Mitä me täällä teemme?

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriDaavid

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain sattumaa. Ei se siltä estä, etteikö voisi olla onnellinen.
NuoriDaavid

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain sattumaa. Ei se siltä estä, etteikö voisi olla onnellinen.
Tämän vastauksen itsekin pelkään olevan totta. Occamin partaveitsi väittäisi tätä loogiseksi vaihtoehdoksi, mutta toisaalta olisi kiva joku messias-kompleksi saada.
Mitäs pelättävää tuossa on? Mielestäni paljon ikävämpää olisi, jos elämällä olisi jokin tarkoitus, mutta emme tietäisi sitä.
Pyry-Matias

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NuoriDaavid kirjoitti:Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain sattumaa. Ei se siltä estä, etteikö voisi olla onnellinen.
Minä ainakin kaipaan suuresti merkityksellisyyttä ja tarkoituksenmukaisuutta, josta taas syntyy mielekkyyttä ja rationaalisuutta. Elämällä soisi todellakin olevan tarkoitus, jotta edellä mainitsemani "tunnusmerkistö" täyttyisi. Mutta en silti usko myöskään mihinkään tiettyyn elämän tarkoitukseen.

Uskon onnellisuuteen ja hyviin tekoihin. Toisaalta nämä eivät ole mikään elämän tarkoitus, vaan vain hyviä periaatteita noudatettavaksi.
NuoriDaavid

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mitäs pelättävää tuossa on? Mielestäni paljon ikävämpää olisi, jos elämällä olisi jokin tarkoitus, mutta emme tietäisi sitä.
Ihmisellähän on messiaallisesti tapana kuvitella juuri omalla elämällään olevan joku erityinen merkitys.

Ikävä ajatus jotenkin, jos kaikki on vain pino kakkaa joka sattuu kenelle sattuu.
Onhan oma elämä ja omat läheiset omasta näkökulmasta tärkein.

Muistan kokeneeni jonkinlaisen valaistumisen New Yorkin metrossa. Yht'äkkiä tajusin, että omasta näkökulmastaan maailma pyörii jokaisen metromatkustajan näkökulmasta juuri hänen ympärillään, ja muut ovat merkityksettömiä sivullisia.

Jokainen on oman elämänsä Sisäinensankari ™
Tix

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Jokainen on oman elämänsä Sisäinensankari ™
Paitsi jos äitee ei anna.
Rouva Pupu

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suklaa.
Rouva Pupu

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Suklaa.
Onko se elämän tarkoitus?
Kyllä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:
Kun ajatellaan eilistä lumipyryä niin kuinka moni ajatteli:
a) tästä on haittaa ihmisille
b) tästä on haittaa minulle
c) EVVK.
Rouva Pupu

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti: Minusta tuntuu kyllä aika epäilyttävältä, että elämän tarkoituksen takana olisi Karl Fazer.
Laadukkaat suklaat, nami nami. Tahtoo suklaamaahan.
Rouva Pupu

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti:En pitäisi suklaata (tai sen syömistä) elämän tarkoituksena. Merkitystä elämään se voisi jollekin antaa.
Sun pitää nyt oppia elämään tämän asian kanssa.
prosessi

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Kun ajatellaan eilistä lumipyryä niin kuinka moni ajatteli:
a) tästä on haittaa ihmisille
b) tästä on haittaa minulle
c) EVVK.
Hus pois minun maailmastani. _Minulle_ lumipyrystä oli haittaa.
a)

Lumipyrystä ei tosin ollut minulle haittaa, eikä ole koskaan ennenkään ollut. Ellei sitten joku halua laskea haitaksi sitä, että joskus oli ongelmia päästä pois kotoa. Minusta kun sellainen oli lähinnä hauskaa. Eilen kävimme pitkällä kävelyllä, eivätkä kinokset haitanneet kantoliinan kanssa liikkuessa. Tulipahan käyttöä huopahatulleni.
Bliss

