Huolet ja murheet

Yleinen lätinä jä kitinä

Eniten juuri nyt huolestuttaa

Ihmissuhteet tai perheenlisäys
10
24%
Oma terveys
4
10%
Läheisten terveys
3
7%
Ympäristön tila tai tulevaisuus
3
7%
Toimeentulo tai työllisyys
8
20%
Urakehitys tai koulutus
5
12%
Jokin muu asia
4
10%
Min en stressaa mistään
4
10%
 
Ääniä yhteensä: 41

Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Aito_Johanna kirjoitti: Ehkä yleisemmästä huolestuneisuudesta enemmän. Tulevaisuuden uhkakuvat, jotka noihin asioihin liittyvät, tuntuvat painostavilta. Se, että muutoksen voi järkeillä olevan vääjäämätön, turhauttaa: tajuan, että jokin meikäläisen kierrätyspuuhastelu tai marttyyrimaiset minä en lentomatkaile -elkeet eivät loppupeleissä merkitse yhtään mitään.
On tässä vähän pelkästä omasta arjestakin kumpuavaa huolta: olen aina tykännyt kovasti oikeista lumisista talvista, ja surettaa, että ne nyt sitten loppuvat.
Ilmastonmuutoksesta on olemassa muitakin käsityksiä kuin päämedioissa esitellyt. Oletko tutustunut tähän:

http://www.tapionajatukset.com/40


Siinä ei olla kiistämässä ihmisen saastuttamisen vaikutuksia ja päästämässä heitä vastuusta, mutta on ihan hedelmällistä pohtia muitakin mahdollisia syitä ilmastonmuutokseen. En väitä, ettetkö olisi niin tehnytkin, mutta tämä nyt tuntuu sopivan tänne kuin hajuvesi lihapullaan. ;)

Mistäs itse olisin huolissani (muuta kuin ilmastonmuutoksesta, jonka vaikutuksia muuten sai kokea Ausseissakin - puheenaihe se on sielläkin)... Jotenkin sitä on tullut kohtalaisen huolettomaksi tai sitten lääkitys on kohdallaan.
Geep

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Geep »

Läheisten terveys, joskus omakin. Lätkä.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Toimeentulo tällähetkellä, ei siinämielessä että toimeentuleminen olisi ongelma vaan lähinnä se että lisää pitäis saada mammonaa aivan tolkuttomia määriä jotta huoli huomisesta ei painaisi. Tollanen 100Me olisi aika hyvä alku tai no, ehkä 10Me riittäsi joten kuten.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja swirl »

Suurimpia murheita aiheuttavat lähisukulaisen mielenterveysongelmat... lähinnä se, mitä koko tilanne tekee perheellemme. Aktiivisesti en kai juuri murehdi näistä asioista - oon helvetin hyvä sulkemaan pahat asiat mielestäni - mutta viha ja suru tulevat esiin öisin unissa.

Oma terveys myös vähän huolestuttaa. Niska- ja hartiaongelmat vain jatkuvat, kärsin lamauttavista päänsäryistä ja syön särkylääkkeitä kuin karkkia. Duunitkin kusevat, kun en jaksa keskittyä johtuen joko kivusta tai lääkepöllystä.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Aito_Johanna kirjoitti:Ympäristön tila ja tulevaisuus. Ilmastonmuutos ahdistaa.
Onko tää nyt sun ainoa meriittis sitten missiksi? Helvetin läyhästä. Minä toivon koko maailmaan rauhan, just just.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Pyry-Matias

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Moni asia on minulla enemmän kuin hyvin. Siis olen varmasti monen minut tuntevan ajatuksissa hyvin pärjäävä ja menestyvä. Huoleni liittyvät useimmiten masennus/ahdistukseeni, joka on säännöllistä. Sitähän ahdistuneena helposti murehtii itsensä puhki, jos ei ole asiaan tottunut ja asiaa itselleen hyvin järkeistänyt. Toinen päähuolenaiheeni liittyy isäni terveyteen, joka onneksi viime ajat on ollut stabiili, joskaa ei erityisen hyvä. Toki tuore ihmissuhdekin mietityttää välillä, niinkuin sen pitääkin.

