Tarpeitani vastaava omakotitalo

Yleinen lätinä jä kitinä
Aava

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Aava »

Tää olis mulle:

http://www.honka.fi/vacation/homes/fi_F ... #Suvikumpu


Tumman ruskeaksi petsattu pyöröhirsi on vaan niin pirun kaunis. Tässä lisäksi vielä kivestä tehty pohjakerros, joka tuo kivan ilmeen, paljon ikkunaa, runsaasti terassitilaa ja talossa on kolme kerrosta. Plus että ehdottomasti haluaisin vesistöön päättyvän rinnetontin.

Joo , toki ois varsin hulppea mun perheettömän elämän suunnitelmiin mutta toisaalta... täällä eletään vaan yhdesti. Haluaisin vain parasta. Ja tää olis mulle asumisen puolesta sitä itseään.

Pitääkin rueta nyt heti säästämään... :D
1108

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tekisi taas mieli sanoa jotakin mutta en sano.

Vatvon näitä asioita ihan tarpeeksi työkseni, jaksa vapaalla.
1108

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja 1108 »

"Kosteisiintiloihin asennetaan kosteantilantapetti ja matto"

Älvsbytalo on kokolailla idiootin ratkaisu, jos ei itse osaa niin teettää paikalle rakennetun talon. Elementtimörskät on arvoltaan kokolailla 0€. Katsoin tuon videon lävitse niiden sivuilta ja en todellakaan vakuuttunut, puhumattakaan siitä mitä olen kuullut kentältä.

EDIT: Ja miksi vitussa tuo urpo tapetoi suoraan kipsilevyyn?
Viimeksi muokannut 1108, 16.04.2008 0:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Puliveivari
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2008 17:36

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

1108 kirjoitti:"Kosteisiintiloihin asennetaan kosteantilantapetti ja matto"

Älvsbytalo on kokolailla idiootin ratkaisu, jos ei itse osaa niin teettää paikalle rakennetun talon. Elementtimörskät on arvoltaan kokolailla 0€. Katsoin tuon videon lävitse niiden sivuilta ja en todellakaan vakuuttunut, puhumattakaan siitä mitä olen kuullut kentältä.
Asiakastyytyväisyyskyselyissä Älväri pärjää erinomaisesti, vaikka sitä julmasti haukutaankin. Tosin niin haukutaan vuoroviikoin kaikkia talopaketteja.

Soon vähän odotuksista kiinni.
1108

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Puliveivari kirjoitti:Soon vähän odotuksista kiinni.
No ihan varmasti, itsellä on odotuksissa viimeinkin päästä rakentaan tämä itse suunniteltu 149,8m2 kämppä ja tehdä se vielä itse.
Pakettihökkeliin minä en sorru.
Avatar
Puliveivari
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2008 17:36

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

1108 kirjoitti:
Puliveivari kirjoitti:Soon vähän odotuksista kiinni.
No ihan varmasti, itsellä on odotuksissa viimeinkin päästä rakentaan tämä itse suunniteltu 149,8m2 kämppä ja tehdä se vielä itse.
Pakettihökkeliin minä en sorru.
Oikein. En minäkään koska souda kuin itsetehdyllä veneellä. En luota muiden tekemiin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Puliveivari kirjoitti:45 neliötä ei ole ahdas etenkään kun on mahdollisuus mennä toiseen huoneeseen. Mitä hyötyä lisäneliöistä on? Kustannukset ja kulut nousevat, samoin siivoamisen määrä. Miten te talojenne lisäneliöitä käytätte? Täytätte ne turhalla roinalla?
Mulla kyllä kävi juuri noin asuessani yksin 90 neliön asunnossa (4h+keittiö). Yksi huoneista muodostui ihme rojuhuoneeksi, ja ns. harrastehuone alkoi myös elää omaa elämäänsä.

Vaikka kaikkeen ehkä tottuukin, 45 neliötä kahdelle hengelle kuulostaa aikas vähältä, ja jotenkin järjettömältä ok-talossa. Toisaalta yleensä olen kokenut että monen hengen taloudessa tulee enemmän pulaa huoneiden määrästä kuin neliömäärästä. Jos asuisin useamman henkilön taloudessa, ottaisin paljon mieluummin 50 neliön kolmion kuin 65 neliön kaksion (vaikka saisihan jotain väliseiniä kai viritettyä jos todella haluaisi).

