Miten vaatettaisit miehen?

Yleinen lätinä jä kitinä
slam

Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja slam »

Joku uusi kostuumi pitäisi keksiä tuon vitun puvun tilalle. Haluaisin juhliin mennä ennemmin skedevermeilijän näköisenä. Miten vanha paska pukumalli voidaan korvata paremmalla? ja miten ylipäätään vaatettaisit uroksen ala-utareet?

+ lisätkää omat mietteet:

Ensimmäisenä koen tarvetta saada uudet housut tai paidan. Entiset ovat repeilleet kappaleiksi tai hapertuneet käyttökelvottomiksi. Menen ensimmäiseen kauppaan ja vartin vertailen tuotteita ja otan yhdet ja painelen pois.

Viime viikon loppuna ostin kengät. Entiset merkkiä salomonit olivat menneet paskaksi. Ne kestivät noin 4-5? vuotta. Olivat lähes päivittäin jalassa. Toisin en liikkunut ulkona paljoa muuta, kun polkimilla ja silloin olivat vanhat sisäliikunta kengät jalassa, jotka on nykyään teippailtu kuntoon ja edelleen palvelevat käyttötarkoituksessaan.

Ostin ne kengät puoleen tuntiin. Matka autolta kaupalle kesti hetken verran. Hyllystä löytyi saman koon globet (kun entiset) ja koitin jalkaan kerran ja painelin ulos. Jonossa seisoin pisimmin aikaa. :)

Nyt ei tarvitse ostaa vaatetta pitkään aikaan. Seuraaviin ostoksiin kuuluvat varmaan lumilauta ja mahdollisesti uusi lautatakki. Onhan tuokin 5 vuotta vanha. Kunnon hanskat voisivat olla myös pätevät.

Valluskengät voisi ostaa ehkä ensi kesänä. Menivät aikoinaan kappaleiksi, kun makasin pulkassa mönkijän tai auton perässä?_?

Pyöräilyhousut oli hyvät ostokset. Verkkareita on saanut kirpputoreilta. T:paitoja saa sellaisen sopivan nipun halvalla.

Pukuja en käytä, vaikka voisihan sellainen päällä painella rekalla. Porukka ainakin saisi nauraa.
Faghag

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

slam kirjoitti:Joku uusi kostuumi pitäisi keksiä tuon vitun puvun tilalle. Haluaisin juhliin mennä ennemmin skedevermeilijän näköisenä. Miten vanha paska pukumalli voidaan korvata paremmalla? ja miten ylipäätään vaatettaisit uroksen ala-utareet?
Slamin tyyli on sporttinen ja casuaali. Pukujakin on monenlaisia, jos haluaa pukeutua rennommin, kannattaa ostaa takki ja housut erikseen. Puvun takkikin saa ihan eri ilmeen, kun kangas on jotakin elävää... myös rento nahkableiseri korvaa pikkutakin. Pikkutakin ei aina tarvitse olla musta, se voi olla sininen, ruskea, beige.....

Itse ihailen amerikkalaisen hiphopparin Usherin tyyliä. Varsinkin videolla Yeah! oli upeaa merkkifarkun, merkkilenkkareitten sekä järkyttävän kalliin merkkitakin yhdistelyä. Tuon tyylin saa varmaan aikaiseksi pienemmälläkin rahalla. Toki aivan muodollisiin juhliin en noita vermeitä laittaisi.

http://larockeuse.joueb.com/images/usher.jpg

Mulla on itselläni paha farkkufetissi, joten musta miehet näyttävät yleensä helvetin hyviltä kuluneissa farkuissa.

Onneksi mun ei tarvitse neuvoa nussukkaa pukeutumisessa. Olen ihaillen pistänyt merkille hänen pikkutakkiensa materiaali- ja värivalinnat tai rentojen kauluspaitojen raidat ja kuviot.
KGrilli

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

mun mielestä sellainen svedulook on aika hot:

kapeakärkiset nahkaiset, mieluiten ruskeat kengät, tiukat lantiolla istuvat kuluneet farkut, pikeepaita tai vartaloa sopivasti myötäilveä t-paita, puvun takki.

toinen suosikkilook on trenikäs skedepoika:

tennarit, kuluneet, lantiolla huolimattomasti istuvat farkut, nuhjuinen asenne-paita.