Yritän olla tyytyväinen siihen, mitä kaikkea hyvää minulla on. Järjellä ajatellen olen periaatteessa onnellinen, mutta käytännössä ahdistunut ihminen ei juuri muuta tunne kuin ahdistusta. Näin.
Storia

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Storia »

Stressin määrä on about tasaisen vakio, mutta aiheet vaan vaihtelevat koko listan päästä päähän eri aikoina. Nyt just on päähuolen aihe se, että pitäisi keskittyä ja hengittää syvään, jotta tietäisi mitä sitä haluaisi seuraavaksi tehdä...
Vanhempien terveydentilasta puhuttaessa tulen useimmiten vain vihaiseksi, koska toinen tuntuu koittavan tappaa itsensä työllä ja toinen ruoalla. Itse yritän siis sinnikkäästi olla tekemättä kumpaakaan ;)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ei ole oikein taipumusta murehtimiseen, eikä syitä suuremmin huolehtiakaan.

Olen kuitenkin jokseenkin rasittunut; olisi hurjasti järjestelmällistä työntekoa kaipaavaa tekemistä - hiukan puuduttavaakin, mutta mieleni ei tahdo taipua vaadittavalla tavalla.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Omassa kropassa paikat krakailee satunnaisesti vanhojen vammojen lisäksi.Joskus tuntuu, että lähtö tuloo.

Porukoiden terveys huolettaa. Ukko on sairastellut jo pidempään ja mutsillakin alkaa heittämään. Jos mutsi kupsahtaa ensin niin joudun luultavimmin muuttamaan takaisin hevonkuuseen koska ukko ei pärjää yksin, eikä varmasti suostu menemään laitokseen.

Alkaa pahasti pelottamaan, että yksinhän tässä joutuu tallaamaan loppuelämän kun ei vain osaa noita sosiaalisia juttuja kovinkaan kehuttavasti. Täytyy toivoa, ettei päässä nyrjähdä yksinäisyyden takia.

Työpaikan säilyminen jänskättää kanssa kun miehiä tippuu vierestä kokoajan. Jos omaisin edes jonkun verran kunnianhimoa niin mahdollisuuksia olisi paljon.


Akattomuus kai isoin huoli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Aito_Johanna kirjoitti:Ympäristön tila ja tulevaisuus. Ilmastonmuutos ahdistaa.
Kuten olen ennenkin sanonut, ympäristö on tullut ihmisen kannalta terveellisemmäksi viimeiset sata vuotta. Toisin sanoen, ympäristön tila teollisuusmaissa paranee.

Kasvihuoneilmiö ei tule vaikuttamaan teollisuusmaiden asujaimistoon juuri millään tavoin. Tämä ei tietysti ole syy olla tekemättä mitään, koskapa monet kehitysmaat tulevat nykytiedon valossa kärsimään kasvihuoneilmiöstä huomattavassa määrin.

Huomattavasti suurempi ympäristöhaaste on aurinko, joka tulee nielaisemaan maapallon kahdeksan miljardin vuoden kuluttua. Siinä suhteessa minun ullakko- ja purjeveneprojektini ovat ehkä hieman toisarvoisia.

Minua ahdistavat ihmiset, jotka katselevat ympärilleen ja näkevät vain ikäviä asioita, vaikka elämän laatu on jatkuvasti parantunut. En ymmärrä ihmiskunnan itseinhoa, muiden asioiden ohella.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vadim kirjoitti:
Kasvihuoneilmiö ei tule vaikuttamaan teollisuusmaiden asujaimistoon juuri millään tavoin. Tämä ei tietysti ole syy olla tekemättä mitään, koskapa monet kehitysmaat tulevat nykytiedon valossa kärsimään kasvihuoneilmiöstä huomattavassa määrin.
Ihanko tosissaan ajattelet, ettei teollisuusmaihin juuri millään tavoin vaikuta se, että kehitysmaat alkavat kärsiä huomattavissa määrin kasvihuoneilmiöstä..?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lilo kirjoitti:
Vadim kirjoitti:
Kasvihuoneilmiö ei tule vaikuttamaan teollisuusmaiden asujaimistoon juuri millään tavoin. Tämä ei tietysti ole syy olla tekemättä mitään, koskapa monet kehitysmaat tulevat nykytiedon valossa kärsimään kasvihuoneilmiöstä huomattavassa määrin.
Ihanko tosissaan ajattelet, ettei teollisuusmaihin juuri millään tavoin vaikuta se, että kehitysmaat alkavat kärsiä huomattavissa määrin kasvihuoneilmiöstä..?
Kyllä. Kehitysmaitakin ilmastonmuutos kohtelee hyvin eri tavoin. Suurimmat ongelmat kohdistuvat maihin, jotka eivät ole kovin tiheään asuttuja (Pohjois-Afrikka). Poikkeuksena on Bangladesh, jota vaivaavat tulvat saattavat lisääntyä. Koska suurimmissa maissa palkat nousevat huomattavaa vauhtia, on oletettavaa, että nykyisenmuotoinen (yksisuuntainen, talousperäinen) väestöliike etelän ja pohjoisen välillä hidastuu, eikä ilmastonmuutos asiaa muuksi muuta.

