Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Yleinen lätinä jä kitinä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:Tulevaisuuden ennustaminen on hyvin lähellä uskontoa. Arvailuja ja uskomuksia, toiset valistuneempia kuin toiset. Esität omat (tai muiden?) arvaukset ja uskomukset niin voimakkaina prinsiippeinä että niiden pitäisi ohjata tämän päivän valintoja, että dogmeistä puhuminen ei ole kovinkaan kaukaa haettua.
Tämän päivän valintoja tehdään aina sen pohjalta, mitä uhkia ja mahdollisuuksia tulevaisuudessa katsotaan häämöttävän. Siis kun on kyse valinnoista, joilla on kauaskantoisia vaikutuksia.
Aasi sen jo hyvin kiteytti. Kiva mantra, joka kyllä ruokkii itseään, mutta voisi hieman pysähtyä katselemaan että kuinka paikkaansa pitävä se todellisuudessa on.
Miksi arvelet minun olevan näin palavasti tätä mieltä? Pidätkö minua yleisesti ottaen tyyppinä, jolla ei ole tapana pysähtyä miettimään asioita? Tai tyyppinä, joka hokee puolihuolimattomasti mieleen pamahtaneita mantroja vailla henkilökohtaista ja painavaa käsitystä niiden todellisuuspohjasta? Tai ylipäänsä tyyppinä, joka muodostaa mielipiteitä nopeasti, harkitsemattomasti ja eri näkökulmia puntaroimatta?
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja JoeB »

ak kirjoitti:
JoeB kirjoitti:Todennäköisesti hankisin jostakin kättäpidempää ja alkaisin tapella takaisin jos siis sisällissotaan mentäisiin, niihän on tehty jo kautta aikojen. Ei se paljoa auta jos juoksee vaan karkuun, ainoana vaihtoehtona kun ei ole vaan kiltisti odottaa omaa vuoroa tulla tapetuksi, voi siinä muutakin tehdä.
Tottakai voi. Et siis hetkeäkään harkitsisi tappelemisen jättämistä muiden huoleksi ja häippäisisi perheen kanssa jonnekin turvallisempiin maisemiin tilaisuuden tullen. Tuotahan ei vissiin olla tehty paljoakaan.
Ainahan voi tietysti jättää asiansa muiden huoleksi, silloin vaan luovuttaa oikeutensa niihin asioihin joiden puolesta ei ole valmis mitään tekemään.
Tämä tietenkään ei tarkoita järjestäytyneen yhteiskunnan rauhanajan tilannetta missä kansalaisella on valtion väkivaltakoneisto pitämässä huolta oikeuksista.

Kyllähän sitä tietysti tulisi mieleen lähteä muille maille eihän minua erityisesti täällä nytkään mikään pidättele. Kuitenkin idea siitä että lähtisi karkuun pakolaiseksi ei kuulosta houkuttelevalta. Joten todennäköisesti tekisin sen minkä voisin ihan täällä kotona.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Zeb kirjoitti:
JoeB kirjoitti:Todennäköisesti hankisin jostakin kättäpidempää ja alkaisin tapella takaisin jos siis sisällissotaan mentäisiin, niihän on tehty jo kautta aikojen. Ei se paljoa auta jos juoksee vaan karkuun, ainoana vaihtoehtona kun ei ole vaan kiltisti odottaa omaa vuoroa tulla tapetuksi, voi siinä muutakin tehdä.
Onko siihen joku moraalinen tai järkiperuste miksei tulisi nimenomaan juosta karkuun? Muukin, kuin että niin on tehty kautta aikojen?
Moraalinen järkiperuste... ainoa mikä tulee mieleen on että jos kaikki (tai ainakin suurin osa) juokevat karkuun, ei ole yhteiskuntaa lainkaan vaan ainoastaan anarkia jossa ne jotka eivät juokse karkuun voivat tehdä ihan mitä haluavat.
Zeb

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Zeb »