kolmas suosikkilook on perusäijä ylimääräisellä tyylitajulla varustettuna:

taas ne samat lantiolla istuvat farkut, t-paita, paitapusero tai kollari. jotkut kivat, persoonaa ilmentävät kengät. ei bootsit, eikä urheilulenkkarit.


kakkosen ja kolmosen erottaa vaatteiden merkeistä ja siitä miten ne on puettu päälle. kakkonen on nuhjuinen ja huolimaton, kolmonen siisti ja huoliteltu.

ja tietysti mies on komea puvussa ja uniformussa.
ninnithequeen

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä olen ostanut miehelle kivoja, hyvännäköisiä vaatteita iät ajat, mutta jotenkin niitä saa aina oikein tuputtaa sen päälle. Rikkinäinen kulunut T-paita ja ne samat iänikuiset farkut kelpaa :roll:
Ostin sille aikoinaan makeat beessit sammarit, jotka sopii sille aivan sairaan hyvin, ja kaapissahan nuo roikkuu, pah.
Ja riemulla ei ollut rajoja kun pöllin herralle duunista Jaloviina-mainospaidan. Hyvä että malttoi pesuun antaa :D
Nowaysis

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Osaavat yleensä itse vaatettaa itsensä, joskus autan pukeutumisessa ja toisinaan myös riisuutumisessa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vaatetan itseni hillitysti ja valikoivasti. Muut pukeutukoot kuten tahtoo.
Yksi inhokki jäi vielä miun avautumislistasta - päänmyötäiset pipot. Uimalakkiko sitä pitäisi päähän vetää?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä en paljon miehen pukeutumiseen puutu. Joskus huomautan pienistä mauttomista väriyhdistelmistä, tai valkoisesta t-paidasta joka näkyy mustan neuleen kaula-aukosta, muttei senkään luulis pukeutumispäätöksessä muutosta tekevän.

Farkut ja rento pikee-, kaulus- neulepaita, tai siisti t-paita, tummat kengät. Valkoiset lenkkarit on kauheinta, mitä mies voi jalkaansa laittaa :shock:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Tässä tätä meidän arkiluukkia:

Kuva
Rotan aivot valtasivat pääni.
SikaMika

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

KGrilli kirjoitti:mun mielestä sellainen svedulook on aika hot:

kapeakärkiset nahkaiset, mieluiten ruskeat kengät, tiukat lantiolla istuvat kuluneet farkut, pikeepaita tai vartaloa sopivasti myötäilveä t-paita, puvun takki.

toinen suosikkilook on trenikäs skedepoika:

tennarit, kuluneet, lantiolla huolimattomasti istuvat farkut, nuhjuinen asenne-paita.

kolmas suosikkilook on perusäijä ylimääräisellä tyylitajulla varustettuna:

taas ne samat lantiolla istuvat farkut, t-paita, paitapusero tai kollari. jotkut kivat, persoonaa ilmentävät kengät. ei bootsit, eikä urheilulenkkarit.


kakkosen ja kolmosen erottaa vaatteiden merkeistä ja siitä miten ne on puettu päälle. kakkonen on nuhjuinen ja huolimaton, kolmonen siisti ja huoliteltu.
Eli suomeksi sanottuna suhun iskee Pojat, jotka hankkivat vaatteensa joko Dressmanilta tai lastenvaateosastolta.
KGrilli

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SikaMika kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:mun mielestä sellainen svedulook on aika hot:

kapeakärkiset nahkaiset, mieluiten ruskeat kengät, tiukat lantiolla istuvat kuluneet farkut, pikeepaita tai vartaloa sopivasti myötäilveä t-paita, puvun takki.

toinen suosikkilook on trenikäs skedepoika:

tennarit, kuluneet, lantiolla huolimattomasti istuvat farkut, nuhjuinen asenne-paita.

kolmas suosikkilook on perusäijä ylimääräisellä tyylitajulla varustettuna:

taas ne samat lantiolla istuvat farkut, t-paita, paitapusero tai kollari. jotkut kivat, persoonaa ilmentävät kengät. ei bootsit, eikä urheilulenkkarit.


kakkosen ja kolmosen erottaa vaatteiden merkeistä ja siitä miten ne on puettu päälle. kakkonen on nuhjuinen ja huolimaton, kolmonen siisti ja huoliteltu.
Eli suomeksi sanottuna suhun iskee Pojat, jotka hankkivat vaatteensa joko Dressmanilta tai lastenvaateosastolta.

no ei nyt ihan, mutta jos on Conversea, Nudieta, Acnea, Vansia jne niin kyllä tykkään. ei Dressmanissakaan mitään vikaa ole. lastenvaateosastoviittaustasi en ymmärtänyt.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ann kirjoitti:Tässä tätä meidän arkiluukkia:

Kuva
Tässä meidän:

Kuva
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti:Tässä tätä meidän arkiluukkia:

Kuva
Minkä pituutta Kerzan tuossa oikein esittää?