Hyvä uutinen on, että kehitysmaiden talous kasvaa tällä hetkellä nopeammin kuin moneen vuosikymmeneen. Niiden kannalta ilmastonmuutosta suurempia ongelmia ovat muun muassa terveydenhuolto, koulutus, sotilaalliset kriisit, ja köyhyys. Raaka-aineiden korkeista hinnoista taas saattaa olla vaihtelevasti sekä hyötyä että haittaa, sillä kehitysmaat ovat sekä niiden kuluttajia että niiden tuottajia.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vadim kirjoitti:

Kyllä.
Aika optimistinen näkemys. Mä en jotenkin ihan jaksa uskoa että äärimmäisistä sääilmiöistä kärsivät maat vaan toteavat lopuille että jahas, tällainen tilanne, paska nakki mut hei kyl tää tästä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lilo kirjoitti:
Vadim kirjoitti:

Kyllä.
Aika optimistinen näkemys. Mä en jotenkin ihan jaksa uskoa että äärimmäisistä sääilmiöistä kärsivät maat vaan toteavat lopuille että jahas, tällainen tilanne, paska nakki mut hei kyl tää tästä.
No, mitä ne sitten tekevät?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vadim kirjoitti:

No, mitä ne sitten tekevät?
No en kai mä sentään mikään ennustaja ole. Jos joku tosiaan osaisi tässä vaiheessa luotettavasti ennakoida ilmastonmuutoksen todelliset tulevat vaikutukset niin tuskinpa koko asia olisi tapetilla.

En vain osaa nähdä tilannetta ihan noin huolettomana.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
aimohaiku

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Valitsin ensimmäisen vaihtoehdon. Ihmissuhdesotkut ovat mullistaneet elämäni täysin. Muita suuria huolenaiheita ei tällä hetkellä onneksi ole, saa rauhassa yrittää rakentaa elämäänsä uudelleen.
Bliss

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Läheisten terveys varmaan eniten, lähinnä tuon pikkuihmisen.
Ihmissuhteita ei ole eikä tule, tulevaisuudesta en jaksa stressata - tulee mitä tulee. Töitä on niin paljon kuin viitsii tehdä, ja jostain on aina pakko edes vähän stressata.

Asiat, joille en voi mitään eivät aiheuta mulle stressiä.
Rouva Pupu

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mikään ei oikeastaan kunnolla huoleta ja pieni stressikin pitää naisen tiellä.

Parisuhteessa ei huolia, hieman toki pitää panostaa nyt kun uuden toimenkuvan myötä enemmän töitä ja tietysti työajatkin menee niin ettei toista tule kovinkaan usein viikolla nähtyä. Laatuaikaa onneksi pystyy kuitenkin järjestämään jos edes hiukan viitsii vaivautua, viitsin.

Työ ei sinänsä murehduta kun sujuu todella hyvin, lähinnä vain se, että mites sitten kun tulee muutto eteen täältä jeesuksen selän takaa. Pitää siis painaa täysillä ja todistaa taitonsa, jotta on yksi hiton hailee missä asuu, kun työpaikka seuraa perässä.

Läheisten terveyskin huolestuttaa jossain määrin, siinä sinänsä mitään uutta ja mullistavaa ole.

Kaikenkaikkiaan aika vähän huolenaiheita suhteellisen pienessä mittakaavassa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mua huolettaa työjutskat ja ajankäyttö (aika yllättävää hei). Näihin liittyen oma jaksaminen ja terveys sekä parisuhteen hyvinvointi.

Edit: ja Raha. Big time. Mulla vaan assosioituu voimakkaasti työhön.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Leila »

Viime aikoina minua on eniten huolettanut:
- poikani terveys (on voinut huonosti koko talven)
- äitini terveys (on voinut huonosti jo vuoden)
- miehen kanssa menee välillä ihan pirun huonosti, erosta on taas puhuttu

Lisäksi kaikki maailman huolet, ympäristöongelmat, kehitysmaiden köyhyys, ihmisten kärsimykset jne. jne. Kaikki huolettaa ja millekään en juuri mitään voi.
NuoriDaavid

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Leila kirjoitti:Viime aikoina minua on eniten huolettanut:
- poikani terveys (on voinut huonosti koko talven)
- äitini terveys (on voinut huonosti jo vuoden)
- miehen kanssa menee välillä ihan pirun huonosti, erosta on taas puhuttu

Lisäksi kaikki maailman huolet, ympäristöongelmat, kehitysmaiden köyhyys, ihmisten kärsimykset jne. jne. Kaikki huolettaa ja millekään en juuri mitään voi.
No perkele. Ehkä tuolla kuormituksella voisi jo jättää maailman huolet jonkun muun harmiksi.
:komp: Antaa hevosen miettiä, kun sillä on isompi pää (<= olen yrittänyt kehittää tuosta mantraa itselleni).
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Leila kirjoitti:Viime aikoina minua on eniten huolettanut:
- poikani terveys (on voinut huonosti koko talven)
- äitini terveys (on voinut huonosti jo vuoden)
- miehen kanssa menee välillä ihan pirun huonosti, erosta on taas puhuttu

Lisäksi kaikki maailman huolet, ympäristöongelmat, kehitysmaiden köyhyys, ihmisten kärsimykset jne. jne. Kaikki huolettaa ja millekään en juuri mitään voi.
:boohoo:

Poika, parisuhde ja äiti ovat nyt tärkeintä, murehtikoot muut noita muita kohtia. Voimia ja jaksamista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
BettyB.

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Elkääkä epäröikö hakea tarvittaessa ulkopuolista apua. Voimia!
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Kun systerini sai tässä muutama kuukausi sitten lapsen, tiedostin etten todellakaan halua moista vastuuta jonkun onnellisuudesta. Onneksi siis ei ole lapsia, enkä haluakaan.. Koska silloin olisin vastuussa myös sen tulevaisuudesta, ja se ilmastomuutos on todellinen, jolloin en näe maailman tilanteen muuttuvan paremmaksi.
Tämä valinta on yksi murhe vähemmän..

Isäni tulee kuolemaan elintapoihinsa vuoden parin sisällä, jos mikään ei muutu. Hyvää siinä on että tuleepa perintöä (kyllä, meidän perheessämme perintöasioista puhutaan suoraan eli miten jako menee ja kuolema ei ole tabu). Miten isän kuolema sitten vaikuttaa äitiini.. ja sitä kautta minuun.. sen näkee sitten. Pitänee löytää äidille uusi mies, että se ei jää tuuliajoille ilman ketään jolle nalkuttaa.

Työ.. onneksi on koulutus jolla saa aina töitä, vaikken ehkä halua tehdäkään sitä, mihin se parhaiten sopisi. Tämä nykyinen mitä teen, onhan siinä omat ongelmansa, mutta kun en ole vakkari.. ja rahaa tulee ihan asiallisesti. Vastaavia sijaisuuksia riittää, kunhan olen valmis liikuttamaan ahteriani, enkä vain jumitu yhteen paikkaan.

Parisuhde ei huolestuta - sellaista ei ole. Itselleni sopimatontakaan en ota. Yksineläminen on taasen minulle luonnollinen olotila, joten ei sekään stressaa sinänsä. Mutta jos joku oikeankaltainen tulee, niin sen näkee sitten..

Kuolemanpelko? Mitä se on?
Kuolema on vapautus elämästä. Sen jälkeen ei ole mitään, ja hyvä niin.
Vanhenemisesta en pidä, mutta sille ei voi mitään. Nautin elämästä niin kauan, kun on terveys. Ennemmin laitan nyt menemään ja teen kaiken mikä kiinnostaa - parempi pyy povessa kuin kymmenen oksalla. Eläkkeellä sitä on jo liian raihnainen tehdäksensä mitään, joten miksi laittaa mitään sen varaan?
Yleinen mielipide = Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; p**** on hyvää... =D
mustanikki
Kitisijä
Viestit: 9
Liittynyt: 17.03.2008 20:10

Re: Huolet ja murheet

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

NomenNescio kirjoitti:Pitänee löytää äidille uusi mies, että se ei jää tuuliajoille ilman ketään jolle nalkuttaa.
Ai että sinä menet pokaamaan ravintolasta miehen joka aamulla löytääkin itsensä yllättäen äitisi sängystä? Just just, jokaisen miehen pahin painajainen.

Minua huolettaa eniten raha. Pelkään että joku päivä se loppuu maailmasta.
Vastaa Viestiin