Toisaalta mitä siihen lisätilaan tulee, maha kasvaa syödessä. Jossain vaiheessa siihen 45 neliön omakotitaloon haluaisikin kunnon ruokapöydän jossa vieraatkin mahtuvat istumaan, isomman parisängyn makkariin jne.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja masa »

1108 kirjoitti: Älvsbytalo on kokolailla idiootin ratkaisu,

On, ja jälleenmyynti todella vaikeaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:On, ja jälleenmyynti todella vaikeaa.
Löytyykö sitä faktaa? Olisi kiva nähdä esim. älvarin hintakehitys verrattuna muihin talopaketteihin tai vaikka sitten paikallaan graniittiharkoista veistettyyn verrattuna.
masa

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti: Löytyykö sitä faktaa?
Ainaostaan henkilökohtaisesti kuullut kiinteistövälittäjien varoitukset moisen talon ostamisesta. Myös kaveri joka on alalla töissä naureskelee kyseisen talon olevan todellinen vikatikki.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Ainaostaan henkilökohtaisesti kuullut kiinteistövälittäjien varoitukset moisen talon ostamisesta. Myös kaveri joka on alalla töissä naureskelee kyseisen talon olevan todellinen vikatikki.
Esson baarissa sanovat Opelin / Skodan / Seatin / Renaultin / Citroenin / Mitsubihin / Chevroletin / Jaguarin olevan paska auto. Ei kannata mennä tuollaiseen käsiään sotkemään. Eikä siitä pääse millään myöhemmin eroon.
masa

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:
Esson baarissa sanovat Opelin / Skodan / Seatin / Renaultin / Citroenin / Mitsubihin / Chevroletin / Jaguarin olevan paska auto. Ei kannata mennä tuollaiseen käsiään sotkemään. Eikä siitä pääse millään myöhemmin eroon.
No nehän osu oikeeseen melkein jokaisessa autossa.

Kyllä minä uskon mielummin erästä talotehtaan tuotepäällikköä ja vanhaa talokauppaista, tai kiinteistövälittäjiä, kuin kitinan sivustahuutajia.

Tossa muuten jotain asiaan liittyen:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Gat »

Semmoosen muuten sanon, että kun monikerroksisia taloja haluatte, niin tajutkaa, että vanhoina ette pysty kuin vaivoin oikeita portaitakaan kiipeämään, saati jotain tikkaita joita parville tai tornihuoneisiin nousevan joskus näkyy. Eli jos meinaatte siellä asua kuolemaanne asti muutenkin kuin alakerrassa.. joko vain yksi kerros tai sitten tilaa jälkiasennushissille.

(siis enhän mää vielä niin raihnas, aattelin esimerkkinä vanhempiani ja enoani)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Herra Manala

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Kyllä minä uskon mielummin erästä talotehtaan tuotepäällikköä
Kyseessä oli varmaankin Älvsbysböshusin tuotepäällikkö, eikä esimerkiksi kilpailevan yrityksen tuotepäällikkö?

Kumma miten näissä aina suurimmassa äänessä on ne, jotka eivät ole vastaavaa kioskia koskaan livenä nähnytkään, mutta ovat kuulleet fakta-argumentteja kuitenkin joltain tinaajatimpureilta jotka ovat luokkaa "no ne nyt vaan on paskoja".

No vittu mikä niissä on paskaa?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Kyllä minä uskon mielummin erästä talotehtaan tuotepäällikköä ja vanhaa talokauppaista, tai kiinteistövälittäjiä, kuin kitinan sivustahuutajia.
Älä usko minua. Mutta älä usko ketään muutakaan. Usko faktoihin ja kaiva aina luvut esiin.
masa

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Kumma miten näissä aina suurimmassa äänessä on ne, jotka eivät ole vastaavaa kioskia koskaan livenä nähnytkään, mutta ovat kuulleet fakta-argumentteja kuitenkin joltain tinaajatimpureilta jotka ovat luokkaa "no ne nyt vaan on paskoja".
Montako sinä sitten olet nähnyt? Itse olen nähnyt muutaman kappaleen, ja ne ovat juuri niitä kaikkein rumimpia ja halvimmin materiaalein rakennettuja laatikoita, jotka roikkuvat etuovella ja oikotiella kauiten myynnissä.

Ilmeisesti sinä olet sitten perehtynyt asiaan tarkemminkin, ja oletan että tunnet laadukkaampia timpureita, kuin mainitsemasi tinaajatimpurit? Oletko jo tilannut ällistyspyllistystalon?
Herra Manala kirjoitti: No vittu mikä niissä on paskaa?
No halvalla vaan ei saa kuin paskaa. Osta sellainen Ikea-laatikko ja testaa.
Viimeksi muokannut masa, 16.04.2008 11:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
masa

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:
Älä usko minua. Mutta älä usko ketään muutakaan. Usko faktoihin ja kaiva aina luvut esiin.
No katsos kun ei ole faktoja eikä lukuja, ainaostaan ammattilaisten mielipiteitä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

1108 kirjoitti:
Puliveivari kirjoitti:Soon vähän odotuksista kiinni.
No ihan varmasti, itsellä on odotuksissa viimeinkin päästä rakentaan tämä itse suunniteltu 149,8m2 kämppä ja tehdä se vielä itse.
Puoltoääni täältäkin tuolle ratkaisulle. Muutama työkaveri teki aikoinaan saman ratkaisun ja kaikille kolmelle tuli avioero kyseisten projektiensa aikana. Ei paskempi diili.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:No halvalla vaan ei saa kuin paskaa. Osta sellainen Ikea-laatikko ja testaa.
Ikeahan tekee ihan huippukamaa?

Olen aina ihmetellyt miten näillä 'halpa on paskaa'-kavereilla menee aina pasmat sekaisin kun kysyvät meikäläiseltä, että 'mitä maksoi'. Yleensä on joko aivan liian halpaa tai aivan liian kallista, eli aivan liian hyvää ilmeisesti. Itse ostan aina sitä mitä tarvitsen oli hinta mitä tahansa.
masa

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:
masa kirjoitti:No halvalla vaan ei saa kuin paskaa. Osta sellainen Ikea-laatikko ja testaa.
Ikeahan tekee ihan huippukamaa?.
Sulla on aika helvetin huono käsitys huippukamasta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Gat kirjoitti:Semmoosen muuten sanon, että kun monikerroksisia taloja haluatte, niin tajutkaa, että vanhoina ette pysty kuin vaivoin oikeita portaitakaan kiipeämään, saati jotain tikkaita joita parville tai tornihuoneisiin nousevan joskus näkyy. Eli jos meinaatte siellä asua kuolemaanne asti muutenkin kuin alakerrassa.. joko vain yksi kerros tai sitten tilaa jälkiasennushissille.
Joo, mutta toisaalta ihan kohtuullisesti 83 v sukulaiseni hiihtää edelleen ylä- ja alakerran väliä omassa asunnossaan vaikka on kokenut vanhoilla päivillään yhden auto-onnettomuudenkin jossa meni suuri osa pohjelihaksesta huitsin vittuun. Ei kaikista tule rampoja viisikymppisinä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Sulla on aika helvetin huono käsitys huippukamasta.
Ikean kama on ihan timanttia kun tietää mitä ostaa. Jos ei tiedä mitä ostaa ja käyttää hintaa valintaperusteenaan, niin sitten on pikkuisen tyhmä.

Laatukaman joutuu aina etsimään sonnan joukosta oli hinta ihan mitä tahansa.
masa

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:
Ikean kama on ihan timanttia kun tietää mitä ostaa.
Annahan esimerkki?

Olen ostanut Ikeasta yhden TV-tason, vaatekaappeja ja astioita. Ainut hyvä on ollut 1 euroa kpl maksaneet juomalasit. Kaikki muu ihan kaatiskamaa.
ninnithequeen

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyllä mun omakotitalossa kuuluis olla keittiön, olohuoneen ja kahden makuuhuoneen lisäksi tietokonehuone, kodinhoitohuone, takka/baarihuone ja huone mun nukkekodeille. Noin niinku vähintään. Tää meijän 100 neliötä käy nyt jo kolmelle ahtaaksi.
Tix

Re: Tarpeitani vastaava omakotitalo

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:Ikean kama on ihan timanttia kun tietää mitä ostaa.
Suostuisitko jakamaan viisauttasi? Itse olen ollut tavalla tai toisella tyytymätön kaikkeen Ikeasta ostamaani lukuunottamatta erästä hyvin simppeliä peiliä. Missä tuoteryhmissä huippulaadukkaita kamoja löytyy?
Vastaa Viestiin