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

exPertti kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Kun ajatellaan eilistä lumipyryä niin kuinka moni ajatteli:
a) tästä on haittaa ihmisille
b) tästä on haittaa minulle
c) EVVK.
Hus pois minun maailmastani. _Minulle_ lumipyrystä oli haittaa.
d) jotain muuta

Ei siitä mitään varsinaista HAITTAA ollut, kunhan Vitutti ihan suunnattomasti :P
prosessi

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Eli sinä väität, että muitten ihmisten kärsimys koskettaa sinua?
Ilmeisesti, koska yleensäkään kiinnitin huomiota kelin vaarallisuuteen autoilijoille.
prosessi

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Tai toisaalta ehkä tässä ainutlaatuisessa maailmassasi olet huolissasi ympärillä pyörivistä shakkinappuloista.
Näin sen täytyy olla. Meneehän shakinpeluukin sitä tylsemmäksi, mitä vähemmän nappuloita on jäljellä. Ensimmäiset siirrot ovat mielenkiintoisimpia, koska silloin lopputulosta ei vielä ole määritelty.
NuoriDaavid

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tai toisaalta ehkä tässä ainutlaatuisessa maailmassasi olet huolissasi ympärillä pyörivistä shakkinappuloista.
Näin sen täytyy olla. Meneehän shakinpeluukin sitä tylsemmäksi, mitä vähemmän nappuloita on jäljellä. Ensimmäiset siirrot ovat mielenkiintoisimpia, koska silloin lopputulosta ei vielä ole määritelty.
Eikös shakinpeluussa ne avaussiirrot mene avauskirjaston mukaan pitkälti?
prosessi

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tai toisaalta ehkä tässä ainutlaatuisessa maailmassasi olet huolissasi ympärillä pyörivistä shakkinappuloista.
Näin sen täytyy olla. Meneehän shakinpeluukin sitä tylsemmäksi, mitä vähemmän nappuloita on jäljellä. Ensimmäiset siirrot ovat mielenkiintoisimpia, koska silloin lopputulosta ei vielä ole määritelty.
Eikös shakinpeluussa ne avaussiirrot mene avauskirjaston mukaan pitkälti?
Juu. Mutta valintojen tekeminenhän siinä juuri kiinnostaakin. Vähän kuin ihmisten valinnat elämässäkin.
NuoriDaavid

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Näin sen täytyy olla. Meneehän shakinpeluukin sitä tylsemmäksi, mitä vähemmän nappuloita on jäljellä. Ensimmäiset siirrot ovat mielenkiintoisimpia, koska silloin lopputulosta ei vielä ole määritelty.
Eikös shakinpeluussa ne avaussiirrot mene avauskirjaston mukaan pitkälti?
Juu. Mutta valintojen tekeminenhän siinä juuri kiinnostaakin. Vähän kuin ihmisten valinnat elämässäkin.
En ole sakkia pelannut muutamaa kertaa enempää.

Olen kuitenkin ollut siinä käsityksessä, että on erilaisia rutiiniavauksia, joita molemmat pelaajat pelaavat kymmeniä siirtoja, ennen kuin varsinainen ajattelu alkaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Oikeasti, joskus (eli usein) tulee mietittyä, mitä helvettiä minä täällä teen. Tai kukaan muukaan. Mitä järkeä on elämässä? Etenkin jos se kietoutuu seitin lailla ympärille estäen näkemästä yhtään mitään. Peittelee allensa, väsyttää. Liian väsynyt elääkseen päivällä. Liian väsynyt kuollakseen yöllä.

Korjaa asennettas, sanoo joku. Sille sanon Haista kuule vittu. Olisikin liian helppoa, jos olisi asennekysymys. Vähän sillä lailla kuin se syövästä PARANTUMINENKIN on asennekysymys.

Elämä: EVVK.


Harmi, että pamit on loppu eikä lekuri kirjoita lisää. Käytän kuulemma väärin niitä (ei olisi pitänyt paljastaa asiaa). Really? Pitää varmaan alkaa syöpöttelemään niitä toisia.