Edit: Ja Cheetahin ahnas, lähes hampaaton suu antaa viitteitä illalla koittavaan rakkauden aalloilla leijailuun. Käsikin alkaa hakeutua tAaarhhtzanin lemmen valtikalle.

Pelotat minuu välillä.
Viimeksi muokannut Mylwin, 10.10.2005 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
SikaMika

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

KGrilli kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:

Eli suomeksi sanottuna suhun iskee Pojat, jotka hankkivat vaatteensa joko Dressmanilta tai lastenvaateosastolta.
ei Dressmanissakaan mitään vikaa ole.
Ai ei? Mua aina naurattaa ne farkuissa ja bleisereissä virnuilevat peelot. Missä tuollaisia kuteita voi käyttää? Mun mielestä ne on liian junttimainen yhdistelmä jo ihan tavallista ravintola-iltaa ajatellen. Työpaikalla ne päällään saisi komennuksen vaateostoksille viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan jossain tekemisissä ulkomaailman kanssa.
lastenvaateosastoviittaustasi en ymmärtänyt.
No näitä "laitetaas pikkuiselle pipa päähän ettei sen korvat kylmety" - ja "vittu mä olen cool kun mun housunperssukseni roikkuvat polvissa joubitchjou" -tyyppisiä tennari-runkkareitahan tällä viittausella selvästi haettiin. Päälle kolmekymppiset skeittarit ovat aina jostain syystä huvittaneet mua, niistä saa samanlaisen kuvan kuin Andystä ja Mikestä, joiden henkinen kasvu pysähtyi joskus 80-luvulla.
Quarter

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Puvun tilalle voi mainiosti laittaa rennon bleizerin ja farkut. Faghag tästä jo sanoikin. Bleizeri on hiton näppärä muutenkin. T-paita alle farkkujen kanssa ja se on rento mutta siisti ulkotakki terassille, baariin, työhaastatteluun jne. Kauluspaita tuo vähän siistimmän lookin ja suorat housut vielä niin se menee melkein pukuna. Perus mustapuku kun on aina se puku. Jos et tahdo käyttää pikkutakkia niin tilaisuudesta riippuen kauluspaita+v-aukkonen siisti neule, pelkkä kauluspaita tai avoin kauluspaita+t-paita alle.
Vaolan kanssa samaa mieltä, että jos käytät farkkuja niin älä hitto vie tunge mitään paitaa housujen sisään. Toki sekin on kauluspaidan mallista kiinni... pitkä paita saattaa olla hassunnäköinen. Suorien housujen kanssa se paita kannattaa laittaa housujen sisään. mutta ei sillain pinkeesti vaan annat sen vähän nousta sieltä.

Mutta joo. bleizeri. suosittelen. Kulutetut farkut, mielellään nuorekkaan lantiomalliset. Ja osta istuvat... ole kiltti ja osta istuvat :D Pinkeet on kei ja lökölököt naurattaa. Myyjiltä voi kysyä neuvoa. Vyö on myös yks millä saa ilmettä pukeutumiseen. Isot soljet ja vintage-look on rok.
SikaMika

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

QuarterDot kirjoitti: Mutta joo. bleizeri. suosittelen.
En suosittele.

Bleiseri + farkut on juoppojen muusikoiden perusvaatetus! Tämä on siis vain minun mielipiteeni, mutta vain minun mielipiteilläni on merkitystä kun MINÄ pukeudun: bleiseri on liian "siisti" puettavaksi farkkujen kanssa, farkut ovat liian "epäsiisitit" puettavaksi bleiserin kanssa. Pukeuduttaessa suoriin housuihin, on sama laittaa päälleen kauluspaita ja puvuntakki, bleiseriä ei oikeastaan tarvita tuolloinkaan. Johtopäätös: bleiseriä ei tarvita milloinkaan.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SikaMika kirjoitti:bleiseriä ei tarvita milloinkaan.
Paitsi Miami Vicessä. Mutta vain pastelliväreissä, käärityin hihoin ja olkatoppauksin.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mylwin kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:bleiseriä ei tarvita milloinkaan.
Paitsi Miami Vicessä. Mutta vain pastelliväreissä, käärityin hihoin ja olkatoppauksin.
ILMAN kyynärpääpaikkoja.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Elppis kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:bleiseriä ei tarvita milloinkaan.
Paitsi Miami Vicessä. Mutta vain pastelliväreissä, käärityin hihoin ja olkatoppauksin.
ILMAN kyynärpääpaikkoja.
Paitsi jos ne on oikeasti rikki! Sitten voi laittaa muodikkaan nahkapaikan kyynärspäähän.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Quarter