JoeB kirjoitti:Moraalinen järkiperuste... ainoa mikä tulee mieleen on että jos kaikki (tai ainakin suurin osa) juoksevat karkuun, ei ole yhteiskuntaa lainkaan vaan ainoastaan anarkia jossa ne jotka eivät juokse karkuun voivat tehdä ihan mitä haluavat.
Tai sitten ei olisi sotaa lainkaan. Yhteiskunta voi olla olemassa muuallakin kuin siellä missä on hengenvaarallista olla. Itselleni tärkeimmät asiat eivät ole sidoksissa tähän maahan, sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan fyysiseen paikkaan, enkä niitä olisi mitenkään valmis minkään järjestyksenpidon vuoksi uhraamaan. Vain oma näkemykseni, toki.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Zeb kirjoitti: Tai sitten ei olisi sotaa lainkaan. Yhteiskunta voi olla olemassa muuallakin kuin siellä missä on hengenvaarallista olla. Itselleni tärkeimmät asiat eivät ole sidoksissa tähän maahan, sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan fyysiseen paikkaan, enkä niitä olisi mitenkään valmis minkään järjestyksenpidon vuoksi uhraamaan. Vain oma näkemykseni, toki.
Olisihan se mukava utopia sellainen jossa kaikki rakentaisivat yhdessä maailmaa valitettavasti niin kauan kun on ihmisiä on niitä joiden mielestä väkivalta on validi ratkaisu ja että muiden omaisuutta / koskemattomuutta voi vapaasti loukata. Joten sitten väkivaltaan kykenevää ihmistyyppiä pitää sitten olla enemmän ns. kontrollin puolella.

Sitäpaitsi tilaa on rajatusti tällä pallolla joten mitä suurempi määrä pakenevia on sitä rajoitetummin on paikkoja mihin paeta. Pakeneminen ei ole ratkaisu laajemmassa mittakaavassa.

Pakoon lähtemisen varoittavana esimerkkinä on nuo palestiinalaisten pakolaisleirit joissa porukka on käytännössä maattomia jo useamman kymmentä vuotta. Israel ei ota heitä takaisin eikä muutkaan maat heitä halua.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Gat kirjoitti:Miten Suomea tai sinua EW rikastuttaa kulttuurisesti Rautatieasemalla maleksivat neekerit tai Hesan kaduilla saalistavat somalilaumat? Oikeinko henkilökohtaisesti saat lisäarvoa heidän läsnäolostaan? Kunhan et itse ryöstetyksi tai raiskatuksi joudu. Vai tykkäisitkö siitäkin?

Nettiaikana voi sitä moniarvoisuutta ja vaikutteita saada jopa kotonaan, ilman että on suoraan tekemisissä muiden kansojen kanssa.
Sinusta kyllä huomaa, ettet ole ollut suoraan tekemisissä muiden kansojen kanssa. Suosittelisin omakohtaisempaa tutustumista.

Omaa taivaltani ovat etupäässä häirinneet ihan kotimaiset sankarit. En muista Helsingistä ensimmäistäkään kokemusta, jossa joku muu kuin suomalainen olisi tullut aukomaan päätään, ja liikun sentään Helsingin yössä melko paljon.
Viimeksi muokannut Vadim, 12.02.2008 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
Tix kirjoitti:Vadimin kaltaiset isänmaattomat ja kiveksettömät multikultikosmopoliitit?
Kehoittaisin herroittelemaan reservin yliluutnanttia.
OK! Herra yliluutnantti, minusta olette isänmaaton ja kiveksetön multikultikosmopoliitti! Saitko erektion?
Erektio on iloinen asia. Kokeilisit joskus.

Kiusallista alentua tälle tasolle, mutta isänmaallisuutta on minulle turha tulla opettamaan. Näissäkin asioissa ihmisiä on kahdenlaisia - paskanpuhujia ja toteuttajia.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mua alkaa totta puhuen hiukan pitkästyttää tämä rasistinen apinalauma.
prosessi

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Omaa taivaltani ovat etupäässä häirinneet ihan kotimaiset sankarit. En muista Helsingistä ensimmäistäkään kokemusta, jossa joku muu kuin suomalainen olisi tullut aukomaan päätään, ja liikun sentään Helsingin yössä melko paljon.
Minun täytyy korjata hieman aiempaa lausuntoani pikkusiskoni poikakaverista. Kerran hän on saanut turpiinsa neljältä somalilta, tai itse asiassa yhdeltä, kolme heistä piti vain kiinni, jotta pienikokoisin pääsi lyömään noin kymmenen kertaa. Lopputuloksena olivat kuitenkin vain rikkoontuneet aurinkolasit ja haljennut huuli, joten väkivallan intensiteetti heillä tuntuu olevan hieman eri tasoa kuin supisuomalaisilla. Niinpä siskoni poikakaveri pitää edelleenkin lähtökohtaisesti somaleista, toisin kuin tietyntyyppisistä suomalaisista, jotka ovat kertalyönnillä saaneet todella paljon tuhoa aikaan.
prosessi

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Mua alkaa totta puhuen hiukan pitkästyttää tämä rasistinen apinalauma.
Apinat eivät ole rasistisia! Ne syrjivät vain omanlaisiaan eri heimoon kuuluvia apinoita!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Vadim »

prosessi kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Mua alkaa totta puhuen hiukan pitkästyttää tämä rasistinen apinalauma.
Apinat eivät ole rasistisia! Ne syrjivät vain omanlaisiaan eri heimoon kuuluvia apinoita!
Olen pahoillani. Loukkasin apinoita.
prosessi

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Mua alkaa totta puhuen hiukan pitkästyttää tämä rasistinen apinalauma.
Apinat eivät ole rasistisia! Ne syrjivät vain omanlaisiaan eri heimoon kuuluvia apinoita!
Olen pahoillani. Loukkasin apinoita.
Onneks ne ei piittaa.
Rouva Pupu

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vadim kirjoitti:Mua alkaa totta puhuen hiukan pitkästyttää tämä rasistinen apinalauma.
Mua alkaa totta puhuen hiukan pitkästyttää tämä suvaitsevainen apinalauma.
Rouva Pupu

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

EveryWoman kirjoitti:ketjujen aloitukset kertovat sellaisesta ahdasmielisyydestä, joka merkitsevästi heikentää mahdollisuuksiamme saada erilaisuutta integroitua kulttuuriimme, ja jota olisi uskoakseni myös mahdollista aika helppo siedätyshoidolla vähentää. Siis me itse oman rajoittuneisuutemme vuoksi heikennämme mahdollisuuksiamme kehittyä (katso nyt vaikka Gattacan kommentteja tässä ketjussa). Semmoinen ärsyttää ja se on ongelma - eikä sitä ongelmaa ratkaista hankkiutumalla ulkkiksista eroon.
Vaihda levyä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Rouva Pupu kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:ketjujen aloitukset
Vaihda levyä.
En mä ole tätä ketjua aloittanut, enkä mitään niistä aiemmistakaan.
SikaMika

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Siitähän näissä kommenteissani näihin tällaisiin ketjuihin on kysymys: ketjujen aloitukset kertovat sellaisesta ahdasmielisyydestä, joka merkitsevästi heikentää mahdollisuuksiamme saada erilaisuutta integroitua kulttuuriimme, ja jota olisi uskoakseni myös mahdollista aika helppo siedätyshoidolla vähentää. Siis me itse oman rajoittuneisuutemme vuoksi heikennämme mahdollisuuksiamme kehittyä (katso nyt vaikka Gattacan kommentteja tässä ketjussa). Semmoinen ärsyttää ja se on ongelma - eikä sitä ongelmaa ratkaista hankkiutumalla ulkkiksista eroon.
Täh? Mitä sä nyt selität? Kysymyshän oli siitä, että ulkomaalaistaustaisten osuus tehdyistä rikoksista on kantaväestöä suurempi. Kysymys on jo asetettu, ei sun tarvitse enää kysellä, vaan vastata seuraavaan kahteen kysymykseen:

1) kuinka saada ulkomaalaistaustaisten yliedustus rikostilastoissa pienenemään,

ja sitten se huomattavasti tärkeämpi kysymys:

2) kuinka saada ylipäätään kotimainen rikollisuus vähenemään.

Kaikki muu on paskanjauhantaa. Rasistista, yltiösuvaitsevaa tai jotain siltä väliltä, mutta kuitenkin - paskanjauhantaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:Täh? Mitä sä nyt selität? Kysymyshän oli siitä, että ulkomaalaistaustaisten osuus tehdyistä rikoksista on kantaväestöä suurempi. Kysymys on jo asetettu, ei sun tarvitse enää kysellä, vaan vastata seuraavaan kahteen kysymykseen:

1) kuinka saada ulkomaalaistaustaisten yliedustus rikostilastoissa pienenemään,

ja sitten se huomattavasti tärkeämpi kysymys:

2) kuinka saada ylipäätään kotimainen rikollisuus vähenemään.
Hullun outo postaus! Miten niin kysellä? En minä ole kysellyt mitään. Ja jos sinä haluat keskustella rikollisuuden vähentämismahdollisuuksista, niin avaa aiheesta ketju. Tämän ketjun aiheena on mitä ilmeisimmin tarkoitus olla ulkomaalaisperäistä rikollisuutta koskeva rasistinen kauhistelu (ja minun osaltani sen vastustaminen).
SikaMika kirjoitti:Kaikki muu on paskanjauhantaa. Rasistista, yltiösuvaitsevaa tai jotain siltä väliltä, mutta kuitenkin - paskanjauhantaa.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa? Hullunkurista, mutta jotenkin söpöä, että joku on tullut määrittäneeksi elämänsä ainoaksi tärkeäksi asiaksi rikollisuuden vähentämisen. Oletko kenties ammatiltasi poliisisetä? :)
prosessi

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja prosessi »

SikaMika kirjoitti:Täh? Mitä sä nyt selität? Kysymyshän oli siitä, että ulkomaalaistaustaisten osuus tehdyistä rikoksista on kantaväestöä suurempi. Kysymys on jo asetettu, ei sun tarvitse enää kysellä, vaan vastata seuraavaan kahteen kysymykseen:

1) kuinka saada ulkomaalaistaustaisten yliedustus rikostilastoissa pienenemään,
Ensin pitäisi ottaa selvää, mistä tuossa väkivallassa oikein on kyse. Pikkusiskoni mainitsi, että jotkut työväenopistot järjestävät välillä kulttuurinvaihtokursseja, joilla ideana on esim. laittaa ruokaa yhdessä maahanmuuttajanaisten kanssa, ja joilla keskusteluyhteyden avaaminen voisi onnistua. Ilman ongelman ymmärtämistä kaikki muutosyritykset ovat silkkaa hakuammuntaa.
ja sitten se huomattavasti tärkeämpi kysymys:

2) kuinka saada ylipäätään kotimainen rikollisuus vähenemään.
Näköjään keskustelemalla Kitinässä. Tämänpäiväisessä Hesarissa oli juttua siitäkin, että oikeusministeriö selvittää mahdollisuuksia ottaa pakolliset lääkehoidot ja terapiat oheis"rangaistuksiksi" ehdollisten tuomioiden ohella pedofiilien kohdalla.
elco

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja elco »

Vihu käyttää tilannettani toistuvasti yleistämään yksittäistapausta. Olen rasisti ja elintasopakolainen. Käytetään nyt sitten tilannettani yleistämään toisin päin.

Muutin ulkomaille elääkseni ulkomailla - ansio-/elintaso oli sivuseikka; jonkinmoinen bonus. Jos olisi halunnut korkeampaa elintasoa olisin valinnut jonkun toisen maan. En kuitenkaan ymmärrä, miten maahanmuuto ulkomaille elintasosyistä voi olla paha asia, mutta maahanmuutto Suomeen elintasosyistä on hyvä asia. Vadim ilmiselvästi halveksuu ratkaisuani olla maahanmuuttaja, mutta hyväksyy afrikan neekerin ratkaisun olla maahanmuuttaja. Mikä meitä erottaa? No vissiin se, etten ole neekeri. Sivuseikkana tietty meitä erottaa se, että maksan viuluni ja veroni enkä pahemmin riko mitään lakeja. Aika tyypillinen case tuplastandardista, jonka ajuri on rasismi: olen väärän värinen ja väärää kansallisuutta, mikä yksin ansaitsee minulle vadimin halveksunnan. Sulaa hulluutta hommassa on se, että vadim on kanssani samaa rotua ja kansallisuutta.

Olen maahanmuuttaja. Maahanmuuttajia pitää ymmärtää. Rikastutan kulttuuria. Jallun juominen ja oksennus on aineetonta arvonluontia. Mielestäni NSW:n valtion pitäisi antaa rahaa SVHM:ien työllistymiseen ja kulttuuritoimintaan. Kouluissa pitää opettaa suomea, koska erilaisuus on rikkaus. Jos saan parkkisakon niin syynä on valtaväestön minuun kohdistama rasismi. NSW:n pitäisi roudata kokkoainekset oopperatalon nurkalle juhannusaatoksi, jollei roudaa niin minulle ei anneta mahdollisuutta harjoittaa kulttuuriani. NSW:n pitää myös järjestää ja maksaa ilmasilta, jotta saan mämmiä ja kalakukkoa syödäkseni ja kossua juodakseni. Olen voimavara ja Australialaiset ovat rasisteja.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:outoa legendaa
Tää postaus merkityksineen jäi nyt kyllä aika hämärän peittoon. Luin pari kertaa läpi enkä tajunnut miten se liittyy ketjuun.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:Aivan, kaikki yksilöt ovat keskenään erilaisia, mutta Suomessa esimerkiksi eräänlainen jäykistely, fragmentaarinen ajattelu, epävarmuus ja häpeily, auktoriteettiusko ja velvollisuusetiikka ovat kuitenkin toistaiseksi liian kokonaisvaltaisesti edustettuina. Siis melkein kaikki suomalaiset ovat joko synnynnäisesti tai kasvatuksen/kasvuympäristön tuloksena (tai sekä että) enemmän tai vähemmän tuonne päin kallellaan. Siksi joukkoon tarvittaisiin enemmän tyyppejä, jotka toisivat noiden tilalle jotakin muuta. Eli aivan, enemmän ja erilaisempaa. Ja nuo mainitut nyt ovat vain pisara meressä siitä kaikesta, mistä on kyse: muita juttuja ovat ihan esmes se, miltä erilaiset ihmisrodut näyttävät, miten he liikkuvat, millaisista asioista ovat kiinnostuneita ja mitä mistäkin ajattelevat jne. Erilaiset ruokakulttuurit. Musiikki.
Minuakin tympäisee perinteinen suomalaisuus. Juuri kyttääminen ja häpeily ja yhdenmukaisuuden vaatimukset. Toisaalta minua tympäisee moderni Citykulttuuri, jossa on samat periaatteet mutta juurettomin sen vuoden ulkomaisin trendivaikuttein. Tällä kansalla ei ole omaa sielua.

Itse kuitenkin, vaikka olen näin vanha, koen olevani riippumaton niistä. Syystä, että jo pienestä pitäen vaikutteeni ovat tulleet valtaosin ihan muualta kuin perinteisestä suomalaisuudesta. Tai sen vuoden trendeistäkään.

Ja sitten olen niin (hyi tuhma) epäsosiaalinen, etten tosiaan käsitä, mitä lisäarvoa itse saisin katselemalla, haistelemalla ja maistelemalla tai jututtamalla tänne tuotettuja hottentotteja, ihan tappituntumalta siis.

Pidän vaikka irlantilaisesta kansanmusiikista, mutta eipä siihen päälle toisi minulle lisäarvoa seurustella joka päivä irkkujen kanssa. Luen itämaisia filosofioita, mutta sen sektorin saan täyteen ihan ilman seuranpitoa nykykiinalaisten kanssa. Olishan täällä Varkaudessakin kiinalaisravintola. Islamkin saattaisi kiinnostaa, mutta kumma kyllä seuranpidokseni naapuritalon kebab-karvaranteen kanssa riittää pizzan tilaus.

Nyt varmaan sanot, että en vaan tajua, kuinka rikastuttavaa niihin henkilöinä tutustuminen olisi (ihanaa, ihmisiä, ihanaa!! ). Minä sanon, että tylsä olet, jos niiden jorinat toisivat jotain lisäarvoa omiin tarpeisiisi. Ja rasisti vielä, jos samaistat taiteet, ajatukset ja aatteet aina niiden tekijäheimon sattumalta vastaantuleviin yksilöihin. Eikä mitä ne ajatukset suoraan sinulle antavat, kansasta tai ajasta riippumatta. Mieluummin suoraan CD ja kirja minulle, kiitos.

EDIT: Tunnut tyrkyttävän pakolla monikulttuurisivistystä. Yhtä tympeää kuin se kuulemma sodanjälkeinen aika, jolloin Yleisradio yritti väkisin sivistää kansaa soittamalla pelkkää klassista musiikkia. Hyvin toimi hei? Ja radio ei sentään ryöstä eikä raiskaa, pieni hinta sinun sivistyksestäsi sellainen?
EveryWoman kirjoitti:(enkä tietenkään tarkoita toimeen tulemisella mitään naisten ympärileikkausten hyväksymistä tmv.).
No niin, tulihan se sieltä.
Olen aina ajatellut, että monikulttuurisuuden ihannoijat eivät oikeasti kunnioita muita kulttuureja. Vaan haluavat länsimaisesti käyttäytyviä mutta sopivan pikantisti eksoottisia ihmisiä omaksi virikkeekseen. Sinä et hyväksy muslimikulttuurin naisten ympärileikkausta. Etkö kunnioitakaan vieraita, rikastuttavia kulttuureja? Vastaavasta olen parodioiden IRL joskus sanonut, että kylläpä vaikka Haitin kulttuuri on suvaitsevaisille kiinnostavaa, kunhan omassa kerrostalossa bongorummut ei soi yötäpäivää ja zombiet kävele rappukäytävässä :D

Sinäkin haluat vain sinulle itsellesi sopivaa, omien arvojesi mukaista vieraskulttuuria. Et hyi hyi sitä osaa, joka juuri sinusta vaikkei heistä onkin huonoa. Varmaan seliselinä kohta sanot, että muka tiedät, mikä niissä on "oikeasti" hyvää ja pahaa. Who made you God?

Lopputulos olisi (sori, olen sci-fi-nörtti) Star Trekin ja kopiosarjojensa "moniarvoinen" maailma, jossa eri lajitkin tunnistaa vain otsapahkoista ja sympaattisista oman kulttuurinsa vaatteista. Siis hei nehän on vain rättejä ne, ja telkun tapauksessa toki Hollywoodin vaatesuunnittelijan sen vuoden tyyliin stailaamaa. Muuten kaikki ihanan monikulttuuriset eri lajitkin siinä kuvitelmassa puhuvat amerikanenglantia ja käyttäytyvät kuin 1900-luvun lopun länsimaalaiset ihmiset :D
EveryWoman kirjoitti: Siis me itse oman rajoittuneisuutemme vuoksi heikennämme mahdollisuuksiamme kehittyä (katso nyt vaikka Gattacan kommentteja tässä ketjussa).
Sinun suuntaasi en haluakaan de-evoloitua.
*raapii muniaan ja haistelee sormiaan*
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gat kirjoitti:Mieluummin suoraan CD ja kirja minulle, kiitos.
Sinun tarpeesi ovat erilaiset kuin minun, syystä että työsi ei ole sen tyyppistä mistä olen puhunut. Sinä haluat jäsenneltyjä ja tiivistettyjä kulttuuriannoksia omaksi nautinnoksesi, minä taas haluan mahdollisimman paljon mahdollisimman monipuolista ja raakaa dataa, josta myöhemmin alitajunnassa formuloituu sitä, mistä joku joskus maksaa minulle palkkaa.
Yleisradio yritti väkisin sivistää kansaa soittamalla pelkkää klassista musiikkia.
Eli toimittiin juuri päin vastoin kuin mitä itse toivon.
EveryWoman kirjoitti:(enkä tietenkään tarkoita toimeen tulemisella mitään naisten ympärileikkausten hyväksymistä tmv.).
No niin, tulihan se sieltä.
Olen aina ajatellut, että monikulttuurisuuden ihannoijat eivät oikeasti kunnioita muita kulttuureja. Vaan haluavat länsimaisesti käyttäytyviä mutta sopivan pikantisti eksoottisia ihmisiä omaksi virikkeekseen. Sinä et hyväksy muslimikulttuurin naisten ympärileikkausta. Etkö kunnioitakaan vieraita, rikastuttavia kulttuureja?
Kulttuureissa on myös vastakkaisia ja yhteentörmäyksiä aiheuttavia piirteitä, kuten hyvin tiedät. Mitenkäs itse, pidätkö hyvänä ajatuksena muslimikulttuurin täydellistä siirtämistä meille, jolloin menetämme taas kaikkien muiden kulttuurien rikastavat puolet - omastamme puhumattakaan? Vai mitä tarkoitat tuolla "oikeasti kunnioittamisella"?
Vastaavasta olen parodioiden IRL joskus sanonut, että kylläpä vaikka Haitin kulttuuri on suvaitsevaisille kiinnostavaa, kunhan omassa kerrostalossa bongorummut ei soi yötäpäivää ja zombiet kävele rappukäytävässä :D
Aivan, ei ole mitään syytä käsitellä kulttuureita blokkimaisina, staattisina kokonaisuuksina, jotka voidaan ilman välimuotoja ainoastaan joko hyväksyä tai hylätä. Kun itse asun ulkomailla, en polta juhannuskokkoa pihamaalla, mutta voin puhua ystävieni kanssa suomea muiden kuullen.
Sinäkin haluat vain sinulle itsellesi sopivaa, omien arvojesi mukaista vieraskulttuuria. Et hyi hyi sitä osaa, joka juuri sinusta vaikkei heistä onkin huonoa. Varmaan seliselinä kohta sanot, että muka tiedät, mikä niissä on "oikeasti" hyvää ja pahaa. Who made you God?
Niin haluankin, ja mitä enemmän olisin tekemisissä erilaisista kulttuureista tulevien tyyppien kanssa, sitä enemmän meidän interaktiomme muokkaisi sitä, mikä minulle sopii. Samoin kuin sitä, mikä heille sopii. Se juuri on sitä tarkoittamaani rikastumista, ymmärrätkö?
Lopputulos olisi (sori, olen sci-fi-nörtti) Star Trekin ja kopiosarjojensa "moniarvoinen" maailma, jossa eri lajitkin tunnistaa vain otsapahkoista ja sympaattisista oman kulttuurinsa vaatteista. Siis hei nehän on vain rättejä ne, ja telkun tapauksessa toki Hollywoodin vaatesuunnittelijan sen vuoden tyyliin stailaamaa. Muuten kaikki ihanan monikulttuuriset eri lajitkin siinä kuvitelmassa puhuvat amerikanenglantia ja käyttäytyvät kuin 1900-luvun lopun länsimaalaiset ihmiset :D
Sinua siis huolettaa se, että kulttuurien sulautuessa yhteen menettäisimme kaikenlaisia vieraiden kulttuurien arvokkaita piirteitä? Minä luottaisin sellaiseen evolutiiviseen valintamekanismiin, jossa parhaat jutut säilyvät siksi että ne ovat monien eri kulttuurien edustajien mielestä arvokkaita. Jos tilanne on se, että muuttoliike on vaikkapa Somaliasta Suomeen, niin on todennäköistä että sulautumisen jälkeen suomalainen kulttuuri jää hallitsevammaksi. Näin kuitenkin käy juuri siksi, että meillä on somalialaistenkin mielestä jotakin niin hyvää, että he muuttavat maahamme - toisin kuin me heidän maahansa.
SikaMika

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Hullun outo postaus!
Tietenkin, sehän oli Minun postaukseni.
EveryWoman kirjoitti: Tämän ketjun aiheena on mitä ilmeisimmin tarkoitus olla ulkomaalaisperäistä rikollisuutta koskeva rasistinen kauhistelu (ja minun osaltani sen vastustaminen).
Kirjoitin ihan selkeällä suomenkielellä edellisessä postauksessani, mistä on kyse. Lue esittämäni kysymykset uudestaan ja vastaa niihin.
EveryWoman kirjoitti: Hullunkurista, mutta jotenkin söpöä, että joku on tullut määrittäneeksi elämänsä ainoaksi tärkeäksi asiaksi rikollisuuden vähentämisen.
Olen hullunkurinen ja söpö. Nyt kuitenkin oletit, että tämä ketju on mun koko elämäni. Mistä niin päättelit? Tämän ketjun ainoa tärkeä asia tosiaankin on rikollisuuden vähentäminen, sinä ja Vadim teitte siitä rasistisen kädenväännön sönköttämällä jotain käsittämätöntä siitä kuinka kultuurin rikastuttamisen nimissä olisi siedettävä normaalijakaumaa suurempi rikollisuus. Oletan, että mutkin on jo leimattu rasistiksi, koska en hyväksy ulkomaalaistaustaisten enkä valtaväestön tekemiä rikoksia.
elco

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:
elco kirjoitti:outoa legendaa
Tää postaus merkityksineen jäi nyt kyllä aika hämärän peittoon. Luin pari kertaa läpi enkä tajunnut miten se liittyy ketjuun.
No nyt sä tiedät miltä meistä tuntuu!

Paitsi tietty, että itse Pirukaan ei lue juttujasi kahteen kertaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksiss

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Tämän ketjun aiheena on mitä ilmeisimmin tarkoitus olla ulkomaalaisperäistä rikollisuutta koskeva rasistinen kauhistelu (ja minun osaltani sen vastustaminen).
Kirjoitin ihan selkeällä suomenkielellä edellisessä postauksessani, mistä on kyse. Lue esittämäni kysymykset uudestaan ja vastaa niihin.
Onpas mukavan ärsyttävä asenne. Ärh! *ei voi kuin vähän hymyillä*

Mutta totta puhuen: en halua lähteä tuohon keskusteluun, koska nykyisessäkin aiheessa näemmä riittää puitavaa. Onhan noista jankutettu jo aiemmin enemmän kuin kotitarpeiksi, muistaakseni ainakin siinä taannoisessa rangaistuskäytäntöketjussa.
EveryWoman kirjoitti: Hullunkurista, mutta jotenkin söpöä, että joku on tullut määrittäneeksi elämänsä ainoaksi tärkeäksi asiaksi rikollisuuden vähentämisen.
Olen hullunkurinen ja söpö. Nyt kuitenkin oletit, että tämä ketju on mun koko elämäni. Mistä niin päättelit?
Päättelin sinun puhuvan koko elämästäsi, kun sanoit: Kaikki muu on paskanjauhantaa, yhdistettynä ketjun varsinaiseen aiheeseen. Jos minä alkaisin yhtäkkiä keskustella purjehduksesta ja sanoisin kaiken muun olevan paskanjauhantaa, tekisit todennäköisesti itse saman päätelmän.
Tämän ketjun ainoa tärkeä asia tosiaankin on rikollisuuden vähentäminen, sinä ja Vadim teitte siitä rasistisen kädenväännön sönköttämällä jotain käsittämätöntä siitä kuinka kultuurin rikastuttamisen nimissä olisi siedettävä normaalijakaumaa suurempi rikollisuus. Oletan, että mutkin on jo leimattu rasistiksi, koska en hyväksy ulkomaalaistaustaisten enkä valtaväestön tekemiä rikoksia.
Ei nyt sentään, mutta lyhin tie rikosten välttämiseen ei aina ole paras. Jos joku haluaa eroon ulkomaalaisista vain välttääkseen näiden tekemät rikokset, tulee helposti mieleen ettei hän näe ulkomaalaisten täällä olossa mitään hyvää tai mitään niin merkitsevää hyvää että se painaisi tuossa yhtälössä. Ja siitä, että näkee jostakin asiasta vain huonot puolet, on lyhyt matka syrjivään asenteeseen.
Vastaa Viestiin