Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Yleinen lätinä jä kitinä
Herra Manala

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Miten ihmiset ovatkaan pärjänneet ennen ilman nappiarmeijaa? Mun mielestäni on lievästi sanottuna hälyyttävää, että pari-kolmekymppiset täyttelevät jo dosettejaan kuin palvelutalossa.

Kaikki hivenaineet, vitamiinit ja alkaloidit on olevinaan niin hemmetin hyviä, ja sitten rouhitaan nappia naamaan ilman sen syvempää tietämystä siitä miten niiden kaikkien vaikutukset kumuloivat toistensa kanssa.

"Tää tekee niin hyvää mulle", vaikka jalat ei kanna ja ruuansulatus huutaa hoosiannaa. En vittu tajua teitä. Ite saatan joskus ottaa jopa monivitamiinipillerin, ja ihan tuntuu roppa pelittävän näinkin surkeilla bensiinin lisäaineilla. Mikä saa ihmiset vetämään kilotolkulla nappeja ja keinotekoisia ravinnevalmisteita? Mitäs jos opettelisitte vaan syömään terveellisesti, häh?

If it ain't broke, don't fix it.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mun mielestä raja menee siinä, kun korvaa jonkun ravinteen pillerillä. Itse syön raskausajan Multi-tabseja neuvolan kehoituksisesta, samalla varmistan että saan vähän ylimääräistä rautaa ja kalsiumia, mikä oli hyväksi alkuvaiheen oksennusjupakassa... Yritän silti syödä monipuolisesti ja ravinnerikasta ruokaa (älkää katsoko tämän päivän iltaruokaa - aina ei voi voittaa!).

Mua jotenkin pelottaa kaikkien rohtojen, esim. ginsengin käyttö piristeenä. Pitäiskö ensin käydä otattamassa kokoverenkuva, tutkia esim. anemian mahdollisuus, ennenkuin rupeaa käyttämään oma-aloitteista "lääkitystä" piristyäkseen?
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Miten ihmiset ovatkaan pärjänneet ennen ilman nappiarmeijaa?
Amen to that.

Ei pysty käsittämään tuota saatanmoista nappirallia, jolla jengi elää. Aarnekin puhuu niin paljon pillereistä, napeista, lisäravinteista, purkeista ja ties mistä mömmöistä, että veikkaan hänen lääkekaappinsa olevan suurempi kuin jääkaapin.

Teetkö sa Aarne vapaa-aikanasi muuta, kuin tutkit netistä mitä nappeja kannattaisi syödä ja minkä sairauden niillä voisi estää?
Pyry-Matias

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Herra Manala kirjoitti: Mitäs jos opettelisitte vaan syömään terveellisesti, häh?
Olenkin aina ihmetellyt, mikä sun vartalon salaisuus on.
masa

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja masa »

Pyry-Matias kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Mitäs jos opettelisitte vaan syömään terveellisesti, häh?
Olenkin aina ihmetellyt, mikä sun vartalon salaisuus on.
Meinaatko että terveellisellä ruokavaliollla ei voi syödä enempää, kuin mitä kuluttaa?

Mäkin syön terveeellisemmin kuin moni, muu, mutta silti mukana roikkuu 15 kiloa ylipainoa. Se hyvä ruoka kun vaan on jotain muuta kuin pelkkää nälän tyydyttämistä.
Pyry-Matias

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

masa kirjoitti:Meinaatko että terveellisellä ruokavaliollla ei voi syödä enempää, kuin mitä kuluttaa?
Meinaan, että manala on koominen kaikessa erinomaisuudessaan.
NegaDuck

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Elppis kirjoitti:Eipä muuten 2 tablettia magnesiumia mitään ripulia aiheuta, en usko että ole NIIN yliherkkä sille...?
No sit se oli jotain muuta.
masa kirjoitti:veikkaan hänen lääkekaappinsa olevan suurempi kuin jääkaapin.
Lääke != lisäravinne.
masa kirjoitti:Teetkö sa Aarne vapaa-aikanasi muuta, kuin tutkit netistä mitä nappeja kannattaisi syödä ja minkä sairauden niillä voisi estää?
Teen.
masa

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja masa »

NegaDuck kirjoitti: Lääke != lisäravinne..
Ihan sama, mut kerrohan nyt ihan oikeasti, montako erilaista nappia sä syöt viikon aikana, ja mihin ihmeeseen sä tarttet lisäravinteita?
NegaDuck

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

masa kirjoitti:Ihan sama, mut kerrohan nyt ihan oikeasti, montako erilaista nappia sä syöt viikon aikana, ja mihin ihmeeseen sä tarttet lisäravinteita?
En kerro. Harrastuksensa kullakin. Miks tän pitäis olla sun ongelmas?

Eilen piti ottaa särkylääkettä koska migreeni alkoi pukata päälle. Minulla on nykyään kuitenkin harvemmin päänsärkyjä ja migreenejä kuin ennen.
masa

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja masa »

NegaDuck kirjoitti: Miks tän pitäis olla sun ongelmas?
Ei se mulle olekaan, mutta huomaan kyllä että sulle se on. Susta on tullut jonkin sortin nettidiagnoosiriippuvainen pilleriahmatti.
Chap

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Chap »

Herra Manala kirjoitti: Mitäs jos opettelisitte vaan syömään terveellisesti, häh?
Eikö tärkeintä oo, että tekee sen mikä itestä tuntuu kivoimmalta? Jotkut jaksaa laskea vitamiiniensa määrää ruuassa, toiset nappa multivitan tai omega3-tabletin ja varmistaa, että saa kaikki tarvittavat mömmöt.
NegaDuck

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

masa kirjoitti:Susta on tullut jonkin sortin nettidiagnoosiriippuvainen pilleriahmatti.
Pitäiskö mun puhua enemmän lätkästä, formulasta ja Kanervasta?
masa

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja masa »

Chap kirjoitti: Eikö tärkeintä oo, että tekee sen mikä itestä tuntuu kivoimmalta?
Totta kai on, mutta mitä olis kitinä ilman sormella osoittelua ja ilman vinoilua? Sinäkin. Stanan tomppeli!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Niba »

masa kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti: Miks tän pitäis olla sun ongelmas?
Ei se mulle olekaan, mutta huomaan kyllä että sulle se on. Susta on tullut jonkin sortin nettidiagnoosiriippuvainen pilleriahmatti.
Mielenkiintoinen määritelmä!


Mulla oli jo 25-vuotiaana kolesteroli 5, pari vuotta sitten 7.6, tiputin kymmenen kiloa ja urheilin vähintään kolme kertaa viikossa vähintään tunnin, tippui 6.5, nyt taas nousussa päin.. Sanotaan kokonaiskolesterolin hyvä olla alle viis, vähän paha paikka mulle siis! :wink:
Viimeksi muokannut Niba, 08.04.2008 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Chap

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Chap »

masa kirjoitti:
Chap kirjoitti: Eikö tärkeintä oo, että tekee sen mikä itestä tuntuu kivoimmalta?
Totta kai on, mutta mitä olis kitinä ilman sormella osoittelua ja ilman vinoilua? Sinäkin. Stanan tomppeli!
Mun pikkurilli on isompi kuin sun!
masa

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja masa »

NegaDuck kirjoitti: Pitäiskö mun puhua enemmän lätkästä, formulasta ja Kanervasta?

Veikkaan senkin olevan henkisesti terveellisempää, kuin jatkuava omien ruumiillisten vikojen haku ja arvostelu.
NegaDuck

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Masa, look dude, just live and let live. En mäkään jaksa kauhistella sun elämänvalintojas täällä.

Mun ei tarvi penkoa netistä daattaa paljoakaan. Yhdellä foorumilla jossa kirjoittelen on yks terveysfanaatikko joka postailee tutkimustuloksia monta kertaa viikossa. Hänen kauttaan mä ton kolesterolijutunkin sain. Hänen tavoitteenaan on elää satavuotiaaksi nappien, jauheiden ja piikkien myötävaikutuksella. Hän vetää 70:ä erilaista lisäravinnetta päivässä (osa vuoropäivin). Aika friikkiä, mut hei, kukin tavallaan. Jookosta?
masa

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja masa »

NegaDuck kirjoitti:Aika friikkiä, mut hei, kukin tavallaan. Jookosta?
Anna palaa vaan.

Jurpo kertonee loput:

http://kitina.net/pictures/5829.jpg
Herra Manala

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Pyry-Matias kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Mitäs jos opettelisitte vaan syömään terveellisesti, häh?
Olenkin aina ihmetellyt, mikä sun vartalon salaisuus on.
Ja minä sitä, mikä sun kehoosi nähden yli-ison pääsi salaisuus on. Tää oli kaikessa älykkyydessään niin oivaltava kommentti, että harkitsisin sinuna uranvaihdosta Joonas Hytösen seuraajana.

Voidaan ihan koska tahansa käydä mittauttamassa ne kolestrooli- ja veriarvot.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Mida »

Herra Manala kirjoitti: Mitäs jos opettelisitte vaan syömään terveellisesti, häh?
Ai onko yliherkkään haju- ja makuaistiin keksitty jo jokin lääke? (ei sillä, että mulla sellasta olis, luulen vaan, ku on vähän paha verrata omia ja muitten makuaisteja muuta ko et kaikki muut syö ihan hirveesti kaikkee pahaa.)

Noeivaa. Kyllä munkin repertuaarilla vois syödä terveellisemmin. Vaikka se rasittavan kaponen onkin. Onneks vanhetessa aistit tylsistyy ja pystyy syömään kaikkee ällöäkin.

Kyllähän tuo esikoisen tulo mukaan ruokapöytään on saanu kovasti motivaatiota kasvamaan tehdä joka aterialle jotain salaatti/kasvispuolta, mutta kaukana vielä mennään. Karppaamalla oon ainoastaan elämässäni saanu kasvispuolen tasapainoon (puol kiloo päivässä) ilman, että teki ilkeetä, mutta ku on niin ruokarajoitteinen, niin alko parissa viikossa pahasti tympimään vaihtoehtojen vähyys ja sit taas turhat hiilarit tuli kehiin tylsistyttämään aivoja.

Olis se kiva jos olis sellaset normaalin turrat makunystyrät ja sais syötyä kaikkee iljettävää, niinko vaikka esim. lihaa. Tai kalaa. Tai paprikaa. YÄK! Ja paikallista maitoakaan en saa juotua, kun se ei ole ihan yhtä raikasta ku Suomessa ja sit ällöttää. Ja toi kaakaoki oli niin, että musta se deevitaminoiduks muuttunena on aivan syömäkelvotonta, mutta mies ei huomannu oikeen mitään eroa. Että jees. Näillä eväillä.
Herra Manala

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Chap kirjoitti:Eikö tärkeintä oo, että tekee sen mikä itestä tuntuu kivoimmalta?
Toki, mutta enemmän täältäkin saa lukea tarinoita siitä miten pakki menee sekasin noista, kuin siitä miten olo on parantunut toiseen potenssiin.
Jotkut jaksaa laskea vitamiiniensa määrää ruuassa, toiset nappa multivitan tai omega3-tabletin ja varmistaa, että saa kaikki tarvittavat mömmöt.
Mä nappaan itsekin toisinaan multivitan tai omega3:n, molempia löytyy hyllystä, eikä siinä ole mitään omituista tai väärää. Sen sijaan jos joutuu käyttämään dosettia kolmekymppisenä, niin joku on vialla.
NegaDuck

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

masa kirjoitti:Anna palaa vaan.
Ai mä vai? Opettelisit ensin erottamaan ekan ja kolmannen persoonamuodon toisistaan.
Herra Manala kirjoitti:Sen sijaan jos joutuu käyttämään dosettia kolmekymppisenä, niin joku on vialla.
Kyl maar. Käyttääkö täällä joku dosettia kolmekymppisenä?
Herra Manala

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Hänen tavoitteenaan on elää satavuotiaaksi nappien, jauheiden ja piikkien myötävaikutuksella. Hän vetää 70:ä erilaista lisäravinnetta päivässä (osa vuoropäivin).
Kymppitonnista vetoa, ettei elä. Oikeasti, edes parhaat ammattilaisetkaan eivät osaa antaa kuin huonoja arvauksia siitä, miten 70 eri lisäravinnetta ja niiden mukanatulevat imeytysaineet ja katalyytit reagoivat toistensa kanssa yhteen. Mitä useampia nappeja popsit, sitä suurempi vaara on siitä, että vedät jotain vituiksi. Eikös tässä juuri ollut joku herbalifen(?) kanssa ollut polemiikki siitä, miten itselle sai aikaiseksi hengenvaarallisia terveyshaittoja jos jotain lisäravinnetta/luonnontuotetta sattui syömään joidenkin muiden lisäravinteiden kanssa yhdessä?

Jos jo viiden lisäravinteen kanssa saa helposti kemiallisen hirttosilmukan itselleen aikaiseksi, kuka antaa takuita 70:n yhteensopivuudesta?

Edit: Herbalife-tuotteet aiheuttaneet maksavaurioita
Ei se ainakaan meidän vikamme ole. Maksavauriot olisivat voineet syntyä mistä tahansa!

Mida kirjoitti:Ai onko yliherkkään haju- ja makuaistiin keksitty jo jokin lääke? (ei sillä, että mulla sellasta olis, luulen vaan, ku on vähän paha verrata omia ja muitten makuaisteja muuta ko et kaikki muut syö ihan hirveesti kaikkee pahaa.)
En ymmärtänyt. Tarkoitatko että pillereitä olisi kiva popsia siksi, koska ne maistuvat paremmalta kuin ruoka?
Viimeksi muokannut Herra Manala, 08.04.2008 15:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
NegaDuck

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Kymppitonnista vetoa, ettei elä.
En mäkään usko että hän tulee niin pitkään elämään. Mutta on ihan hauska seurata vierestä miten käy. Se on hänen valintansa, enkä vittuile hänelle siitä.
NegaDuck

Re: Älkää peljätkö korresterolia - vaan kalsiumia

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Eikös tässä juuri ollut joku herbalifen(?) kanssa ollut polemiikki siitä, miten itselle sai aikaiseksi hengenvaarallisia terveyshaittoja jos jotain lisäravinnetta/luonnontuotetta sattui syömään joidenkin muiden lisäravinteiden kanssa yhdessä?
Noin on ainakin rohdosvalmisteiden kanssa. Esimerkiksi masennukseen oletettavasti vaikuttava mäkikuisma sössii e-pillereiden toimintaa ja rasittaa maksaa. Nyt pitää kuitenkin olla sekoittamatta a) lääkkeet, b) rohdosvalmisteet ja c) lisäravinteet. Viimeksi mainituissa on vain aineita joita on ruuassakin. Mäkikuisma taas on rohdosvalmiste, eli kasviperäinen tuote jolla on lääkkeenomaisia vaikutuksia.
Vastaa Viestiin