No niin, jatkakaa sitä ihanan elämän tarkoituksen miettimistä. Joillekin se vain on yrittämistä elää (vaikkei sillä lailla hirveesti kiinnostaisikaan).


**Rypee itsesäälissä**
prosessi

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Juu. Mutta valintojen tekeminenhän siinä juuri kiinnostaakin. Vähän kuin ihmisten valinnat elämässäkin.
En ole sakkia pelannut muutamaa kertaa enempää.

Olen kuitenkin ollut siinä käsityksessä, että on erilaisia rutiiniavauksia, joita molemmat pelaajat pelaavat kymmeniä siirtoja, ennen kuin varsinainen ajattelu alkaa.
Tismalleen. Minulla vain on taipumusta kiinnittää huomiota "vääriin" asioihin, ja juuri rutiinit kertovat ihmisistä kovin paljon enemmän kuin mikään muu. Shakki ei siis pelinä kiinnosta tarpeeksi paljon, jotta minulla olisi kiinnostusta keskittyä vain itse peliin, vaan enemmän minua kiinnostaa nähdä mitkä siirrot ovat muodostuneet vastapelaajan rutiineiksi. Hauskinta shakkia on katsoa vierestä kun kaksi muuta ihmistä pelaa, itse täysin osallistumatta varsinaiseen pelaamiseen.

Mistä tulikin mieleeni, että katselin myös vierestä viime lauantaina kun pikkusiskoni poikaystävä pelasi nettipokeria. Hänen ei tarvinnut montaa kierrosta pelata, ennen kuin opin arvaamaan mitä virheitä hän tekee ja milloin. Sitten menin mainitsemaan asiasta hänelle, ja vaikken edes maininnut mitä virheitä hän oikein teki, lakkasi hän välittömästi tekemästä virheitä. Se oli erityisen hauska ilmiö, sillä selvästikin hän oli itsekin täysin tietoinen virheittensä tyypistä, mutta teki niitä silti melkein kuin tahallaan.
Herra Manala

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:Kun ajatellaan eilistä lumipyryä niin kuinka moni ajatteli:
a) tästä on haittaa ihmisille
b) tästä on haittaa minulle
Helposti a. En ole avannut ulko-ovea kahteen vuorokauteen.
Aava

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Aava »

NuoriDaavid kirjoitti:Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain sattumaa.
:komp:
Täysin samaa mieltä.
Bliss

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elämä on ihmeitä täynnä:
Aava kirjoitti: :komp:
Täysin samaa mieltä.

Aava sanoi jotain lyhyesti :shock:

*on edelleen järkyttynyt*
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

exPertti kirjoitti:Rupesin eilen illalla pohtimaan Greyn anatomiaa katsellessa (myönnän jääneeni koukkuun vaikka aloitinkin sarjan katsomisen vasta keskeltä), että mitähän hittoa me täällä teemme?

Minäkin makailin siinä sohvalla lämmitellen jalkojani takan lämmössä ja ruudulla viksut näyttelijät jäljittelivät tunteita.

Onko elämällämme tarkoitus? Olemmeko tällä pallolla syystä?

Vai olemmeko vain hivenen liian isoilla aivoilla varustettuja nisäkkäitä, joilla on liikaa vapaa-aikaa ajatteluun?
Itse aloin miettimään postaustasi lukiessa, kuka voi katsoa noin paskaa ohjelmaa kuin Greyn anatomia.

Mitä tulee tähän ikuisuuskysymykseen niin voisin sanoa ihmisille "Don't flatter yourself" ei me niin erikoisia olla, että meidän ololle täällä olisi joku hieno tarkoitus
SikaMika

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Filosofisesti ilmaistuna, elämän tarkoitus on keksiä mikä on elämän tarkoitus. Kansanomaisemmin Mikko Alatalon (yäk) sanoin: elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.
NegaDuck

Re: Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Biologiselta kannalta ajateltuna elämä on kaiketi ilmiö, joka luo itse oman tarkoituksensa.
Vastaa Viestiin