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

SikaMika kirjoitti:
QuarterDot kirjoitti: Mutta joo. bleizeri. suosittelen.
En suosittele.

Bleiseri + farkut on juoppojen muusikoiden perusvaatetus!
Bleizereitäkin on niin paljon erinäköisiä. Jos se on nuhjuinen, likainen ja vuosia vanha niin ei hitto semmonen ole hyvännäköinen. Malleja on paljon ja osa ehkä näyttääkin juobon muusikon takilta. Samoin kun farkkuja on siistejä ja epäsiistejä.
Mutta kuten sanoit, se oli mielipiteesi. :) Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli :)
SikaMika

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Mylwin kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:bleiseriä ei tarvita milloinkaan.
Paitsi Miami Vicessä. Mutta vain pastelliväreissä, käärityin hihoin ja olkatoppauksin.
Miami Vice on äärimmäisen loistava sarja - osoittamaan mikä koko 80-luvussa oli niin pahasti vialla! :)
ninnithequeen

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SikaMika kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:bleiseriä ei tarvita milloinkaan.
Paitsi Miami Vicessä. Mutta vain pastelliväreissä, käärityin hihoin ja olkatoppauksin.
Miami Vice on äärimmäisen loistava sarja - osoittamaan mikä koko 80-luvussa oli niin pahasti vialla! :)
Noh noh! Mä oon edelleen ihan rakastunut Don Johnsoniin ja kyttään kieli pitkällä Miami Vicen uusintoja :h:
Tosin ne vaatteet on ah, niin ihanaakamalaa kasaria.
SikaMika

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

QuarterDot kirjoitti: Bleizereitäkin on niin paljon erinäköisiä. Jos se on nuhjuinen, likainen ja vuosia vanha niin ei hitto semmonen ole hyvännäköinen. Malleja on paljon ja osa ehkä näyttääkin juobon muusikon takilta. Samoin kun farkkuja on siistejä ja epäsiistejä.
Niinpä.

Jos minä haluan pukeutua Siististi, en missään nimessä pukeudu farkkuihin. Olivat ne kuinka hyvässä kunnossa/puhtaat/hienot tahansa. Mulla on kovin konservatiivisen kuuloinen käsitys siitä, mikä on siistiä, mutta minkäs teet: se, mikä mun silmissäni on siistiä, on mun mielestäni siistiä. Elämä on. Laiffia. Useimmiten itsekin tosin pukeudun farkkuihin, aivan loistava arkivaate, ei siinä mitään.
SikaMika

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

ninnithequeen kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Paitsi Miami Vicessä. Mutta vain pastelliväreissä, käärityin hihoin ja olkatoppauksin.
Miami Vice on äärimmäisen loistava sarja - osoittamaan mikä koko 80-luvussa oli niin pahasti vialla! :)
Tosin ne vaatteet on ah, niin ihanaakamalaa kasaria.
Ne on parasta mitä 80-lukulaisen, avoautolla ajelevan ja muskeliveneessä bunkkaavan, huumekytän peruspalkalla Guccilta tahi Armanilta saa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

SikaMika kirjoitti:Ne on parasta mitä 80-lukulaisen, avoautolla ajelevan ja muskeliveneessä bunkkaavan, huumekytän peruspalkalla Guccilta tahi Armanilta saa.
Pääasia että vaatetus on kohdallaan. Hiustyylistähän ei tarvitse välittää.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miten vaatettaisit miehen?

Viesti Kirjoittaja Ann »

SikaMika kirjoitti: Ne on parasta mitä 80-lukulaisen, avoautolla ajelevan ja muskeliveneessä bunkkaavan, huumekytän peruspalkalla Guccilta tahi Armanilta saa.
Kun esiintyy undercoverina, niin ne kuteet ja auto tulee työsuhde-etuna.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin