleisiä totuuksia" kirjoittamalla... ...hmmm... ...ei sellaista tapahdu. (No okei, minä vähän vastustin, mutta se nyt vain kuuluu tapoihini.)
Toinen vaihtoehto olisi, että ilmoittaisin kannattavani esineellistämistä eli objektivaatiota. Ja niinhän se onkin - subjektius on yliarvostettua ja perustuu kartesiolaiseen väärinkäsitykseen ja egoistisiin päähänpinttymiin.
Näet subjektiuden liian suppeana. Minäkään en välttämättä usko valinnanvapauteen, mutta valinnanmahdollisuuteen uskon, ja se on ihan riittävä syy arvostaa subjektiutta. Objektivaatioon liittyy se ongelma, että sen avulla estetään valinnanmahdollisuuksia (mikä ei tietenkään voi olla ongelma ihmiselle, joka ei usko moisten olemassaoloon...) Onko oman valokuvan laittaminen avatariksi objektivaatiota vai subjektivaatiota, mietinpähän vaan?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Vadim »

prosessi kirjoitti:Onko oman valokuvan laittaminen avatariksi objektivaatiota vai subjektivaatiota, mietinpähän vaan?
My point exactly.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Niba »

Elppis kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
masa kirjoitti:kun ei edes seisaaltaan opeteta kusemaan.
Naurattaa ajatuskin siitä, että päiväkodin tädit opettaisivat pikkupojille äijäpissaamista :D
Hoidin yhden kesän kahta entisen esimieheni poikaa, 2- ja 4- vuotiaita. Aina kun oli pissahätä, tyyppi huusi vessasta "Elppis, tuu pitää hännästä kii!". Sitten piti juosta vessaan, pitää "hännästä" kiinni kun pojat pissas :roll: Näin oli opetettu tarhassa kuulemma.. Huvittavaa.
Nyt en tiedä käytettiinkö tässä tapauksessa seksuaalisesti hyväksi pideltävää vai pitelijää?
Tarhassa sitten oli mieshoitajia?
Pyyhin Netikettiin..
Geetz

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Geetz »

^^ Voiii... Jotenkin liikkistä. Aiheuttaisinkohan traumoja jos hoitotätinä pistäisin talon muut piltit pitelee hännistä kiinni. Kukin vuorollaan niin ku.
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja urasiili »

En kantelisi tarhasta, jossa tytöille olisi vaaleanpunaiset vessat ja pojille vaaleansiniset, mutta jos tarhahenkilökunta koskisi sukuelimiin pissiessä kokisin sen kyllä täysin epäasialliseksi. Vaikka siinä ei siis olisi mitään eroottista luonnetta.

Yleisesti sen mitä olen nähnyt miesten vessoissa, toivoisin heidän pissivän istualtaan jos on pakko käyttää pönttöä eikä pisuaaria, koska ilmeisesti joidenkin on liian vaikea osua siihen pönttöön.
Kukkuluuruu!
Pyry-Matias

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

urasiili kirjoitti:koska ilmeisesti joidenkin on liian vaikea osua siihen pönttöön.
Kuka sitä nyt koko aikaa viitsii keskittyä. Ihme nipotusta. Puolet on jo hyvä tulos 8)
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Pyry-Matias kirjoitti:
urasiili kirjoitti:koska ilmeisesti joidenkin on liian vaikea osua siihen pönttöön.
Kuka sitä nyt koko aikaa viitsii keskittyä. Ihme nipotusta. Puolet on jo hyvä tulos 8)
Uuh. Huoltoaseman vessat. Mä olen joskus silloin nuorena siivonnut sellaisia. Kusen haju oli voimakkaimmillaan lattiaa mopatessa, ei pyttyä suihkuttaessa. Onneksi oli tummat lattiat, muuten niissä olisi ollut pysyviä tahroja.
Kukkuluuruu!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sukupuolirooleista

Viesti Kirjoittaja Niba »

urasiili kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:
urasiili kirjoitti:koska ilmeisesti joidenkin on liian vaikea osua siihen pönttöön.
Kuka sitä nyt koko aikaa viitsii keskittyä. Ihme nipotusta. Puolet on jo hyvä tulos 8)
Uuh. Huoltoaseman vessat. Mä olen joskus silloin nuorena siivonnut sellaisia. Kusen haju oli voimakkaimmillaan lattiaa mopatessa, ei pyttyä suihkuttaessa. Onneksi oli tummat lattiat, muuten niissä olisi ollut pysyviä tahroja.
Eihän lattian väri aiheuta tahrojen häviämistä, ovathan ne siellä vaikka näkyisivät vain ultravielettivalossa?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin